Help! Contact met ex?!

30-01-2010 12:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal erg blij zijn als er iemand is die me hier mee kan helpen, zal allereerst het probleem even uitleggen.

Heb sinds een half jaar een relatie met een hele leuke jongen, klik is er absoluut en we hebben het ontzettend leuk samen. Na verloop van tijd hebben we het met elkaar gehad over exen en dat het bij beiden de laatste keer erg pijnlijk was aangezien mijn ex en zijn ex zijn vreemdgegaan. Het was ook wel fijn om het met iemand te bespreken die dit begreep..

Hij gaf ook aan dat hij een hekel had aan zijn ex en echt niet kon begrijpen waarom ze dit had gedaan..hij was er helemaal klaar mee.

Tot voor kort was alles ok maar hij begon steeds meer te smsen en ik kreeg een raar gevoel erover, ik wilde het ter sprake brengen en heb er met hem over gehad over dat ik nog moeite had met vertrouwen en dat ik het moeilijk vond dat hij af en toe zo vaak aan het smsen was. Hij gaf aan dat hij dat begreep en dat er niets aan de hand was. Ik heb ook heel voorzichtig laten vallen of hij nog contact met zijn ex had en daarop antwoordde hij dat ze nog wel eens smsjes stuurde naar hem.

Vorige week was ik het echt zat en heb ik ( heel slecht) in zijn telefoon gekeken. Ik zag dat ze wel al redelijk vaak aan het smsen waren, soms oppervlakkig en sommige dingen waren twijfelachtig..

Wat moet ik hier nou mee, ik weet dat ik het eigenlijk moet vragen maar ben bang dat hij kwaad wordt...is er misschien een andere manier om erachter te komen wat er aan de hand is? Hij doet verder echt heel lief dus het is zo tegenstrijdig..

Alvast bedankt..
Wat is twijfelachtig?
Smsjes met dingen die in hun relatie zijn gebeurd zoals: het was altijd wel fijn om met jou op de bank te hangen met een biertje erbij..:S
Ik wil je wel helpen! Zeg maar wat ik moet doen!
Ehm, als het zo fijn met haar was, dan moet hij lekker terug naar haar.

En dat ga je hem dan vertellen. Maarja, dat ben ik.
Hoe kan ik dit onderwerp het beste ter sprake brengen aangezien ik het laatst nog met hem erover gehad heb en ook de vraag heb gesteld of hij nog contact had met zijn ex....ik vind het gewoon raar dat hij niet echt veel goeds over haar te vertellen heeft maar ondertussen wel contact met haar heeft...Ik wil het eerst zo brengen dat ik niet moet vertellen dat ik heb gekeken in zijn smsjes maar wel het idee heeft dat hij meer contact met zijn ex heeft..
Heb je hem gevraagd met wie hij smst en waarom zoveel?
Nee dat niet, wilde er niet teveel bovenop zitten en de jaloerse vriendin uithangen...maar dat is wel een goed idee dat ik de eerstvolgende keer die vraag stel..thnx! Is afwachten tot die tijd het beste?
Djonna, alleen het feit al dat hij weet dat jouw ex is vreemdgegaan, en dat jij daardoor weer even opnieuw moet leren vertrouwen (wat heel logisch is)... en dat hij dan dus gaat zitten sms-en, wil voor mij al zeggen dat hij totaal geen rekening met je houdt! Tuurlijk hoeft ie niet elke stap te verantwoorden, maar juist het smsen roept een gevoel van wantrouwen op en hij zou daar juist heel open over moeten zijn om jou de kans te geven dat vertrouwen te gaan voelen.

Ik zou er dus heel boos om worden, tegen hem zeggen dat je gevoel van wantrouwen zo groot werd door het smsen waardoor je - heel fout - zn telefoon hebt gechecked. En hem dan heel vriendelijk maar dringend te verzoeken om daar per direct mee te kappen of gewoon volledig zn gang te gaan, maar dan zonder jou!

Succes
quote:djonna schreef op 30 januari 2010 @ 12:58:

Hoe kan ik dit onderwerp het beste ter sprake brengen aangezien ik het laatst nog met hem erover gehad heb en ook de vraag heb gesteld of hij nog contact had met zijn ex....ik vind het gewoon raar dat hij niet echt veel goeds over haar te vertellen heeft maar ondertussen wel contact met haar heeft...Ik wil het eerst zo brengen dat ik niet moet vertellen dat ik heb gekeken in zijn smsjes maar wel het idee heeft dat hij meer contact met zijn ex heeft..Praat met elkaar. Hoe kunnen wij nou weten waarom hij met haar SMS-t? En praat als je hem niet vertrouwt. Het controleren van een telefoon is nogal sneu en kan je alleen maar in problemen brengen.
Daar heb je wel gelijk in...het was een foute stap maar ik was zo wantrouwend en wilde het gewoon weten. Dan toch maar een keer het gesprek aangaan, ik word gewoon gek van mijn gedachten! Lijkt wel alsof ik steeds gekkere dingen ga denken :S
quote:djonna schreef op 30 januari 2010 @ 12:46:

Tot voor kort was alles ok maar hij begon steeds meer te smsen en ik kreeg een raar gevoel erover, ik wilde het ter sprake brengen en heb er met hem over gehad over dat ik nog moeite had met vertrouwen en dat ik het moeilijk vond dat hij af en toe zo vaak aan het smsen was. Hij gaf aan dat hij dat begreep en dat er niets aan de hand was. Ik heb ook heel voorzichtig laten vallen of hij nog contact met zijn ex had en daarop antwoordde hij dat ze nog wel eens smsjes stuurde naar hem.

Ik heb ooit hetzelfde tegen mijn huidige vriend gezegd, dat ik echt naar werd van de hele tijd smsen met jan en alleman. Uit zichzelf heeft hij toen een hele tijd bij ieder smsje verteld wat hij aan wie verstuurde en als hij een smsje kreeg was het van 'He, wat leuk, Jantje (pietje, marietje) heeft vandaag dit of dat gedaan'. Volkomen onnozel, maar hij begreep dat ik het nodig had. Het heeft geloof ik maar een week of wat geduurd, toen was ik er overheen en kon ik er weer prima mee leven.

Waar het mij om gaat, is dat ik uit jouw topic nu al het gevoel heb dat je vriend niet echt heel erg rekening met jou wil houden. Denk daar goed over na, en besluit dan wat je daarmee wilt doen.
Heb ik ook gedaan. Dat doe je als je alle alarmbellen hoort rinkelen, maar je kan nergens een vinger op leggen.

Toen ik in zijn telefoon keek, stond er "welterusten *koosnaampje*" ook gestuurd naar zijn ex.
quote:Kastanjez schreef op 30 januari 2010 @ 13:14:

Ik heb ooit hetzelfde tegen mijn huidige vriend gezegd, dat ik echt naar werd van de hele tijd smsen met jan en alleman. Uit zichzelf heeft hij toen een hele tijd bij ieder smsje verteld wat hij aan wie verstuurde en als hij een smsje kreeg was het van 'He, wat leuk, Jantje (pietje, marietje) heeft vandaag dit of dat gedaan'. Volkomen onnozel, maar hij begreep dat ik het nodig had. Het heeft geloof ik maar een week of wat geduurd, toen was ik er overheen en kon ik er weer prima mee leven.

Herkenbaar!

Want hoe vaag is de grens tussen jaloersheid en nieuwsgierigheid?

En dat gezonde, maar onbevredigde nieuwsgierigheid snel kan leiden naar jaloersheid en achterdocht.
quote:4wheelsand1heart schreef op 30 januari 2010 @ 13:16:

Heb ik ook gedaan. Dat doe je als je alle alarmbellen hoort rinkelen, maar je kan nergens een vinger op leggen.

Toen ik in zijn telefoon keek, stond er "welterusten *koosnaampje*" ook gestuurd naar zijn ex.Hoe heb je hier op gereageerd?? Heb je het besproken en hoe is dit afgelopen?
Maar als hij zijn ex stuurt dat ie het toch wel erg gezellig vond, bij haar op de bank met een biertje... tja.. dan zouden de bellen bij mij ook gaan rinkelen.

Ik stuur zulke dingen niet naar mijn ex hoor. Ex = Ex(it)
Zeggen dat je het niet wil hebben.

Ik kan me voorstellen dat ze er nog eens over moeten praten, omdat je vriend met vragen zit oid.

Dat kan je toestaan, maar daarna moeten ze echt afstand nemen zou ik denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven