Groot verschil politieke voorkeuren

17-05-2020 04:51 278 berichten
Hoi, goedemorgen!

Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.

Op het communistische af :popcorn: (ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.

“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.

Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Alle reacties Link kopieren
("Teflon") Mark Rutte is een zeer intelligente, intellectuele, gewiekste, wereldwijze, slimme, opportunistische knul. Hij maakt uiterst knap gebruik van andermans talenten en karaktereigenschappen om de overhand te houden. Hij kletst iedereen onder de tafel. Zoals iedereen wil hij zelf het liefst een miljoen of vijftig op de bank en een zeer goed betaalde topfunctie. Hoewel hij ieders behoefte heel makkelijk volgen kan, zal zich het makkelijkst identificeren met directies van heel grote bedrijven.

Geschiedenis gaat over Karel de Grote en Napoleon en niet over de sloebers die zich met hangen en wurgen in leven hielden, hoewel die zeer interessant kunnen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 08:03
Klopt ,als ik het goed begrepen heb van Paul waren het niet zozeer haar politieke denkbeelden maar vooral haar psychiatrische problemen.
Zullen we het gewoon een beetje chic houden en dit soort zaken niet neerplempen over mensen die de pech hebben een hersentumor te krijgen?
Ach, 'heel rechts' en 'alles op een grote hoop gooien', daar zou een leuk gesprek over kunnen volgen. Je weet het nu nog niet he.
Toch nog maar niet bij voorbaat die elegante hakjes in het zand zetten en vanmiddag eerst kijken of er een leuk gesprek over mogelijk is.
FlowerBomb19 schreef:
17-05-2020 06:39
In mijn ervaring zijn extreemrechtse figuren vaak heel nationalistisch, complotdenkers en anti-semieten en/of racisten.
Ik zou er niets mee te maken willen hebben.
Dat vrees ik dus ook.
Gatver.
Maud*de*Braose schreef:
17-05-2020 06:53
Ga je dit topic weer leeghalen?
Huh???
Waar heb je het over?
sprankelend schreef:
17-05-2020 08:09
Zullen we het gewoon een beetje chic houden en dit soort zaken niet neerplempen over mensen die de pech hebben een hersentumor te krijgen?
Dat staat verder los van haar psychiatrische problemen en trouwens ze had helemaal geen hersentumor.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
retrostar schreef:
("Teflon") Mark Rutte is een zeer intelligente, intellectuele, gewiekste, wereldwijze, slimme, opportunistische knul. Hij maakt uiterst knap gebruik van andermans talenten en karaktereigenschappen om de overhand te houden. Hij kletst iedereen onder de tafel. Zoals iedereen wil hij zelf het liefst een miljoen of vijftig op de bank en een zeer goed betaalde topfunctie. Hoewel hij ieders behoefte heel makkelijk volgen kan, zal zich het makkelijkst identificeren met directies van heel grote bedrijven.

Geschiedenis gaat over Karel de Grote en Napoleon en niet over de sloebers die zich met hangen en wurgen in leven hielden, hoewel die zeer interessant kunnen zijn.
Dit is een aanname. Ik heb helemaal geen behoefte aan vijftig miljoen op de bank. Geld dat je in generaties niet meer op krijgt op de bank hebben staan is compleet zinloos. Veel liever dan vijftig miljoen bezitten waar ik niets mee doe woon ik in een land waar ieder mens toegang heeft tot goede gezondheidszorg en zijn of haar potentieel maximaal kan ontwikkelen omdat de prijs van onderwijs dat toelaat. Dat zijn namelijk óók dingen waar we allemaal beter van worden, alleen voelt dat dan minder als "my precious" zoals die vijftig miljoen waar verder lekker niemand anders aan mag komen.
DS1971 schreef:
17-05-2020 07:47
Extreem links en extreem rechts liggen gek genoeg vrij dicht bij elkaar. Zoek maar eens op hoefijzermodel.

Voor mij is het echt ook een pot nat. Of je nou iemand van de SP hoort lullen of een Wilders, het is vooral onzin wat ze uitbraken, bedoeld voor de onderbuik, zich afzettend tegen anderen, met voorstellen waarvan een kleuter nog kan bedenken dat het simpelweg niet kan worden gerealiseerd.

Dus wie weet passen jullie perfect bij elkaar als twee wereldvreemden. Anne-Fleur is ook geschaakt door iemand van de FVD. ;)

Ha ha ha!
sprankelend schreef:
17-05-2020 07:20
Nog even los van de economische aspecten die natuurlijk een wereld uit elkaar liggen, die jonkies die zichzelf "heel erg rechts" noemen verbinden daar tegenwoordig ook nog soepeltjes "heel erg misogyn" aan. Dus vraag meteen even waar hij jouw voornaamste plaats ziet in de toekomst. Gezellig zwijgend aan het aanrecht of volwaardig met zelfbeschikking en dat soort details.
We zijn 40 plus. Maar ik lees je. Want brrrrr
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 07:16
Als jij extreemlinks/communist bent en hij heel rechts dan kun je toch zelf wel nagaan dat dat niet gaat werken?
Gezien je andere topic ben je nogal wanhopig op zoek dus daar zou ik eerst wat aan doen.
Ik vind deze man aardig. Maar hij mij aardiger. Het wanhopige valt dus relatief mee: ik ga heus niet voor alles dat er langs loopt. En als hij zo extreem is als hij nu aangaf dan ben ik er snel klaar mee, maak je geen zorgen.
Andersom schreef:
17-05-2020 07:36
Mark Rutte is rechts, Lilian Marijnissen, Jesse Klaver zijn links maar in feite opereren zij allemaal redelijk in het midden. Net rechts of links van het midden, zeg maar.
Ik weet het. Het was verder naar rechts dan liberaal.
Het zal mij benieuwen...
retrostar schreef:

De geschiedenis gaat ook over Hitler. Dzjengis Kahn, etc. Zou je dat als voorbeeld nemen?
De geschiedenis gaat ook over Ghandi, Marx, Lennon, Mandela, etc.

Het gaat niet om arm zijn, het gaat om je gedachtegoed, je sociale instelling en je wereldbeeld. Als jij asocialer bent geworden doordat je bezittingen hebt opgebouwd moet je zelf weten maar is dan nog niet een leidraad voor 'hoe het gaat in je leven'. Heel veel mensen ontdekken juist dat er veel meer waarden dan bezit belangrijk voor hun zijn.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 08:24
1.01% gewijzigd
FlowerBomb19 schreef:
17-05-2020 06:39
In mijn ervaring zijn extreemrechtse figuren vaak heel nationalistisch, complotdenkers en anti-semieten en/of racisten.
Ik zou er niets mee te maken willen hebben.
En bovendien seksistisch. Met een hele grote boog omheen.
babbeleo schreef:
17-05-2020 08:12
Ach, 'heel rechts' en 'alles op een grote hoop gooien', daar zou een leuk gesprek over kunnen volgen. Je weet het nu nog niet he.
Toch nog maar niet bij voorbaat die elegante hakjes in het zand zetten en vanmiddag eerst kijken of er een leuk gesprek over mogelijk is.
Doe ik. Jullie horen het nog ;)
retrostar schreef:
Mensen met een overheidsfunctie zijn gewoonlijk afhankelijk van de overheid, van belastinggeld dus. Dus best een grote kans dat jij tot die groep behoort. Ik hoef dat niet te weten hoor. :)
Ook al niet. Ik werk zelfs gedeeltelijk als zelfstandige!
Ik vind gewoon mijn eigen hachje niet het allerbelangrijkste.
-Shifty- schreef:
17-05-2020 08:21
Het gaat niet om arm zijn, het gaat om je gedachtegoed, je sociale instelling en je wereldbeeld. Als jij asocialer bent geworden doordat je bezittingen hebt opgebouwd moet je zelf weten maar is dan nog niet een leidraad voor 'hoe het gaat in je leven'. Heel veel mensen ontdekken juist dat er veel meer waarden dan bezit belangrijk voor hun zijn.
Hoe meer ik ben gaan verdienen, hoe linkser ik ben geworden.

Ik zie hoe ongelijk de kansen zijn die we krijgen. Dat zogenaamde ‘als je maar je best doet’ is grote kul.
DS1971 schreef:
17-05-2020 08:00
O sorry, ik stond op jouw teen geloof ik (en toch op anderhalve meter gebleven!).
Nee hoor, maar ik vond het grappig dat je zelf met van die platitudes commentaar had op anderen.
Wat is online scharrelen?
kindrebel schreef:
17-05-2020 08:24

Ik zie hoe ongelijk de kansen zijn die we krijgen. Dat zogenaamde ‘als je maar je best doet’ is grote kul.
Exact dit. En daarom snap ik ook echt niet dat, als to er ook zo in staat, ze zin heeft om te daten met iemand die er radicaal anders over denkt.
En hoe komt politieke voorkeur eigenlijk ter sprake zo vroeg in het hele daten gebeuren, nog voor dat je elkaar ook maar gezien hebt? Dan moet het dus belangrijk voor iemand zijn, denk ik.
sprankelend schreef:
17-05-2020 08:14
Dit is een aanname. Ik heb helemaal geen behoefte aan vijftig miljoen op de bank. Geld dat je in generaties niet meer op krijgt op de bank hebben staan is compleet zinloos. Veel liever dan vijftig miljoen bezitten waar ik niets mee doe woon ik in een land waar ieder mens toegang heeft tot goede gezondheidszorg en zijn of haar potentieel maximaal kan ontwikkelen omdat de prijs van onderwijs dat toelaat. Dat zijn namelijk óók dingen waar we allemaal beter van worden, alleen voelt dat dan minder als "my precious" zoals die vijftig miljoen waar verder lekker niemand anders aan mag komen.
Dat hoor je vaker, maar de praktijk is dat hoe dichter men daadwerkelijk bij de topfunctie, de omgang met andere belangrijke mensen en de miljoenen komt, hoe groter de rol is die deze factoren gaan spelen. Het is makkelijk te zeggen dat je iets niet wil als de kans heel groot is dat je het nooit zal bereiken. De meeste mensen kennen hun mogelijkheden wel goed en weten of het zinvol is om naar iets te verlangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ClumsyNinja schreef:
17-05-2020 08:27
Exact dit. En daarom snap ik ook echt niet dat, als to er ook zo in staat, ze zin heeft om te daten met iemand die er radicaal anders over denkt.
En hoe komt politieke voorkeur eigenlijk ter sprake zo vroeg in het hele daten gebeuren, nog voor dat je elkaar ook maar gezien hebt? Dan moet het dus belangrijk voor iemand zijn, denk ik.
Misschien stond het in zijn profiel? Zie je op Twitter ook vaak plus de partij waar ze op stemmen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
MariaDeJong schreef:
17-05-2020 08:21
Ik weet het. Het was verder naar rechts dan liberaal.
Het zal mij benieuwen...

'liberaal' is dan ook niet perse rechts. En tussen bijvoorbeeld de voormalige LPF en D66 zit nog best een groot verschil.
kindrebel schreef:
17-05-2020 08:24

Precies. Ik ben juist ook veel meer andere dingen gaan waarderen dan alleen simplistisch bezit vergaren ten koste van anderen. Ergens als snelste naartoe rennen is lang niet zo leuk als er samen naartoe wanden.

En buiten dat is het niet alleen een kwestie van 'moeten delen' maar ook van gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dat ik mijn zooi niet op straat gooi doe ik niet voor mezelf maar voor een ander; waar ik voor terug krijg dat een ander dat ook niet doet. En als dat werkt heeft iedereen daar profijt van.
retrostar schreef:

Maar TeflonMark zou in het bedrijfsleven zeker ook flink meer verdiend hebben dan hij nu doet.

Overigens is deze TeflonMark niet zo eenvoudig te beschrijven zoals jij hierboven doet. Alle karakteristieken die je noemt vind ik ook wel kloppen maar er zit toch meer nuance aan die vrijgezel. Ik zou bijvoorbeeld deze Nederlands Hervormde knul niet zo snel in een alpha man hokje plaatsen zoals dat wel zou kunnen met Napoleon of Karel de Grote.
De part-time leraar heeft, zoals iedereen, meerdere kanten die niet zo goed in hokjes te plaatsen is.

Het zou zo maar kunnen dat de vriend van TO ook meerdere kanten in zich heeft, die niet zo makkelijk uitsluitend in het hokje 'heel rechts' te frommelen zijn.
Hangmat schreef:
17-05-2020 08:26
Wat is online scharrelen?

Wat snap je niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven