Heb ik het verpest?

07-02-2012 11:34 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden een man ontmoet, hij zat echt achter me aan. Een paar geslaagde dates gehad, maar het contact van zijn kant was vanaf het begin eigenlijk minimaal. Ik snapte het niet, hij zat immers eerder achter mij aan en de dates waren heel leuk. Hij bleef vaag. Zei af en toe dat hij niet lekker in zijn vel zat. Ik kreeg gewoon steeds geen antwoord. Ik dacht: ik doe het rustig aan met hem, het komt vast wel. Ik vroeg of hij misschien verliefd was op iemand anders maar dat was iet het geval, zei hij.

Nu ben ik erachter gekomen dat hij verliefd is en een nieuwe vriendin heeft. Hij schreeuwt het bijna van de daken. Ik voel me zó genaaid! Ik heb hem een mail gestuurd met hoe ik mij voelde rondom de hele kwestie. Geen verwijtende mail, maar gewoon, een uiting van mijn gevoelens en mijn pijn. Die mail heb ik normaal afgesoten- heel vriendelijk verder, hem het beste gewensd. Ik heb er niets op iets gehoord. Dat had ik ook wel verwacht hoor, maar toch.

Ik heb het nu voor mezelf afgesloten..dit gaat hem niet worden. Het heeft er nooit ingezeten, alleen had ik gewoon graag gewild dat hij eerlijk naar mij toe was geweest - dan had ik het eerder af kunnen sluiten. Ik voelde me in eerste instantie goed dat ik die mail had gestuurd: immers, ik kon nooit goed met hem praten over zijn gevoelens en mijn gevoelens, en nu heb ik dat in de mail geuit. Ik heb ook gezegd in die mail dat hij niet hoefde te reageren, het was goed zo.

Een goede vriendin van me zegt dat als hij enig inlevingsvermogen en gevoel heeft (we hebben toch een half jaar met elkaar omgegaan), hij gewoon toch nog kort antwoordt op die mail, zonder verdere bedoelingen. Gewoon, als mens tot mens, we hebben toch een leuke tijd gehad.

Oftewel, vinden jullie dat hij inderdaad een botte boer is als hij helemaal niet meer reageert op die mail?
quote:superstar_2 schreef op 07 februari 2012 @ 13:44:

[...]

Geniet er van,de ware is meestal niet degene van wie je in eerste instantie denkt dat hij de ware wel eens kan zijn.Precies!
Eigenlijk heeft ie van begin af aan al weinig interesse getoond. Het was minimaal van zijn kant zei je. Toen kwam dat ie niet lekker in zijn vel zat. Daarna dat hij wel vrienden wilde blijven. (standaard afpoeier zin) Ook toen hoorde je niets meer. En nu ben je kwaad dat hij een vriendin heeft.

Sja...
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2012 @ 13:42:

[...]

Niet gaan katten,dat is zo vreselijk kinderachtig!

Ik bedoelde het niet als kat, ik bedoelde het meer in zijn algemeenheid. Soms kun je nu eenmaal even doorslaan als je erg gekwetst bent...dat maakt mij trouwens niet meteen een psycho of lunatic maar een mens van vlees en bloed met emoties. Ik heb mij later in de mail verontschuldigd.

Maargoed. Hij heeft geen boodschap meer aan mij. Prima. Ik denk dat dat onbewust misschien wel was wat ik wilde met die sms, zoals ik al schreef. Ik hoef hem nu nooit meer te gaan benaderen en ik hoef ook niet te verwachten dat hij ooit nog iets laat horen - Hoop die ik met dat "vriendschap-geneuzel" toch nog wel een beetje zou hebben gehad.
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 13:47:

[...]

Ik bedoelde het niet als kat, ik bedoelde het meer in zijn algemeenheid.

