Heb ik het verpest?

07-02-2012 11:34 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden een man ontmoet, hij zat echt achter me aan. Een paar geslaagde dates gehad, maar het contact van zijn kant was vanaf het begin eigenlijk minimaal. Ik snapte het niet, hij zat immers eerder achter mij aan en de dates waren heel leuk. Hij bleef vaag. Zei af en toe dat hij niet lekker in zijn vel zat. Ik kreeg gewoon steeds geen antwoord. Ik dacht: ik doe het rustig aan met hem, het komt vast wel. Ik vroeg of hij misschien verliefd was op iemand anders maar dat was iet het geval, zei hij.

Nu ben ik erachter gekomen dat hij verliefd is en een nieuwe vriendin heeft. Hij schreeuwt het bijna van de daken. Ik voel me zó genaaid! Ik heb hem een mail gestuurd met hoe ik mij voelde rondom de hele kwestie. Geen verwijtende mail, maar gewoon, een uiting van mijn gevoelens en mijn pijn. Die mail heb ik normaal afgesoten- heel vriendelijk verder, hem het beste gewensd. Ik heb er niets op iets gehoord. Dat had ik ook wel verwacht hoor, maar toch.

Ik heb het nu voor mezelf afgesloten..dit gaat hem niet worden. Het heeft er nooit ingezeten, alleen had ik gewoon graag gewild dat hij eerlijk naar mij toe was geweest - dan had ik het eerder af kunnen sluiten. Ik voelde me in eerste instantie goed dat ik die mail had gestuurd: immers, ik kon nooit goed met hem praten over zijn gevoelens en mijn gevoelens, en nu heb ik dat in de mail geuit. Ik heb ook gezegd in die mail dat hij niet hoefde te reageren, het was goed zo.

Een goede vriendin van me zegt dat als hij enig inlevingsvermogen en gevoel heeft (we hebben toch een half jaar met elkaar omgegaan), hij gewoon toch nog kort antwoordt op die mail, zonder verdere bedoelingen. Gewoon, als mens tot mens, we hebben toch een leuke tijd gehad.

Oftewel, vinden jullie dat hij inderdaad een botte boer is als hij helemaal niet meer reageert op die mail?
Heb jij een gespleten persoonlijkheid ofzo, want jemig, wat een tegenstrijdigheden. Heel vermoeiend. En wat zou je verpest hebben? De man wil je duidelijk niet, heeft je nooit gewild, en heeft nu iemand gevonden die hij wel wil. Ja, en dat maakt het verschil inderdaad.

Dus..!
He is just not that into you....

Lekker laten gaan dus.
Je hebt een rotbericht gestuurd over zijn nieuwe vriendin en hem gemaild dat hij je niet hoeft te mailen?

Dan zou ik niet op een mailtje van hem gaan zitten wachten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Deze man wil je, zoals Stevie Nicks al zegt, niet en heeft jou nooit echt gewild. Ik denk dat je moet accepteren dat je een leuk tussendoortje was totdat hij écht verliefd werd, want zoals je zelf al zegt: hij schreeuwt het nu van de daken dat hij een vriendin heeft.

Ik snap dat dit heel naar voor jou is, maar besef dat zijn gevoelens nooit zo zijn geweest voor jou als die van jou voor hem. Hij is jou totaal geen verantwoording schuldig. JIJ hebt alles in je hoofd veel mooier gemaakt dan het was en allerlei verwachtigen gecreërd die totaal nergens op waren gebaseerd.

Zet jezelf alsjeblieft niet nog meer voor schut en laat hem gaan. Hij heeft geen behoefte aan verder contact met jou en is jou geenzins verantwoording schuldig.
Ik denk dat hij zich rot is geschrokken, want laten we wel wezen TO, je hebt een paar dates met hem gehad en daarna heeft hij je afgewezen en nu ga jij als een hysterica hem boze berichten en mails sturen.
Het komt allemaal nogal tegenstrijdig over.

Als je graag reactie wil zou ik hem bellen met de vraag of jullie nog een keer kunnen praten omdat het je allemaal niet lekker zit.
Voortaan eerst even nadenken voor je iets smst en de eer aan jezelf houden. Laat het gaan, je hebt je al genoeg belachelijk gemaakt.

En voor een volgende keer: als een man je echt leuk vindt, begint hij niet over dat hij niet lekker in zijn vel zit. Echt niet.
quote:hekje schreef op 07 februari 2012 @ 11:42:

Het komt allemaal nogal tegenstrijdig over.

Als je graag reactie wil zou ik hem bellen met de vraag of jullie nog een keer kunnen praten omdat het je allemaal niet lekker zit.

Als ik die man was zou ik écht geen zin hebben in nog een gesprek met TO hoor.. Het is toch duidelijk? Het is toch niet zijn schuld dat zij hem tot 'vriend' heeft gebombardeerd en daar allerlei verwachtingen aan heeft gekoppeld?

Daarnaast zou ik me als TO zijnde echt véél te goed voelen om mezelf zo te verlagen tegenover hem. Er is niets meer te bespreken. Hij wilde haar niet maar zijn huidige vriendin wel. En daar heeft hij het druk zat mee. Als hij TO graag mocht had hij wel contact onderhouden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2012 @ 11:40:

Je hebt een rotbericht gestuurd over zijn nieuwe vriendin en hem gemaild dat hij je niet hoeft te mailen?

Dan zou ik niet op een mailtje van hem gaan zitten wachten.

Dit dus. Heel naar dat hij je aan een lijntje hebt gehouden en niet eerlijk is geweest maar dat heb je hem al duidelijk laten weten.

Dus nu gewoon doorgaan met je eigen leven. Een vriendschap zit er toch niet meer in.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom boeit het jou nog wat hij wel of niet doet en waarom.

Je hebt je zegje toch gedaan, laat het daarbij.

Ohw.., en vraag of die vriendin van je voortaan haar ideeen voor zich houd.

Die ziet het ook niet al te helder geloof ik.
quote:ster89 schreef op 07 februari 2012 @ 11:45:

[...]

Als ik die man was zou ik écht geen zin hebben in nog een gesprek met TO hoor.. Het is toch duidelijk? Het is toch niet zijn schuld dat zij hem tot 'vriend' heeft gebombardeerd en daar allerlei verwachtingen aan heeft gekoppeld?

Daarnaast zou ik me als TO zijnde echt véél te goed voelen om mezelf zo te verlagen tegenover hem. Er is niets meer te bespreken. Hij wilde haar niet maar zijn huidige vriendin wel. En daar heeft hij het druk zat mee. Als hij TO graag mocht had hij wel contact onderhouden.Snap ik. Maar als zij zich zo rot voelt kan ze het nog proberen uit te praten. Als hij daar geen zin in heeft is dat dan jammer. Ik zie zo'n poging niet als jezelf verlagen.
Misschien heb ik mezelf inderdaad verlaagd, maar dat is dan maar zo. Ik heb mijn gevoelens geuit naar hem en dat hij dat niet op een eerlijke manier naar mij kan, dan zie ik als zíjn gebrek. Ik kan het wel en ik doe het dus ook. Het waren niet een "paar dates" trouwens. Het was meer dan dat en we deden ook dingen samen enzo.

Er is inderdaad niets meer te verpesten, dat is zo. Het is over en ik moet het accepteren. Maar het blijft maar door mijn hoofd spoken: als ik niet had gesmst, had hij dan misschien nog wel voor me gegaan? Gereageerd op min mail? Nee, zoals jullie hier schrijven: hij wilde me niet, heeft me nooit gewild, anders had hij wel anders gedaan. En trouwens, die vriendschap was toch loos geweest...moet ik toekijken hoe hij gelukkig is met een ander terwijl hij mij niet moest? Je moet wel van steen zijn om dat te kunnen.
Hai, ik kan je wel begijpen. Alleen, het zegt alles over hem en niets over jou. Wel jammer dat je iets lelijks over zijn vriendin gezegd hebt, getuigt ook niet echt van vriendschap. Laat hem gaan, leer ervan en ga niet treuren om iemand die jou zo behandeld heeft.
Het is háár probleem, zij reageert (ietwat) hysterisch. Zij voelt zich rot, stuurt achterlijke smsjes en nog een mail erachteraan. En nou moet die vent met haar gaan praten zodat zij zich minder rot voelt? Hij is niet van stichting korrelatie. Ik zou ook bedanken. Even uithuilen en verder met je leven TO.
quote:cheerlesscard schreef op 07 februari 2012 @ 11:47:

Ohw.., en vraag of die vriendin van je voortaan haar ideeen voor zich houd.

Die ziet het ook niet al te helder geloof ik.
quote:nessemeisje schreef op 07 februari 2012 @ 11:53:

Hij is niet van stichting korrelatie. .
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 11:50:

Misschien heb ik mezelf inderdaad verlaagd, maar dat is dan maar zo. Ik heb mijn gevoelens geuit naar hem en dat hij dat niet op een eerlijke manier naar mij kan, dan zie ik als zíjn gebrek. Ik kan het wel en ik doe het dus ook. Het waren niet een "paar dates" trouwens. Het was meer dan dat en we deden ook dingen samen enzo.

Dat snap ik allemaal wel, maar je moet echt beseffen dat het voor hem allemaal heel anders in elkaar zit. Voor hem heb jij veel minder betekent als hij voor jou. En dat is héél erg klote maar helaas is het leven niet altijd eerlijk. Dit is mij ook meerdere keren gebeurd dus ik weet echt wel hoe je je voelt. Maar je hebt er niets aan om het 'oneerlijk' te vinden! Je hebt alleen jezelf ermee want let's face it; hij is gelukkig en gaat door. De beste 'wraak' die je kunt nemen is zelf minstens zo gelukkig te worden.

Waar gedate wordt zullen altijd mensen gekwetst worden, anderen boven of na jou worden verkozen. In de laatste paar jaren was ik jou, nu sta ik in de positie van jouw ex-date's nieuwe vriendin. En geloof me: je wordt als vrij kansloos gezien als je maar aan hem blijft trekken. Je hebt genoeg gedaan. Huil uit maar hou de eer aan jezelf. Een volgende keer ben jij wél 'de ware' voor zo'n man en heeft een ander het nakijken.

Er is inderdaad niets meer te verpesten, dat is zo. Het is over en ik moet het accepteren. Maar het blijft maar door mijn hoofd spoken: als ik niet had gesmst, had hij dan misschien nog wel voor me gegaan? Gereageerd op min mail? Nee, zoals jullie hier schrijven: hij wilde me niet, heeft me nooit gewild, anders had hij wel anders gedaan. En trouwens, die vriendschap was toch loos geweest...moet ik toekijken hoe hij gelukkig is met een ander terwijl hij mij niet moest? Je moet wel van steen zijn om dat te kunnen.Dat dus.. Er is geen 'maar' en dat weet je zelf heel erg goed. Nogmaals, het is naar en voelt oneerlijk. Maar dat is wat het is.
Je eigenwaarde geeft hij niet terug, die moet je zelf weer opbouwen.
it's a big club and you ain't in it

Misschien heb ik mezelf inderdaad verlaagd, maar dat is dan maar zo. Ik heb mijn gevoelens geuit naar hem en dat hij dat niet op een eerlijke manier naar mij kan, dan zie ik als zíjn gebrek. Ik kan het wel en ik doe het dus ook. Ik heb net toch ergens gelezen dat jij in die " relatie " ook je gevoelens niet kon uiten.................. ( quote: ik kon nooit goed met hem praten over zijn gevoelens en mijn gevoelens, )

Het waren niet een "paar dates" trouwens. Het was meer dan dat en we deden ook dingen samen enzo.

Er is inderdaad niets meer te verpesten, dat is zo. Het is over en ik moet het accepteren. Maar het blijft maar door mijn hoofd spoken: als ik niet had gesmst, had hij dan misschien nog wel voor me gegaan? Nee, hij was toen toch bij zijn huidige vriendin?

Gereageerd op min mail? Misschien wel, ja.

Nee, zoals jullie hier schrijven: hij wilde me niet, heeft me nooit gewild, Ik denk dat hij je wel leuk vond, maar niet leuk genoeg. En dat zijn ogen open gingen toen hij écht verliefd werd.

anders had hij wel anders gedaan. En trouwens, die vriendschap was toch loos geweest...moet ik toekijken hoe hij gelukkig is met een ander terwijl hij mij niet moest? Je moet wel van steen zijn om dat te kunnen.Een lelijke sms sturen over zijn nieuwe lieffie is dan weer het andere uiterste.
In de liefde is tegenwoordig ook niets meer geoorloofd he.

Kan niemand dan begrijpen dat mensen soms zo reageren als hen pijn wordt gedaan? Moet je dan maar weer denken: ach, het zij zo..de volgende! Mag je dan niet meer laten merken dat iets je raakt, pijn doet? Verlaag je jezelf daarmee meteen?

Ik ben niet hysterisch geweest, was gewoon kwaad en daarna heb ik netjes uit de doeken gedaan hoe ik mij voelde onder deze situatie en de manier waarop het is gegaan.Maar nee, blijkbaar mag dat ook niet meer, na een half jaar.

Blijkbaar. Ik ben niet zo vlak, sorry.
Stel je niet zo aan, je doet net alsof je een slachtoffer bent. Volgens mij voel je dat echt zo.
Natuurlijk voel ik me een slachtoffer! Ik voel me goed klote hierdoor. Ik kom er heus wel weer bovenop, maar my goodness..mag ik me hier niet even klote onder voelen?
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 11:59:

In de liefde is tegenwoordig ook niets meer geoorloofd he.

Kan niemand dan begrijpen dat mensen soms zo reageren als hen pijn wordt gedaan? Moet je dan maar weer denken: ach, het zij zo..de volgende! Mag je dan niet meer laten merken dat iets je raakt, pijn doet? Verlaag je jezelf daarmee meteen?

Ik ben niet hysterisch geweest, was gewoon kwaad en daarna heb ik netjes uit de doeken gedaan hoe ik mij voelde onder deze situatie en de manier waarop het is gegaan.Maar nee, blijkbaar mag dat ook niet meer, na een half jaar.

Blijkbaar. Ik ben niet zo vlak, sorry.Ik snap best dat je wat hysterisch reageert. Maar het is (als ik het zo lees) niet helemaal terecht. Hij heeft aangegeven geen relatie met je te willen. Ik zou me een beetje schamen voor zo'n kwaadaardig sms-je.
Hoe langer de OP, hoe langer de As 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven