Gewoon, lekker relativeren! (III)
dinsdag 29 september 2009 om 17:17
zondag 11 oktober 2009 om 19:30
bah heel mijn post ineens foetsie...
Frizz wat fijn dat je een goede dag hebt gehad.
Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd naar je suwee maak maak foto's! En die boeken klinken ook wel interessant!
Frizz ben vandaag lief voor mezelf hoor. Nuttige dingen gedaan in huis en ook lekker op de bank gezeten met mijn boek. Voorlopig is ie nog niet uit, dus ik ga zo meteen weer verder.
Kym ik vroeg me nog af hoe t nu met je zwangere vriendinnetje is, is er al iets meer bekend over de gezondheid van het kindje?
Liefjes, ik heb al de hele dag zo'n zin in chocola, maar ik heb niks in huis ;-(
Frizz wat fijn dat je een goede dag hebt gehad.
Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd naar je suwee maak maak foto's! En die boeken klinken ook wel interessant!
Frizz ben vandaag lief voor mezelf hoor. Nuttige dingen gedaan in huis en ook lekker op de bank gezeten met mijn boek. Voorlopig is ie nog niet uit, dus ik ga zo meteen weer verder.
Kym ik vroeg me nog af hoe t nu met je zwangere vriendinnetje is, is er al iets meer bekend over de gezondheid van het kindje?
Liefjes, ik heb al de hele dag zo'n zin in chocola, maar ik heb niks in huis ;-(
zondag 11 oktober 2009 om 19:31
quote:Moosey schreef op 11 oktober 2009 @ 19:18:
Kym, misschien kinderlijk, maar zou het helpen als je, als je je zo goed voelt over SJ als nu, zou gaan opschrijven wat je voelt, om over te lezen als je weer in een onzekerheidsaanval schiet?
Goeie tip.
Heb ik ook een tijdje gedaan met MX (andere MX-tijden dan nu) en het hielp.
Had een hele lange notitie in mijn telefoon gezet, een soort peptalk aan mezelf.
Jeetje Moos, nu werken?!
Petje af hoor!
Wel lekker inderdaad als je straks alles af hebt, moe maar voldaan.
Vind het een heel duidelijk verhaal hoor Stroll.
Goed dat je al die dingen ziet van jezelf.
Maar HOE komt het dat je zo bent (geworden)?
Dat hoef je niet perse hier neer te plempen hoor, maar naar mijn idee moet je problemen bij de wortel aanpakken.
Als je de wortel laat zitten, en alleen de takken van een boom snoeit, blijven er steeds nieuwe scheuten ontstaan.
Je bestrijdt zeg maar alleen de symptomen van het werkelijke probleem.
Dus wat zit er ónder de dingen die je net hebt beschreven, daar zul je iets aan moeten doen.
Al eens eraan gedacht met iemand te praten?
Kym, misschien kinderlijk, maar zou het helpen als je, als je je zo goed voelt over SJ als nu, zou gaan opschrijven wat je voelt, om over te lezen als je weer in een onzekerheidsaanval schiet?
Goeie tip.
Heb ik ook een tijdje gedaan met MX (andere MX-tijden dan nu) en het hielp.
Had een hele lange notitie in mijn telefoon gezet, een soort peptalk aan mezelf.
Jeetje Moos, nu werken?!
Petje af hoor!
Wel lekker inderdaad als je straks alles af hebt, moe maar voldaan.
Vind het een heel duidelijk verhaal hoor Stroll.
Goed dat je al die dingen ziet van jezelf.
Maar HOE komt het dat je zo bent (geworden)?
Dat hoef je niet perse hier neer te plempen hoor, maar naar mijn idee moet je problemen bij de wortel aanpakken.
Als je de wortel laat zitten, en alleen de takken van een boom snoeit, blijven er steeds nieuwe scheuten ontstaan.
Je bestrijdt zeg maar alleen de symptomen van het werkelijke probleem.
Dus wat zit er ónder de dingen die je net hebt beschreven, daar zul je iets aan moeten doen.
Al eens eraan gedacht met iemand te praten?
zondag 11 oktober 2009 om 19:33
Lieve Stroller,
Wat een inzichten meissie, en ook zo ontzettend herkenbaar!
Ik heb jaren gedacht dat mijn leven pas echt klopte als ik een vriendje had
Alsof ik dan pas af was of zo.
Na het verbreken van mijn relatie ben ik begonnen met gesprekken bij een psych.
Zij vroeg me na een aantal gesprekken hoe iik de fase zag waarin ik nu zat.
Het antwoord daarop was makkelijk
Een tussendoor fase.
De fase die zit tussen twee vriendjes.
Haar vraag toen was: en wat nou als dit geen tussen fase is maar het eindstation?
Echt meis, ik heb nog nooit zo hard zitten huilen
DAT wilde ik niet, dat mocht niet gebeuren.
Toen na een aantal gesprekken zijn we gaan werken aan gelukkig zijn met jezelf.
Gelukkgi zijn in je eentje, en een een relatie te zien als iets leuks ipv als iets noodzakelijks...
Dat was een lange weg kan ik je zeggen.
Maar het kan wel (merk ik nu steeds meer)
Weet niet of wat jij hebt bindingsangst is.
Heel eerlijk gezegd geloof ik daar nooit zo in.
Ik geloof wel dat je eerst van jezelf moet leren houden voordat je liefde aan een ander kan geven
En je zegt het eigenlijk zelf al, je zelfbeeld klopt niet met de realiteit.
Weet je ook hoe het komt dat je zoveel blokkeert?
Wat een inzichten meissie, en ook zo ontzettend herkenbaar!
Ik heb jaren gedacht dat mijn leven pas echt klopte als ik een vriendje had
Alsof ik dan pas af was of zo.
Na het verbreken van mijn relatie ben ik begonnen met gesprekken bij een psych.
Zij vroeg me na een aantal gesprekken hoe iik de fase zag waarin ik nu zat.
Het antwoord daarop was makkelijk
Een tussendoor fase.
De fase die zit tussen twee vriendjes.
Haar vraag toen was: en wat nou als dit geen tussen fase is maar het eindstation?
Echt meis, ik heb nog nooit zo hard zitten huilen
DAT wilde ik niet, dat mocht niet gebeuren.
Toen na een aantal gesprekken zijn we gaan werken aan gelukkig zijn met jezelf.
Gelukkgi zijn in je eentje, en een een relatie te zien als iets leuks ipv als iets noodzakelijks...
Dat was een lange weg kan ik je zeggen.
Maar het kan wel (merk ik nu steeds meer)
Weet niet of wat jij hebt bindingsangst is.
Heel eerlijk gezegd geloof ik daar nooit zo in.
Ik geloof wel dat je eerst van jezelf moet leren houden voordat je liefde aan een ander kan geven
En je zegt het eigenlijk zelf al, je zelfbeeld klopt niet met de realiteit.
Weet je ook hoe het komt dat je zoveel blokkeert?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 11 oktober 2009 om 19:34
zondag 11 oktober 2009 om 19:35
Hmm Frizz en zitten op hetzelfde lijntje zie ik
Frizz, lekker dat je het toch zo naar je zin hebt gehad!
Gek hè dat dingen vaak anders lopen dan je denkt.
En wat onwijs leuk zo;n belletje uit Thailand!
Moos, kap eens met dat werken zeg.
Tis weekend heur
Maare vertel eens..................vakantie????
Frizz, lekker dat je het toch zo naar je zin hebt gehad!
Gek hè dat dingen vaak anders lopen dan je denkt.
En wat onwijs leuk zo;n belletje uit Thailand!
Moos, kap eens met dat werken zeg.
Tis weekend heur
Maare vertel eens..................vakantie????
zondag 11 oktober 2009 om 19:38
Ja Sneez, wat goed van je!!!
Dat was ik helemaal vergeten.
Ben ook wel benieuwd Kym hoe het met je vriendinnetje is
Was niet de collega Frizz, was een vriendinnetje in Nederland.
Oei geen chocolade in huis
Prima excuus om (ook zonder auto) evan langs de pomp te wippen
Mij kennen ze daar ondertussen al als ik weer eens op zondag langs moet
Dat was ik helemaal vergeten.
Ben ook wel benieuwd Kym hoe het met je vriendinnetje is
Was niet de collega Frizz, was een vriendinnetje in Nederland.
Oei geen chocolade in huis
Prima excuus om (ook zonder auto) evan langs de pomp te wippen
Mij kennen ze daar ondertussen al als ik weer eens op zondag langs moet
zondag 11 oktober 2009 om 19:41
Ik vind het zo grappig dat je op het zelfde lijntje kan zitten, maar het toch heel anders kan beschrijven, of een andere insteek kan hebben.
Echt een meerwaarde van een forum!
Ik vind het oprecht GOED dat dingen zo anders lopen dan je denkt.
Daar moet je je ook bewust van zijn, dat dat vaak zo is.
Maakt het veel makkelijker om te leven in het hier en nu, gewoon open te staan voor hetgeen er komt.
Ik besef trouwens echt steeds meer hoeveel ik geleerd heb, de afgelopen jaren, en hoe waardevol dat voor mij is.
Echt een meerwaarde van een forum!
Ik vind het oprecht GOED dat dingen zo anders lopen dan je denkt.
Daar moet je je ook bewust van zijn, dat dat vaak zo is.
Maakt het veel makkelijker om te leven in het hier en nu, gewoon open te staan voor hetgeen er komt.
Ik besef trouwens echt steeds meer hoeveel ik geleerd heb, de afgelopen jaren, en hoe waardevol dat voor mij is.
zondag 11 oktober 2009 om 19:41
quote:Pompiedoe schreef op 11 oktober 2009 @ 10:47:
Je verwachtingen is datgene wat je kwetsbare plek is.Het gaat met je fantasie aan de haal, je ego wordt ermee gevoed, de scheidingslijn tussen realisme en fantasie vervaagt. Én dan blijkt de situatie niet met datgene overeen te komen wat je in je hoofd had, misschien ook wel begon te geloven, en dan is de teleurstelling enorm, hartzeer, angst om je opnieuw zo in te laten met al je hoop (waarmee je gevoelens wordt gevoed). Het is volgens mij niet een persoon die je hard kan kwetsen, maar het beeld/verwachtingen/hoop wat je zelf in hoofd hebt gehaald en het loslaten ervan.
Thanx voor deze post Pom! Hij past precies bij mij momenteel en hij heeft me geholpen.
@ Sum, goed verhaal! Past ook al bij mij, heb ook met behulp van coach zaken in mijn leven geaccepteerd.
Jullie zijn lief maar volgens mij kan ik de bitterballen klaarzetten! (lust geen mosterd)
Je verwachtingen is datgene wat je kwetsbare plek is.Het gaat met je fantasie aan de haal, je ego wordt ermee gevoed, de scheidingslijn tussen realisme en fantasie vervaagt. Én dan blijkt de situatie niet met datgene overeen te komen wat je in je hoofd had, misschien ook wel begon te geloven, en dan is de teleurstelling enorm, hartzeer, angst om je opnieuw zo in te laten met al je hoop (waarmee je gevoelens wordt gevoed). Het is volgens mij niet een persoon die je hard kan kwetsen, maar het beeld/verwachtingen/hoop wat je zelf in hoofd hebt gehaald en het loslaten ervan.
Thanx voor deze post Pom! Hij past precies bij mij momenteel en hij heeft me geholpen.
@ Sum, goed verhaal! Past ook al bij mij, heb ook met behulp van coach zaken in mijn leven geaccepteerd.
Jullie zijn lief maar volgens mij kan ik de bitterballen klaarzetten! (lust geen mosterd)
Huts!
zondag 11 oktober 2009 om 19:42
Hey sum...
wat ben je snel met een reactie....
Heel even terug komen op het niet hebben van een vriendje dat ik daar mijn leuk zijn aan afhing , was misschien niet zo duidelijk ...
Ik bedoel meer te zeggen ik vind mezelf leuker als ik weet dat iemand mij leuk vind , omdat ik mezelf niet leuk vind ...( snap je hem nog ??)
Dus het feit dat ik geen relatie heb is niet zo storend , maar meer het feit dat niemand mij me laat voelen dat ik leuk genoeg ben .. ( zo vaag zeker ?? ) ..
EN ja ik weet dus dat zolang ik mezelf niet leuk genoeg vind , ik ook niet kan verwachten dat er iemand langs komt die dat beter maakt ..Ik moet eerst vrede hebben met mezelf .. en dat heb ik niet , al heel lang niet ..maar dat komt weer voort uit het feit dat ik zulke belachelijke eisen aan mezelf kan stellen .. waaran ik mijn eigen leukheid meet ..
En waarom ik alles en iedereen blokeer ? omdat ik gevoelens en emoties zie als een teken van zwakte .. ik wil me absoluut niet kwetsbaar opstellen omdat ik als de dood bent dat iemand tje me kwetsen gaat , mij pijn gaan doen zeg maar .. en dan denk je oh heeft ze dat ooit al eens echt ervaren dat het daardoor komt ..
Nou nee dus .. is gewoon een karaktereigenschap.. heel gesloten, niemand weet dit ook eigenlijk .. wat hier boven staat .. dus zoals je ziet stapje voor stapje ga ik er wel komen .. ik deel het nu ook met jullie ...
En verder ben ik wel happy hoor , niet dat iedereen nu denkt dat ik depri ben ofzo..
wat ben je snel met een reactie....
Heel even terug komen op het niet hebben van een vriendje dat ik daar mijn leuk zijn aan afhing , was misschien niet zo duidelijk ...
Ik bedoel meer te zeggen ik vind mezelf leuker als ik weet dat iemand mij leuk vind , omdat ik mezelf niet leuk vind ...( snap je hem nog ??)
Dus het feit dat ik geen relatie heb is niet zo storend , maar meer het feit dat niemand mij me laat voelen dat ik leuk genoeg ben .. ( zo vaag zeker ?? ) ..
EN ja ik weet dus dat zolang ik mezelf niet leuk genoeg vind , ik ook niet kan verwachten dat er iemand langs komt die dat beter maakt ..Ik moet eerst vrede hebben met mezelf .. en dat heb ik niet , al heel lang niet ..maar dat komt weer voort uit het feit dat ik zulke belachelijke eisen aan mezelf kan stellen .. waaran ik mijn eigen leukheid meet ..
En waarom ik alles en iedereen blokeer ? omdat ik gevoelens en emoties zie als een teken van zwakte .. ik wil me absoluut niet kwetsbaar opstellen omdat ik als de dood bent dat iemand tje me kwetsen gaat , mij pijn gaan doen zeg maar .. en dan denk je oh heeft ze dat ooit al eens echt ervaren dat het daardoor komt ..
Nou nee dus .. is gewoon een karaktereigenschap.. heel gesloten, niemand weet dit ook eigenlijk .. wat hier boven staat .. dus zoals je ziet stapje voor stapje ga ik er wel komen .. ik deel het nu ook met jullie ...
En verder ben ik wel happy hoor , niet dat iedereen nu denkt dat ik depri ben ofzo..
zondag 11 oktober 2009 om 19:43
O ja Frizz....goed Motto (echt waar,hij was nog niet eerder bij me binnen gekomen maar heb hem wel gelijk opgeschreven)
En wat betreft die lijntjes en het zitten erop
Is ook leuk!
Viel me gister ook al op
Iedereen denkt anders maar in de basis toch hetzelfde...
Of zo iets
En wat betreft die lijntjes en het zitten erop
Is ook leuk!
Viel me gister ook al op
Iedereen denkt anders maar in de basis toch hetzelfde...
Of zo iets
zondag 11 oktober 2009 om 19:45
Wauw Sum, zat de net even na te denken over de mij *kuch* geplaatste wijsheden *kuch* en zat even in een dipje. Je hypothese van tussenstation en eindfase werkt heel verhelderend en gek genoeg relativerend (mbt jezelf gek maken met gedachtes over de toekomst) en ik weet nu weer wat mij te doen staat. X
zondag 11 oktober 2009 om 19:46
Nee Stroll, dat denk ik niet, anders zou je het hier niet zo open een eerlijk neerzetten. Knap hoor.
Ik herken het wel maar heb het makkelijker kunnen loslaten, omdat het niet mijn eigen eisen waren, maar die van mijn moeder. (Met 37 jaar moet je toch minimaal man, hond, twee-oner-een-kapper, twee kindjes en twee auto's hebben.)
Ik heb geen van dat, maar heb geleerd gelukkig te zijn met wat ik wel heb, en dat is best veel hoor! Dat komt bij jou ook nog wel, je bent tenslotte nog geen 37!
Ik herken het wel maar heb het makkelijker kunnen loslaten, omdat het niet mijn eigen eisen waren, maar die van mijn moeder. (Met 37 jaar moet je toch minimaal man, hond, twee-oner-een-kapper, twee kindjes en twee auto's hebben.)
Ik heb geen van dat, maar heb geleerd gelukkig te zijn met wat ik wel heb, en dat is best veel hoor! Dat komt bij jou ook nog wel, je bent tenslotte nog geen 37!
Huts!
zondag 11 oktober 2009 om 19:46
...Ik bedoel meer te zeggen ik vind mezelf leuker als ik weet dat iemand mij leuk vind , omdat ik mezelf niet leuk vind ...( snap je hem nog ??)...
Ik snap je heel goed
Je hebt de bevestiging nodig van een ander om te voelen dat je leuk bent
Maar das echt een gevoel wat uit jezelf moet komen hoor lieverd.
Enne, ik denk niet dat je depri bent hoor.
Toen ik bij psych begion liep ik ook niet dagen achter elkaar te snotteren.
Wat ik wilde was veranderen
Ik WIST dat ik iets structureel verkeerd deed met mannen, ik wist alleen niet wat.
Ja dat ik op debielen viel die mij toch nooit konden geven waar ik zo naar verlangde.
Dus mijn vraag aan haar was dan ookj.
Ik wil veranderen want iets doe ik niet goed, ik weet alleen niet hoe...
(en ja, dat had toch alles te maken met de manier waarop ik naar mezelf keek)
Ik snap je heel goed
Je hebt de bevestiging nodig van een ander om te voelen dat je leuk bent
Maar das echt een gevoel wat uit jezelf moet komen hoor lieverd.
Enne, ik denk niet dat je depri bent hoor.
Toen ik bij psych begion liep ik ook niet dagen achter elkaar te snotteren.
Wat ik wilde was veranderen
Ik WIST dat ik iets structureel verkeerd deed met mannen, ik wist alleen niet wat.
Ja dat ik op debielen viel die mij toch nooit konden geven waar ik zo naar verlangde.
Dus mijn vraag aan haar was dan ookj.
Ik wil veranderen want iets doe ik niet goed, ik weet alleen niet hoe...
(en ja, dat had toch alles te maken met de manier waarop ik naar mezelf keek)
zondag 11 oktober 2009 om 19:48
Gezellig iedereen aanwezig vanavond..( bijna iedereen dan )
Ik heb ook trek in chocola maar niks in huis ... en het regent hier keihard dus ik ga echt niet meer naar buiten ...
En ja hoor Frizz daar denk ik al heel lang over na , maar ben dan weer zo iemand die denkt niemand nodig te hebben voor hulp...
wat gaan we vanavond allemaal kijken ??
Ik heb ook trek in chocola maar niks in huis ... en het regent hier keihard dus ik ga echt niet meer naar buiten ...
En ja hoor Frizz daar denk ik al heel lang over na , maar ben dan weer zo iemand die denkt niemand nodig te hebben voor hulp...
zondag 11 oktober 2009 om 19:48
quote:Pompiedoe schreef op 11 oktober 2009 @ 19:45:
Wauw Sum, zat de net even na te denken over de mij *kuch* geplaatste wijsheden *kuch* en zat even in een dipje. Je hypothese van tussenstation en eindfase werkt heel verhelderend en gek genoeg relativerend (mbt jezelf gek maken met gedachtes over de toekomst) en ik weet nu weer wat mij te doen staat. X
graag gedaan lieffie...
enne.............
want een dippie is niet leuk!
graag gedaan lieffie...
enne.............
zondag 11 oktober 2009 om 19:51
quote:stroller schreef op 11 oktober 2009 @ 19:48:
Boer zoekt Vrouw, ga zo dus ook even lekker vreemd op het BzV topic
Hulp zoeken is zo veel makkelijker dan zelf blijven stunten met je gevoel en er dan nog steeds niet uitkomen liever Stroll
Boer zoekt Vrouw, ga zo dus ook even lekker vreemd op het BzV topic
Hulp zoeken is zo veel makkelijker dan zelf blijven stunten met je gevoel en er dan nog steeds niet uitkomen liever Stroll
zondag 11 oktober 2009 om 19:54
Lieve Stroll, ik denk dat het voor de meesten hier heel herkenbaar is wat jij zojuist hebt geschreven; in ieder geval ik heken het zeker. Wat mij o.a. hielp om inzicht te krijgen in mijn leven en de rode probleemdraad, was de volgende oefening:
Schrijf u eigen biografie. Geef telkens in tijdsblokken van bijvoorbeeld 5 jaar aan (0-5 jaar, 6-10 jaar, 11-15 jaar, etc.), wat in die periode de meeste indruk op u heeft gemaakt, wat de belangrijkste gebeurtenissen waren, omschrijf hoe u als persoon was, wat voor gevoel die periode vooral bij u heerste, etc. Analyseer daarna het schrijven (pas na een paar dagen) en bespreek deze eventueel met iemand.
Ik herkende op een gegeven moment dat ik geen eigen identiteit had en dat is datgene waar ik nu heel hard aan het werken ben.Wie ben ik, wat vind ik belangrijk oftewel mijn eigen normen en waarden creëren. Ik weet niet of de oefening jou datgene gaat brengen wat het mij heeft gebracht (het is trouwens een pleuriswerk om alles uit te schrijven), maar ik hoop er wel op!
Schrijf u eigen biografie. Geef telkens in tijdsblokken van bijvoorbeeld 5 jaar aan (0-5 jaar, 6-10 jaar, 11-15 jaar, etc.), wat in die periode de meeste indruk op u heeft gemaakt, wat de belangrijkste gebeurtenissen waren, omschrijf hoe u als persoon was, wat voor gevoel die periode vooral bij u heerste, etc. Analyseer daarna het schrijven (pas na een paar dagen) en bespreek deze eventueel met iemand.
Ik herkende op een gegeven moment dat ik geen eigen identiteit had en dat is datgene waar ik nu heel hard aan het werken ben.Wie ben ik, wat vind ik belangrijk oftewel mijn eigen normen en waarden creëren. Ik weet niet of de oefening jou datgene gaat brengen wat het mij heeft gebracht (het is trouwens een pleuriswerk om alles uit te schrijven), maar ik hoop er wel op!
zondag 11 oktober 2009 om 19:56
Wow.....das nog eens een mooie manier van inzicht krijgen zeg!
Je eigen biografie schrijven.
Dat geen eigen identiteit hebben herken ik ook maar al te goed.
Ook ik vraag mezelf pas het afgelopen jaar echt met enige regelmaat:
Wat voel ik
Wat denk ik
Is dit een plek waar ik wil zijn?
Dat geen eigen identiteit hebben herken ik ook maar al te goed.
Ook ik vraag mezelf pas het afgelopen jaar echt met enige regelmaat:
Wat voel ik
Wat denk ik
Is dit een plek waar ik wil zijn?
zondag 11 oktober 2009 om 19:59
zondag 11 oktober 2009 om 20:02
quote:stroller schreef op 11 oktober 2009 @ 19:50:
Nou bel...
het is ook echt voor het eerst dat ik het zo openhartig neerzet,,zo oprecht zeg wat ik vanmezelf vind zeg maar ...
Dus ik "groei" wel .. zie dingen wel, weet het ook wel ... Nu nog er naar gaan handelen ...Alles stap voor stap en eentje is gezet!
Nou bel...
het is ook echt voor het eerst dat ik het zo openhartig neerzet,,zo oprecht zeg wat ik vanmezelf vind zeg maar ...
Dus ik "groei" wel .. zie dingen wel, weet het ook wel ... Nu nog er naar gaan handelen ...Alles stap voor stap en eentje is gezet!
Huts!
zondag 11 oktober 2009 om 20:05
Ik was bezig met mosterd, maar besloot even te F5-en tussendoor.
En gelukkig maar!
Wil er alleen nog maar aan toevoegen Stroll, dat ik niet geloof is dat iets 'gewoon' een karaktereigenschap is.
Je wordt in je leven gevormd door van alles en nog wat, vaak op onbewust niveau.
Hoe je bent staat niet vast, daar kun je invloed op uitoefenen.
Het Boeddhisme zegt zelfs dat er geen 'ik' is.
Das vrij moeilijk uit te leggen, maar helpt mij wel!
(mocht iemand interesse hebben zoek ik wel even wat info, maar straks gaat iemand nog denken dat ik jullie probeer te bekeren ofzo... )
En gelukkig maar!
Wil er alleen nog maar aan toevoegen Stroll, dat ik niet geloof is dat iets 'gewoon' een karaktereigenschap is.
Je wordt in je leven gevormd door van alles en nog wat, vaak op onbewust niveau.
Hoe je bent staat niet vast, daar kun je invloed op uitoefenen.
Het Boeddhisme zegt zelfs dat er geen 'ik' is.
Das vrij moeilijk uit te leggen, maar helpt mij wel!
(mocht iemand interesse hebben zoek ik wel even wat info, maar straks gaat iemand nog denken dat ik jullie probeer te bekeren ofzo... )
zondag 11 oktober 2009 om 20:05
quote:Summerdance schreef op 11 oktober 2009 @ 19:56:
.....ja ik kwam toevallig afgelopen week bij het opruimen mijn schrijfsels tegen. Dus ik dacht dat MI er ook wat aan kon hebben (hij gaf zo vaak aan dat hij wilde achterhalen hoe/waarom hij in bepaalde situaties terecht komt), dus bij de afsluitende e-mail de oefening bijgevoegd . En denk je dat ik nog iets heb gehoord?.....tssskk, natuurlijk niet
.....ja ik kwam toevallig afgelopen week bij het opruimen mijn schrijfsels tegen. Dus ik dacht dat MI er ook wat aan kon hebben (hij gaf zo vaak aan dat hij wilde achterhalen hoe/waarom hij in bepaalde situaties terecht komt), dus bij de afsluitende e-mail de oefening bijgevoegd . En denk je dat ik nog iets heb gehoord?.....tssskk, natuurlijk niet
zondag 11 oktober 2009 om 20:07
Goede wijze raden hier. We (jullie) zouden een boek moeten schrijven.
Het Grote Relativeerders Boek.
Toevallig dat er naar 't kindje van vriendin wordt gevraagd. Kort geleden bevallen en heel erg zorgelijk. Niet goed.
Things are going sooo wel in Holland. Ahum.
Ik ben weer thuis. Was sooo nice again met SJ!
We hebben gepraat, maar weet je, eigenlijk wist ik niet goed waar ik moest beginnen. Heb uiteindelijk er maar uitgegooid hoe onzeker en jaloers ik kan worden van sommige dingen en hoeveel ik na kan denken over de toekomst. Ook al weet ik dat het zinloos is. En het komt erop neer dat hij hetzelfde voelt, maar er wat nuchterder mee om kan gaan. "Het komt zoals het komt en als het nog steeds goed is volgend jaar, dan komt er een oplossing voor." Dank je wel SJ.
Samenzijn was weer intens. Hij zei me dat ie voelde dat het steeds hechter wordt, onze relatie. En dat vind ik ook.
We hebben een uur onder de douche gestaan samen en ik vind hem prachtig.
Het Grote Relativeerders Boek.
Toevallig dat er naar 't kindje van vriendin wordt gevraagd. Kort geleden bevallen en heel erg zorgelijk. Niet goed.
Things are going sooo wel in Holland. Ahum.
Ik ben weer thuis. Was sooo nice again met SJ!
We hebben gepraat, maar weet je, eigenlijk wist ik niet goed waar ik moest beginnen. Heb uiteindelijk er maar uitgegooid hoe onzeker en jaloers ik kan worden van sommige dingen en hoeveel ik na kan denken over de toekomst. Ook al weet ik dat het zinloos is. En het komt erop neer dat hij hetzelfde voelt, maar er wat nuchterder mee om kan gaan. "Het komt zoals het komt en als het nog steeds goed is volgend jaar, dan komt er een oplossing voor." Dank je wel SJ.
Samenzijn was weer intens. Hij zei me dat ie voelde dat het steeds hechter wordt, onze relatie. En dat vind ik ook.
We hebben een uur onder de douche gestaan samen en ik vind hem prachtig.