Dan nog, waarom zou iemand, in zijn algemeenheid, een grijze muis zijn als hij/zij haar verstand gebruikt?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Soms gebruiken mensen nu eenmaal even niet hun verstand maar alleen hun gevoel. Dat maakt mij niet meteen een psycho of een lunatic. Net zoals mensen die wel hun verstand gebruiken geen grijze muizen hoeven te zijn. Dat heb ik trouwens ook niet gezegd. Alleen ik ben gewoon niet vlak, in niets dus ook niet in mijn emoties. En vlakheid associeer ik soms met een grijze muis. Vandaar.

Maar hey, laten we aub niet dit topic gaan vullen met welles/niets over grijze muizen en lunatics...
Zeg Natte Alie, wie is hier een grijze muis?

Ik heb niemand kunnen bespeuren.
Kunnen we ophouden over die grijze muis aub?
Niet je verstand gebruiken vind ik niet iets bewonderswaardigs hoor. Dus klop jezelf niet teveel op de borst dat je zo lekker emotioneel bent. Daardoor heb je jezelf in de situatie gewerkt waarin je nu zit. En voel je je rot.
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 13:54:

Soms gebruiken mensen nu eenmaal even niet hun verstand maar alleen hun gevoel. Dat maakt mij niet meteen een psycho of een lunatic. Net zoals mensen die wel hun verstand gebruiken geen grijze muizen hoeven te zijn. Dat heb ik trouwens ook niet gezegd. Alleen ik ben gewoon niet vlak, in niets dus ook niet in mijn emoties. En vlakheid associeer ik soms met een grijze muis. Vandaar.

Maar hey, laten we aub niet dit topic gaan vullen met welles/niets over grijze muizen en lunatics...

Nou, ik ga er toch nog wel op door.

Ik ben het niet helemaal met je eens namelijk. Jij redeneert namelijk zo: ik handel op basis van mijn gevoel, dus ik ben niet vlak, dus het is geoorloofd me na een 'relatie' van een half jaar als een hysterica te gedragen. Soms gebeurt dat gewoon, want zo zit ik in elkaar.

Dit is jouw logica, niet de mijne. Ik vind dat je je echt niet zo kunt gedragen na een half jaar. Als je man je nou na jaren uit het niks verlaat en je achterlaat met je kinderen, ok. Maar in jouw geval heb heb je schaamteloos gedragen.
Heb ook maar even geloept. Misschien moet je gewoon überhaupt iets minder hysterisch doen over daten e.d. Is niet de eerste keer dat je hier een topic over opent. Ik denk dat je onbewust telkens in je eigen valkuil trapt. Loep jezelf eens over dit onderwerp. Elke keer een man, een paar keer gezien, man wil eigenlijk geen relatie en jij raakt over je toeren. Ik heb niet alles teruggeloept, maar ik heb al drie topics vanaf 2010 hierover gezien.....

Misschien dat je ergens toch iets chronisch niet goed doet dat dit je telkens overkomt? Misschien ben je toch iets te veel te snel?
quote:hipslala schreef op 07 februari 2012 @ 13:54:

Zeg Natte Alie, wie is hier een grijze muis?

Ik heb niemand kunnen bespeuren.

Over katten gesproken....

Maar dit wordt een beetje uit zijn verband getrokken, dames. Ik ben het ermee eens dat je juist door behouden te reageren volwassen bent en geen grijze muis. Maar ik heb het gevoel dat TO het niet zo kwaad bedoelde als nu wordt geschetst.
Maar Nathalie,je hebt er nu van geleerd toch hoop ik?

Mijn advies is om nu niet meteen naar de volgende man op zoek te gaan omdat je zo graag ook een relatie wilt.
Mooi motto overigens, Superstar!
Heb nog even verder teruggeloept, zit nog steeds in 2010 en voor iemand die 'niet zo snel' verliefd wordt, open je redelijk veel topics met hetzelfde probleem (verliefd, hij niet of verliefd maar niet mogelijk). Ik zit nu al op 8 topics over dit soort mannen.

Als dat al niet 'snel verliefd' is, ben ik het echt nooit....
quote:Oriane schreef op 07 februari 2012 @ 14:03:

Heb ook maar even geloept. Misschien moet je gewoon überhaupt iets minder hysterisch doen over daten e.d. Is niet de eerste keer dat je hier een topic over opent. Ik denk dat je onbewust telkens in je eigen valkuil trapt. Loep jezelf eens over dit onderwerp. Elke keer een man, een paar keer gezien, man wil eigenlijk geen relatie en jij raakt over je toeren. Ik heb niet alles teruggeloept, maar ik heb al drie topics vanaf 2010 hierover gezien.....

Misschien dat je ergens toch iets chronisch niet goed doet dat dit je telkens overkomt? Misschien ben je toch iets te veel te snel?

Dat dus!

En ik herken het ergens wel van vroeger.

Ik was ook best wel een beetje zo.

En het is zo dodelijk vermoeiend.

Nathalie, echt de opmerking "ik leef met mijn hart en niet mijn mijn gevoel" slaat nergens op, dat is namelijk een keuze, geen vaststaand feit

Kan je namelijk van het ene op het andere moment stoppen.

En echt,....dat GEEFT een rusT!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Poeh, je zou toch denken dat het over een dame gaat die haar vriend van enkele jaren is kwijtgeraakt aan een ander.
quote:Oriane schreef op 07 februari 2012 @ 14:08:

Heb nog even verder teruggeloept, zit nog steeds in 2010 en voor iemand die 'niet zo snel' verliefd wordt, open je redelijk veel topics met hetzelfde probleem (verliefd, hij niet of verliefd maar niet mogelijk). Ik zit nu al op 8 topics over dit soort mannen.

Als dat al niet 'snel verliefd' is, ben ik het echt nooit....

8 topics?? Volgens mij tel je niet helemaal goed Oriane. Dit is het vierde topic in 2 jaar tijd.

Dat geloep is trouwens best wel vervelend; het gaat erom hoe ik me nú voel, in dit probleem en niet iets van 2 jaar geleden. En we zitten hier nu eenmaal op een relatieforum, dus niet zo gek dat ik zo nu en dan een topic hierover open..? Bovendien was 1 ervan over een vakantieliefde, daar wilde ik graag advies over toen.

Natuurlijk zit er een patroon in, maar dat zeg ik hier toch ook al in het topic? Ik moet daarin structureel zelf iets veranderen. Dat ik leef met mijn hart en liefheb vanuit mijn hart..nee, daar hoef ik niet trots op te zijn maar het is wel wie ik bén.

Ik ben ook weer niet zó hysterisch als mensen hier doen voorkomen. 1 pissig sms-je..nou nou, ver-schrik-kelijk. Ik ken nog wel ergere verhalen hoor. Ik heb gereageerd zoals ik me voelde, op dat moment. Nee, inderdaad niet goed.

Maar lupine, jij kunt niet voor iemand bepalen wanneer iemand zo mag reageren en wanneer zus. Soms kan iemand die na 3 maanden verlaten wordt veel meer verdriet hebben dan iemand die na 12 jaar verlaten wordt. Daar staan geen vaste regels voor, het ligt er maar net aan hoe dingen zijn gegaan. Ik heb heus ook wel scharrels gehad die ik naast me neer heb gelegd, ik ben echt niet bij elke man een of andere hysterica - en hier was ik dat trouwens ook niet, behalve dat ene sms-je. Maar het is wel zo dat de manier waarop iets gaat, veelal bepalend is voor hoe je op iets reageert.

In die zin blijf ik dan wél dicht bij mezelf: ik weet van mezelf dat als iemand mij correct behandelt, ik dat ook terug doe, al ben ik verdrietig of gekwetst. Als iemand mij niet correct behandelt en ik daar gewoon geen goed gevoel bij heb, dan reageer ik veel feller. Zoals ik nu gedaan heb. En nee, ik zeg niet dat dat goed is, maar het is wel begrijpelijk.
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:23:

Poeh, je zou toch denken dat het over een dame gaat die haar

vriend van enkele jaren is kwijtgeraakt aan een ander.Hier ook weer zo'n misvatting: de tijd dat je met iemand hebt "gegaan"hoeft niet altijd iets te zeggen over het verdriet dat je ervan hebt als het afgebroken is.
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2012 @ 13:42:

[...]

Niet gaan katten,dat is zo vreselijk kinderachtig!

Omdat mensen niet gelijk hun hart op hol laten slaan, zich in het diepe storten, en hun ongeluk tegemoet snellen wil dat nog niet zeggen dat het grijze muizen zijn hè...

Ze zijn wel wat realistischer, en dat zou voor jou ook een stuk beter zijn

Eerst nadenken...dan doen

Verder hou ik er niet van om naar forummers te gaan trappen die je gewoon advies geven. Dat andere het anders doen maakt hun nog geen grijze muizen. Iig geen jank-muizen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Nathalie2008 schreef op 07 februari 2012 @ 14:27:

[...]

Hier ook weer zo'n misvatting: de tijd dat je met iemand hebt "gegaan"hoeft niet altijd iets te zeggen over het verdriet dat je ervan hebt als het afgebroken is.

Het was van hem uit al nooit serieus. Niet als lovers en zelfs niet als vrienden. Dat betekent dat er een serieus probleem is geweest met de hechting. De hechting aan een illusie, ipv aan een persoon.

Je hebt overdreven hysterisch gereageerd. En je bent zelf helemaal niet helemaal in orde mbt reageren tot die man. Wat dat betreft heb je misschien wel een grote blinde vlek.

Dat is geen verwijt, dat is een constatering op basis van wat ik lees (let wel, op basis van geschreven info). Ik raad je wel aan om daar wat aan te doen alvorens je verder duikt in mannen.
Hoe (rot) je je erover voelt, is voornamelijk afhankelijk van hoe je er zélf mee omgaat.
Ik vind dat dus niet begrijpelijk dat je zo reageert en het is ook niet goed te praten. Belachelijk. Straks is een 'crime passionele' ook nog oke, want 'he, ik voelde me nu eenmaal zo'..... Ik vind het niet meer dan hysterisch en labiel wijvengedrag.
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:31:

[...]

Het was van hem uit al nooit serieus. Niet als lovers en zelfs niet als vrienden. Dat betekent dat er een serieus probleem is geweest met de hechting. De hechting aan een illusie, ipv aan een persoon.

Je hebt overdreven hysterisch gereageerd. En je bent zelf helemaal niet helemaal in orde mbt reageren tot die man. Wat dat betreft heb je misschien wel een grote blinde vlek.

Dat is geen verwijt, dat is een constatering op basis van wat ik lees (let wel, op basis van geschreven info). Ik raad je wel aan om daar wat aan te doen alvorens je verder duikt in mannen.Hier ben ik het mee eens. De reden dat er wordt geloept en je daarop wordt aangesproken is enkel en alleen voor jouzelf bedoelt. Dat er misschien iets mis is met de manier waarop jij handelt m.b.t. mannen en waaraan je misschien wat zou kunnen veranderen zodat de volgende dates beter uitpakken.
Aan je reactie en je overdreven aan mannen hechten die nog niet eens direct wat in jouw zien lijkt een hele grote wanhoop door heen te schemeren. En een machteloosheid dat diegene je niet ziet staan, terwijl je er zo een behoefte aan hebt. Dat maakt je een potentieel slachtoffer van een hele hoop nare mannen.
quote:rozenstruikje schreef op 07 februari 2012 @ 14:33:

Aan je reactie en je overdreven aan mannen hechten die nog niet eens direct wat in jouw zien lijkt een hele grote wanhoop door heen te schemeren. En een machteloosheid dat diegene je niet ziet staan, terwijl je er zo een behoefte aan hebt. Dat maakt je een potentieel slachtoffer van een hele hoop nare mannen.Heel mooi verwoord en ik denk ook de spijker op zijn kop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven