Heb ik het verpest?

07-02-2012 11:34 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden een man ontmoet, hij zat echt achter me aan. Een paar geslaagde dates gehad, maar het contact van zijn kant was vanaf het begin eigenlijk minimaal. Ik snapte het niet, hij zat immers eerder achter mij aan en de dates waren heel leuk. Hij bleef vaag. Zei af en toe dat hij niet lekker in zijn vel zat. Ik kreeg gewoon steeds geen antwoord. Ik dacht: ik doe het rustig aan met hem, het komt vast wel. Ik vroeg of hij misschien verliefd was op iemand anders maar dat was iet het geval, zei hij.

Nu ben ik erachter gekomen dat hij verliefd is en een nieuwe vriendin heeft. Hij schreeuwt het bijna van de daken. Ik voel me zó genaaid! Ik heb hem een mail gestuurd met hoe ik mij voelde rondom de hele kwestie. Geen verwijtende mail, maar gewoon, een uiting van mijn gevoelens en mijn pijn. Die mail heb ik normaal afgesoten- heel vriendelijk verder, hem het beste gewensd. Ik heb er niets op iets gehoord. Dat had ik ook wel verwacht hoor, maar toch.

Ik heb het nu voor mezelf afgesloten..dit gaat hem niet worden. Het heeft er nooit ingezeten, alleen had ik gewoon graag gewild dat hij eerlijk naar mij toe was geweest - dan had ik het eerder af kunnen sluiten. Ik voelde me in eerste instantie goed dat ik die mail had gestuurd: immers, ik kon nooit goed met hem praten over zijn gevoelens en mijn gevoelens, en nu heb ik dat in de mail geuit. Ik heb ook gezegd in die mail dat hij niet hoefde te reageren, het was goed zo.

Een goede vriendin van me zegt dat als hij enig inlevingsvermogen en gevoel heeft (we hebben toch een half jaar met elkaar omgegaan), hij gewoon toch nog kort antwoordt op die mail, zonder verdere bedoelingen. Gewoon, als mens tot mens, we hebben toch een leuke tijd gehad.

Oftewel, vinden jullie dat hij inderdaad een botte boer is als hij helemaal niet meer reageert op die mail?
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:31:

[...]

Je hebt overdreven hysterisch gereageerd. En je bent zelf helemaal niet helemaal in orde mbt reageren tot die man. Wat dat betreft heb je misschien wel een grote blinde vlek.

Dat is geen verwijt, dat is een constatering op basis van wat ik lees (let wel, op basis van geschreven info). Ik raad je wel aan om daar wat aan te doen alvorens je verder duikt in mannen.

Ik zie het echt anders. Dat ik er te lang aan ben blijven hangen en te lang in een illusie heb geleefd..soi. Daarin ga ik met je mee. Helemaal mee eens.

Maar dat ik zo reageer als ik iemand een week daarvoor nog vraag of ie verliefd is op een ander en hij zegt doodleuk: "nee" en ik moet op die manier zien dat hij helemaal in love is en mij toch wel enkele maanden aan het lijntje heeft gehouden ipv te zeggen: "Hey Nathalie, ik vind je een leuke meid, maar meer dan dit gaat het niet worden", vind ik kwalijk. Zeker omdat ik hem er echt naar heb gevraagd. Door steeds vaag te blijven hou je iemand aan het lijntje van wie je weet dat die persoon verliefd op je is. Wees gewoon eerlijk, klaar. Dat is zo heb gereageerd is dan niet zozeer hysterisch, meer pure frustratie.
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:33:

Aan je reactie en je overdreven aan mannen hechten die nog niet eens direct wat in jouw zien lijkt een hele grote wanhoop door heen te schemeren. En een machteloosheid dat diegene je niet ziet staan, terwijl je er zo een behoefte aan hebt. Dat maakt je een potentieel slachtoffer van een hele hoop nare mannen.Helemaal mee eensch..
quote:Oriane schreef op 07 februari 2012 @ 14:32:

Ik vind dat dus niet begrijpelijk dat je zo reageert en het is ook niet goed te praten. Belachelijk. Straks is een 'crime passionele' ook nog oke, want 'he, ik voelde me nu eenmaal zo'..... Ik vind het niet meer dan hysterisch en labiel wijvengedrag.Ik begrijp je vergelijking, maar een crime passionel is natuurlijk niet hetzelfde als 1 kwade sms.
Nogal gefrustreerd inderdaad. Kun je er niet gewoon je schouders over ophalen?
Hysterisch zijn de slechte woorden over zijn vriendin en de opvolgende smsjes en mails en ook nog eens het verwachten dat hij daarop gaat reageren.

Je kunt uiteraard teleurgesteld zijn, omdat je het graag anders had gezien. Je kunt er zelfs verdrietig om zijn, omdat je het graag anders had gewild. Meer niet.

Je gaat over op overdreven zelfrechtvaardiging en rechtvaardigheid opeisen wat behoorlijk de plank mis slaat.

Afgaande op mijn vorige berichtje.. zou het kunnen dat je eigenlijk niets anders had kunnen verwachten van het type man wat je aan hebt getrokken? Denk jij dat je emotioneel in staat bent om echt een goede vent te waarderen?

Want een echte goede kerel zal je minder de hemel in prijzen he? Daar ben je dan namelijk al in zijn ogen. Hij hoeft je daar niet meer heen te helpen. Dat geeft een mindere egoboost. Iemand die je gewoon met respect behandeld, is die misschien niet een beetje saai?

Wat je van iemand vraagt, en wat een ander geeft, kan ook weer afgenomen worden. Laat een man daarom een aanvulling zijn. Geen opvulling.
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 14:37:

[...]

Ik zie het echt anders. Dat ik er te lang aan ben blijven hangen en te lang in een illusie heb geleefd..soi. Daarin ga ik met je mee. Helemaal mee eens.

Maar dat ik zo reageer als ik iemand een week daarvoor nog vraag of ie verliefd is op een ander en hij zegt doodleuk: "nee" en ik moet op die manier zien dat hij helemaal in love is en mij toch wel enkele maanden aan het lijntje heeft gehouden ipv te zeggen: "Hey Nathalie, ik vind je een leuke meid, maar meer dan dit gaat het niet worden", vind ik kwalijk. Zeker omdat ik hem er echt naar heb gevraagd. Door steeds vaag te blijven hou je iemand aan het lijntje van wie je weet dat die persoon verliefd op je is. Wees gewoon eerlijk, klaar. Dat is zo heb gereageerd is dan niet zozeer hysterisch, meer pure frustratie.Hij kan je nog zo aan het lijntje willen houden, maar uiteindelijk laat jij dat zelf gebeuren. Hij zegt immers niet dat je op hem moet blijven wachten tot je een ons weegt. Je had zelf ook de keuze kunnen maken om weg te gaan bij iemand die jou niet gelukkig maakt.
Mag ik nu de knuppel in het hoenderhok gooien dames?

Denken jullie dat ik ooit nog iets van hem verneem? Bv als het uit is met die nieuwe vlam?

*ik hou mijn ogen angstvallig dicht..bang voor de reacties hier* maar ik wil het toch vragen.
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 14:37:

[...]

Maar dat ik zo reageer als ik iemand een week daarvoor nog vraag of ie verliefd is op een ander en hij zegt doodleuk: "nee" en ik moet op die manier zien dat hij helemaal in love is en mij toch wel enkele maanden aan het lijntje heeft gehouden ipv te zeggen: "Hey Nathalie, ik vind je een leuke meid, maar meer dan dit gaat het niet worden", vind ik kwalijk. Zeker omdat ik hem er echt naar heb gevraagd. Door steeds vaag te blijven hou je iemand aan het lijntje van wie je weet dat die persoon verliefd op je is. Wees gewoon eerlijk, klaar. Dat is zo heb gereageerd is dan niet zozeer hysterisch, meer pure frustratie.

Waarom vraag je in hemelsnaam aan hem of hij verliefd op iemand is? Daar heb je toch niks mee te maken? Ik zou er ook voor bedanken om hierop aan een ex-scharrel een eerlijk antwoord te geven.

Hoe hij gehandeld heeft, is niet helemaal netjes nee. Hoe jij hierop hebt gereageerd, en jouw frustraties hierover, zijn echter zwaar buiten proporties.

Een tip voor de volgende keer: daden van de man zegt veel meer over wat hij wel/niet wil, dan zijn woorden.
Rozenstruikje heeft een paar hele goede punten..

Het is niet voor niets dat iets wat je niet kunt krijgen vaak veel interessanter is dan dat wat voor het oprapen ligt. Zelfs mijn huidige relatie vond ik in het begin veel te makkelijk en waren er van mijn kant daardoor twijfels. Juist omdat ik gewend ben die emotionele achtbaan mee te maken van pieken en dalen en me steeds te moeten afvragen of de man in kwestie wel iets van me wilde.

Is het niet, dat jij net als ik, liefde verwart met spanning? Dat iets pas goed is als jij passioneel achter iemand aan moet rennen en moet smeken om wat aandacht? De aandacht die dan juist zo geweldig voelt omdat je er maar een minimale hoeveelheid van krijgt?
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 14:44:

Denken jullie dat ik ooit nog iets van hem verneem? Bv als het uit is met die nieuwe vlam?

*ik hou mijn ogen angstvallig dicht..bang voor de reacties hier* maar ik wil het toch vragen.

Hahaha, jij durft

Ja, mogelijk hoor je weer iets van hem, maar het zal dan vrees ik vooral (alleen?) zijn om z'n bed op te vullen.

*ik hou mijn ogen angstvallig dicht..bang voor de reacties hier* maar ik wil het toch vragen.Ik heb maar één (hele goede, al zeg ik het zelf) vraag: WAAROM ZOU JE DAT IN HEMELSNAAM WILLEN?
Waarom zou je dat willen? Weer het afdankertje spelen? Is dat een morbide dwang tot zelfkastijding?
quote:hekje schreef op 07 februari 2012 @ 14:47:

[...]

Hahaha, jij durft

Ja, mogelijk hoor je weer iets van hem, maar het zal dan vrees ik vooral (alleen?) zijn om z'n bed op te vullen.

Dat denk ik ook ja..

Nathalie: ik hoop dat jij tegen die tijd zover bent om te zeggen : Nee dank je zoek daar maar een andere dwaas voor..

Ja, als het niet meer lukt zal hij misschien nog iets van zich laten horen. En misschien ook nog wel voor erbij.

Maar je zal het nooit helemaal voor hem zijn.
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:42:

Hysterisch zijn de slechte woorden over zijn vriendin en de opvolgende smsjes en mails en ook nog eens het verwachten dat hij daarop gaat reageren.

Ik heb gezegd dat hij niet meer hoefde te reageren en dat ik dat ook niet verwacht. Maar ergens hoop je het toch.

Je kunt uiteraard teleurgesteld zijn, omdat je het graag anders had gezien. Je kunt er zelfs verdrietig om zijn, omdat je het graag anders had gewild. Meer niet.

Je gaat over op overdreven zelfrechtvaardiging en rechtvaardigheid opeisen wat behoorlijk de plank mis slaat.

Dat is zo. Dat heb ik ook in die afsluitende mail geschreven: dat hij mij helemaal geen verantwoording schuldig was mbt die vriendin. Alleen de manier waaróp had net even anders gekund. Maar ook dat ligt bij mezelf omdat ik het veel te lang heb gerekt allemaal. Ik had het al lang kunnen zien aankomen

Afgaande op mijn vorige berichtje.. zou het kunnen dat je eigenlijk niets anders had kunnen verwachten van het type man wat je aan hebt getrokken? Denk jij dat je emotioneel in staat bent om echt een goede vent te waarderen?

Ook waar waarschijnlijk. Alleen de echt goede mannen komen niet op mijn pad, zo lijkt het. Ik zal het zelf wel afstoten denk ik. En de (voor mij) foute mannen aantrekken.

Want een echte goede kerel zal je minder de hemel in prijzen he?

Nou...de meeste mannen met wie ik date prijzen mij juist níet de hemel in. Daar zit m juist het probleem.

Daar ben je dan namelijk al in zijn ogen. Hij hoeft je daar niet meer heen te helpen. Dat geeft een mindere egoboost. Iemand die je gewoon met respect behandeld, is die misschien niet een beetje saai?

Misschien. Maar nogmaals, ik ontmoet gewoon niet vaak ECHT LEUKE mannen (de laatste jaren).

Wat je van iemand vraagt, en wat een ander geeft, kan ook weer afgenomen worden. Laat een man daarom een aanvulling zijn. Geen opvulling.
[quote]Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 14:44:

[quote]

Jezusmina, waarom zou je dit willen weten? Wat maakt het nog uit? Of ben je zó waanzinnig wanhopig dat je nog op hem gaat zitten wachten, ondanks dat hij smoorverliefd op iemand anders is?

Ik volg je niet meer, hoor.

