Groot verschil politieke voorkeuren

zondag 17 mei 2020 om 04:51
Hoi, goedemorgen!
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af
(ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af

Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

zondag 17 mei 2020 om 20:12
Same.Rosabella1 schreef: ↑17-05-2020 14:55Nou een beetje geven en nemen is prima maar als mijn vent verwacht dat ik als GroenLinkser ga leven,vegetariër/veganist wordt etc. dan gaat hij toch echt de laan uit.
zondag 17 mei 2020 om 20:55
Die uitspraak is al veel ouder. Hij zou al aan Churchill of zijn tegenpool Goebbels zijn toegeschreven.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

zondag 17 mei 2020 om 21:17
Fijn dat het meeviel, en grappig om het topic nu terug te lezen en te zien dat sommigen al gelijk over extreem rechts begonnen (wat zou betekenen dat hij in feite een soort neonazi zou zijn die vindt dat zijn ras superieur is en mogelijk zelfs ethnische zuivering & genocide niet zou uitsluiten om bepaalde doelen te behalen).MariaDeJong schreef: ↑17-05-2020 16:40Nou dames, en die enkele heer:
Dat viel allemaal reuze mee. Prima kerel. Die inderdaad richting rechts beweegt qua Europesche Unie en graag de meerderheid van de centen niet uitgeeft aan de zuidelijke lidstaten.
Nou vind ik ook wel wat van het gebrek aan samenwerking, ook deze crisis weer zie ik er niks van: jammer, dus daar viel prima een gesprek over te voeren.
En verder gewoon de man van Betty hierboven: passende normen en waarden.

zondag 17 mei 2020 om 22:25
Mijn eigen observatie: mensen die zichzelf extreem rechts of erg rechts noemen zijn meestal niet de meest succesvollen op de maatschappelijke ladder. Dus daar past een onverzorgd en sjofel uiterlijk prima bij.MariaDeJong schreef: ↑17-05-2020 19:51Je hoeft er niet uit zien als een kleine gele stuiterbal om oóók leuk te zijn. Maar ik vind een nette vers gewassen spijkerbroek dan wel echt leuker dan een uitgelubberde, compleet vale broek. Ik ben te netjes voor deze man.
Am Yisrael Chai!

zondag 17 mei 2020 om 23:14
Typisch. Op dat soort (familie)aangelegenheden komt de ware aard van dit soort mensen naar boven.Aardvarkentje schreef: ↑17-05-2020 09:54Ik vind heel rechts en extreem rechts ook wel wat anders. Dat gezegd hebbende ik ben zelf links. Mijn eerste vriendje bleek zich te ontpoppen tot fanatiek PVV aanhanger (ik geloof dat het inmiddels FVD is). We aren erg jong samen dus politiek was nog niet zo'n ding. Maar gaande weg kwam dat dus. Ik ging naar kunstacademie en hij had Wilders als zijn profielfoto. Het was niet houdbaar, ookal waren we zo gek op elkaar. We lagen niet lekker in elkaars familie. Als ik daar op een verjaardag was dan vlogen de racistische en homofobe opmerkingen in het rond. Als ik het met zijn vrienden was ook. Ik had daar allemaal nooit zin in. Ik voelde ook schaamte als hij weer zo'n Wilders opmerking eruit gooide. Het is een goede jongen hoor, maar in een relatie werkt dat niet. Mijn andere ex zat ook op de kunstacademie en was links. Wat een verademing! Ik voelde me thuis bij zijn vrienden en familie en met hem kon ik gewoon levelen. Ik wil nooit meer een relatie met iemand met tegenovergestelde politieke voorkeur of opvattingen. Heel hard misschien maar als ik al een een of andere pvv achtige opmerking op iemand social media ofzo zie dan kap ik het gewoon af. Ik heb dat al eens geprobeerd, waarom zou ik dat nog een keer doen?

maandag 18 mei 2020 om 08:10
Op Facebook toch?Lachattenoir schreef: ↑17-05-2020 23:14Typisch. Op dat soort (familie)aangelegenheden komt de ware aard van dit soort mensen naar boven.

maandag 18 mei 2020 om 11:18
Ik vind hier meerdere dingen van..
Wel ironisch dat TO valt wel over de kennelijke extreme opvatting van haar scharrel maar kennelijk de extreemheid van haar eigen opvattingen dan weer niet in ziet.. Het leven zit vol met dat soort leuke tegenstrijdigheden..
Verder vind ik dat als je moet googlen wat heel rechts inhoudt je kennelijk een politieke iq hebt van een soepstengel(no offense) en je daar onmogelijk zoveel aan kunt tillen.
Dan ben je vooral zelf ook heel erg bevooroordeeld.
Daarnaast zou ik hem gewoon vragen wat het voor hem inhoudt en betekent.. Vaak projecteren mensen hun ergste stigmas op dergelijke personen en wordt de soep vaak lang niet zo heet gegeten.
Misschien is ie wel heel erg kapitalist en heel erg vvd. Of heel erg voor individuele vrijheden en eigen verantwoordelijkheden.
Inhoudelijk over dergelijke situaties. Ik ben zelf ook meer rechts georiënteerd en kan zelf heel goed omgaan met mensen met een andere overtuiging maar ligt er aan hoe erg ze het opdringen. Mijn vriendin is zelf D66 en ik vind die Jetten echt verschrikkelijk maar kan ik er prima mee omgaan en het beïnvloedt onze relatie niet.
Zelf merk ik altijd dat linkse mensen vaker een intolerante houding ten aanzien van andersdenkenden dan rechtse mensen. Wel ironisch aangezien rechtse/conservatieve mensen vaak van bekrompen wereldbeelden worden beticht.
Reacties op dit forum bevestigen mijn mening wat betreft, alle onnozele reacties over vrouwenrechten etc komen weer naar boven..
Maar ondertussen zijn jullie wel heel genuanceerd hoor.
Wel ironisch dat TO valt wel over de kennelijke extreme opvatting van haar scharrel maar kennelijk de extreemheid van haar eigen opvattingen dan weer niet in ziet.. Het leven zit vol met dat soort leuke tegenstrijdigheden..
Verder vind ik dat als je moet googlen wat heel rechts inhoudt je kennelijk een politieke iq hebt van een soepstengel(no offense) en je daar onmogelijk zoveel aan kunt tillen.
Daarnaast zou ik hem gewoon vragen wat het voor hem inhoudt en betekent.. Vaak projecteren mensen hun ergste stigmas op dergelijke personen en wordt de soep vaak lang niet zo heet gegeten.
Misschien is ie wel heel erg kapitalist en heel erg vvd. Of heel erg voor individuele vrijheden en eigen verantwoordelijkheden.
Inhoudelijk over dergelijke situaties. Ik ben zelf ook meer rechts georiënteerd en kan zelf heel goed omgaan met mensen met een andere overtuiging maar ligt er aan hoe erg ze het opdringen. Mijn vriendin is zelf D66 en ik vind die Jetten echt verschrikkelijk maar kan ik er prima mee omgaan en het beïnvloedt onze relatie niet.
Zelf merk ik altijd dat linkse mensen vaker een intolerante houding ten aanzien van andersdenkenden dan rechtse mensen. Wel ironisch aangezien rechtse/conservatieve mensen vaak van bekrompen wereldbeelden worden beticht.
Reacties op dit forum bevestigen mijn mening wat betreft, alle onnozele reacties over vrouwenrechten etc komen weer naar boven..
Maar ondertussen zijn jullie wel heel genuanceerd hoor.

maandag 18 mei 2020 om 13:08
Kx90 schreef: ↑18-05-2020 11:18Ik vind hier meerdere dingen van..
Maar ondertussen zijn jullie wel heel genuanceerd hoor.![]()

maandag 18 mei 2020 om 13:17
Je leest niet goed. Iedereen mag van mij zijn zoals ie is. Maar als je vvd-er of rechts daarvan bent wil ik waarschijnlijk niet met je naar bed. Moet kunnen tochKx90 schreef: ↑18-05-2020 11:18

Nee, dat mag niet.ClumsyNinja schreef: ↑18-05-2020 13:17Je leest niet goed. Iedereen mag van mij zijn zoals ie is. Maar als je vvd-er of rechts daarvan bent wil ik waarschijnlijk niet met je naar bed. Moet kunnen toch![]()

Ik ben links en intolerant naar extreem rechts. Omdat hun overtuigingen vaak in strijd met de grondwet zijn. Discriminerend en racistisch enzo.Kx90 schreef: ↑18-05-2020 11:18Ik vind hier meerdere dingen van..
En tip van Flip: Mensen die zeggen dat iets "heel goed kunnen" proberen vaak zichzelf te overtuigen.

maandag 18 mei 2020 om 13:50
Sterke inhoudelijke reactie
Natuurlijk moet het kunnen, daar lig ik echt geen seconde wakker van hoor.ClumsyNinja schreef: ↑18-05-2020 13:17Je leest niet goed. Iedereen mag van mij zijn zoals ie is. Maar als je vvd-er of rechts daarvan bent wil ik waarschijnlijk niet met je naar bed. Moet kunnen toch![]()
Maar ben benieuwd of je beseft wat je nu daadwerkelijk zegt.
Of zijn we nu al zo tribaal geworden dat iemand met een wat andere kijk op dingen afgeschreven wordt.
Wat als iemand zou zeggen, ik wil niet met een moslim naar bed want... Ik wil niet met een Afrikaan naar bed want. Zou er dan nog steeds zo begripvol worden gereageerd?
Tsja, wat is extreem rechts.. Sommigen hier gaat een VVDer al te ver.. Nou dan ben je wel vrij extreem hoor.
En volgens de grondwet mag je iemand ook niet anders behandelen vanwege een politieke voorkeur..
Ik hoef helemaal niemand of mijzelf van niks te overtuigen. Ik lig echt niet wakker van de mening van anderen.
Toen ik nog wat jonger was wilde ik wel graag anderen van mening doen veranderen. Gelukkig nu niet meer, geeft lekker rust..

maandag 18 mei 2020 om 13:54
Kx90 schreef: ↑18-05-2020 13:50Sterke inhoudelijke reactieLekker vol vooroordelen weer.
Natuurlijk moet het kunnen, daar lig ik echt geen seconde wakker van hoor.
Of zijn we nu al zo tribaal geworden dat iemand met een wat andere kijk op dingen afgeschreven wordt.
Wat als iemand zou zeggen, ik wil niet met een moslim naar bed want... Ik wil niet met een Afrikaan naar bed want. Zou er dan nog steeds zo begripvol worden gereageerd?
Tsja, wat is extreem rechts.. Sommigen hier gaat een VVDer al te ver.. Nou dan ben je wel vrij extreem hoor.
En volgens de grondwet mag je iemand ook niet anders behandelen vanwege een politieke voorkeur..
Ik hoef helemaal niemand of mijzelf van niks te overtuigen. Ik lig echt niet wakker van de mening van anderen.
Toen ik nog wat jonger was wilde ik wel graag anderen van mening doen veranderen. Gelukkig nu niet meer, geeft lekker rust..
Ja TO, gewoon gaan daten met een FvD’er dus, anders krijg je een aanklacht wegens discriminatie aan je broek

maandag 18 mei 2020 om 13:57
Heb je nou speciaal een profiel aangemaakt om anderen te overtuigen van je geweldige, rechtse superioriteit? En. Je mag inderdaad niet discrimineren op grond van politieke overtuigingen, tenzij die overtuigingen haatzaaiend of anders wettelijk verboden zijn.Kx90 schreef: ↑18-05-2020 13:50Sterke inhoudelijke reactieLekker vol vooroordelen weer.
Als ik een poltieke partij opricht waarin ik als standpunt heb waarin rechtse mannetjes met een superioriteitsgevoel minsten 2x per week een waterboardbehandeling moeten ondergaan is het geen discriminatie als ik die partij moet opheffen.
maandag 18 mei 2020 om 14:22
Volgens mij verbiedt de grondwet niet dat mensen persoonlijke voorkeuren mee laten wegen bij het kiezen van een partner.Kx90 schreef: ↑18-05-2020 13:50Sterke inhoudelijke reactieLekker vol vooroordelen weer.
En mag dat wettelijk dus ten koste gaan van lelijke mensen, mensen met oude kleren, een kromme neus, een zwarte huid of een overtuiging.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

maandag 18 mei 2020 om 16:08
Je snapt het punt weer helemaal niet. Het ging om haar standpunt ten opzichte van rechtse personen die ze discriminatie en racisme verwijt en vervolgens ziet ze haar eigen net zo bekrompen overtuigingen niet..Poppy_del_Rio schreef: ↑18-05-2020 13:54Ja TO, gewoon gaan daten met een FvD’er dus, anders krijg je een aanklacht wegens discriminatie aan je broek![]()
[...]Plopper schreef: ↑18-05-2020 13:57Heb je nou speciaal een profiel aangemaakt om anderen te overtuigen van je geweldige, rechtse superioriteit? En. Je mag inderdaad niet discrimineren op grond van politieke overtuigingen, tenzij die overtuigingen haatzaaiend of anders wettelijk verboden zijn.
Als ik een poltieke partij opricht waarin ik als standpunt heb waarin rechtse mannetjes met een superioriteitsgevoel minsten 2x per week een waterboardbehandeling moeten ondergaan is het geen discriminatie als ik die partij moet opheffen.
Nee gelukkig niet.. Ik probeer alleen mensen een spiegel voor te houden dat het een behoorlijk extreem standpunt is dat je categorisch niet met iemand met wat andere politieke overtuigingen wilt gaan.haarklover schreef: ↑18-05-2020 14:22Volgens mij verbiedt de grondwet niet dat mensen persoonlijke voorkeuren mee laten wegen bij het kiezen van een partner.
En mag dat wettelijk dus ten koste gaan van lelijke mensen, mensen met oude kleren, een kromme neus, een zwarte huid of een overtuiging.
Dat is toch triest dat het kennelijk zover is gekomen, zo gepolariseerd is geraakt dat je dan niet met elkaar kunt gaan.
Dat is exact dezelfde bekrompenheid dat je eerder niet als katholiek met een protestants kon gaan etc.. Alleen langs iets andere lijnen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2020 16:24
Reden: op de man
Reden: op de man
7.64% gewijzigd

maandag 18 mei 2020 om 16:15
Oer-oud zo te zien. Ik ben trouwens linkser geworden sinds ik ouder en rijker ben. Ik heb dus noch een hart, noch een brein.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 18 mei 2020 om 16:18
Wat een vooroordelen weer. Mijn ex is veganist en stemt VVD.Rosabella1 schreef: ↑17-05-2020 14:55Nou een beetje geven en nemen is prima maar als mijn vent verwacht dat ik als GroenLinkser ga leven,vegetariër/veganist wordt etc. dan gaat hij toch echt de laan uit.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)