Help :(

26-08-2010 13:41 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
einde topic
ik spreek mijn vriendinnen niet meer omdat ik zoveel werk. En omdat ik in een andere stad woon
Het idee wat ik erover heb is dat jij zijn gezelschapmeisje bent, je werkt overdag (mag je je loon zelf houden?), thuis doe je het huishouden en buiten het werk om doe je niets en zit je te wachten tot hij thuiskomt.

Vertel me alsjeblieft dat ik het bij het verkeerde eind heb.
Hoe oud ben je? Je komt wel heel erg naief over zeg.
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 13:49:

Omdat hij wel lief is, als ik verdrietig ben troost hij me hij kan mij begrijpen en ik hem. hij staat altijd voor me klaar en kan me aan het lachen maken. Alleen op dat gebied is het dus minder.

Hij wou graag dat ik bij hem kwam wonen omdat hij niemand daar kende en heel eenzaam daar was en er was kort daarvoor bij hem ingebroken dus voelde hij zich niet echt veilig daar

'omdat hij wel lief is' klinkt ook al zo overtuigd.

Hij is eenzaam en jij bent inmiddels al zover dat je je vriendinnen niet meer spreekt. Dat wordt een gezellige boel straks, twee eenzamers bij elkaar. Heeft ie geen vrienden?
[quote]Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 13:56:

ik heb ook twijfels daarom vraag ik jullie mening,

Ik zelf (want dit is niet de eerste keer dat ik op het punt sta om mijn relatie te verbreken) vind dat ik er voor moet vechten en hem helpen er mee[/quote]

Waarmee moet je hem helpen?
Hoe zie je dat dan, dat vechten? En waar wil je hem precies mee helpen? Ziet hij zelf in dat het niet goed zit? Denk je dat je dat aan zijn verstand gepeuterd gaat krijgen? En denk je dat hij bereid is om op lange termijn dit te veranderen?
quote:Aubrey schreef op 26 augustus 2010 @ 13:58:

Het idee wat ik erover heb is dat jij zijn gezelschapmeisje bent, je werkt overdag (mag je je loon zelf houden?), thuis doe je het huishouden en buiten het werk om doe je niets en zit je te wachten tot hij thuiskomt.

Vertel me alsjeblieft dat ik het bij het verkeerde eind heb.

daar heb ik dus ook aangedacht dat het zo wel eens zou kunnen zijn. En daar heb ik hem ook mee geconfronteerd maar dan zegt hij dat dat totaal niet zo is en als ik het echt niet naar me zin heb dan niet voor hem hoeft te blijven.

Mijn loon mag ik zelf houden en het huishouden doet hij omdat hij altijd eerder thuis is en ik s'avonds heel moe ben
Dewia, weet jij voor jezelf hoe je het zou willen?
quote:Chocobo schreef op 26 augustus 2010 @ 14:01:

Hoe zie je dat dan, dat vechten? En waar wil je hem precies mee helpen? Ziet hij zelf in dat het niet goed zit? Denk je dat je dat aan zijn verstand gepeuterd gaat krijgen? En denk je dat hij bereid is om op lange termijn dit te veranderen?

Omdat hij dus anders dan mij is,

als ik van iemand hou doe ik alles voor die persoon en doe ik alles om hem gelukkig te maken. Hij heeft meedere keren aangegeven dat het aan hem ligt en dat hij er iets aan wilt doen omdat erg veel van me houdt. het gaat dan wel een weekje goed en dat zit hij zeg maar in zijn oude "ritueel"
Je zegt:

Dat hij weinig tot niets uit zichzelf doet

Hij nog steeds naar zijn ex gaat, terwijl hij met jou gaat trouwen.

En ook niets voor de bruiloft doet.

En ik begrijp niet dat jij naar hem bent gaan wonen, terwijl je het daar helemaal niet naar je zin hebt.

Praten julllie nog wel met elkaar?????

Want je klinkt als een diepongelukkige meid.
Goed, dus in feite zal er zeer waarschijnlijk niets veranderen. De vraag blijft dus, ben je bereid dit te accepteren? Een huwelijk zal écht geen verandering brengen ben ik bang. Voor de zekerheid: kinderen ook niet.
ik praat met hem hij niet zoveel. hij geeft alleen toe dat ik gelijk heb verder zegt hij ook niet veel
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:08:

[...]

Omdat hij dus anders dan mij is,

als ik van iemand hou doe ik alles voor die persoon en doe ik alles om hem gelukkig te maken. En je moet eerst zelf gelukkig zijn , voordat je een ander gelukkig kunt maken
ggrrrr ik word er echt niet goed van. ik moet al de hele dag steeds huilen omdat ik het niet weet...

ik hou gewoon super veel van hem
quote:palientje schreef op 26 augustus 2010 @ 14:12:

[...]

En je moet eerst zelf gelukkig zijn , voordat je een ander gelukkig kunt maken

Dit is zeg maar een fout die ik steeds maak omdat ik meer om hem geef dan om mezelf,

En hij eerst van zichzelf en dan kom ik en ik denk dat ik daarom steeds teleurgesteld word
Ik snap niet dat je zo superveel van iemand kunt houden als diegene je als een hond behandelt.

Ga eerst eens aan jezelf werken. Als je genoegen neemt met deze man heb je toch een heel scheef zelfbeeld hoor.
trouwens hij praat nu niet meer met zn ex dat heeft hij een paar maanden geleden gestopt
Dewia, het is jammer om jouw leven zo aan hem op te hangen. Wat Palientje zegt, zorg ervoor dat je eerst zelf gelukkig word, emotioneel onafhankelijk van wie dan ook.

Probeer het contact met jouw ouders en vriendinnen weer op te bouwen. Ga iets leuks doen buiten het werk, sporten of naar de film, wat dan ook.

Heb je leuke collega's waar je gezellige dingen mee zou kunnen doen?
Schokkerend hoe jij leeft. Je bent diep ongelukkig, het klinkt als geen leuke vent, hij woont enkel met je samen om iemand te hebben en soms zegt hij dat hij van je houdt zodat hij zeker weet dat je hem niet smeert en daar wil jij mee trouwen?Getrouwd zijn is leuk maar hard werken en dat doe je meestal met de man van je leven en als je zelf je topic en je respons terugleest is dit niet de ware voor je. De ware hoef je namelijk niet te veranderen.
Jij bent dus vanuit het ouderlijk huis ingetrokken bij je 'verloofde'? Wel eens op jezelf gewoond? Hoe lang hadden jullie een relatie voor hij je 1,5 jaar geleden ten huwelijk vroeg.

En waarom kun je er niet met je ouders over praten? Vinden ze hem niet geschikt voor jou?

Je komt zoals iemand anders al zei, diep ongelukkig over.

Enerzijds zeg je dat hij (bijna) niet uit zichzelf doet en later zeg je dat hij het huishouden doet om hij eerder thuis is dan jij en jij erg moe bent.
Wat aardig van hem dat je je loon mag houden.

Hoe zie je jezelf met hem over pak 'm beet 10 jaar?
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:11:

ik praat met hem hij niet zoveel. hij geeft alleen toe dat ik gelijk heb verder zegt hij ook niet veelZo te lezen praat je meer tégen hem dan mét hem....
maar kan het dan niet zo zijn dat ik gewoon te veel vraag.

het is natuurlijk wel een man die zijn anders dan vrouwen
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:12:

ggrrrr ik word er echt niet goed van. ik moet al de hele dag steeds huilen omdat ik het niet weet...

ik hou gewoon super veel van hem

Maar het lijkt erop alsof hij veel minder van jou houdt.

Dewia, als je met iemand gaat trouwen dan moet je met 200% overtuiging kunnen zeggen dat hij van je houdt en jij van hem. Misschien wordt het tijd om weer eens een vriendin te bellen, ondanks dat je ze weinig spreekt/ziet. Zij kennen jou het beste en jouw situatie ook. Als ik jouw verhalen lees dan heb ik mijn oordeel wel klaar, maar hoeveel heb je daar aan? En hoe goed ken ik jouw situatie. Als jij mijn vriendin was en in zo'n penibele situatie zat, dan zou ik altijd naar je luisteren.

Sterkte!
This is not kosher!
quote:thee schreef op 26 augustus 2010 @ 14:19:

Jij bent dus vanuit het ouderlijk huis ingetrokken bij je 'verloofde'? Wel eens op jezelf gewoond? Hoe lang hadden jullie een relatie voor hij je 1,5 jaar geleden ten huwelijk vroeg.

En waarom kun je er niet met je ouders over praten? Vinden ze hem niet geschikt voor jou?

Je komt zoals iemand anders al zei, diep ongelukkig over.

Enerzijds zeg je dat hij (bijna) niet uit zichzelf doet en later zeg je dat hij het huishouden doet om hij eerder thuis is dan jij en jij erg moe bent.Hij doet niets voor mij liefdes tank zo te zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven