Hardlopen

16-07-2019 22:42 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man loopt hard, 1 marathon en veel halve marathons. Het lijkt wel een verslaving, om de dag moet hij lopen. Inmiddels ook op zaterdag. Het draait vooral om zijn planning lijkt het wel. Een gesprek hierover ontaard constant in discussies. Elk zijn zin begint met IK: Ik wil hardlopen, Ik vind het fijn ,Ik word er een beter mens van.
Mijn punt is dat het veel tijd kost, en dat er weinig rekening wordt gehouden met het feit dat er nog een thuissituatie is. Hij voelt dit als een aanval op zijn sportleven . Ik kom er niet doorheen, en hij eerlijk gezegd niet meer bij mij. We hebben ook nog 2 kids, dus het moet beter in de communicatie, maar heel eerlijk weet ik even niet meer hoe...
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
17-07-2019 20:36
Ik doe een andere tak van sport, 6 dagen per week, 2 à 3 uur per dag. Alleenstaande moeder en een LAT-relatie.
Ik word heel gelukkig van sporten en als mijn vriend me niet zou steunen maar beknotten en bekritiseren kunnen we maar beter kinderen samen hebben want ik was zo weg. Ik heb een relatie om het leuk te hebben met iemand die van mij houdt zoals ik ben, niet om me op te zadelen met gezeur en spanning rondom datgene wat me gelukkig maakt.

Komt hij naar me met een open vraag als
- ik zou je graag meer zien, hoe kunnen we dat realiseren
- ik heb het gevoel dat ik het leeuwendeel in huis doe, kunnen we de verdeling niet eens bekijken
- ik zou het fijn vinden als ik weg kon, kun jij Bartje naar de voetbal brengen zaterdag

Dan kunnen we praten.

Denkt hij mijn agenda te kunnen bepalen, dan klap ik dicht.
Dit is dus heel egoïstisch
En heb je nog wel tijd voor je kinderen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hetvrijewoord schreef:
18-07-2019 00:10
Dat idee heb ik ook.
Als het om marathons gaat dan gaan er uren en uren in zitten. Ik geloof direct dat TO een probleem heeft.
kadanz schreef:
18-07-2019 12:36
Als het om marathons gaat dan gaan er uren en uren in zitten. Ik geloof direct dat TO een probleem heeft.

Ik ook. Ik heb weliswaar niet voor een marathon getraind, maar heb wel fanatiek hardgelopen, lange afstanden die steeds langer werden, en dat vond ik vrij veelomvattend. Ook in mijn hoofd was ik er steeds mee bezig. Zou niet passen in mijn gezinsleven in ieder geval (ik had toen nog geen kinderen). Ik loop nog steeds, maar dan 30-40 minuten per keer. En begin dan letterlijk bij de voordeur aan mijn ronde (vroeger: eerst naar natuurgebied fietsen/naar de duinen rijden).
Poppy_del_Rio schreef:
18-07-2019 12:50
Ik ook. Ik heb weliswaar niet voor een marathon getraind, maar heb wel fanatiek hardgelopen, lange afstanden die steeds langer werden, en dat vond ik vrij veelomvattend. Ook in mijn hoofd was ik er steeds mee bezig. Zou niet passen in mijn gezinsleven in ieder geval (ik had toen nog geen kinderen). Ik loop nog steeds, maar dan 30-40 minuten per keer. En begin dan letterlijk bij de voordeur aan mijn ronde (vroeger: eerst naar natuurgebied fietsen/naar de duinen rijden).
En toch zijn er talloze (marathon)lopers met een gezin. Maar alles valt of staat met de communicatie en samenwerking met dit gezin.
calvijn1 schreef:
18-07-2019 11:49
Dit is dus heel egoïstisch
En heb je nog wel tijd voor je kinderen?
Kinderen gaan wellicht naar school?
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
18-07-2019 11:49
Dit is dus heel egoïstisch
En heb je nog wel tijd voor je kinderen?
Hoezo is dit "dus" heel egoïstisch? Een relatie hebben omdat die iets toevoegt aan je leven? Een positieve manier van communiceren hanteren én eisen? Ze omschrijft zichzelf als alleenstaande moeder "dus" zal ze heus niet haar vriend voor de zorg voor haar kinderen laten opdraaien.

Als mensen nou eens zouden ophouden in zwart/wit en "dus" te denken.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
fluttershy schreef:
17-07-2019 20:36
Ik doe een andere tak van sport, 6 dagen per week, 2 à 3 uur per dag. Alleenstaande moeder en een LAT-relatie.
Ik word heel gelukkig van sporten en als mijn vriend me niet zou steunen maar beknotten en bekritiseren kunnen we maar beter kinderen samen hebben want ik was zo weg. Ik heb een relatie om het leuk te hebben met iemand die van mij houdt zoals ik ben, niet om me op te zadelen met gezeur en spanning rondom datgene wat me gelukkig maakt.

Komt hij naar me met een open vraag als
- ik zou je graag meer zien, hoe kunnen we dat realiseren
- ik heb het gevoel dat ik het leeuwendeel in huis doe, kunnen we de verdeling niet eens bekijken
- ik zou het fijn vinden als ik weg kon, kun jij Bartje naar de voetbal brengen zaterdag

Dan kunnen we praten.

Denkt hij mijn agenda te kunnen bepalen, dan klap ik dicht.
Ehm... maar nu bepaal je toch zijn agenda? Of dat is in ieder geval wat man van TO lijkt te doen.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
18-07-2019 14:31
En toch zijn er talloze (marathon)lopers met een gezin. Maar alles valt of staat met de communicatie en samenwerking met dit gezin.
En er zijn ook mensen met gezinnen die uren en uren in andere hobby's en taken steken. Van wie de partners daar geen enkel probleem mee hebben omdat er inderdaad samenwerking en communicatie is. In hoeverre dit bij TO het geval is, kunnen wij nog niet beoordelen, maar ik vermoed zomaar dat het probleem niet in het hardlopen zit maar in de communicatie van beiden hierover.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Snowpink schreef:
18-07-2019 14:31
Kinderen gaan wellicht naar school?
Ik neem aan dat ze niet werkt, anders blijft er maar weinig tijd over.
Maar nou vraag ik me toch echt al het hele topic af over hoeveel uur het ongeveer per dag of per week gaat. Of heb ik dat ergens gemist?
Doubletree20 schreef:
18-07-2019 15:17
Maar nou vraag ik me toch echt al het hele topic af over hoeveel uur het ongeveer per dag of per week gaat. Of heb ik dat ergens gemist?
TO is niet meer terug geweest, maar andere hardlopers geven aan dat ze per keer zo’n 1,5 tot 2 uur bezig zijn. En dat dus om de dag.
Op zich moet dat in te plannen zijn, maar als manlief zonder overleg gaat wanneer het hem uitkomt, snap ik de ergernis.

Want 3x per week je partner alleen laten op het moment dat de kinders naar bed moeten is niet tof. Of in de ochtend weg zijn terwijl kinderen aangekleed en ontbijt gevoerd moeten worden. Dan zou ik ook pissig zijn als mijn partner denkt precies op die tijdstippen me- time te kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
18-07-2019 10:47
Onzin, mij ooit door een professional verteld. Je verliest energie en je kunt geen energie krijgen van sporten. Je zal je wel fitter voelen en dus meer aankunnen e.d., maar dat is geen energie die je krijgt door energie te verliezen!!
Mijn punt is dat ik na het sporten niet te moe ben om nog iets anders te doen.
fluttershy schreef:
17-07-2019 20:36
Ik doe een andere tak van sport, 6 dagen per week, 2 à 3 uur per dag. Alleenstaande moeder en een LAT-relatie.
Ik word heel gelukkig van sporten en als mijn vriend me niet zou steunen maar beknotten en bekritiseren kunnen we maar beter kinderen samen hebben want ik was zo weg. Ik heb een relatie om het leuk te hebben met iemand die van mij houdt zoals ik ben, niet om me op te zadelen met gezeur en spanning rondom datgene wat me gelukkig maakt.

Komt hij naar me met een open vraag als
- ik zou je graag meer zien, hoe kunnen we dat realiseren
- ik heb het gevoel dat ik het leeuwendeel in huis doe, kunnen we de verdeling niet eens bekijken
- ik zou het fijn vinden als ik weg kon, kun jij Bartje naar de voetbal brengen zaterdag

Dan kunnen we praten.

Denkt hij mijn agenda te kunnen bepalen, dan klap ik dicht.
Heb je een baan?
Want hoe krijg je dit anders voor elkaar?
Vraag ik met oprechte interesse!

Stel je werkt van 9 tot 5, waar stop je die drie uur sport? En de kinderen naar school brengen? En afhalen? En eten maken? En eten geven? En quality time?
forumfossiel schreef:
18-07-2019 15:33
TO is niet meer terug geweest, maar andere hardlopers geven aan dat ze per keer zo’n 1,5 tot 2 uur bezig zijn. En dat dus om de dag.
Op zich moet dat in te plannen zijn, maar als manlief zonder overleg gaat wanneer het hem uitkomt, snap ik de ergernis.

Want 3x per week je partner alleen laten op het moment dat de kinders naar bed moeten is niet tof. Of in de ochtend weg zijn terwijl kinderen aangekleed en ontbijt gevoerd moeten worden. Dan zou ik ook pissig zijn als mijn partner denkt precies op die tijdstippen me- time te kunnen nemen.
Als je voor een marathon traint loop je niet om de dag 1,5 tot 2 uur. Dan ben je met een paar maanden helemaal op. Mocht de man van TO het wel zo aanpakken dan is het probleem over een tijdje vanzelf opgelost want dan heeft man geheid blessures, overbelasting, noem maar op.

Als hij een kantoorbaan heeft kan hij ook de wekker heel vroeg zetten. Dan heeft niemand er last van. Echt, een hardloopleven (ja óók marathons) is echt prima te combineren met een gezinsleven.
forumfossiel schreef:
18-07-2019 15:33


Want 3x per week je partner alleen laten op het moment dat de kinders naar bed moeten is niet tof.
In principe zou het betekenen dat hij er dan 4x per week wél is. Als hij dan die 4x de kinderen naar bed doet, terwijl zij iets anders doet, is er natuurlijk helemaal geen probleem. Maar dat komen we misschien wel nooit meer te weten....
Snowpink schreef:
18-07-2019 15:54
Als je voor een marathon traint loop je niet om de dag 1,5 tot 2 uur. Dan ben je met een paar maanden helemaal op. Mocht de man van TO het wel zo aanpakken dan is het probleem over een tijdje vanzelf opgelost want dan heeft man geheid blessures, overbelasting, noem maar op.

Als hij een kantoorbaan heeft kan hij ook de wekker heel vroeg zetten. Dan heeft niemand er last van. Echt, een hardloopleven (ja óók marathons) is echt prima te combineren met een gezinsleven.
Met alles wat er bij komt kijken (omkleden, opwarmen, lopen, afkoelen, rekken, eten (!!!), douchen) ben je per korte run al meer dan een uur bezig.
kadanz schreef:
18-07-2019 16:03
Met alles wat er bij komt kijken (omkleden, opwarmen, lopen, afkoelen, rekken, eten (!!!), douchen) ben je per korte run al meer dan een uur bezig.
Eten en douchen moet je sowieso dus als je dat een beetje handig timed kun je gewoon met de rest mee-eten.
Maar goed, mijn ervaring is gewoon anders en ik loop prima tijden dus aan mijn schema's zal het niet liggen :P
Alle reacties Link kopieren
En TO, inmiddels wat inzichten rijker en er een constructief gesprek over kunnen voeren thuis?
Snowpink schreef:
18-07-2019 15:54
Als je voor een marathon traint loop je niet om de dag 1,5 tot 2 uur.
Ik schrijf ook niet dat ie zo lang loopt maar dat ie dan bezig is met hardlopen. Omkleden, warming up, training, cooling down, douchen, proteïne bij eten. Dan ben je niet aan het lopen, maar wel al bezig met je training en dus niet beschikbaar voor je gezin. En zeker als ie niet vanuit de voordeur start maar eerst nog naar bos of natuurgebied moet rijden, komt die tijd er ook nog bij.
Als hij een kantoorbaan heeft kan hij ook de wekker heel vroeg zetten. Dan heeft niemand er last van. Echt, een hardloopleven (ja óók marathons) is echt prima te combineren met een gezinsleven.
Dat ligt ook aan de werktijden van TO en hoe laat kinderen op school moeten zijn. Mijn kinderen zijn rond 6:30 wakker en ik begin soms om 7 uur met werken, dus dan moet man om 6:30 terug zijn van het hardlopen.

Ik denk dat het zeker te combineren is, maar wel met planning en overleg en niet zonder rekening te houden met je partner.
3thee schreef:
18-07-2019 15:55
In principe zou het betekenen dat hij er dan 4x per week wél is. Als hij dan die 4x de kinderen naar bed doet, terwijl zij iets anders doet, is er natuurlijk helemaal geen probleem. Maar dat komen we misschien wel nooit meer te weten....
Bij ons werkt het zo dat de een de kinderen naar bed doet en de ander in de tussentijd de tafel afruimt, vaatwasser vult, dingen die met de hand moeten afwast en al het rondslingerend speelgoed opruimt. Dan moet er vaak ook nog een was gedraaid en opgehangen, en dan pas is er tijd om iets voor jezelf te doen. ( rond 20 uur).
Snowpink schreef:
18-07-2019 16:08
Eten en douchen moet je sowieso dus als je dat een beetje handig timed kun je gewoon met de rest mee-eten.
Maar goed, mijn ervaring is gewoon anders en ik loop prima tijden dus aan mijn schema's zal het niet liggen :P
Hier ga je er al van uit dat je 2x per dag doucht en altijd netjes twee uur voor het warm eten kan gaan hardlopen zodat alles naadloos in elkaar overloopt. In ons huishouden zou dat juist voor nog meer stress zorgen! Want dan móet mijn vrouw koken, dan móet ze de kinderen van school halen, dan móet zij de boodschappen doen, allemaal terwijl ik per sé om de dag in de middag moet lopen. En dat op het meest onmogelijke tijdstip van de dag. :lol:

Als het bij jullie lukt prima, maar het vergt coördinatie en communicatie. Ik zeg alleen dat het klopt dat je meer dan een uur bezig bent, zelfs met een kort loopje.
Alle reacties Link kopieren
Voor een vrije knul van 25 zou ik het nog snappen, denk ik.

Maar een vader die zo extreem bezig is met sporten slaat nergens op en is nergens voor nodig. Het is zijn beroep toch niet. Hij kan echt niet vechten tegen ouderdom, hoor. Hij rent letter weg van een normaal gezinsleven.
kadanz schreef:
18-07-2019 15:43
Heb je een baan?
Want hoe krijg je dit anders voor elkaar?
Vraag ik met oprechte interesse!

Stel je werkt van 9 tot 5, waar stop je die drie uur sport? En de kinderen naar school brengen? En afhalen? En eten maken? En eten geven? En quality time?
Mijn schema hangt af van welke diensten ik werk. Mijn kinderen zijn niet meer superklein, dus ik hoef niet te helpen met aankleden ed. Toen ze dat wel waren, verdeelden ex en ik de taken zoals ze best uitkwamen in goed overleg. Dan was ik vaak na het avondeten weg.

Ik werk bijvoorbeeld van 6-14.30 en ga aansluitend trainen, vanuit de training naar de supermarkt. Dan ben ik tegen 19 uur thuis, kook wat snels of warm eten op dat ik in het weekend gemaakt heb, we eten samen, wassen af en nemen dan tot zeg 20.30 tijd voor elkaar en aan mijn kant gelijk wat huishouden, bijvoorbeeld strijken voor de tv ofzo.

Werk ik van 8 tot 16.30 dan ga ik voor het werk alvast minimaal een uurtje trainen voordat iedereen wakker is en zorg ik dat er gestofzuigd is. Die weken poets ik mijn badkamer bijvoorbeeld ook als ik onder de douche sta. Na het werk direct trainen, maar dus korter omdat ik in de ochtend al een deel gedaan heb. Ik ben dan tegen 19.00/19.30 thuis. Koken, eten, tijd voor elkaar en bedtijd.

Echt iets leuks (groots) doen, doen we in de weekends, de grotere huishoudelijke taken, en ik probeer ook alvast eten voor te bereiden.

Op vrijdagavond zijn mijn kinderen bij mijn ex en kan ik bijvoorbeeld een keer uitgaan of afspreken met mijn vriend.

We hebben ook een vaste dag in de week dat ik afspreek met mijn vriend. Die dag train ik niet of korter. De rest is hoe het uitkomt + weekend.

Wil ik afspreken met vrienden, naar een festival of een weekendje weg waar kinderen niet mee kunnen, dan denk ik zoals andere koppels : mijn ex of familie /oppas regelen.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
18-07-2019 18:29
Mijn schema hangt af van welke diensten ik werk. Mijn kinderen zijn niet meer superklein, dus ik hoef niet te helpen met aankleden ed. Toen ze dat wel waren, verdeelden ex en ik de taken zoals ze best uitkwamen in goed overleg. Dan was ik vaak na het avondeten weg.

Ik werk bijvoorbeeld van 6-14.30 en ga aansluitend trainen, vanuit de training naar de supermarkt. Dan ben ik tegen 19 uur thuis, kook wat snels of warm eten op dat ik in het weekend gemaakt heb, we eten samen, wassen af en nemen dan tot zeg 20.30 tijd voor elkaar en aan mijn kant gelijk wat huishouden, bijvoorbeeld strijken voor de tv ofzo.

Werk ik van 8 tot 16.30 dan ga ik voor het werk alvast minimaal een uurtje trainen voordat iedereen wakker is en zorg ik dat er gestofzuigd is. Die weken poets ik mijn badkamer bijvoorbeeld ook als ik onder de douche sta. Na het werk direct trainen, maar dus korter omdat ik in de ochtend al een deel gedaan heb. Ik ben dan tegen 19.00/19.30 thuis. Koken, eten, tijd voor elkaar en bedtijd.

Echt iets leuks (groots) doen, doen we in de weekends, de grotere huishoudelijke taken, en ik probeer ook alvast eten voor te bereiden.

Op vrijdagavond zijn mijn kinderen bij mijn ex en kan ik bijvoorbeeld een keer uitgaan of afspreken met mijn vriend.

We hebben ook een vaste dag in de week dat ik afspreek met mijn vriend. Die dag train ik niet of korter. De rest is hoe het uitkomt + weekend.

Wil ik afspreken met vrienden, naar een festival of een weekendje weg waar kinderen niet mee kunnen, dan denk ik zoals andere koppels : mijn ex of familie /oppas regelen.
Mijn God. Wat een druk leven. Persoonlijk zou ik dat veel te weinig tijd voor de kids vinden, 1,5 uur per dag. En blijkbaar zijn ze oud genoeg dat ze zichzelf naar school kunnen brengen en weer naar huis gaan na schooltijd. Dus dan heb je het over pubers denk ik.
Ik zou gesloopt zijn met zo’n vol program en heb ook meer slaap nodig. Dat jij het zo doet is prima, maar niet iedereen trekt dat.
appelientjex wijzigde dit bericht op 18-07-2019 18:56
4.61% gewijzigd
appelientjex schreef:
18-07-2019 18:51
Mijn God. Wat een druk leven. Persoonlijk zou ik dat veel te weinig tijd voor de kids vinden, 1,5 uur per dag.
Ik zou gesloopt zijn met zo’n vol program en heb ook meer slaap nodig. Dat jij het zo doet is prima, maar niet iedereen trekt dat.
Als lagere schoolkind zou ik vooral verhongerd zijn als mam pas om 19u thuis komt en dan nog moet koken.
Waarna ik waarschijnlijk om 20u of 20u30 naar bed moet.


Verschiet niet als ze binnenkort met de vraag afkomen "waarom ze niet bij pap mogen gaan wonen en een weekendregeling met jou mogen hebben".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven