Groot verschil politieke voorkeuren

zondag 17 mei 2020 om 04:51
Hoi, goedemorgen!
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af
(ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af

Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

dinsdag 19 mei 2020 om 12:21
Een extreem links persoon die een varkensstal afbrandt is natuurlijk net zo fout als een extreem rechtse die een moslim in elkaar slaat. Mocht dat niet duidelijk zijn in mijn manier van formuleren: bij deze.DS1971 schreef: ↑19-05-2020 12:14De manier waarop je het benoemt suggereert toch dat je extreem links wel prima vindt.
Daar zou je overigens de enige niet in zijn. Linkse mensen die alleen extreem rechts niet ok vinden en rechtse mensen die alleen extreem links niet ok vinden.
Ook Trump laat extreem rechts heerlijk zijn gang gaan, sterker nog, geeft ze zelfs support. Nou is dat ook zelf wel een gekkie, maar toch. Het zou veel beter zijn als het wangedrag van extremen meer algemeen wordt veroordeeld. Dat neemt hen namelijk de wind uit de zeilen.
Ik heb ook meerdere keren gezegd dat karakter belangrijker is politieke voorkeur, want een betweterige houding komt bij beide partijen voor. Degene in mijn voorbeeld van superlinks loopt belerend te doen over bio-industrie en doet denigrerend omdat hij alleen biologisch vlees eet en electrisch rijdt. Iedereen zonder electrische auto draagt moedwillig bij aan het verneuken van de wereld.
Nou, dat is mijn optiek net zo'n lul als zo'n rechtse bal die zegt dat linkse mensen geen oog hebben voor alle ellende die moslims opleveren en dat alle ellende in de wereld af te schuiven valt op moslims.

dinsdag 19 mei 2020 om 12:27
Duidelijk.Plopper schreef: ↑19-05-2020 12:21Een extreem links persoon die een varkensstal afbrandt is natuurlijk net zo fout als een extreem rechtse die een moslim in elkaar slaat. Mocht dat niet duidelijk zijn in mijn manier van formuleren: bij deze.
Ik heb ook meerdere keren gezegd dat karakter belangrijker is politieke voorkeur, want een betweterige houding komt bij beide partijen voor. Degene in mijn voorbeeld van superlinks loopt belerend te doen over bio-industrie en doet denigrerend omdat hij alleen biologisch vlees eet en electrisch rijdt. Iedereen zonder electrische auto draagt moedwillig bij aan het verneuken van de wereld.
Nou, dat is mijn optiek net zo'n lul als zo'n rechtse bal die zegt dat linkse mensen geen oog hebben voor alle ellende die moslims opleveren en dat alle ellende in de wereld af te schuiven valt op moslims.

dinsdag 19 mei 2020 om 12:34
Het eigendomsrecht is absoluut, maar kan onder zeer strikte voorwaarden, binnen kaders, aangetast worden. Wat extreem links wil staat daar echt haaks op.oudebaas schreef: ↑19-05-2020 12:17Waar extreem links naar streeft past gek genoeg beter binnen de Grondwet dan waar extreem rechts naar streeft. Beiden zullen wel moeite hebben met vrijheid van vereniging, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Maar de Grondwet beschouwt ook het eigendomsrecht als voorwaardelijk, er zijn voldoende uitzonderingen die onteigening of nationalisatie mogelijk maken.
Extremisme past per definitie niet binnen onze rechtsstaat. Nog even afgezien van het feit dat het de maatschappij niet gezelliger maakt.
De grap is overigens dat binnen de politieke stromingen ook geen enkele partij extreem is te noemen, alleen zie je wel dat er een paar partijen echt extremisten aantrekken. Maar je kan, mits er geen camera bij staat, met alle partijen op een normale manier een discussie voeren.