Help! Wat zouden jullie vinden?

29-08-2011 16:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Wil jullie iets voorleggen waar ik een beetje mee zit.. Zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

Twee weken geleden ben ik jarig geweest, tevens ben ik pasgeleden afgestudeerd.

Om dit te vieren geef ik over een maand een feest waarbij ik veel vrienden en familie uitgenodigd heb, zo ook vriendin M.

Nou vertelde ze me vorige week dat ze niet zal komen, omdat ze bruiloft heeft van een kennis. Dit wás een vriendin van ons (ook van mij, maar dit is doodgebloed vanwege drukte en gebrek en initatief van haar voornamelijk haar kant), met wie ze nu eens in de 4 maanden een middag borrelt/lunched.

Ik beschouw M. zelf als een van mijn beste vriendinnen (deel van een vriendengroep van zes meiden; "beste vriendinnen").

Het is natuurlijk aan haar om te bepalen waar ze heen gaat, maar toch steekt het wel een beetje dat ze de bruiloft van die kennis/vriendin verkiest boven mijn verjaardag/afstudeerfeestje.

Ik weet alleen niet of ik hier terecht zo over voel, of dat het heel 'logisch' is een bruiloft van een kennis/vriendin die verder weg staat, te verkiezen boven een verjaardag/afstudeerfeestje van mij.

Ben benieuwd naar jullie mening!
Bruiloft is maar eenmalig en de datum daarvoor stond ws al langer vast.
Ik snap dat het even steekt, maar ik zou me er niet te druk om maken. Jij kan niet voor je vriendin bepalen wat belangrijker is.
Ossiepossie: Meestal is een afstudeerfeest ook eenmalig, en mensen kunnen ook 2, 3, 4 keer trouwen.
Tja, beetje lastig beoordelen bij mensen die je niet kent... Misschien is jouw vriendin wel beter bevriend met die 'kennis' dan jij denkt. Misschien stond die bruiloft al veel langer in de planning dan jouw feestje. Zou allemaal kunnen....
Die bruiloft stond misschien al langer vast? En je verjaardag kun je volgend jaar weer vieren, toch? Een bruiloft niet.
laat gaan,volgend jaar ben je weer jarig.

vriendschappen zijn nou eenmaal niet exclusief.

Misschien kun je haar voorstellen om wel samen gezellig wat te doen op een andere datum.
quote:Magdalan schreef op 29 augustus 2011 @ 16:11:

Ossiepossie: Meestal is een afstudeerfeest ook eenmalig, en mensen kunnen ook 2, 3, 4 keer trouwen.Beetje onzinnige redenering, je kunt ook best 2, 3 of 4 keer afstuderen...
Als jullie zo goede vrienden zijn hangt dat niet op een feestje. Met vrienden die uit zicht drijven of kennissen kan he we op een feestje hangen. Haa keuze lijkt dus logisch. E als beste vriendin snap jij dat en steekt het je niet.
quote:ossiepossie schreef op 29 augustus 2011 @ 16:08:

Bruiloft is maar eenmalig en de datum daarvoor stond ws al langer vast.

Deze.

En een bruiloft is formeel gezien een 'big thing'. Dus.

Wel jammer voor jou. Je wist eerder niet dat die bruiloft op die dag was?
Ik neem dat die bruiloft al langer gepland stond..

Dan is het denk ik alleen maar fair dat ze daar voor gaat, aangezien ze daar eerder voor uitgenodigd was.

Misschien een idee om naar de bruiloft naar jouw feest te komen?
De combinatie verjaardagsfeest/afstudeerfeest is minder "exclusief" dan een bruiloft. Ik kan me dus voorstellen dat je vriendin daarom naar die bruiloft gaat als ze daarvoor is uitgenodigd.
Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn. Niet zo druk om maken dus, er is altijd wel iemand die niet kan op die datum en je vriendin was al uitgenodigd voor een bruiloft.
Bekenden van mij hadden ook hun bruiloft op de datum dat een vriendin van hun afstudeerde.

(Daar stond de afstudeerdatum wel vast ivm plechtigheden op de universiteit, waarbij het gewoonte is het feest daar direct acteraan te doen)

Het zijn idd vervelende situaties.

Maar ik denk dat degene die een bruiloft plant al met zoveel dingen rekening houdt (beschikbaarheid locaties e.d.) dat ze er niet aan gedacht hebben om met jouw afstuderen rekening te houden.

Ik zou denk ik ook een bruiloft verkiezen boven een afstuderen. Sorry....
Nog wa opties:

- ze haat afstudeerfeestjes, omdat haar hamster dood ging tijdens haar afstudeerfeestje

- ze vindt jou veel minder leuk dan jij haar. Sterker, ze hoopt da dit uitgroeit tot een conflict waardoor ze eindelijk van je af is, want ze durfde je dat niet in je gezicht te vertellen

- ze weet toevallig dat die vage kennis met een Turk gaat trouwen, en dat hij er voor zorgt dat er erg veel baklava op de bruiloft zal zijn. En ja, ze is stiekem verslaafd aan de baklava.

- haar moeder heeft haar die dag ook al uitgenodigd voor een familiefeest, en ze haat familiefeestjes. Ieder excuus was goed, en die bruiloft kwam nu eenmaal als eerste voorbij.

Nog meer opties nodig?
Als ik zou moeten kiezen voor een bruiloft of afstudeerfeestje/ verjaardag,z ou ik ook kiezen voor een bruiloft. tenzij het echt van vage kennissen is.
Maak je niet druk. Ik zou ook voor de bruiloft kiezen.
Nee joh, natuurlijk gaat ze naar die bruiloft. Ze heeft waarschijnlijk al maanden geleden die uitnodiging geaccepteerd. Is echt niet meer dan normaal hoor, je bent echt een beetje onredelijk (sorry).
Je zeurt.

Die bruiloft is natuurlijk máánden van te voren gepland, het zou echt onbeschoft zijn om nu af te gaan zeggen, omdat jij nu op dezelfde dag een feestje hebt georganiseerd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik zou ook voor de bruiloft gaan...
quote:isa26 schreef op 29 augustus 2011 @ 16:13:

Tja, beetje lastig beoordelen bij mensen die je niet kent... Misschien is jouw vriendin wel beter bevriend met die 'kennis' dan jij denkt. Misschien stond die bruiloft al veel langer in de planning dan jouw feestje. Zou allemaal kunnen....Dit dus.
Ik ben ook niet kwaad op haar ofzo hoor.

Ik vind het alleen wel jammer, dat mag toch?

Het is niet een hele dag, die bruiloft, ze is alleen avondgast/uitgenodigd voor de receptie en het feest.
Tja, ik vind een bruiloft een belangrijker iets van een verjaardags/ afstudeerfeestje. Wellicht vindt zij dat ook. Ze moet een keus maken, en tegen iemand zeggen 'Ik kom niet op je bruiloft, want ik heb een verjaardag' zou ik persoonlijk heel moeilijk vinden...
Ik zou ook naar de bruiloft gaan. En met jou een dag van tevoren gezellig een hapje gaan eten ofzo.
Kennelijk is die kennis voor haar nog steeds een vriendin als ze voor die bruiloft kiest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven