Groot verschil politieke voorkeuren

zondag 17 mei 2020 om 04:51
Hoi, goedemorgen!
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af
(ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af

Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

zondag 17 mei 2020 om 04:58
We gaan het er vandaag einde middag over hebben maar ben benieuwd naar jullie ideeën al snap ik dat het niks zegt
zondag 17 mei 2020 om 05:57
Nou dat matcht natuurlijk voor geen meter, heel rechts en heel links. Het geeft natuurlijk wel een indicatie dat jullie normen en waarden nogal uit elkaar zullen liggen. Dat hij je een waarschuwing van te voren geeft, geeft mi aan dat hij behoorlijk van het gemiddelde af zal wijken. En dat doe jij ook mi maar dan naar de andere kant. Enig gelijkgestemdheid in een relatie is wel handig.
zondag 17 mei 2020 om 06:35
Sorry. Ik weet dat je vast niks over je communistische ideeên wilt horen. Maar scholing en gezondheidszorg is nérgens gratis want het wordt via de belasting betaald. Je betaald over je leven veel meer.
Voorbeeld: ik woon in Engeland waar de gezondheidszorg van mijn salaris afgaat. Ik betaalde verplicht £100 per maand via mijn salaris, in Nederland kreeg ik vergoeding en betaalde ik €5 per maand. Maar in Engeland is het gratis en in Nederland niet.
Voorbeeld: ik woon in Engeland waar de gezondheidszorg van mijn salaris afgaat. Ik betaalde verplicht £100 per maand via mijn salaris, in Nederland kreeg ik vergoeding en betaalde ik €5 per maand. Maar in Engeland is het gratis en in Nederland niet.

zondag 17 mei 2020 om 07:09
“Heel rechts” klinkt niet alsof het wel meevalt met zijn denkbeelden. En als jij dan heel links bent, lijkt het me niet echt een basis voor een goede relatie. Hoewel mijn man en ik ook niet over alles hetzelfde denken, lijkt het me wel essentieel dat je wel een beetje op één lijn zit.
Maar goed, ik zou afwachten wat hij erover te zeggen heeft. Als het indruist tegen jouw normen en waarden, zou ik het zelf wel afkappen.
Maar goed, ik zou afwachten wat hij erover te zeggen heeft. Als het indruist tegen jouw normen en waarden, zou ik het zelf wel afkappen.
zondag 17 mei 2020 om 07:16
Als jij extreemlinks/communist bent en hij heel rechts dan kun je toch zelf wel nagaan dat dat niet gaat werken?
Gezien je andere topic ben je nogal wanhopig op zoek dus daar zou ik eerst wat aan doen.
Gezien je andere topic ben je nogal wanhopig op zoek dus daar zou ik eerst wat aan doen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 17 mei 2020 om 07:20
Nog even los van de economische aspecten die natuurlijk een wereld uit elkaar liggen, die jonkies die zichzelf "heel erg rechts" noemen verbinden daar tegenwoordig ook nog soepeltjes "heel erg misogyn" aan. Dus vraag meteen even waar hij jouw voornaamste plaats ziet in de toekomst. Gezellig zwijgend aan het aanrecht of volwaardig met zelfbeschikking en dat soort details.
zondag 17 mei 2020 om 07:22
Toen ik heel jong was, koos ik zodra ik stemmen mocht, ultralinks. Je hebt dan nog niets en wil dat anderen hun geld met je delen! En vanuit de behoefte zie je dat als een ideaal. Ook heb je als kind geleerd dat delen goed is. Logisch want zonder weerstand je bezittingen afstaan ("laat dat kindje nu ook eens met jouw speelgoed spelen") is handiger voor de opvoeders. Er gaan veel makke schapen in een hok.
Later merk je dat je leven daar niet boeiender van wordt. Niemand weet zo goed als jijzelf wat je nodig hebt. Dus dan word je rechtser: je gaat voor jezelf.
Ik weet niet wat jouw vriend als "rechts" ziet. Dat is in elk tijdperk en voor voor iedereen verschillend. Ik zou dat afwachten. Vind je het niks, dan stop je met de relatie.
Later merk je dat je leven daar niet boeiender van wordt. Niemand weet zo goed als jijzelf wat je nodig hebt. Dus dan word je rechtser: je gaat voor jezelf.
Ik weet niet wat jouw vriend als "rechts" ziet. Dat is in elk tijdperk en voor voor iedereen verschillend. Ik zou dat afwachten. Vind je het niks, dan stop je met de relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 17 mei 2020 om 07:42
Wellicht heeft hij uit jullie contact al opgemerkt dat jij wel heel erg links bent. Dat zou zelfs al lastig worden met gematigd rechts. Hij geeft daarom alvast een winstwaarschuwing af?
Hoe meer een van de twee een uiterste is, hoe lastiger het gaat worden. En extreem links en extreem rechts samen zie ik persoonlijk niet goed komen. Ik denk dat het gevaar te groot is dat je dan de ander wil overtuigen van jouw gelijk omdat jullie denkbeelden te ver uit elkaar liggen.
Hoe meer een van de twee een uiterste is, hoe lastiger het gaat worden. En extreem links en extreem rechts samen zie ik persoonlijk niet goed komen. Ik denk dat het gevaar te groot is dat je dan de ander wil overtuigen van jouw gelijk omdat jullie denkbeelden te ver uit elkaar liggen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode

zondag 17 mei 2020 om 07:47
Extreem links en extreem rechts liggen gek genoeg vrij dicht bij elkaar. Zoek maar eens op hoefijzermodel.
Voor mij is het echt ook een pot nat. Of je nou iemand van de SP hoort lullen of een Wilders, het is vooral onzin wat ze uitbraken, bedoeld voor de onderbuik, zich afzettend tegen anderen, met voorstellen waarvan een kleuter nog kan bedenken dat het simpelweg niet kan worden gerealiseerd.
Dus wie weet passen jullie perfect bij elkaar als twee wereldvreemden. Anne-Fleur is ook geschaakt door iemand van de FVD.
Voor mij is het echt ook een pot nat. Of je nou iemand van de SP hoort lullen of een Wilders, het is vooral onzin wat ze uitbraken, bedoeld voor de onderbuik, zich afzettend tegen anderen, met voorstellen waarvan een kleuter nog kan bedenken dat het simpelweg niet kan worden gerealiseerd.
Dus wie weet passen jullie perfect bij elkaar als twee wereldvreemden. Anne-Fleur is ook geschaakt door iemand van de FVD.

zondag 17 mei 2020 om 07:52
Alleen dat was van korte duur zoals te verwachten.DS1971 schreef: ↑17-05-2020 07:47Extreem links en extreem rechts liggen gek genoeg vrij dicht bij elkaar. Zoek maar eens op hoefijzermodel.
Dus wie weet passen jullie perfect bij elkaar als twee wereldvreemden. Anne-Fleur is ook geschaakt door iemand van de FVD.![]()
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 17 mei 2020 om 07:53
Wat een onzin. Ik ben eind 30 met een vrolijk inkomen en nog steeds stevig links.
Ik zou het echt niet kunnen met iemand die behoorlijk rechts is (Als in Wilders-rechts of FvD-rechts). Net zoals ik het ook niet zou kunnen met iemand die mega religieus is of in samenzweringstheorieën gelooft. Ook om alleen maar te seksen moet ik iemand wel minstens een beetje leuk vinden, en mensen met denkbeelden die zó afstaan van de mijne vind ik meestal gewoon niet leuk.

zondag 17 mei 2020 om 07:56
Nou, gelukkig ben je zelf zo te zien wel van de eloquente rede.DS1971 schreef: ↑17-05-2020 07:47

zondag 17 mei 2020 om 07:57
Ja, maar dat kan aan zoveel dingen liggen. Ik zou mij als to er vooral niet al te druk over maken. Genoeg van die extreme figuren die ook maar wat napraten. Als je echt nadenkt over de wereld word je vanzelf gematigder.

zondag 17 mei 2020 om 08:00
O sorry, ik stond op jouw teen geloof ik (en toch op anderhalve meter gebleven!).ClumsyNinja schreef: ↑17-05-2020 07:56Nou, gelukkig ben je zelf zo te zien wel van de eloquente rede.
zondag 17 mei 2020 om 08:03
Klopt ,als ik het goed begrepen heb van Paul waren het niet zozeer haar politieke denkbeelden maar vooral haar psychiatrische problemen.
zondag 17 mei 2020 om 08:03
Mensen met een overheidsfunctie zijn gewoonlijk afhankelijk van de overheid, van belastinggeld dus. Dus best een grote kans dat jij tot die groep behoort. Ik hoef dat niet te weten hoor.ClumsyNinja schreef: ↑17-05-2020 07:53Wat een onzin. Ik ben eind 30 met een vrolijk inkomen en nog steeds stevig links.
Ik zou het echt niet kunnen met iemand die behoorlijk rechts is (Als in Wilders-rechts of FvD-rechts). Net zoals ik het ook niet zou kunnen met iemand die mega religieus is of in samenzweringstheorieën gelooft. Ook om alleen maar te seksen moet ik iemand wel minstens een beetje leuk vinden, en mensen met denkbeelden die zó afstaan van de mijne vind ik meestal gewoon niet leuk.

En als het vuur gedoofd is komen er wolven