Groot verschil politieke voorkeuren

zondag 17 mei 2020 om 04:51
Hoi, goedemorgen!
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af
(ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.
Op het communistische af

Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.
“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.
Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

maandag 18 mei 2020 om 16:44
Ja, geen krab gevonden. Wel een zeester. Die lulde ook minder dom.

maandag 18 mei 2020 om 16:49
Ik ben eigenlijk wel blij dat je hier bent. Want na wat beraad met mezelf ben ik erachter gekomen dat politieke voorkeur, al dan wel of niet extreem, veel minder erg dan dit betuttelende, elitaire gedoe.Kx90 schreef: ↑18-05-2020 16:08Je snapt het punt weer helemaal niet. Het ging om haar standpunt ten opzichte van rechtse personen die ze discriminatie en racisme verwijt en vervolgens ziet ze haar eigen net zo bekrompen overtuigingen niet..
[...]
Nee gelukkig niet.. Ik probeer alleen mensen een spiegel voor te houden dat het een behoorlijk extreem standpunt is dat je categorisch niet met iemand met wat andere politieke overtuigingen wilt gaan.
Dat is toch triest dat het kennelijk zover is gekomen, zo gepolariseerd is geraakt dat je dan niet met elkaar kunt gaan.
Dat is exact dezelfde bekrompenheid dat je eerder niet als katholiek met een protestants kon gaan etc.. Alleen langs iets andere lijnen.
En voor jij je persoonlijk aangevallen voelt: Ik heb iemand in mijn directe omgeving die net zo doet als jij, maar dan vanaf de linkerkant. En het is dus helemaal het links of rechts wat me irriteert. Het is gewoon de persoonlijkheid van diegene.
Je kunt zelf ook bedenken dat je grondwettelijke recht mbt politieke voorkeur stopt zodra je de grondwettelijke rechten van een ander benadeelt. Of het nou discriminatie, racisme of iets anders is.

maandag 18 mei 2020 om 16:53
Weer? Dit is de eerste keer dat ik in dit topic reageer of op jou reageer.

maandag 18 mei 2020 om 17:35
Leuk deze middelbare school humor, hopelijk kan er nog iemand om lachen.
Hahaha, ik betuttelend en elitair? Jaja, dat past ook echt bij mij.. Ik denk dat ik deze comment in ga lijsten.Plopper schreef: ↑18-05-2020 16:49Ik ben eigenlijk wel blij dat je hier bent. Want na wat beraad met mezelf ben ik erachter gekomen dat politieke voorkeur, al dan wel of niet extreem, veel minder erg dan dit betuttelende, elitaire gedoe.
En voor jij je persoonlijk aangevallen voelt: Ik heb iemand in mijn directe omgeving die net zo doet als jij, maar dan vanaf de linkerkant. En het is dus helemaal het links of rechts wat me irriteert. Het is gewoon de persoonlijkheid van diegene.
Je kunt zelf ook bedenken dat je grondwettelijke recht mbt politieke voorkeur stopt zodra je de grondwettelijke rechten van een ander benadeelt. Of het nou discriminatie, racisme of iets anders is.
Vertel, wat is je trigger naar betuttelend en elitair? Wat heb ik gezegd waarom je dat denkt?
Kan mij weinig voor de geest halen waarom je dat denkt, ik denk eerder dat je je eigen oordelen over type personen etc zomaar projecteert op een ander.
Discriminatie en racisme zijn tegenwoordig holle termen geworden door het extreem veelvuldig verkrachten van deze woorden door de opponenten aan de linkerzijde. Bij gebrek aan inhoudelijk steekhoudende argumenten is dat het eerste wapen waar men naar grijpt..
Het zijn haast nietszeggende woorden geworden..
maandag 18 mei 2020 om 17:45

maandag 18 mei 2020 om 17:49
Dat rechts extreme mensen zoiets zeggen is alleen te verklaren doordat ze zich enorm aangesproken of betrapt voelenKx90 schreef: ↑18-05-2020 17:35Leuk deze middelbare school humor, hopelijk kan er nog iemand om lachen.
Hahaha, ik betuttelend en elitair? Jaja, dat past ook echt bij mij.. Ik denk dat ik deze comment in ga lijsten.
Vertel, wat is je trigger naar betuttelend en elitair? Wat heb ik gezegd waarom je dat denkt?
Kan mij weinig voor de geest halen waarom je dat denkt, ik denk eerder dat je je eigen oordelen over type personen etc zomaar projecteert op een ander.
Discriminatie en racisme zijn tegenwoordig holle termen geworden door het extreem veelvuldig verkrachten van deze woorden door de opponenten aan de linkerzijde. Bij gebrek aan inhoudelijk steekhoudende argumenten is dat het eerste wapen waar men naar grijpt..
maandag 18 mei 2020 om 17:51
Vaak kun je aan de kapsels en kledingstijl ook al wel vrij goed inschatten in welke politieke hoek iemand zit. Niet altijd maar heel vaak zie je vrij snel of je met een VVD corpsbal te maken hebt of met een GroenLinkse bakfietshipster van het type wereldverbeteraar.
Dat maakt het selecteren wel makkelijker.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

maandag 18 mei 2020 om 18:08
Met stip de beste post van vandaag!Kx90 schreef: ↑18-05-2020 11:18Ik vind hier meerdere dingen van..
Wel ironisch dat TO valt wel over de kennelijke extreme opvatting van haar scharrel maar kennelijk de extreemheid van haar eigen opvattingen dan weer niet in ziet.. Het leven zit vol met dat soort leuke tegenstrijdigheden..
Verder vind ik dat als je moet googlen wat heel rechts inhoudt je kennelijk een politieke iq hebt van een soepstengel(no offense) en je daar onmogelijk zoveel aan kunt tillen.
Dan ben je vooral zelf ook heel erg bevooroordeeld.
Daarnaast zou ik hem gewoon vragen wat het voor hem inhoudt en betekent.. Vaak projecteren mensen hun ergste stigmas op dergelijke personen en wordt de soep vaak lang niet zo heet gegeten.
Misschien is ie wel heel erg kapitalist en heel erg vvd. Of heel erg voor individuele vrijheden en eigen verantwoordelijkheden.
Inhoudelijk over dergelijke situaties. Ik ben zelf ook meer rechts georiënteerd en kan zelf heel goed omgaan met mensen met een andere overtuiging maar ligt er aan hoe erg ze het opdringen. Mijn vriendin is zelf D66 en ik vind die Jetten echt verschrikkelijk maar kan ik er prima mee omgaan en het beïnvloedt onze relatie niet.
Zelf merk ik altijd dat linkse mensen vaker een intolerante houding ten aanzien van andersdenkenden dan rechtse mensen. Wel ironisch aangezien rechtse/conservatieve mensen vaak van bekrompen wereldbeelden worden beticht.
Reacties op dit forum bevestigen mijn mening wat betreft, alle onnozele reacties over vrouwenrechten etc komen weer naar boven..
Maar ondertussen zijn jullie wel heel genuanceerd hoor.![]()

maandag 18 mei 2020 om 18:13
In je eerste post vind je TO al een domme soepstengel omdat ze heeft gegoogled wat extreem rechts inhoudt. Daarnaast ga je met dingen gooien als "zand in je kut" zodra iemand het niet met je eens is en ademen je posts een "Meisjes, ik weet het allemaal zo goed. Want ik ben rechts"-vibe uit. En wellicht is het een gevalletje projectie, want ik zie echt een Vindicat mannetje tussen de 25-35 voor me.Kx90 schreef: ↑18-05-2020 17:35Leuk deze middelbare school humor, hopelijk kan er nog iemand om lachen.
Hahaha, ik betuttelend en elitair? Jaja, dat past ook echt bij mij.. Ik denk dat ik deze comment in ga lijsten.
En lul nou niet dat discrimatie alleen maar een holle term is omdat het te "verkracht" is. Als ik een clubje opricht en ik zeg dat alle rechtse mannen niet mee mogen omdat alle rechtse mannen narcistische klootzakken zijn, is het discriminatie. Als ik 1 specifieke rechtse man niet in mijn clubje wil omdat zijn persoonlijkheid mij totaal niet bevalt en we alleen maar ruzie krijgen, is het geen discriminatie.
maandag 18 mei 2020 om 18:15
Dat is het nadeel van seks op het strand. Het kan behoorlijk schuren.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

maandag 18 mei 2020 om 19:30
Je hebt helemaal geen enkel idee wat mijn ideeën zijn dus stop mij aub niet in die hoek.
En ik kan prima mensen over het hele spectrum verdedigen zonder dat ik het met hun eens ben.
TO gaat over heel rechts en jij maakt er al extreem rechts van. Daarmee geef je al direct aan helemaal geen interesse te hebben in een normaal gesprek..
Mensen met bekrompen ideeën zijn helaas wat minder goed herkenbaar. Daarvoor moeten ze hun mond opendoen..Rosabella1 schreef: ↑18-05-2020 17:51Vaak kun je aan de kapsels en kledingstijl ook al wel vrij goed inschatten in welke politieke hoek iemand zit. Niet altijd maar heel vaak zie je vrij snel of je met een VVD corpsbal te maken hebt of met een GroenLinkse bakfietshipster van het type wereldverbeteraar.
Als het op politiek aankomt vind ik dat inderdaad ja.. Als je zo zwaar tilt aan dat iemand heel rechts is en je vervolgens nog op moet zoeken wat heel rechts is.. Beetje vreemd niet?Plopper schreef: ↑18-05-2020 18:13In je eerste post vind je TO al een domme soepstengel omdat ze heeft gegoogled wat extreem rechts inhoudt. Daarnaast ga je met dingen gooien als "zand in je kut" zodra iemand het niet met je eens is en ademen je posts een "Meisjes, ik weet het allemaal zo goed. Want ik ben rechts"-vibe uit. En wellicht is het een gevalletje projectie, want ik zie echt een Vindicat mannetje tussen de 25-35 voor me.
En lul nou niet dat discrimatie alleen maar een holle term is omdat het te "verkracht" is. Als ik een clubje opricht en ik zeg dat alle rechtse mannen niet mee mogen omdat alle rechtse mannen narcistische klootzakken zijn, is het discriminatie. Als ik 1 specifieke rechtse man niet in mijn clubje wil omdat zijn persoonlijkheid mij totaal niet bevalt en we alleen maar ruzie krijgen, is het geen discriminatie.
Die zand in je kut opmerking was omdat jij vooral zo onnozel reageert.. Daar was toch geen enkele reden toe.
Dat lees je er helemaal zelf in hoor en projecteer je er zelf helemaal op. Ik heb toch nergens gezegd dat ik alles weet. Dat is eerder jullie houding hier op het forum.
Ik constateer alleen, in brede zin dat veel zaken die vroeger typisch links rechts waren tegen omgekeerd zijn. De intolerantie zat vroeger bij de kerk en nu aan de linkerkant. Wat een haat zeg..
En ik vind het vooral ironisch dat mensen die kennelijk een afkeer hebben van rechtse mensen vanwege een enorm vooroordeel dat zij vooroordelen hebben, racistisch zijn etc zelf hun eigen intolerantie en vooroordelen niet zien..
Ik heb minstens een net zo grote afkeer van vindicat types als jij dat hebt.. Alleen met de leeftijd zit je goed.

maandag 18 mei 2020 om 20:05
Wie zegt dat TO niet hetzelfde had gereageerd als de date had gezegd dat ie heel links was? "Heel" geeft het idee "extreem" en bij dat soort woorden hebben mensen nou eenmaal associaties.
En dat jij op mij overkomt als je de wijsheid in pacht hebt met je geweldige verdraagzaamheid komt toch echt door jouw manier van schrijven. Je hebt hier nog geen 1x een vriendelijk bericht geschreven, maar komt met soepstengels en zandkutten. Met zulke termen gooien, maakt niet dat je gelijk hebt en wekt bijzonder weinig sympathie of openheid tot jouw mening. Je komt daardoor over als een arrogant rotventje wat zichzelf superieur vindt tov alles en iedereen, want jij bent zo enorm verdraagzaam, terwijl je rechts bent.
Blijkbaar ben je niet zo verdraagzaam als je zelf denkt, anders zou je wel wat meer respect tonen voor de onnozelen zoals ik en mijn maatje Soepstengel.
En dat jij op mij overkomt als je de wijsheid in pacht hebt met je geweldige verdraagzaamheid komt toch echt door jouw manier van schrijven. Je hebt hier nog geen 1x een vriendelijk bericht geschreven, maar komt met soepstengels en zandkutten. Met zulke termen gooien, maakt niet dat je gelijk hebt en wekt bijzonder weinig sympathie of openheid tot jouw mening. Je komt daardoor over als een arrogant rotventje wat zichzelf superieur vindt tov alles en iedereen, want jij bent zo enorm verdraagzaam, terwijl je rechts bent.
Blijkbaar ben je niet zo verdraagzaam als je zelf denkt, anders zou je wel wat meer respect tonen voor de onnozelen zoals ik en mijn maatje Soepstengel.

maandag 18 mei 2020 om 20:10
Mijn incel radar slaat uitKx90 schreef: ↑18-05-2020 19:30Je hebt helemaal geen enkel idee wat mijn ideeën zijn dus stop mij aub niet in die hoek. Oh jawel hoor. Iemand die voor de universele rechten van de mens is zal niet proberen om racisme goed te praten onder het mom van: de term is vervaagd
En ik kan prima mensen over het hele spectrum verdedigen zonder dat ik het met hun eens ben.
TO gaat over heel rechts en jij maakt er al extreem rechts van. Daarmee geef je al direct aan helemaal geen interesse te hebben in een normaal gesprek..
Mensen met bekrompen ideeën zijn helaas wat minder goed herkenbaar. Daarvoor moeten ze hun mond opendoen..
Als het op politiek aankomt vind ik dat inderdaad ja.. Als je zo zwaar tilt aan dat iemand heel rechts is en je vervolgens nog op moet zoeken wat heel rechts is.. Beetje vreemd niet?
Die zand in je kut opmerking was omdat jij vooral zo onnozel reageert.. Daar was toch geen enkele reden toe.
Dat lees je er helemaal zelf in hoor en projecteer je er zelf helemaal op. Ik heb toch nergens gezegd dat ik alles weet. Dat is eerder jullie houding hier op het forum.
Ik constateer alleen, in brede zin dat veel zaken die vroeger typisch links rechts waren tegen omgekeerd zijn. De intolerantie zat vroeger bij de kerk en nu aan de linkerkant. Wat een haat zeg..
En ik vind het vooral ironisch dat mensen die kennelijk een afkeer hebben van rechtse mensen vanwege een enorm vooroordeel dat zij vooroordelen hebben, racistisch zijn etc zelf hun eigen intolerantie en vooroordelen niet zien..
Ik heb minstens een net zo grote afkeer van vindicat types als jij dat hebt.. Alleen met de leeftijd zit je goed.

maandag 18 mei 2020 om 20:15
Ik besef me prima wat ik zeg, maar volgens mij begrijp jij mij verkeerd.
Ik heb geen afkeer van rechtse mensen, maar als ik op zoek was naar een fwb op tinder zou ik ze naar links swipen want ik wil er niet mee naar bed.
Mag ik ook zeggen dat ik met een moslim niet naar bed wil? Ik zal het erger maken: ik wil met religieuze mensen niet naar bed.
Of eigenlijk ben ik nog véél extremer: ik wil dus zelfs met de meeste mensen niet naar bed!
Ben ik nu extreem onverdraagbaar? Of juist moreel keurig bezig?
(Je zou verdorie eens zeggen dat je bijna met iedereen wel naar bed wil: jong/oud/religieus/atheïst/grappig/saai/links/rechts maakt niet uit. Gewoon even checken of er een hartslag is en zo ja volle bak rampentampen maar. Wedden dat dat ook weer niet goed zou zijn)
Ik heb geen afkeer van rechtse mensen, maar als ik op zoek was naar een fwb op tinder zou ik ze naar links swipen want ik wil er niet mee naar bed.
Mag ik ook zeggen dat ik met een moslim niet naar bed wil? Ik zal het erger maken: ik wil met religieuze mensen niet naar bed.
Of eigenlijk ben ik nog véél extremer: ik wil dus zelfs met de meeste mensen niet naar bed!
Ben ik nu extreem onverdraagbaar? Of juist moreel keurig bezig?
(Je zou verdorie eens zeggen dat je bijna met iedereen wel naar bed wil: jong/oud/religieus/atheïst/grappig/saai/links/rechts maakt niet uit. Gewoon even checken of er een hartslag is en zo ja volle bak rampentampen maar. Wedden dat dat ook weer niet goed zou zijn)
maandag 18 mei 2020 om 20:25
Da's raar. Volgens mij weten heel veel linkse mensen nog prima wat discriminatie inhoudt.Kx90 schreef: ↑18-05-2020 17:35Leuk deze middelbare school humor, hopelijk kan er nog iemand om lachen.
Maar hoe noemt u het dan als de belastingdienst alleen mensen met een dubbel paspoort controleert? En dan niet de wet toepast, maar duizenden euro's eistt?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

maandag 18 mei 2020 om 20:29
"terecht" of "Foutje in het systeem"?haarklover schreef: ↑18-05-2020 20:25Da's raar. Volgens mij weten heel veel linkse mensen nog prima wat discriminatie inhoudt.
Maar hoe noemt u het dan als de belastingdienst alleen mensen met een dubbel paspoort controleert? En dan niet de wet toepast, maar duizenden euro's eistt?
maandag 18 mei 2020 om 20:40
Mwah ze zegt zelf in de op dat ze zelf 'op het communistische af' is dus dan is ze toch behoorlijk radicaal links.Plopper schreef: ↑18-05-2020 20:05Wie zegt dat TO niet hetzelfde had gereageerd als de date had gezegd dat ie heel links was? "Heel" geeft het idee "extreem" en bij dat soort woorden hebben mensen nou eenmaal associaties.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

maandag 18 mei 2020 om 20:44
Ja, nou. Ik associeer communisme niet met extreemrechts, eerder met extreemlinks. Maar fair enough.Rosabella1 schreef: ↑18-05-2020 20:40Mwah ze zegt zelf in de op dat ze zelf 'op het communistische af' is dus dan is ze toch behoorlijk radicaal links.
Of gewoon niet mijn ding, dat is ook goed.
maandag 18 mei 2020 om 20:49
Ja inderdaad extreemlinks dus dan denk ik niet dat ze hetzelfde had gereageerd als haar date zou zeggen dat hij heel links was.
Heel links/radicaal links zou dan toch juist veel beter bij haar passen?

maandag 18 mei 2020 om 20:54
Och mien jongens. Ik las het helemaal verkeerd.Rosabella1 schreef: ↑18-05-2020 20:49Ja inderdaad extreemlinks dus dan denk ik niet dat ze hetzelfde had gereageerd als haar date zou zeggen dat hij heel links was.
Heel links/radicaal links zou dan toch juist veel beter bij haar passen?

Excuses. Maar heeeeeeeeel links en heeeeeeeeeel rechts. Nja. Levert wel leuke discussies op, misschien?

maandag 18 mei 2020 om 20:57
Nee want kennelijk is hij lelijk
En dat mag ook niet oooooh to zo oppervlakkig!

maandag 18 mei 2020 om 20:58
Hahaha. Zak over de kop, vlag in de hand toch?ClumsyNinja schreef: ↑18-05-2020 20:57Nee want kennelijk is hij lelijk
En dat mag ook niet oooooh to zo oppervlakkig!