Groot verschil politieke voorkeuren

zondag 17 mei 2020 om 04:51
Hoi, goedemorgen!
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af
(ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af

Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

zondag 17 mei 2020 om 08:35
Dit vind ik een mooie post. Dank je.-Shifty- schreef: ↑17-05-2020 08:30Precies. Ik ben juist ook veel meer andere dingen gaan waarderen dan alleen simplistisch bezit vergaren ten koste van anderen. Ergens als snelste naartoe rennen is lang niet zo leuk als er samen naartoe wanden.
En buiten dat is het niet alleen een kwestie van 'moeten delen' maar ook van gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dat ik mijn zooi niet op straat gooi doe ik niet voor mezelf maar voor een ander; waar ik voor terug krijg dat een ander dat ook niet doet. En als dat werkt heeft iedereen daar profijt van.
zondag 17 mei 2020 om 08:35
Je kan van iedereen leren natuurlijk. Tenslotte gaan de meesten ooit eens kopje onder en komen soms weer boven. Hitler niet omdat die geen realiteitszin meer had. Maar je weet dan wat ze verkeerd deden, waarom en hoe ze zich herpakten.-Shifty- schreef: ↑17-05-2020 08:21De geschiedenis gaat ook over Hitler. Dzjengis Kahn, etc. Zou je dat als voorbeeld nemen?
De geschiedenis gaat ook over Ghandi, Marx, Lennon, Mandela, etc.
Het gaat niet om arm zijn, het gaat om je gedachtegoed, je sociale instelling en je wereldbeeld. Als jij asocialer bent geworden doordat je bezittingen hebt opgebouwd moet je zelf weten maar is dan nog niet een leidraad voor 'hoe het gaat in je leven'. Heel veel mensen ontdekken juist dat er veel meer waarden dan bezit belangrijk voor hun zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 17 mei 2020 om 08:36
MariaDeJong schreef: ↑17-05-2020 08:20Ik vind deze man aardig. Maar hij mij aardiger. Het wanhopige valt dus relatief mee: ik ga heus niet voor alles dat er langs loopt. En als hij zo extreem is als hij nu aangaf dan ben ik er snel klaar mee, maak je geen zorgen.
Iemand is meer dan een stemwijzer. Maar het zegt wel wat over hoe je wereldbeeld is en hoe je in het leven staat. Dat hoeft in bed minder verschil te maken dan aan de keukentafel. Dus het ligt er ook aan wat voor soort relatie je zoekt?

zondag 17 mei 2020 om 08:36
Maar waarom zou je iemand met zo’n tegengestelde voorkeur dan naar rechts swipen? Kan me niet voorstellen dat het echt leuk wordt als je zo tegenovergesteld in het leven staat.Rosabella1 schreef: ↑17-05-2020 08:30Misschien stond het in zijn profiel? Zie je op Twitter ook vaak plus de partij waar ze op stemmen.
zondag 17 mei 2020 om 08:41
Geen idee ik doe niet aan Tinder ik heb al verkering.ClumsyNinja schreef: ↑17-05-2020 08:36Maar waarom zou je iemand met zo’n tegengestelde voorkeur dan naar rechts swipen? Kan me niet voorstellen dat het echt leuk wordt als je zo tegenovergesteld in het leven staat.

Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 17 mei 2020 om 08:41
Dat weet ik nog niet precies.
Maar als de keukentafel niet kan (niet dat het direct Moet..) vind ik dat wel verarmend denk ik.
Maar ondertussen zou ik me een seksbuddy (oh nee, zo noemen we dat niet meer

zondag 17 mei 2020 om 08:43
Ik weet niet precies wat je hiermee nou wil zeggen. Maar als je wil suggereren dat het enige manco van Hitler was dat hij grip op de realiteit verloor en daarom ten onder ging dan ben je inderdaad wel een heel stuk rechtser dan ik. Daarmee suggereer je dat hij prima beleid voerde maar zijn persoonlijkheid hem heeft doen falen.

zondag 17 mei 2020 om 08:43
Stond er niet hoor.ClumsyNinja schreef: ↑17-05-2020 08:36Maar waarom zou je iemand met zo’n tegengestelde voorkeur dan naar rechts swipen? Kan me niet voorstellen dat het echt leuk wordt als je zo tegenovergesteld in het leven staat.
Maar een paar goede gesprekken verder kwam het op tafel. Waarom is dat raar?

zondag 17 mei 2020 om 08:45
Aha! Hier komt de aap uit de mouw.MariaDeJong schreef: ↑17-05-2020 08:41Dat weet ik nog niet precies.
Maar als de keukentafel niet kan (niet dat het direct Moet..) vind ik dat wel verarmend denk ik.
Maar ondertussen zou ik me een seksbuddy (oh nee, zo noemen we dat niet meer) ergens wel voor kunnen stellen.
Je wil gewoon die rechtse lul !
Eerst je lekker ergeren aan zijn praatjes en dan lekker met je agressie op hem gaan rijden.

zondag 17 mei 2020 om 08:48
Nee, eenvoudig zit hij niet in elkaar. Hij is grotendeels een enigma en toch wel een van de opmerkelijkste en kundigste politici ooit.babbeleo schreef: ↑17-05-2020 08:31Maar TeflonMark zou in het bedrijfsleven zeker ook flink meer verdiend hebben dan hij nu doet.
Overigens is deze TeflonMark niet zo eenvoudig te beschrijven zoals jij hierboven doet. Alle karakteristieken die je noemt vind ik ook wel kloppen maar er zit toch meer nuance aan die vrijgezel. Ik zou bijvoorbeeld deze Nederlands Hervormde knul niet zo snel in een alpha man hokje plaatsen zoals dat wel zou kunnen met Napoleon of Karel de Grote.
De part-time leraar heeft, zoals iedereen, meerdere kanten die niet zo goed in hokjes te plaatsen is.
Het zou zo maar kunnen dat de vriend van TO ook meerdere kanten in zich heeft, die niet zo makkelijk uitsluitend in het hokje 'heel rechts' te frommelen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 17 mei 2020 om 08:48
MariaDeJong schreef: ↑17-05-2020 08:41Dat weet ik nog niet precies.
Maar ondertussen zou ik me een seksbuddy (oh nee, zo noemen we dat niet meer) ergens wel voor kunnen stellen.
Persoonlijk vind ik het zelf een enorme afknapper als ik niet met een persoon een beetje leuk inhoudelijk kan praten, ook al is het gewoon een losse scharreldate. Iemand tussen de oren leuk vinden maakt die persoon ook veel aantrekkelijker tussen de lakens. Dus ook als er geen keukentafelintenties zijn zou ik dat net als jij wel een verarming vinden.

zondag 17 mei 2020 om 08:49
Ik vind jouw manier van communiceren best grappig overigens.ClumsyNinja schreef: ↑17-05-2020 08:24Nee hoor, maar ik vond het grappig dat je zelf met van die platitudes commentaar had op anderen.

zondag 17 mei 2020 om 08:51
Ik ben al vanaf dat ik mocht stemmen rechts (als in PVV). Dus ook als arme student, mijn vader extreem rechts en mijn moeder wat gematigder. Familie zit grotendeels een beetje in dezelfde hoek.
Zo’n 15 jaar geleden vriend leren kennen die stemde toen altijd SP of PvdA. Schoonouders doen dat ook al heel hun leven. De eerste jaren van onze relatie is hij dat ook heel overtuigend blijven doen. Zelfs nog een grote ruzie gehad omdat hij toen op een partij had gestemd die de hypotheekrenteaftrek voor bestaande gevallen wilde gaan afbouwen en dan als gedachtegoed; dat punt komt er toch niet zomaar door.. Euh, mooi wel dus.
Afijn inmiddels zijn de oogkleppen wat afgevallen en ziet hij ook al jaren in dat dat Sinterklaas spelen voor alles en iedereen financieel onhoudbaar is, de EU in deze vorm een gedrocht is waar we liever gister dan vandaag mee moeten ophouden en de massa-immigratie ons serieuze problemen brengen die vervolgens niet aangepakt worden en wat maar kan doorbroeien.
In het begin stond het eigenlijk maar eens in de zoveel tijd als er verkiezingen waren tussen ons in. Dan werd het wat ongezelliger omdat ik gewoon echt niet begreep hoe hij zo kón denken. Nu stemmen we dus al jaren hetzelfde ookal heeft hij vroeger geroepen dat hij dat echt nooit zou doen
.
Zo’n 15 jaar geleden vriend leren kennen die stemde toen altijd SP of PvdA. Schoonouders doen dat ook al heel hun leven. De eerste jaren van onze relatie is hij dat ook heel overtuigend blijven doen. Zelfs nog een grote ruzie gehad omdat hij toen op een partij had gestemd die de hypotheekrenteaftrek voor bestaande gevallen wilde gaan afbouwen en dan als gedachtegoed; dat punt komt er toch niet zomaar door.. Euh, mooi wel dus.
Afijn inmiddels zijn de oogkleppen wat afgevallen en ziet hij ook al jaren in dat dat Sinterklaas spelen voor alles en iedereen financieel onhoudbaar is, de EU in deze vorm een gedrocht is waar we liever gister dan vandaag mee moeten ophouden en de massa-immigratie ons serieuze problemen brengen die vervolgens niet aangepakt worden en wat maar kan doorbroeien.
In het begin stond het eigenlijk maar eens in de zoveel tijd als er verkiezingen waren tussen ons in. Dan werd het wat ongezelliger omdat ik gewoon echt niet begreep hoe hij zo kón denken. Nu stemmen we dus al jaren hetzelfde ookal heeft hij vroeger geroepen dat hij dat echt nooit zou doen

carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 17-05-2020 08:55
0.23% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

zondag 17 mei 2020 om 08:54
Dit ja.babbeleo schreef: ↑17-05-2020 08:12Ach, 'heel rechts' en 'alles op een grote hoop gooien', daar zou een leuk gesprek over kunnen volgen. Je weet het nu nog niet he.
Toch nog maar niet bij voorbaat die elegante hakjes in het zand zetten en vanmiddag eerst kijken of er een leuk gesprek over mogelijk is.
Het is niet allemaal zo zwart/wit.
Leer hem gewoon eerst eens kennen. Kun je naderhand nog bedenken dat het je type niet is.
zondag 17 mei 2020 om 08:58
Je vader extreemrechts? Welke partij stemt hij dan?carrie-bradshaw schreef: ↑17-05-2020 08:51Ik ben al vanaf dat ik mocht stemmen rechts (als in PVV). Dus ook als arme student, mijn vader extreem rechts en mijn moeder wat gematigder. Familie zit grotendeels een beetje in dezelfde hoek.
In het begin stond het eigenlijk maar eens in de zoveel tijd als er verkiezingen waren tussen ons in. Dan werd het wat ongezelliger omdat ik gewoon echt niet begreep hoe hij zo kón denken. Nu stemmen we dus al jaren hetzelfde ookal heeft hij vroeger geroepen dat hij dat echt nooit zou doen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 17 mei 2020 om 09:03
In mijn ervaring is de eerste globale indruk een goeie indicatie van hoe een persoon globaal is. En die globale indicatie nodigt uit tot verdieping van de relatie of niet. De details gaan je daarbij verrassen maar zullen waarschijnlijk binnen dat globale beeld passen. Als je nu tegen een grote lijn aan loopt die je niet bevalt zou ik daar naar luisteren.
Dat 'beter leren kennen voordat je oordeelt' is volgens mij 99 van 100 keer een indicatie dat je op zoek gaat naar bevestiging van wat je al weet. Iemand beter leren kennen om te zien of details de grote lijn gaan verschuiven lijkt me weinig zinvol.
Dat 'beter leren kennen voordat je oordeelt' is volgens mij 99 van 100 keer een indicatie dat je op zoek gaat naar bevestiging van wat je al weet. Iemand beter leren kennen om te zien of details de grote lijn gaan verschuiven lijkt me weinig zinvol.

zondag 17 mei 2020 om 09:05
En de vraag is ook welke partij ze nu stemmen. Is hij verschoven naar de PVV? Of zijn ze samen verschoven naar VVD? Is hij alleen rechtser geworden of is zij ook linkser geworden?
zondag 17 mei 2020 om 09:06
Ik zou er niet trots op zijn, maar goed. Extreem rechts, je vader?carrie-bradshaw schreef: ↑17-05-2020 08:51Ik ben al vanaf dat ik mocht stemmen rechts (als in PVV). Dus ook als arme student, mijn vader extreem rechts en mijn moeder wat gematigder. Familie zit grotendeels een beetje in dezelfde hoek.
In het begin stond het eigenlijk maar eens in de zoveel tijd als er verkiezingen waren tussen ons in. Dan werd het wat ongezelliger omdat ik gewoon echt niet begreep hoe hij zo kón denken. Nu stemmen we dus al jaren hetzelfde ookal heeft hij vroeger geroepen dat hij dat echt nooit zou doen.
Wat eten we vanavond?

zondag 17 mei 2020 om 09:08
Dank je. Je zegt nuttige dingen.-Shifty- schreef: ↑17-05-2020 09:03In mijn ervaring is de eerste globale indruk een goeie indicatie van hoe een persoon globaal is. En die globale indicatie nodigt uit tot verdieping van de relatie of niet. De details gaan je daarbij verrassen maar zullen waarschijnlijk binnen dat globale beeld passen. Als je nu tegen een grote lijn aan loopt die je niet bevalt zou ik daar naar luisteren.
zondag 17 mei 2020 om 09:10
Nou, als ik dit hierboven lees wat je schrijft, dan ziet het er naar uit dat je niet meer open staat voor andere indrukken als je je 'globale' (nergens op gebaseerde) indruk van iemand al hebt ingenomen. En vanaf daar alleen nog maar bevestiging zoeken van je indruk.-Shifty- schreef: ↑17-05-2020 09:03In mijn ervaring is de eerste globale indruk een goeie indicatie van hoe een persoon globaal is. En die globale indicatie nodigt uit tot verdieping van de relatie of niet. De details gaan je daarbij verrassen maar zullen waarschijnlijk binnen dat globale beeld passen. Als je nu tegen een grote lijn aan loopt die je niet bevalt zou ik daar naar luisteren.
babbeleo wijzigde dit bericht op 17-05-2020 09:12
1.28% gewijzigd