help

21-12-2011 16:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ben door mijn ex meerdere malen bedrogen.

Nu ik in mijn huidige relatie zit,heb ik daar heel veel last van.

Ben heel onzeker en heb veel angsten opgebouwd zoals,bang dat er iets achter mijn rug om gebeurd,bang dat mijn huidige partner me gaat verlaten,bang dat hij me niet leuk genoeg vind ,krijg ook een opgelaten gevoel als hij met zijn telefoon bezig is of op de pc.(daar zit hij namelijk ook veel achter/mee bezig)

Door dit alles voelt hij zich door mij tegen de muur gedrukt.

ik weet dat hij mijn ex niet is.

Heb hem eens gevraagt of hij mij zou willen helpen,miss eens wat vaker een bevestiging geven of een knuffel.

Maar eigenlijk gebeurd het tegen over gestelde,hij zet zich van me af,geen knuffels,zegt niet wat hij van me vind,hij is heel op zichzelf en houd alles prive.

weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik vind dit: "maar eigenlijk gebeurd het tegen over gestelde,hij zet zich van me af,geen knuffels,zegt niet wat hij van me vind,hij is heel op zichzelf en houd alles prive." Een beetje een rare reactie van hem... Hoe lang zijn jullie al samen? En hoe langs is het uit met je ex?
Ik denk dat het belangrijk is dat jij je realiseert dat dit echt jouw probleem is. Niet het probleem van je vriend. dat betekent dat alleen jij (en niet hij!!) het op kan lossen. Bevestiging vragen aan je vriend is geen oplossing, maar een schijnvertoning.

In plaats van elke keer daarom vragen, doe je er goed om iedere keer dat je jezelf betrapt op ongewenst gedrag (je druk maken wanneer hij achter de PC zit bijv), hem niet iets te vragen, maar voor jezelf eens te bedenken dat hij waarschijnlijk iets heel anders aan het doen is.

Kun je dat niet alleen? Dan zoek je hulp die jou hierbij kan helpen. Maar de oplossing zit in verandering van jouw gedrag, niet zijn gedrag. Begin daar dus aan te werken.
Hij kan zich best een beetje inleven in jou. Waarom zou hij ineens het tegenovergestelde gaan doen? Jij zal moeten probereren in te zien dat hij idd je ex niet is. Totdat het tegendeel bewezen is.

Elkaar hierin tegemoet komen lijkt me de oplossing, maar dat hij nu zo doet vind ik bijzonder vreemd van hem.
Ik vind niet dat het alleen haar probleem is. Je wordt deels gevormd door de ervaringen die je in het leven opdoet. Een partner zou hier tot op zekere hoogte begrip voor moeten opbrengen en er wat mee moeten doen. Daarnaast denk ik, dat wanneer je daar echt heel veel last van hebt, misschien hulp daarbij een goede aanvulling zou zijn?

Ik ben zelf op meerdere fronten op een hele lelijke manier bedrogen door mijn ex partner en een eventuele volgende partner, als ik daar al weer zin aan krijg, zal het daar heel moeilijk mee krijgen. Heeft hij daar geen zin aan: dan is dat zijn verlies. Het is wie ik ben......

Maar ik snap je wel hoor! Wat ik wel heel naar vind, is dat hij juist het tegenovergestelde doet: zich afsluiten voor jou. Het getuigt nou niet bepaald van inlevingsvermogen. Heeft hij echter al veel geprobeerd om je tegemoet te komen en heeft dat tot nu toe weinig zin gehad, dan kan ik me zijn reactie overigens wel voorstellen.
we zijn nu zon ander half jaar samen

En ben 2 jaar bij mijn ex weg
Is het misschien zo dat jij hem van je af duwt door steeds bevestiging te vragen? En hoe afstandelijker hij doet, hoe meer je bevestiging vraagt en wilt?

Zo ja, dan zit je in een negatieve vicieuze cirkel, waar je niet zomaar uit gaat komen. Als jullie het serieus met elkaar menen, dan is een therapeut een optie.
ik weet heel goed dat het mijn probleem is en dat hij mijn ex niet is.

Maar het is heel moeilijk om mijn probleem weg te krijgen als mijn vriend niet zegt wat hij van me vind en niet zo heel veel innege aan dacht geeft.

ik denk dat als hij dat juist doet ik daardoor ga groeien.
Is je vriend een binnenvetter? Iemand die alles opkropt en van nature al moeilijk affectie toont? Dan vermoed ik dat zijn gedrag niet veel zal veranderen. Tenminste: dat is mijn ervaring.
TO, er zijn een aantal opties. Misschien is je vriend niet het type dat veel aandacht geeft. Dat kan. Misschien is hij dan niet de juiste man voor je.

Misschien vraag jij wel buitensporig veel aandacht. Zoveel, dat geen enkele man aan jouw vraag op dat terrein kan of wil voldoen. Ook dat kan.

Of jullie hangen beiden ergens in het midden en komen niet bij elkaar, doordat de relatie in onbalans is geraakt. Het is vaak moeilijk te zien waar het knelpunt zit als je zelf middenin het probleem zit.
Ik vind dat je zoiets niet kunt forceren en naar mijn mening doe je dat wel een beetje. Is het niet gewoon zo dat hij zo niet in elkaar zit en dat jij daar nu onzeker van word?

Aan je eigen onzekerheid kun je iets doen maar je kunt hem niet veranderen.

Als hij jou de genegenheid niet kan tonen die jij nodig hebt dan is hij misschien wel niet de juiste man voor jou.
quote:m1978 schreef op 21 december 2011 @ 17:13:

ik weet heel goed dat het mijn probleem is en dat hij mijn ex niet is.

Maar het is heel moeilijk om mijn probleem weg te krijgen als mijn vriend niet zegt wat hij van me vind en niet zo heel veel innege aan dacht geeft.

ik denk dat als hij dat juist doet ik daardoor ga groeien.

Nee TO, dat ben ik niet met je eens. Op deze manier maak je jouw vriend verantwoordelijk voor jouw groei. Dat is niet wat je moet willen. Je stelt je afhankelijk op en daarmee creëer je een ongelijke relatie.

Daarnaast wil je dat je vriend zich aan jou aanpast omdat jij jouw verleden nog niet verwerkt hebt. maar hoe zit het met zijn verleden? Wie weet heeft hij wel een jaloerse of bezitterige ex gehad? Ik noem maar een voorbeeld.

Hoe het ook zij, je vriend is zoals hij is. Zelfs als hij het niet zegt en niet constant een arm om je heen slaat, is hij toch al anderhalf jaar bij je. Dat zegt wat.

Wel denk ik dat er een risico is dat je hem steeds verder weg duwt, door telkens weer iets te vragen wat hij misschien helemaal niet in huis heeft.

Wat doet het eigenlijk met hem, dat jij zo afhankelijk bent van zijn 'goedkeuring'?
eigenlijk zou je voor jezelf moeten uitzoeken of dat je onzekerheid komt door je nare verleden met je ex, of door het gedrag van je vriend.

Natuurlijk draag je je verleden met je mee, maar als hij echt van je houd, zou hij je ook moeten steunen.

Wat zou jij zelf doen als hij met bepaalde problemen uit zijn verleden zou zitten?
quote:m1978 schreef op 21 december 2011 @ 17:13:

Het probleem is juist dat je voortdurend bevestiging nodig hebt. Door dat bij hem te vragen krijgt hij er steeds minder zin in (vandaar zijn afstandelijkheid), en als hij het wel zou doen zou hij jouw probleem juist voeden en in stand houden.

Verder heel erg eens met zwartezwanen.
Bedankt voor al jullie reacties.

Ik vraag niet constant om bevestigingen,maar om een keer in de zoveel weken een keer te horen van je vriend dat je er goed uit ziet of dat hij het fijn bij me heeft of iets in dat soort is toch niet te veel gevraagd.

In het begin van de relatie kreeg ik ook iedere dag een sms of een omhelsing.nu krijg ik 1 x in de week a 2 week een sms .ik weet ook dat een relatie in het begin altijd geweldig is en je elkaar heel veel aandacht geeft,en na verloop van tijd minderd dat.

Hij wist ook van af het begin mijn probleem.ik snap ook dat het af en toe moeilijk voor hem is en dat ik argwanend over kan komen.maar ik ben al druk aan het werk met mijn probleem en heb daar ook hulp bij gezocht.

toch vind ik dat als je met zijn tweeen in de relatie zit je allebei tegemoet moet komen in elkaar..
Ik begrijp je wel eenbeetje hoor. Mijn ex heeft zo vaak tegen me gezegd dat hij me graag zag en het nooit gemeend. dat ik nu ook vaak bevestiging vraag bij mijn huidige vriend.

Maar ik merk wel, dat hoe meer bevestiging je vraagt aan een man, hoe meer je hem wegduwd. Een man heeft dit niet graag. Voelt alsof hij constant verantwoording moet afleggen. Mijn vriend krijgt die woorden ook niet over zijn lippen "ik zie je graag" maar ik zie wel op andere manieren dat hij me graag ziet.

Ik weet een goed boek voor jou. "de ideale vrouw is een BITCH" zeker kopen, en nooit uitlenen. :-) Ik heb het soms ook lastig en dan word ik echt gek van het piekeren. Dit boek helpt wel .
Klopt, als je met z'n tweeën in de relatie zit, moet je daar met z'n tweeën aan werken. Maar je kunt hem niet dwingen te doen wat jij graag wil. Je kan hem vriendelijk vragen je wat meer te bevestigen (want ik geloof dat het inderdaad kan helpen), maar als hij dat niet wilt, houdt het op. Dan kun jij alleen maar beslissen dat deze man je niet gaat geven wat je nodig hebt. En dan is de keuze accepteren of weggaan.
I have my fears but they do not have me
kijk een keer in zijn telefoon of computer, weet je gelijk of hij te vertrouwen is of niet.
Santaclaus:bedankt voor de tip ik zal eens gaan kijken

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak jullie partner jullie goede aandacht geeft.

Is het ook normaal dat als je naar bed gaat hij met de rug naar me toe gaat liggen en eerst nog eens weer(wat die de hele avond ook al bijna gedaan heeft)alles in zijn telefoon gaat checken.of spelletjes doen.altijd eerst zijn telefoon en dan krijg ik miss. nog een kus van hem.

Ook vind hij dat ik niet alles hoef te weten waar hij heen gaat,wat hij gaat doen.mijn mening is dat als je in een relatie zit je elkaar op de hoogte kan houden,rekening houden met elkaar.

Hoe zien jullie dit??
laat maar
Ik had je reactie gezien op een ander forum over verlatingsangst en ik dacht ik kijk hier ook even. Je moet opletten dat je onzekerheid niet omslaat in claimen en constant om bevestiging vragen. Ik kan me voorstellen dat hij hier heel moe van wordt. Tuurlijk kan hij wel een beetje rekening met je gevoelens houden. De volgende keer dat hij zo doet misschien eens vragen waarom hij dit doet en erbij zeggen dat jij hier nog onzekerder van wordt. Blijven praten in ieder geval.

En over je laatste post. (ik weet niet hoe ik kan qouten) Ik ken je vriend verder niet maar zo raar is het niet dat hij voor het slapen gaan nog even een spelletje op zijn telefoon speelt of die checkt. Zoveel mensen doen dat. Als het je stoort zou je op een leuke manier iets ervan kunnen zeggen. Bv of hij met jou geen spelletje wil doen. Maar daar zou ik niet teveel achter zoeken. Ook dat hij vindt dat je niet alles hoeft te weten is niet heel vreemd. In een relatie houdt je elkaar wel op de hoogte maar je bent ook zijn moeder niet.

Misschien moet je een keer goed naar je eigen gedrag kijken wat je doet wanneer hij weer zo afstandelijk wordt. Heb je dan net tien keer gebelt of een uur zitten zeuren of komt het zomaar uit het niets omdat je een keer vraagt hoe zn dag was? maar vraag het hem ook gewoon eens waarom hij zo doet.

hopelijk heb je er iets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven