Help! Zwanger van scharrel

26-07-2018 19:59 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2018 08:54
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.35% gewijzigd
siri20172017 schreef:
26-07-2018 20:49
Hij is de komende tijd in het buitenland, en ik kan niet nog 2 weken wachten om het te vertellen.

Telefonisch waren we niet in de gelegenheid even te bellen
Je had eerst met het FIOM in gesprek kunnen gaan.

Je had ‘m kunnen appen dat je ‘m graag even wil bellen voor iets belangrijks, en wanneer dat schikt

Er zijn zoveel mogelijkheden waarop je dit verantwoorder en volwassener aan had kunnen pakken!
Wist je niet dat je van onveilige seks zwanger kan worden?
Oh my God, wat maken sommige mensen toch rücksichtslos een puinhoop van hun leven en dat van anderen.
Pergamon schreef:
26-07-2018 20:51
Je had eerst met het FIOM in gesprek kunnen gaan.

Je had ‘m kunnen appen dat je ‘m graag even wil bellen voor iets belangrijks, en wanneer dat schikt

Er zijn zoveel mogelijkheden waarop je dit verantwoorder en volwassener aan had kunnen pakken!
Ik snap dat nooit; verwijzen naar het FIOM. Ik doe even de aanname dat je als vrouw met een menstruatiecyclus weet dat je van seks zwanger kunt worden en dat jij degene bent die zwanger wordt. Daarbij opgeteld dat je ook weet dat je niemand kunt dwingen om bij je te komen wonen om vervolgens als door een wonder samen een zonnatura-gezin te vormen waarin het kind liefdevol wordt opgevoed.

TO heeft al een kind hè. Ze weet hoe het werkt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik heb grote moeite om dit verhaal te geloven , de snelheid waarmee de ongeplande zwangerschap word "omhelst " en hier word besproken .... Sorry maar ....... :facepalm:
anoniem_636f9eaec88c1 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 21:11
6.25% gewijzigd
siri20172017 schreef:
26-07-2018 20:41
Ik ben met hem aan het appen, maar zo respectloos om dit onderwerp via de app te bespreken. We kunnen nu even niet bellen.

Ik heb al aangegeven, financieel niks nodig te hebben en ik alles zelf kan doen. Hij zal denken dat ik hem in de val lok, maar dat moet hij weten ik weet wel beter

Hoe het gaat lopen weet ik niet, hij zegt niet op een kind te zitten wachten en hij wil er iets tegen doen. Abortus dus wat logisch is.
natuurlijk lok je hem in de val. hij heeft immers niets te vertellen. Ook als hij niet bijdraagt wordt hij vader en wordt hij vroeg of laat geconfronteerd met een kind die zal vragen waarom wilde je mij niet? dan zal jij als moeder eerlijk moeten zijn en zeggen dat jij alle keuzes hebt gemaakt, zwanger worden en abortus weigeren en dat hij niks te vertellen had. Leuk verhaal voor kind
siri20172017 schreef:
26-07-2018 20:30
Nou bedankt voor de reacties.

Hij appt mij dat als het zo is, hij er niet op zit te wachten, en er gelukkig nog iets aan te doen is.

Ik geloof niet in abortus en ga dat niet doen, wil ook niet dat hij gaat denken dat ik hem in de val lok. Ik had ook niet kunnen weten dat dit zou gebeuren.

Domme fout van ons beiden.

Eventueel adoptie maar denk niet dat ik dat kan.
Je weet niet dat je door sex zwanger kunt raken?! Of dat hij geen kind met je wil?!

Ze zouden het eerste kind bij je weg moeten halen. Direct. Hopelijk komt de tweede niet.
Ksenija schreef:
26-07-2018 21:12

Ze zouden het eerste kind bij je weg moeten halen. Direct. Hopelijk komt de tweede niet.
Doe normaal zeg!
Zielig voor het kind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat vraag ik mij dus ook af: hoe heb je zo dom kunnen zijn?
Nu in paniek zijn? Tja joh, had je maar moeten nadenken. En abortus geen optie? Zomaar een kind op de wereld zetten dan wel? Wat is er leuk aan voor een kind om te worden geboren bij een vrouw die haar zaakjes niet in orde heeft en niet stabiel is?
Als je nog maar net overtijd bent kun je er dus nog met een overtijdbehandeling vanaf. Hoe moeilijk kan t zijn? En zorg voor betere anticonceptie.
Ik vind dat je in deze situatie niet alleen aan jezelf kan denken maar vooral aan het kind. En daarnaast ook aan je scharrel. Als je even rustig nadenkt dan weet je zelf ook wel wat de beste keuze is. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar dat is nu geen enkele keuze die je maakt.
Vanzai schreef:
26-07-2018 21:05
Ik snap dat nooit; verwijzen naar het FIOM. Ik doe even de aanname dat je als vrouw met een menstruatiecyclus weet dat je van seks zwanger kunt worden en dat jij degene bent die zwanger wordt. Daarbij opgeteld dat je ook weet dat je niemand kunt dwingen om bij je te komen wonen om vervolgens als door een wonder samen een zonnatura-gezin te vormen waarin het kind liefdevol wordt opgevoed.

TO heeft al een kind hè. Ze weet hoe het werkt.
TO is ongewenst zwanger, heeft geen stabiele relatie en op basis van wat ik hier lees maakt ze ook niet perse de handigste beslissingen. FIOM, of een andere organisatie, kan helpen rust te bieden in de situatie en helpen alles op een rijtje te krijgen.
Meid, je bent er gelukkig heel snel bij. Je kan een overtijdbehandeling laten doen. Je hoeft geen kind te krijgen hoor.....
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Je hoeft je scharrel helemaal niet in te lichten, hup naar de huisarts morgen om er vanaf te zijn!
Dus wacht TO je ging er vanuit dat HIJ anticonceptie zou gebruiken...je kunt zelf ook anticonceptie gebruiken.

En je had dit prima kunnen weten en voorkomen...dit is een risico die iedereen loopt als je onveilig seks hebt.

En abortus hoef je niet in te geloven dit bestaat gewoon. Dat je het niet wil of mag is een ander iets.
S-Meds schreef:
26-07-2018 21:11
natuurlijk lok je hem in de val. hij heeft immers niets te vertellen. Ook als hij niet bijdraagt wordt hij vader en wordt hij vroeg of laat geconfronteerd met een kind die zal vragen waarom wilde je mij niet? dan zal jij als moeder eerlijk moeten zijn en zeggen dat jij alle keuzes hebt gemaakt, zwanger worden en abortus weigeren en dat hij niks te vertellen had. Leuk verhaal voor kind
Hij heeft hem er toch zelf zonder condoom in gestoken? Ik mag toch aannemen dat hij weet dat zwangerschap een mogelijke consequentie is van onbeschermde seks? Hij heeft er toch bewust voor gekozen dat risico te nemen?

Hij had deze zwangerschap prima kunnen voorkomen door gewoon een condoom om te doen. Hij heeft die keuze gemaakt en nu moet hij de consequenties daarvan dragen.
m-april schreef:
26-07-2018 21:39
Hij heeft hem er toch zelf zonder condoom in gestoken? Ik mag toch aannemen dat hij weet dat zwangerschap een mogelijke consequentie is van onbeschermde seks? Hij heeft er toch bewust voor gekozen dat risico te nemen?

Hij had deze zwangerschap prima kunnen voorkomen door gewoon een condoom om te doen. Hij heeft die keuze gemaakt en nu moet hij de consequenties daarvan dragen.
onzin, beide hebben dit gedaan dus beide zouden evenveel inspraak moeten hebben over de oplossing.
redbulletje schreef:
26-07-2018 21:22
Je hoeft je scharrel helemaal niet in te lichten, hup naar de huisarts morgen om er vanaf te zijn!
wat gaat de huisarts dan doen?
Overtijdbehandeling lijkt me hier de juiste oplossing. Dat heeft niks met “erin geloven” te maken.
Ik vind het lullig voor je scharrel dat hij niks te vertellen heeft en het eventuele kind is natuurlijk weer de dupe.
siri20172017 schreef:
26-07-2018 20:30
Nou bedankt voor de reacties.

Hij appt mij dat als het zo is, hij er niet op zit te wachten, en er gelukkig nog iets aan te doen is.

Ik geloof niet in abortus en ga dat niet doen, wil ook niet dat hij gaat denken dat ik hem in de val lok. Ik had ook niet kunnen weten dat dit zou gebeuren.

Domme fout van ons beiden.

Eventueel adoptie maar denk niet dat ik dat kan.

Er valt niks te geloven aan abortus hoor, het is geen theorie/godsdienst hè. Gezien de situatie: doe maar een overtijdbehandeling, beter voor alle betrokkenen.
siri20172017 schreef:
26-07-2018 20:49
Hij is de komende tijd in het buitenland, en ik kan niet nog 2 weken wachten om het te vertellen.

Telefonisch waren we niet in de gelegenheid even te bellen

In de OP zeg je dat hij meteen belde nadat je had geappt...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
S-Meds schreef:
26-07-2018 21:50
onzin, beide hebben dit gedaan dus beide zouden evenveel inspraak moeten hebben over de oplossing.
Hij hoeft dus 0,0 verantwoordelijkheid te nemen? Alle verantwoordelijkheid en consequenties moet zij maar dragen?
bam_1984 schreef:
26-07-2018 21:55
In de OP zeg je dat hij meteen belde nadat je had geappt...
-
anoniem_373411 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 20:08
16.25% gewijzigd
Degene die de consequenties draagt is eventuele kind als zwangerschap niet afgebroken wordt.
Ik hoor verwerkt met veel alcohol, vader wil je niet, oudere kind heeft wel een vader, moeder weet het allemaal niet en loopt willens en wetenschap risico op soa met teveel drank op en heeft een raar geloof waarbij je wel drinken mag zijn maar geen anticonceptie hoeft te gebruiken.

TO, als je morgen beetje met fiom of huisarts denken ze met je mee. Dat lijk je nu wel te kunnen gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven