Help! Ik ben kortzichtig!

12-04-2012 19:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al lange tijd weer single na een relatie van 2 jaar met een heerlijke, maar oh zo foute man. Ik heb een leuke tijd met hem gehad en heb veel geleerd van deze "relatie", maar op een gegeven moment was het klaar, omdat ik toe was aan iemand die echt van me houdt. En dus ook van mij alleen.

Ik ben nu lekker aan het daten, maar ik loop steeds weer tegen hetzelfde probleem aan: ik ben vreselijk kortzichtig! Ik vind het zo genant, mede omdat ik zelf natuurlijk ook niet perfect ben. Ik ga veel met mannen om en heb een aantal mannelijke vrienden die ik qua persoonlijkheid geweldig vind en met wie ik puur op basis van innerlijk zo een relatie zou kunnen hebben. Maar ik mis die woeste aantrekkelijkheid, dat sex-appeal. Het zijn geen onaantrekkelijke mannen en ik hoef ook helemaal geen wasbordjes of een "perfecte" kaaklijn, maar die seksuele aantrekkingskracht kom ik gewoon niet tegen bij de mannen die qua persoonlijkheid ook goed in elkaar zitten.

Nu is mijn vraag niet of deze mannen wel bestaan, want dat zal best, al zullen het er misschien niet veel zijn. Mijn vraag is juist: hoe verander ik mezelf van kortzichtige muts naar iemand die meer waarde hecht aan het innerlijk. Hoe doe ik dat?! Groei ik hier misschien nog overheen (ik ben 28), of ben ik gedoemd te eindigen met een fout type zoals mijn ex?

Ik benijd mijn vriendinnen om hun gelukkige relaties met goede mannen, maar ik betrap mezelf er elke weer op dat ik bij mezelf denk: "ik zou het niet op 'm kunnen".

Ik wil niet zo zijn! Help!
Blijkbaar ben je niet toe aan een serieuze relatie...
Of je bent de ware nog niet tegen gekomen
Als ik dit zo lees heeft het niets met kortzichtigheid te maken,

Je bent gewoon nog geen man tegen gekomen die 'het' is, dus met de rest is van alles mis.

Bekend verhaal en niks mis mee. Rustig aan, hij komt vanzelf
quote:busybee13 schreef op 12 april 2012 @ 19:49:

Ik benijd mijn vriendinnen om hun gelukkige relaties met goede mannen, maar ik betrap mezelf er elke weer op dat ik bij mezelf denk: "ik zou het niet op 'm kunnen".

Je bent blijkbaar nog niet die ene man tegen gekomen die het allebei heeft voor jou. Het is toch geen feit dat alle knappe mannen een slecht innerlijk hebben en andersom? Ik heb nl. een man die ik lichamelijk héél aantrekkelijk vind en die een geweldig innerlijk heeft. Maar misschien vind jij dat totaal niet, ook erg persoonlijk dus.
Ik zie niet in waarom dat kortzichtig is of waarom je dan niet toe zou zijn aan een relatie. Het is toch heel legitiem dat je je aangetrokken wil voelen tot de persoon met wie je een relatie begint/hebt? Dat je single bent en wel een vriend zou willen, wil toch niet zeggen dat je maar met iedereen wat moet beginnen die aardig is?

Het lijkt mij juist wel normaal dat je niet met iedere man met wie je een goede klik hebt ook iets zou kunnen hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het is toch wel een vereiste om het op iemand te kunnen doen.. Is ook het eerste wat er in mijn hoofd omgaat wanneer ik met een manspersoon op de bank zit..

En als ik bedenk van niet, ik er zelfs misselijk van wordt bij de gedachte, dan voel me mij niet gedwongen het alsnog wel te doen. Ben ik dan ook kortzichtig?

Of wanneer er na de pure aantrekking er geen normaal gesprekje overblijft hoef ik er ook niets meer mee.. Ben ik dan weer kortzichtig?

Edit: kga nu met iemand om waar ik het wel op (kan) doe(n) en we hebben nog gesprekstof ook...
tja, heb zelf dat baardje, die kaaklijn, een wasbordje en ben ongelofelijk sympathiek. Dus screw you... je bent niet kortzichtig, maar stekeblind!
quote:dedeurkruk schreef op 12 april 2012 @ 20:21:

tja, heb zelf dat baardje, die kaaklijn, een wasbordje en ben ongelofelijk sympathiek. Dus screw you... je bent niet kortzichtig, maar stekeblind!

Deurkruk! hoor wie het zegt! mbt stekeblindheid! hahaha....

haha, hey Mefunny...ik ben niet stekeblind, ik ben hooguit wat traag van begrip
Seksuele aantrekkingskracht is datgene wat nodig is om een man als relatiemateriaal te beschouwen. Al die collega's waarvan je de persoonlijkheid zo leuk vindt, zijn daarom juist meer geschikt als gewone vrienden.

Heeft niks met kortzichtigheid te maken. Seksuele aantrekkingskracht is iets instinctiefs en heel menselijk.
Herkenbaar stukje! Behalve het idee dat je kortzichtig zou zijn als je een man woest aantrekkelijk wil vinden.

Maar inderdaad, de mannen van vriendinnen zouden ook mijn keus niet zijn. Er zijn er een paar die best leuk zijn en aardig maar woest aantrekkelijk? nee.

Ik ben zelf geen model maar een man "lekker" vinden vind ik echt wel een vereiste. Alleen wel samen met een leuk karakter graag:) En dan moet 'ie nog vrijgezel zijn én mij ook het einde vinden.

Ben zelf een paar jaar ouder dan jij. Weet ook hoe het is om niet helemaal fysiek gek op iemand te zijn en dat wil ik niet meer. Dus er overheen groeien zal mij niet gebeuren, dan maar liever alleen.
Ik snap wat je bedoelt. Wat ik er gelijk wel bij denk is: het innerlijke is niet het allereerste waar je tegenaankijkt tenslotte. Je en 'hij' staan tenslotte niet met een zak over je hoofd in de kroeg/theater/feesttent of wat dan ook. Wel dan?

Dus of het nu zoveel met kortzichtigheid te maken heeft, ik weet het niet. Ja, bij sommigen kan het groeien, de aantrekking. Ik weet van mezelf dat als het er vanaf het begin niet is, het ook niet meer komt. Neemt niet weg dat ik de man ik kwestie wel heel erg aardig kan vinden.
Niets met kortzichtigheid te maken!

Heeft het niet ook met verliefdheidsgevoelens te maken? Als mensen hoteldebotel zijn willen ze meestal wel neuken geloof ik.
quote:kookwekkert schreef op 12 april 2012 @ 21:47:

Niets met kortzichtigheid te maken!

Heeft het niet ook met verliefdheidsgevoelens te maken? Als mensen hoteldebotel zijn willen ze meestal wel neuken geloof ik.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben blij te lezen dat er een aantal zijn die zich erin herkennen.

Om mijn "kortzichtigheid" nog meer te benadrukken (en hiervoor schaam ik me pas echt) is dat ik ooit een relatie heb gehad met een man die qua innerlijk goed was en ik het begin ook aantrekkelijk, maar na verloop van tijd er iets veranderde aan zijn uiterlijk, waarmee in mijn ogen ook zijn aantrekkelijkheid. Ik heb de relatie verbroken. Uiteraard niet alleen om die reden, maar het speelde wel mee.

Ik vind seksuele aantrekkelijkheid echt heel belangrijk heb ik gemerkt, want dit is toch echt het enige wat het verschil maakt tussen 'gewoon een goede vriend en een lover of partner.
Ik hoor weleens van mensen dat ze hun partner niet echt aantrekkelijk vinden, maar gewoon heel lief en goed. Is dat dan wel een goede reden om een relatie aan te gaan in jullie ogen?
quote:busybee13 schreef op 12 april 2012 @ 23:14:

Ik hoor weleens van mensen dat ze hun partner niet echt aantrekkelijk vinden, maar gewoon heel lief en goed. Is dat dan wel een goede reden om een relatie aan te gaan in jullie ogen?Nee.
Noem mij dan ook maar kortzichtig, maar ik wil het ook op iemand kunnen doen als ik een relatie aanga.
Wat veranderde er dan aan z'n uiterlijk?
quote:busybee13 schreef op 12 april 2012 @ 23:14:

Ik hoor weleens van mensen dat ze hun partner niet echt aantrekkelijk vinden, maar gewoon heel lief en goed. Is dat dan wel een goede reden om een relatie aan te gaan in jullie ogen?Absoluut niet!
Hij werd kaal.. Ik ben op hem gevallen toen hij nog prachtig haar had. Toen de kaalheid begon heeft hij het afgeschoren en ik val niet op kale mannen. Erg hè

Hij zat er zelf vreselijk mee, dus heb altijd gezegd dat het niet erg was, maar stiekem vond ik dit dus wel. Inmiddels is hij gelukkig met z'n kale koppie en z'n nieuwe vriendin :-) Hij verdiende beter dan mij. Schat van een man.

Ik heb overigens nooit spijt gehad van de breuk, ook niet als hij weer zijn volle bos terug zou hebben. Maar ik schaam me er wel voor.
Maar speelde er behalve dat dan niks anders mee?
Jazeker, maar ik kan niet ontkennen dat dit ook meespeelde..
Volgens mij bedoel je oppervlakkig, i.p.v. kortzichtig.

Want dat ben je inderdaad wel als je een goede relatie verbreekt omdat iemand kaler wordt. Het lijkt of uiterlijk het belanrijkst is voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven