Groot verschil politieke voorkeuren

17-05-2020 04:51 278 berichten
Hoi, goedemorgen!

Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.

Op het communistische af :popcorn: (ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.

“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.

Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet aan beginnen.

Ben zelfs links (niet extreem), maar iemand die pvv of nog erger FVD zou stemmen dat staat zo ver van mijn normen en waarden af. Daar zou ik nooit mee kunnen daten, met of zonder keukentafel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
S-Meds schreef:
17-05-2020 09:25
Sowieso zijn mensen die zich in het uiterste bevinden van het spectrum niet de slimste en meest empathische en stabiele lui. Veel rechtse mensen zijn ook bang en egoïstisch.
Mee eens behalve dan dat je op het laatst alleen rechts noemt. Extremisme is gewoon per definitie geen goed teken.
Plopper schreef:
17-05-2020 09:34
Hier ook eentje links en rechts!

Allebei gematigd, dus het valt bedt mee. Ik maak mijn vriend meer links, volgens hem. Dus gooi ik die quote van Thierry er vaak in, maar dan andersom: dat mannen altijd een beetje rechts zijn, tot ze een vrouw ontmoeten en de waarheid gaan zien. Dan worden ze vanzelf wel links.
Komiek?
Ik denk dat je in een goede relatie wel een beetje hetzelfde in het leven moet staan. Persoonlijk zou ik niet kunnen en willen leven met iemand die heel erg met het milieu bezig is en gaat zeiken als ik vlees eet, lang onder de douche sta, veel vliegreizen maak, mij een deken geef ipv de verwarming hoger te zetten enz. Als ik met zo'n persoon een relatie zou hebben dan zouden we vaak ruzie hebben. Een manier van denken en leven uit zich in politieke voorkeur. Ik zou dus nooit met iemand willen samen leven die bv Groen Links stemt. Ik heb ook niemand in mijn vriendenkring die Groen Links stemt. Ik stem zelf VVD.
DS1971 schreef:
17-05-2020 10:36
Komiek?
Hoe bedoel je?

Je kent die uitspraak van Thierry niet?
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 10:11
Precies dit soort toestanden maakte Anne Fleur ook mee.
goh ja? raar dat anne fleur dan tegenwoordig gewoon weer links is en ook toegeeft dat ze even van het padje was.
S-Meds schreef:
17-05-2020 10:53
goh ja? raar dat anne fleur dan tegenwoordig gewoon weer links is en ook toegeeft dat ze even van het padje was.
Anne Fleur is nooit rechts geweest ook niet toen ze met Paul ging.
En ja Anne Fleur werd bedreigd door extreemlinks:
https://wnl.tv/2018/02/11/extreemlinks- ... ur-dekker/

De linkse activiste Anne-Fleur Dekker wordt bedreigd door mensen uit extreemlinkse hoek, nadat ze op Twitter pleitte tegen het onbegrip bij links voor mensen met een andere politieke mening.

Dekker tweette vrijdag dat ze bevriend is met mensen die lid zijn van partijen als de VVD, D66 en het Forum voor Democratie en dat het haar stoort dat dit van haar linkse bondgenoten niet zou mogen.
rosabella1 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 11:03
50.59% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Extreem is nooit ok, of het nu links of rechts is. Meestal vermildert de mens met de tijd maar ik geloof niet dat jullie een match zijn. Van mening verschillen zorgt voor goede gesprekken, extremisme brengt alleen maar ellende.
vrijenblij20220 schreef:
17-05-2020 10:37
Ik denk dat je in een goede relatie wel een beetje hetzelfde in het leven moet staan. Persoonlijk zou ik niet kunnen en willen leven met iemand die heel erg met het milieu bezig is en gaat zeiken als ik vlees eet, lang onder de douche sta, veel vliegreizen maak, mij een deken geef ipv de verwarming hoger te zetten enz. Als ik met zo'n persoon een relatie zou hebben dan zouden we vaak ruzie hebben. Een manier van denken en leven uit zich in politieke voorkeur. Ik zou dus nooit met iemand willen samen leven die bv Groen Links stemt. Ik heb ook niemand in mijn vriendenkring die Groen Links stemt. Ik stem zelf VVD.
Als ik hier op dit forum lees, denk ik wel eens of het lijkt of ik van een andere planeet kom.
Ik ga om met mensen van allerlei pluimage, verschillende politieke voorkeuren, bij sommige mensen let ik op dat ik niet vloek, bij anderen worden flinke stukken vlees gebarbecued, weer anderen zijn vegetarisch. En ik heb met geen van allen ruzie.
Waarom ‘heel’ rechts? En dat ook nog moeten benoemen van te voren? Dat zou ik wel een beetje raar vinden. Als een rechts persoon zichzelf omschrijft als ‘heel rechts’ kun je er vanuit gaan dat het best extreem is allemaal. En als het allemaal ook benoemd moet worden van te voren zou het ook nog weleens voor problemen hebben gezorgd in het verleden. Dus het lijkt me niet helemaal ok.
babbeleo schreef:
17-05-2020 11:08
Als ik hier op dit forum lees, denk ik wel eens of het lijkt of ik van een andere planeet kom.
Ik ga om met mensen van allerlei pluimage, verschillende politieke voorkeuren, bij sommige mensen let ik op dat ik niet vloek, bij anderen worden flinke stukken vlees gebarbecued, weer anderen zijn vegetarisch. En ik heb met geen van allen ruzie.
Nou inderdaad. Bij de ene durf ik hardop te boeren en bij de ander hou ik me netjes in.
Bij de meesten hou ik me in hoor, maar als ik me echt op mijn gemak voel dan laat ik ze er gewoon uit komen/
Misschien benoemde hij het om haar af te schrikken, in de hoop op geen live dates.
babbeleo schreef:

Dit.

En ik weet niet eens wie wat stemt. Grote kans dat ik wel vrienden heb die SP of GL stemmen, al zou ik dat zelf echt nooit doen. Ik vermoed dat een familielid FvD stemt, en daar heb ik moeite mee, dus daar ga ik geen politieke discussie mee aan. Maar dan kunnen we het altijd nog over vakanties hebben, of sport, of festivals, of wat dan ook.
Nou, ik merk het wel vanmiddag en jullie horen het nog ;-)
Want wij zijn benieuwd?
Als iemand uit zichzelf al benoemt dat hij 'heel rechts' is, dan denk ik dat hij discrimineert en homofoob is.
Homofoob ja?
Niq schreef:
17-05-2020 11:19
Want wij zijn benieuwd?
Jij zeker want anders was je hier niet.
Hou toch op joh, zuiger.
Ik las eerder ook al dat het complotdenkers zijn.
babbeleo schreef:
Ik heb ook met niemand ruzie hoor en ik kan met allerlei soorten mensen overweg maar de mensen die tot mijn echte vriendenkring horen hebben ongeveer wel dezelfde denk en leefwijze als mijn man en ik. Juist daarom klikt het ook zo goed.
Marana schreef:
17-05-2020 11:17
Dit.

En ik weet niet eens wie wat stemt. Grote kans dat ik wel vrienden heb die SP of GL stemmen, al zou ik dat zelf echt nooit doen. Ik vermoed dat een familielid FvD stemt, en daar heb ik moeite mee, dus daar ga ik geen politieke discussie mee aan. Maar dan kunnen we het altijd nog over vakanties hebben, of sport, of festivals, of wat dan ook.
Natuurlijk hoeft het ook niet voor wrijving te zorgen. Maar als iemand van te voren het gevoel heeft te moeten melden dat hij wel ‘heel rechts’ is zal dat niet zonder reden zijn. Dan is het misschien wel een soort geloofsovertuiging en dus heel erg aanwezig in zijn leven. Ik weet het bij veel mensen ook niet wat ze stemmen, omdat het er gewoon niet zo toe doet in ons contact. Kennelijk bij de scharrel van TO wel.
Plopper schreef:
17-05-2020 10:37
Hoe bedoel je?

Je kent die uitspraak van Thierry niet?
Nee. Hij beweerde serieus dat links de waarheid in pacht heeft?

Dan is die man naast misogyn ook nog gewoon schizofreen.
MariaDeJong schreef:
17-05-2020 11:21
Jij zeker want anders was je hier niet.
Hou toch op joh, zuiger.
Dater.
Niq schreef:
17-05-2020 11:21
Ik las eerder ook al dat het complotdenkers zijn.
Nou daar kan ik slecht tegen dus dan wordt het zeker niks.
Een vriend van mij is een er tussenintje, en die is van de complotten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven