Groot verschil politieke voorkeuren

17-05-2020 04:51 278 berichten
Hoi, goedemorgen!

Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.

Op het communistische af :popcorn: (ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.

“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.

Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
ClumsyNinja schreef:
18-05-2020 20:57
Nee want kennelijk is hij lelijk 😂

En dat mag ook niet oooooh to zo oppervlakkig!
Nee het was toch om die verwassen spijkerbroek :-D
Nepalese33 schreef:
18-05-2020 18:08
Met stip de beste post van vandaag!

Absoluut. Als je de OP niet snapt, het topic niet gelezen hebt en vooringenomen aannames doet om over te komen als een pedante wijsneus wel. Nou wist ik niet dat dat het doel was natuurlijk, maar toch knap dat ie er zo goed in geslaagd is.
-Shifty- schreef:
18-05-2020 21:14
Absoluut. Als je de OP niet snapt, het topic niet gelezen hebt en vooringenomen aannames doet om over te komen als een pedante wijsneus wel. Nou wist ik niet dat dat het doel was natuurlijk, maar toch knap dat ie er zo goed in geslaagd is.
Pedant! Dat was het woord wat ik zocht! Dank je!
-Shifty- schreef:
Nou hij had wel gelijk over de vooroordelen en het in hokjes plaatsen van sommige forummers hoor. Jammer dat ze het zelf niet op die manier zien.
Plopper schreef:
18-05-2020 20:05
Wie zegt dat TO niet hetzelfde had gereageerd als de date had gezegd dat ie heel links was? "Heel" geeft het idee "extreem" en bij dat soort woorden hebben mensen nou eenmaal associaties.

En dat jij op mij overkomt als je de wijsheid in pacht hebt met je geweldige verdraagzaamheid komt toch echt door jouw manier van schrijven. Je hebt hier nog geen 1x een vriendelijk bericht geschreven, maar komt met soepstengels en zandkutten. Met zulke termen gooien, maakt niet dat je gelijk hebt en wekt bijzonder weinig sympathie of openheid tot jouw mening. Je komt daardoor over als een arrogant rotventje wat zichzelf superieur vindt tov alles en iedereen, want jij bent zo enorm verdraagzaam, terwijl je rechts bent.

Blijkbaar ben je niet zo verdraagzaam als je zelf denkt, anders zou je wel wat meer respect tonen voor de onnozelen zoals ik en mijn maatje Soepstengel.
Waarom moet ik direct een vrolijk bericht schrijven..
Ik vind TO gewoon erg kortzichtig en een hele grote broek aantrekken maar ze kennelijk weinig van de materie afweet. Dat vind ik bekrompen en dat ga ik niet onder stoelen of banken steken. Doet in mijn optiek niet onder voor de gemiddelde uitspraak van ome X die zeurt over Marokkanen maar er verder geen kent.

En wie begint er nu over mijn rechtse superioriteit zonder aanleiding daarvoor. Vandaar dat ik vroeg of je zand in je kut had want je reageert zo geprikkeld. En je doet dat met maar een doel om iedereen die ook maar een beetje rechts direct in dezelfde debiele hoek van de kaalkopjes te zetten. En dan moet ik normaal reageren? Of wat te denken van al die sneue vrouwen die, iedereen die ook maar aangeeft een beetje rechts te zijn direct voor incels uit te maken.. Nee dat is zeker niet op de man moderator? Daar ga ik echt niet aardig tegen doen hoor. Doei..

En jij vind dag je moreel superieur bent aan rechtse mensen bent, dat je deugt etcetera want die rechtse mensen zijn egoïstisch etc.
Jij zit op je moral high horse, nou kom er maar af hoor...😂

Ik denk niet dat ik beter ben dan anderen, ik denk gewoon anders over dingen.. Thats it. Ik ben niet diegene die beweerd niet te willen gaan met mensen van de andere kant van het spectrum..
S-Meds schreef:
18-05-2020 20:10
Mijn incel radar slaat uit
Mijn zure-haatheks-die-blij-is-als-ze-een-keer-per-maand-wordt-aangedrukt-door-haar-man-radar slaat ook uit..
Ik kan dit spelletje ook spelen hoor.
ClumsyNinja schreef:
18-05-2020 20:15

Ben ik nu extreem onverdraagbaar? Of juist moreel keurig bezig?
Ik vind dit idd wel vrij extreem als dit zo is, dan zie ik niet in wat je nu anders bent dat de streng christelijken van vroeger uit. Maar goed lekker doen waar je zelf zin in hebt, vrijheid blijheid.
Jij vindt dat ik geprikkeld reageer en de enige manier waarop jij dat kan uiten is te vragen of ik zand in mijn kut heb.

Dat zegt wel iets over je communicatieve vaardigheden, hoor. En ik heb nergens gezegd dat ik alle rechtse mensen in het hokje kale gekkies druk. Je leest ook wel wat je wilt lezen, of niet?
Nepalese33 schreef:
18-05-2020 21:19
Nou hij had wel gelijk over de vooroordelen en het in hokjes plaatsen van sommige forummers hoor. Jammer dat ze het zelf niet op die manier zien.

Hij had dat punt ook iets minder fanatiek kunnen illustreren door zelf nogal vooringenomen mensen in hokjes te plaatsen?
Plopper schreef:
18-05-2020 22:23
Jij vindt dat ik geprikkeld reageer en de enige manier waarop jij dat kan uiten is te vragen of ik zand in mijn kut heb.

Dat zegt wel iets over je communicatieve vaardigheden, hoor. En ik heb nergens gezegd dat ik alle rechtse mensen in het hokje kale gekkies druk. Je leest ook wel wat je wilt lezen, of niet?
Als ik zo vijandig wordt benaderd dan wel ja.. Dan zie ik geen reden om normaal te doen

Dit topic gaat kennelijk over extreem rechts en jij gebruikt het woord rechtse superioriteit.. Ja dat heeft zo zijn associaties hè ☝️
Kx90 schreef:
18-05-2020 22:48
Als ik zo vijandig wordt benaderd dan wel ja.. Dan zie ik geen reden om normaal te doen

Dit topic gaat kennelijk over extreem rechts en jij gebruikt het woord rechtse superioriteit.. Ja dat heeft zo zijn associaties hè ☝️
Dat zijn 2 woorden. Duh.

En. Okay. Ik zal mezelf herformuleren, speciaal voor jou.

Je lijkt een beetje een superioriteitsgevoel te hebben en bent toevallig rechts. Zo beter? Nu heb ik je ogenschijnlijke karakter losgekoppeld van je politieke voorkeur.
Plopper schreef:
18-05-2020 22:53
Dat zijn 2 woorden. Duh.

En. Okay. Ik zal mezelf herformuleren, speciaal voor jou.

Je lijkt een beetje een superioriteitsgevoel te hebben en bent toevallig rechts. Zo beter? Nu heb ik je ogenschijnlijke karakter losgekoppeld van je politieke voorkeur.
Dat slaat helemaal nergens op om mij daarvan te betichten na twee of drie posts..

Maar goed, zal mij verder ook een zorg zijn wat een stel haatvolle linkse vrouwen eigenlijk vind. Ik kon alleen het hypocriete in jullie positie niet over mijn kant laten gaan.
Kx90 schreef:
18-05-2020 23:03
Dat slaat helemaal nergens op om mij daarvan te betichten na twee of drie posts..

Maar goed, zal mij verder ook een zorg zijn wat een stel haatvolle linkse vrouwen eigenlijk vind. Ik kon alleen het hypocriete in jullie positie niet over mijn kant laten gaan.
Ik ben niet haatvol, hoor. Nou. Dat is niet helemaal waar. Ik ben niet haatvoller naar heel erg rechts dan naar heel erg links.

Maar zoals ik al zei: Politieke voorkeur heeft minder invloed dan karakter. En het is een beetje gek dat ik jouw karakter niet mag beoordelen na een aantal posts, maar jij die van mij wel.

Maar ga je ook nog op andere topics reageren of wilde je je inzichten alleen in dit topic delen?
snug schreef:
18-05-2020 16:20
Maar wel een baard, da's ook wat waard.
Oh echt? Ik houd van baarden :love: :love:
Rosabella1 schreef:
18-05-2020 17:51
Vaak kun je aan de kapsels en kledingstijl ook al wel vrij goed inschatten in welke politieke hoek iemand zit. Niet altijd maar heel vaak zie je vrij snel of je met een VVD corpsbal te maken hebt of met een GroenLinkse bakfietshipster van het type wereldverbeteraar.
Dat maakt het selecteren wel makkelijker.
En die sjofele toestand? Waar plaats ik dat?
Kx90 laat ik even rechts liggen, daar heb ik echt zo geen zin in..
-Shifty- schreef:
Jij bent echt grappig :lol:
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
19-05-2020 10:38
En die sjofele toestand? Waar plaats ik dat?
Tja wat is sjofel.
Bij een sjofel/viezig uiterlijk denk ik meteen aan een linkse langharige stinkhippie in een krakershol. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
19-05-2020 11:01
Tja wat is sjofel.
Bij een sjofel/viezig uiterlijk denk ik meteen aan een linkse langharige stinkhippie in een krakershol. :proud:
Je voelt mijn verwarring he?!?!
MariaDeJong schreef:
19-05-2020 11:04
Je voelt mijn verwarring he?!?!
Ja het is lastig al die hokjes maar ja soms wel handig om te selecteren op gewenst/ongewenst. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Grappig dat we allemaal direct aanvoelen dat Kx90 een man is :proud:
Plopper schreef:
18-05-2020 13:17
Ik ben links en intolerant naar extreem rechts. Omdat hun overtuigingen vaak in strijd met de grondwet zijn. Discriminerend en racistisch enzo.
Extreem links heeft geen opvattingen die strijdig zijn met de (grond)wet?
DS1971 schreef:
19-05-2020 11:53

Zeker wel. Dat ik het niet benoem, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Het ging echter over preventief alle extreem rechtse mensen afhouden.
Rosabella1 schreef:
18-05-2020 17:51
Vaak kun je aan de kapsels en kledingstijl ook al wel vrij goed inschatten in welke politieke hoek iemand zit. Niet altijd maar heel vaak zie je vrij snel of je met een VVD corpsbal te maken hebt of met een GroenLinkse bakfietshipster van het type wereldverbeteraar.
Dat maakt het selecteren wel makkelijker.
Momenteel is dat nog lastig. Over een paar weken als iedereen naar de kapper is geweest kan het weer. Ik begon de hokjes al te missen.
Kx90 schreef:
18-05-2020 19:30
De intolerantie zat vroeger bij de kerk en nu aan de linkerkant. Wat een haat zeg..
Het is natuurlijk onzin om te roepen dat intolerantie alleen aan de linkerkant zit. Dat is gewoon niet waar. Er is wel een stammenstrijd, maar daar heb je toch ook echt twee kampen voor nodig.
Plopper schreef:
19-05-2020 11:55
Zeker wel. Dat ik het niet benoem, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Het ging echter over preventief alle extreem rechtse mensen afhouden.
De manier waarop je het benoemt suggereert toch dat je extreem links wel prima vindt.

Daar zou je overigens de enige niet in zijn. Linkse mensen die alleen extreem rechts niet ok vinden en rechtse mensen die alleen extreem links niet ok vinden.

Ook Trump laat extreem rechts heerlijk zijn gang gaan, sterker nog, geeft ze zelfs support. Nou is dat ook zelf wel een gekkie, maar toch. Het zou veel beter zijn als het wangedrag van extremen meer algemeen wordt veroordeeld. Dat neemt hen namelijk de wind uit de zeilen.
DS1971 schreef:
19-05-2020 11:53
Waar extreem links naar streeft past gek genoeg beter binnen de Grondwet dan waar extreem rechts naar streeft. Beiden zullen wel moeite hebben met vrijheid van vereniging, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Maar de Grondwet beschouwt ook het eigendomsrecht als voorwaardelijk, er zijn voldoende uitzonderingen die onteigening of nationalisatie mogelijk maken.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven