Groot verschil politieke voorkeuren

zondag 17 mei 2020 om 04:51
Hoi, goedemorgen!
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af
(ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af

Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

zondag 17 mei 2020 om 09:37
Extreem links ook niet trouwens. Ik zou sowieso nooit een relatie willen met iemand met extreme denkbeelden.cataleya00 schreef: ↑17-05-2020 09:24Idd, zo las ik het ook. Bijna als een schouderklopje voor jezelf dat je jouw vriend eindelijk hebt overgehaald te geloven in dezelfde denkbeelden.
Anyway als iemand zichzelf “extreem” noemt en dan helemaal icm rechts lijkt het me geen leukerd om mee af te spreken. Dat je dat al bijna trots zo snel over jezelf vertelt geeft een hele trieste en verbitterde indruk.

zondag 17 mei 2020 om 09:41
De SP is niet veel minder racistisch en haar achterban al helemaal. En beide vrij anti-intellectueel, anti-EU, anti-alles en zonder serieuze plannen pro-wat dan ook. Zou een prima fusie zijn.
Maar electoraal is het voor die partijen fijn om te pretenderen enorm verschillend te zijn.
Ik blijf het echt komisch vinden hoe PVV-ers zichzelf “rechts” noemen. Vijanden van liberalisme, vijanden van individuele verantwoordelijkheid, vijanden van vrijheid van meningsuiting. Jankers die willen dat de overheid alles voor ze oplost en intussen janken over diezelfde overheid. Jankend achter het langst zittende kamerlid aanhobbelen. Wilders, de man zonder opleiding en zonder ervaring buiten de overheid.
zondag 17 mei 2020 om 09:44
Dit.
Ik zou GroenLinks tot aan VVD prima mee kunnen samenwonen.
Maar met SP, PVV of FVD zou ik mijn wenkbrauwen wel flink optrekken.
In mijn familie kunnen ook bijvoorbeeld een GL stemmer en een VVD stemmer hele leuke, volwassen, discussies hebben. Maar beiden kunnen ze niks met de PVV stemmer in de familie.

zondag 17 mei 2020 om 09:49
Het komt ook omdat het partijen zijn die nooit verantwoordelijkheid hebben genomen en alleen maar schoppen tegen de gevestigde orde. Dat soort slachtofferschap en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel vind ik stuitend en dom dat mensen het niet doorzien.AnAppleADay schreef: ↑17-05-2020 09:44Dit.
Ik zou GroenLinks tot aan VVD prima mee kunnen samenwonen.
Maar met SP, PVV of FVD zou ik mijn wenkbrauwen wel flink optrekken.
In mijn familie kunnen ook bijvoorbeeld een GL stemmer en een VVD stemmer hele leuke, volwassen, discussies hebben. Maar beiden kunnen ze niks met de PVV stemmer in de familie.
zondag 17 mei 2020 om 09:50
Een soort Jesse Klaver dus.BlaZoo schreef: ↑17-05-2020 09:41De SP is niet veel minder racistisch en haar achterban al helemaal. En beide vrij anti-intellectueel, anti-EU, anti-alles en zonder serieuze plannen pro-wat dan ook. Zou een prima fusie zijn.
Maar electoraal is het voor die partijen fijn om te pretenderen enorm verschillend te zijn.
Ik blijf het echt komisch vinden hoe PVV-ers zichzelf “rechts” noemen. Vijanden van liberalisme, vijanden van individuele verantwoordelijkheid, vijanden van vrijheid van meningsuiting. Jankers die willen dat de overheid alles voor ze oplost en intussen janken over diezelfde overheid. Jankend achter het langst zittende kamerlid aanhobbelen.Wilders, de man zonder opleiding en zonder ervaring buiten de overheid.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 17 mei 2020 om 09:53
Die niet doet alsof hij een outsider is, zoals het langst zittende kamerlid dat doet. En die gewoon zegt dat hij links is.
Maar als jij op een aspect mensen vergelijkbaar wil vinden moet je dat vooral doen natuurlijk
zondag 17 mei 2020 om 09:54
Ik vind heel rechts en extreem rechts ook wel wat anders. Dat gezegd hebbende ik ben zelf links. Mijn eerste vriendje bleek zich te ontpoppen tot fanatiek PVV aanhanger (ik geloof dat het inmiddels FVD is). We aren erg jong samen dus politiek was nog niet zo'n ding. Maar gaande weg kwam dat dus. Ik ging naar kunstacademie en hij had Wilders als zijn profielfoto. Het was niet houdbaar, ookal waren we zo gek op elkaar. We lagen niet lekker in elkaars familie. Als ik daar op een verjaardag was dan vlogen de racistische en homofobe opmerkingen in het rond. Als ik het met zijn vrienden was ook. Ik had daar allemaal nooit zin in. Ik voelde ook schaamte als hij weer zo'n Wilders opmerking eruit gooide. Het is een goede jongen hoor, maar in een relatie werkt dat niet. Mijn andere ex zat ook op de kunstacademie en was links. Wat een verademing! Ik voelde me thuis bij zijn vrienden en familie en met hem kon ik gewoon levelen. Ik wil nooit meer een relatie met iemand met tegenovergestelde politieke voorkeur of opvattingen. Heel hard misschien maar als ik al een een of andere pvv achtige opmerking op iemand social media ofzo zie dan kap ik het gewoon af. Ik heb dat al eens geprobeerd, waarom zou ik dat nog een keer doen?

zondag 17 mei 2020 om 10:00
Het is lekker makkelijk. Alle ellende is de schuld van "de overheid" of "de regering". Maar god verhoede dat iemand zich een keer verdiept in het systeem. Of in het hoe en waarom van maatregelen waar ze zich tegen verzetten. Nuance lijkt wel een vies woord geworden.

zondag 17 mei 2020 om 10:02
Hier moet dat binnen 1 topic alcarrie-bradshaw schreef: ↑17-05-2020 09:30Hahaha wat een aannames toch allemaal. Dat ik als een soort kenau mijn mening erdoorheen geramd heb thuis in plaats van dat iemand door ervaringen na een aantal
jaren zelf tot bepaalde inzichten kan komen.

Een TO mag best fout zijn, als ze door de steeds herhalende, geduldig uitleg gevende reageerders, uiteindelijk maar inziet dat die het beter weten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zondag 17 mei 2020 om 10:03
Gek, ik ervaarde het destijds net andersom. Ik kwam uit een politiek klassiek links georiënteerde studentenvereniging en ging (ga) met een eerder rechts-conservatieve jongen (man). Op een na hebben al m’n linkse vrienden me laten vallen. Ik werd door ze uitgescholden, bedreigd, m’n fietsbanden waren meermaals lekgestoken. In de rechts-conservatieve vriendenkring van m’n vriend werd ik vanaf dag 1 warm welkom geheten en heb ik nooit problemen gehad. Met sommigen heb ik een zeer goede band, al zijn onze opvattingen totaal anders.Aardvarkentje schreef: ↑17-05-2020 09:54Ik vind heel rechts en extreem rechts ook wel wat anders. Dat gezegd hebbende ik ben zelf links. Mijn eerste vriendje bleek zich te ontpoppen tot fanatiek PVV aanhanger (ik geloof dat het inmiddels FVD is). We aren erg jong samen dus politiek was nog niet zo'n ding. Maar gaande weg kwam dat dus. Ik ging naar kunstacademie en hij had Wilders als zijn profielfoto. Het was niet houdbaar, ookal waren we zo gek op elkaar. We lagen niet lekker in elkaars familie. Als ik daar op een verjaardag was dan vlogen de racistische en homofobe opmerkingen in het rond. Als ik het met zijn vrienden was ook. Ik had daar allemaal nooit zin in. Ik voelde ook schaamte als hij weer zo'n Wilders opmerking eruit gooide. Het is een goede jongen hoor, maar in een relatie werkt dat niet. Mijn andere ex zat ook op de kunstacademie en was links. Wat een verademing! Ik voelde me thuis bij zijn vrienden en familie en met hem kon ik gewoon levelen. Ik wil nooit meer een relatie met iemand met tegenovergestelde politieke voorkeur of opvattingen. Heel hard misschien maar als ik al een een of andere pvv achtige opmerking op iemand social media ofzo zie dan kap ik het gewoon af. Ik heb dat al eens geprobeerd, waarom zou ik dat nog een keer doen?
Onze politieke opvattingen zijn nog steeds op bepaalde vlakken radicaal anders, maar dat is in onze relatie niet echt een punt eigenlijk.
zondag 17 mei 2020 om 10:04
Maar ook met hem is de relatie kennelijk niet gelukt.Aardvarkentje schreef: ↑17-05-2020 09:54Ik vind heel rechts en extreem rechts ook wel wat anders. Dat gezegd hebbende ik ben zelf links. Mijn eerste vriendje bleek zich te ontpoppen tot fanatiek PVV aanhanger (ik geloof dat het inmiddels FVD is). We aren erg jong samen dus politiek was nog niet zo'n ding. Maar gaande weg kwam dat dus. Ik ging naar kunstacademie en hij had Wilders als zijn profielfoto. Het was niet houdbaar, ookal waren we zo gek op elkaar. We lagen niet lekker in elkaars familie. Als ik daar op een verjaardag was dan vlogen de racistische en homofobe opmerkingen in het rond. Als ik het met zijn vrienden was ook. Ik had daar allemaal nooit zin in. Ik voelde ook schaamte als hij weer zo'n Wilders opmerking eruit gooide. Het is een goede jongen hoor, maar in een relatie werkt dat niet. Mijn andere ex zat ook op de kunstacademie en was links. Wat een verademing! Ik voelde me thuis bij zijn vrienden en familie en met hem kon ik gewoon levelen. Ik wil nooit meer een relatie met iemand met tegenovergestelde politieke voorkeur of opvattingen. Heel hard misschien maar als ik al een een of andere pvv achtige opmerking op iemand social media ofzo zie dan kap ik het gewoon af. Ik heb dat al eens geprobeerd, waarom zou ik dat nog een keer doen?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 17 mei 2020 om 10:06
Nuance? Dat is toch die blonde van Lingo?YagaBaba schreef: ↑17-05-2020 10:00Het is lekker makkelijk. Alle ellende is de schuld van "de overheid" of "de regering". Maar god verhoede dat iemand zich een keer verdiept in het systeem. Of in het hoe en waarom van maatregelen waar ze zich tegen verzetten. Nuance lijkt wel een vies woord geworden.

zondag 17 mei 2020 om 10:07
Exact datYagaBaba schreef: ↑17-05-2020 10:00Het is lekker makkelijk. Alle ellende is de schuld van "de overheid" of "de regering". Maar god verhoede dat iemand zich een keer verdiept in het systeem. Of in het hoe en waarom van maatregelen waar ze zich tegen verzetten. Nuance lijkt wel een vies woord geworden.
zondag 17 mei 2020 om 10:11
Precies dit soort toestanden maakte Anne Fleur ook mee.PiNuts14 schreef: ↑17-05-2020 10:03Gek, ik ervaarde het destijds net andersom. Ik kwam uit een politiek klassiek links georiënteerde studentenvereniging en ging (ga) met een eerder rechts-conservatieve jongen (man). Op een na hebben al m’n linkse vrienden me laten vallen. Ik werd door ze uitgescholden, bedreigd, m’n fietsbanden waren meermaals lekgestoken. In de rechts-conservatieve vriendenkring van m’n vriend werd ik vanaf dag 1 warm welkom geheten en heb ik nooit problemen gehad. Met sommigen heb ik een zeer goede band, al zijn onze opvattingen totaal anders.
Onze politieke opvattingen zijn nog steeds op bepaalde vlakken radicaal anders, maar dat is in onze relatie niet echt een punt eigenlijk.
zondag 17 mei 2020 om 10:13
Dit vind ik heel herkenbaar. Ik had ook een PVV vriendje. Het zou me overigens niks verbazen als het nu FvD is geworden. Ik schaamde me ook echt regelmatig voor zijn racistische opmerkingen in gezelschap. Ik vond het ook verder echt een leuke jongen en daarom probeerde ik deze kant van hem maar te negeren. Overigens heeft dit allemaal niks te maken met de reden waarom de relatie is geëindigd.Aardvarkentje schreef: ↑17-05-2020 09:54Als ik daar op een verjaardag was dan vlogen de racistische en homofobe opmerkingen in het rond. Ik voelde ook schaamte als hij weer zo'n Wilders opmerking eruit gooide.

zondag 17 mei 2020 om 10:15
Misschien kan dat ook omdat extreem links en extreem rechts een groter verschil geeft dan gematigd links/rechts?PiNuts14 schreef: ↑17-05-2020 10:03Gek, ik ervaarde het destijds net andersom. Ik kwam uit een politiek klassiek links georiënteerde studentenvereniging en ging (ga) met een eerder rechts-conservatieve jongen (man). Op een na hebben al m’n linkse vrienden me laten vallen. Ik werd door ze uitgescholden, bedreigd, m’n fietsbanden waren meermaals lekgestoken. In de rechts-conservatieve vriendenkring van m’n vriend werd ik vanaf dag 1 warm welkom geheten en heb ik nooit problemen gehad. Met sommigen heb ik een zeer goede band, al zijn onze opvattingen totaal anders.
Vergeleken bij mijn familie ben ik héél erg links, vergeleken bij mijn vriend valt het best mee en is het geen probleem.
Als ik naast een extreem links iemand zou staan, zou ik ook problemen hebben met diegene.

zondag 17 mei 2020 om 10:27
Jamaar hij was wel heel lief voor dieren-Shifty- schreef: ↑17-05-2020 08:43Ik weet niet precies wat je hiermee nou wil zeggen. Maar als je wil suggereren dat het enige manco van Hitler was dat hij grip op de realiteit verloor en daarom ten onder ging dan ben je inderdaad wel een heel stuk rechtser dan ik. Daarmee suggereer je dat hij prima beleid voerde maar zijn persoonlijkheid hem heeft doen falen.

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 17 mei 2020 om 10:28
En bij mij was die gedumpt na de eerste opmerking.Dutchgirly schreef: ↑17-05-2020 10:13Dit vind ik heel herkenbaar. Ik had ook een PVV vriendje. Het zou me overigens niks verbazen als het nu FvD is geworden. Ik schaamde me ook echt regelmatig voor zijn racistische opmerkingen in gezelschap. Ik vond het ook verder echt een leuke jongen en daarom probeerde ik deze kant van hem maar te negeren. Overigens heeft dit allemaal niks te maken met de reden waarom de relatie is geëindigd.
Ik kan daar gewoon niet mee/op/bij.