Antwoord op je vraag: Ik heb geen glazen bol. Maar ik gok op: nee.
Nathalie, mijn vriend heeft (zoals ik al schreef) een ex-vriendin die nog steeds denkt de ware voor hem te zijn. Zich net zo hysterisch gedraagt als die smsjes van jou naar ex-date over zijn nieuwe vriendin. Echt, geloof me als ik zeg dat je daardoor alleen maar kansloos en wanhopig overkomt. Waarom? Omdat hij zijn nieuwe vriendin véél leuker vindt, verliefd is, en elk smsje/mailtje van jou geïrriteerd wegklikt ofwel aan haar laat lezen met de woorden 'pff houdt ze nou nooit eens op?'.

Geloof me, mijn vriend is zo klaar met die meid, die gaat haar echt niet nog bellen ookal gaat het tussen ons stuk. Omdat hij niets meer van haar wil, klaar met haar is en haar schijtirritant vindt. Hoop jij daar alsjeblieft ook niet op.
quote:ster89 schreef op 07 februari 2012 @ 14:46:

Rozenstruikje heeft een paar hele goede punten..

Het is niet voor niets dat iets wat je niet kunt krijgen vaak veel interessanter is dan dat wat voor het oprapen ligt. Zelfs mijn huidige relatie vond ik in het begin veel te makkelijk en waren er van mijn kant daardoor twijfels. Juist omdat ik gewend ben die emotionele achtbaan mee te maken van pieken en dalen en me steeds te moeten afvragen of de man in kwestie wel iets van me wilde.

Is het niet, dat jij net als ik, liefde verwart met spanning? Dat iets pas goed is als jij passioneel achter iemand aan moet rennen en moet smeken om wat aandacht? De aandacht die dan juist zo geweldig voelt omdat je er maar een minimale hoeveelheid van krijgt?

Zeker. Ik denk zelfs soms dat het een vorm van bindingsgangst is. Ik val namelijk altijd voor mannen waarvan ik eigenlijk onbewust als weet dat het niets gaat worden. Maar ja, dan kan ik mijn energie kwijt in het "veroveren" he....de overwinning van een catch die niet helemaal voor mij gaat maar uiteindelijk toch wel. Althans, dat hoop ik dan.

Ik heb een ex bij wie dat 3 jaar gespeeld heeft. Nu komt hij op hangende pootjes "terug"..mar het doet me niets meer. Zolang ik die strijd moest voeren was hij aantrekkelijk. Nu niet meer.

Die emotionele achtbaan lijk ik inderdaad wel nodig te hebben, ook voor de seksuele spanning. En Ster zoals je schrijft: blij zijn met die weinige aandacht, juist omdát er maar zo weinig van is.

Hoe meer ik hier schrijf, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik echt een lunatic ben trouwens..
Je ontmoet ze misschien wel, maar ze treden waarschijnlijk niet zo op de voorgrond als de foute(re) mannen. En als je al redelijk onzeker bent, en ook best wel afhankelijk van een man (in emotionele zin) dan val je sneller voor de foute. Omdat zij werk maken van iemand waarbij ze kunnen ruiken dat je er voor gaat vallen. Waarschijnlijk gooi je ook nog wat sexuele grenzeloosheid in de strijd omdat je denkt dat je het leuk vind, terwijl je dat deepdown doet omdat het goed doet bij de heren en hoppa... daar zit je dan. Een situatie waar je altijd gekwetst uitkomt. Het laatste is een hele sterke assumptie.
Je bent geen lunatic.. je hebt last van ernstige grenzeloosheid op heel veel vlakken. Vooral naar jezelf toe. Alleen maar omdat er iets in je mist wat je als mens gewoon echt nodig hebt. En daarin ben je zeker niet de enige.
quote:ster89 schreef op 07 februari 2012 @ 14:52:

Nathalie, mijn vriend heeft (zoals ik al schreef) een ex-vriendin die nog steeds denkt de ware voor hem te zijn. Zich net zo hysterisch gedraagt als die smsjes van jou naar ex-date over zijn nieuwe vriendin. Echt, geloof me als ik zeg dat je daardoor alleen maar kansloos en wanhopig overkomt. Waarom? Omdat hij zijn nieuwe vriendin véél leuker vindt, verliefd is, en elk smsje/mailtje van jou geïrriteerd wegklikt ofwel aan haar laat lezen met de woorden 'pff houdt ze nou nooit eens op?'.

Ja, begrijpelijk.

Maar het is natuurlijk niet zo dat ik aan de gang blijf. Ik heb dit nu 1x gedaan en hiermee is de kous af (naar hem tenminste). Ik ga hem niet stalken of zo.

Maargoed, de aantrekking van hem naar mij zal nu wel voorgoed dood zijn, ben ik bang inderdaad.
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 14:55:

[...]

Zeker. Ik denk zelfs soms dat het een vorm van bindingsgangst is. Ik val namelijk altijd voor mannen waarvan ik eigenlijk onbewust als weet dat het niets gaat worden. Maar ja, dan kan ik mijn energie kwijt in het "veroveren" he....de overwinning van een catch die niet helemaal voor mij gaat maar uiteindelijk toch wel. Althans, dat hoop ik dan.

Ik heb een ex bij wie dat 3 jaar gespeeld heeft. Nu komt hij op hangende pootjes "terug"..mar het doet me niets meer. Zolang ik die strijd moest voeren was hij aantrekkelijk. Nu niet meer.

Die emotionele achtbaan lijk ik inderdaad wel nodig te hebben, ook voor de seksuele spanning. En Ster zoals je schrijft: blij zijn met die weinige aandacht, juist omdát er maar zo weinig van is.

Hoe meer ik hier schrijf, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik echt een lunatic ben trouwens..

Je bent geen Lunatic, echt niet. Je moet alleen beseffen dat JIJ het de rest van je leven met jezelf moet doen en dan kun je maar beter lief voor jezelf zijn en goed naar jezelf luisteren.

Heb je dan echt niets geleerd van die drie jaar met je ex? Het is heel erg moeilijk om te zeggen 'tot hier en niet verder!' en te vertrekken, maar de wereld vergaat heus niet..

We hebben waarschijnlijk allemaal weleens de fout gemaakt om mooie verhaaltjes te geloven en langer te blijven plakken dan we zouden moeten hebben gedaan, maar léér er in Godsnaam van!
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:56:

Je ontmoet ze misschien wel, maar ze treden waarschijnlijk niet zo op de voorgrond als de foute(re) mannen. En als je al redelijk onzeker bent, en ook best wel afhankelijk van een man (in emotionele zin) dan val je sneller voor de foute. Omdat zij werk maken van iemand waarbij ze kunnen ruiken dat je er voor gaat vallen.

Daar sla je volgens mij de spijker op zn kop. Hij heeft echt werk van me gemaakt en daarna liet hij me eigenlijk vrij snel links liggen. Ik heb me dan ook afgevraagd: waarom zat je in vredesnaam achter mij aan???

Het lijkt wel of hij rook dat ik er op in zou gaan. Maar voor hem was het een leuk spel met een voor hem wel aantrekkelijke maar verder weinig interessante vrouw.

Waarschijnlijk gooi je ook nog wat sexuele grenzeloosheid in de strijd omdat je denkt dat je het leuk vind, terwijl je dat deepdown doet omdat het goed doet bij de heren en hoppa... daar zit je dan. Een situatie waar je altijd gekwetst uitkomt. Het laatste is een hele sterke assumptie.Ja, klopt ook...ik dacht: als ik het hem maar seksueel naar de zin maak, dan valt hij wel voor me. NOT.
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 15:02:

[...]

Ja, klopt ook...ik dacht: als ik het hem maar seksueel naar de zin maak, dan valt hij wel voor me. NOT.

En hier gelijk het antwoord op je vraag of je nog wat van hem zult horen als het niet lukt met zijn nieuwe liefde

NATUURLIJK!

Waar anders kan hij een gratis en voor niets neuk krijgen waarbij de dame zich in drieduizend bochten wringt om het hem naar de zin te maken?

Echt....liefde hangt niet af van neuken

Echt NIET.

Blijf voorlopig vrijgezel en ga zorgen dat je weet wat JOUW normen en waarden zijn waar JOUW grenzen liggen en voroal wat JIJ verwacht in een relatie

Want wat je keer op keer doet (en daarom loepte ik) ik jezelf zo vreselijk hard voorbij lopen dat het niet anders kan dan dat je op je bek gaat.

Als je bij jezelf blijft kan dat namelijk niet gebeuren

En DAT is met je hoofd nadenken!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik begrijp dat heel erg goed. Maar wil je daar niet meer intrappen zal er iets heel erg moeten veranderen bij jezelf. Dat betekent dat je echt respect voor jezelf moet gaan krijgen en een basis respect aan mensen geeft, maar deze ook verwacht en opeist. Een bijkomend iets zal zijn is dat je echt ineens een hoop grenzen gaat krijgen, waar niemand aan kan tornen. Die grenzen kunnen heus best ver liggen in sommige gevallen. En daar kan je zelfs overheen, maar in een stricte situatie van absolute respect. Anders ga je kapot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven