Groot verschil politieke voorkeuren

17-05-2020 04:51 278 berichten
Hoi, goedemorgen!

Ik ben online aan het scharrelen met een man die aangeeft “heel rechts” te zijn.
Daar schrok ik wel van want wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Ikzelf geloof echt dat we voor elkaar moeten zorgen.

Op het communistische af :popcorn: (ik zou het liefste alles op een hoop want ik snap echt niet waarom de vuilnisman minder verdiend dan de dokter. Ook zonder de vuilnisman: chaos!
Scholing en gezondheidszorg gratis en op naar het Scandinavische model.

“Heel rechts”: als ik dat Google kom is uit op brrrrrr: echt dingen die volledig indruisen tegen waar ik in geloof.

Hier mensen die zichzelf heel rechts noemen en wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
17-05-2020 11:22
Nee. Hij beweerde serieus dat links de waarheid in pacht heeft?

Dan is die man naast misogyn ook nog gewoon schizofreen.
De quote van Thierry is andersom: dat alle vrouwen een beetje links zijn maar door mannen rechts worden ‘gemaakt’

Helemaal een Thierry uitspraak dus.
Ik bedoel een zwever.
MariaDeJong schreef:
Nou daar kan ik slecht tegen dus dan wordt het zeker niks.
Wacht het even af. Misschien valt het allemaal wel mee. Geef hem een kans en ik wens je veel plezier en ik ben wel benieuwd hoe het af loopt :-D
AnAppleADay schreef:
17-05-2020 11:25
De quote van Thierry is andersom: dat alle vrouwen een beetje links zijn maar door mannen rechts worden ‘gemaakt’

Ah net zoiets als once you go black you go never back.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 17-05-2020 11:27
0.35% gewijzigd
DS1971 schreef:
Nee. Hij beweerde serieus dat links de waarheid in pacht heeft?

Dan is die man naast misogyn ook nog gewoon schizofreen.
Andersom. Hij zei dat vrouwen van nature linksig zijn, maar zodra ze een man ontmoeten zien ze het licht en worden ze rechts.

En nu is dat bij ons een beetje zo'n inside ding. Als ik iets rechts zeg, haalt mijn vriend dit erbij en zodra hij iets links zegt, gooi ik de quote om.
AnAppleADay schreef:

Nou eerder van Hans Teeuwen eigenlijk. Linkse meisjes willen rechtse praatjes.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bij Teeuwen denk ik altijd aan, dat was ik niet, dat was een neger.
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 11:26
Ik ben een grote fan van Hans Teeuwen.
PiNuts14 schreef:
17-05-2020 10:03
Gek, ik ervaarde het destijds net andersom. Ik kwam uit een politiek klassiek links georiënteerde studentenvereniging en ging (ga) met een eerder rechts-conservatieve jongen (man). Op een na hebben al m’n linkse vrienden me laten vallen. Ik werd door ze uitgescholden, bedreigd, m’n fietsbanden waren meermaals lekgestoken. In de rechts-conservatieve vriendenkring van m’n vriend werd ik vanaf dag 1 warm welkom geheten en heb ik nooit problemen gehad. Met sommigen heb ik een zeer goede band, al zijn onze opvattingen totaal anders.

Onze politieke opvattingen zijn nog steeds op bepaalde vlakken radicaal anders, maar dat is in onze relatie niet echt een punt eigenlijk.
Wat ontzettend rot en kinderachtig die acties van je oude vrienden. Dat slaat nergens op! Ben ik helemaal met je eens.

Voor hem was het denk ook niet altijd fijn. Ik weet nog dat hij een keer op een verjaardag bij mijn familie was en dat mijn nicht toen vroeg of ze iets over zijn opvattingen mocht vragen omdat ze "nog nooit eerder een pvv'er in het wild" was tegengekomen. Verder heeft hij een keer een lullig Sinterklaas gedicht gekregen over de pvv. Maar hij was altijd gewoon welkom hoor.

Het is niet dat zijn familie onaardig deed maar ik vond het ook niet echt gezellig om racistische opmerkingen te horen van zijn oom tijdens een verjaardag. Het zijn allemaal prima mensen. Ga er ook gewoon mee om en ze deden altijd aardig tegen mij. Maar in een relatie zit het toch dwars. Zijn vrienden maakten wel lullige opmerkingen over het feit dat ik naar de kunstacademie ging. Heel af en toe over mijn opvattingen, maar die ging ik ook niet iedereen aan zijn neus hangen. Denk dat zijn familie dat ook echt niet wist dat ik dan links was.

Toen ik een expositie had op de kunstacademie weigerde mijn vriend ook te komen. En toen we een keer naar een museum gingen met een familiedag is hij boos naar buiten gelopen. Dat vind ik van hem ook kinderachtig. Schaam je je toch hoor als jouw vriend boos buiten staat.
Sorry, maar nu zie ik deze: Of naar de dokter gaan, zeggen dat je een geslachtziekte hebt en als ie dan bukt om te kijken, recht in zijn gezicht pissen zeg! H��rlijk!

Offtopic, maar dat mag op zondag.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 17-05-2020 11:39
Reden: Deze tekst is uitgetypt door een van de mensen achter Hans Teeuwen.NET of door een inzending naar Hans Teeuwen.NET, bij het overnemen van deze tekst gelieve dan ook een vermelding naar Hans Teeuwen.NET te plaatsen.
0.00% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 10:04
Maar ook met hem is de relatie kennelijk niet gelukt.
Beetje vreemde opmerking? Dat is niet relevant nu toch? Zijn alleen relaties die voor altijd zijn trouwens geslaagd? Ik ervoer beide relaties als geslaagd. Ik heb het heel leuk gehad met beide, ook de pvv'er hoor. Ik spreek hem nog altijd!
Ik ben een kunstenaar, dus hebben ze een hekel aan mij? Ik schrik hier van. Nou ja schrikken, had dat niet gedacht. Of gaat dat om de zogenaamde subsidies die we zouden krijgen.
Aardvarkentje schreef:
17-05-2020 11:29
Wat ontzettend rot en kinderachtig die acties van je oude vrienden. Dat slaat nergens op! Ben ik helemaal met je eens.

Voor hem was het denk ook niet altijd fijn. Ik weet nog dat hij een keer op een verjaardag bij mijn familie was en dat mijn nicht toen vroeg of ze iets over zijn opvattingen mocht vragen omdat ze "nog nooit eerder een pvv'er in het wild" was tegengekomen. Verder heeft hij een keer een lullig Sinterklaas gedicht gekregen over de pvv. Maar hij was altijd gewoon welkom hoor.

Het is niet dat zijn familie onaardig deed maar ik vond het ook niet echt gezellig om racistische opmerkingen te horen van zijn oom tijdens een verjaardag. Het zijn allemaal prima mensen. Ga er ook gewoon mee om en ze deden altijd aardig tegen mij. Maar in een relatie zit het toch dwars. Zijn vrienden maakten wel lullige opmerkingen over het feit dat ik naar de kunstacademie ging. Heel af en toe over mijn opvattingen, maar die ging ik ook niet iedereen aan zijn neus hangen. Denk dat zijn familie dat ook echt niet wist dat ik dan links was.

Toen ik een expositie had op de kunstacademie weigerde mijn vriend ook te komen. En toen we een keer naar een museum gingen met een familiedag is hij boos naar buiten gelopen. Dat vind ik van hem ook kinderachtig. Schaam je je toch hoor als jouw vriend boos buiten staat.
Dat is ook erg kinderachtig en gebrek aan fatsoen.
Zeg dan eerlijk dit is niks voor mij dus ik ga niet mee.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Niq schreef:
17-05-2020 11:30
Sorry, maar nu zie ik deze: Of naar de dokter gaan, zeggen dat je een geslachtziekte hebt en als ie dan bukt om te kijken, recht in zijn gezicht pissen zeg! H��rlijk!

Offtopic, maar dat mag op zondag.
Sorry?! Nou, als dit humor is, laat maar dan.
AnAppleADay schreef:

Dat is dan net zo goed een domme uitspraak.

Links en rechts hebben elkaar gewoon nodig om tot goede compromissen te komen.
Niq schreef:
Ah net zoiets als once you go black you go never back.
Never go.

En ook die is niet waar.
DS1971 schreef:
17-05-2020 11:39
Never go.

En ook die is niet waar.
Geen ervaring mee.
Rosabella1 schreef:
Ja, ok. Maar dat is ook een komiek.

Freek de Jonge zei ooit als je jong bent en niet links ben je asociaal, als je oud bent en niet rechts ben je niet goed bij je hoofd (of zoiets). ;)
MariaDeJong schreef:
17-05-2020 11:38
Sorry?! Nou, als dit humor is, laat maar dan.
Misschien heeft jouw date wel haat aan Hans ;)
Misogynie is inderdaad ook een probleem onder de mannen aan het uiterste spectrum van rechts. Dat maakt ze gelijk al ongeschikt als partner. Velen zijn ook incel trouwens
Niq schreef:
17-05-2020 11:40
Geen ervaring mee.
Ik wel. Het klopt niet.

En bij Hans Teeuwen denk ik aan kinderboerderijen, Jostiband en aarslikker Danny.
DS1971 schreef:

Ook in relaties? Moeten beide partijen wel water bij de wijn doen.
Aardvarkentje schreef:
17-05-2020 11:29
Klinkt niet als een altijd een leuke vriend, jammer! Zeker boos doen op een familiedag drukt nogal de sfeer, en dat is dan nog braafjes uitgedrukt.

Mijn vriend zou allicht ook niet naar de kunstacademie komen, of eerder op een rustig moment, bijv. voordat de expositie zou openen. Hij is in een groepje eens fysiek aangevallen door een groepje andere anarchisten en sindsdien mijdt hij plaatsen waar hij die types tegen zou kunnen komen. Vriend komt daarom ook niet mee naar bepaalde vegan events waar ik graag heen ga. Ik vind dat heel jammer, maar ik begrijp zijn angst wel - hoewel dat intussen al 15 jaar geleden is ofzo en ik niet denk dat hij ‘herkend‘ zou worden, in tegendeel :|
Marana schreef:
17-05-2020 11:19
Als iemand uit zichzelf al benoemt dat hij 'heel rechts' is, dan denk ik dat hij discrimineert en homofoob is.
Als iemand dat zegt, denk ik vooral dat ik wil weten wat hij daar mee bedoelt. Ik zou me zo een wijd uiteenlopend scala aan mensen kunnen voorstellen die dat zouden kunnen zeggen, van liberaal tot conservatief tot in de Here, tot waar ik hier veel over lees die clubjes als fvd of hoe heten ze. En misschien mis ik nog wat en word ik verrast door wat hij zegt.
DS1971 schreef:

Niet in relaties. Of vriendschappen. Nergens voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven