Het gaat niet zo goed
maandag 2 juni 2025 om 11:25
He allemaal,
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
maandag 2 juni 2025 om 18:42
Joh, ik geloof je heus wel. Het is gewoon een wat merkwaardige formulering. Ik heb, na bijgelezen te hebben, ook "inhoudelijk" gereageerd.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 2 juni 2025 om 18:43
Ik vind dat altijd een beetje dooddoener. Zoveel mensen die nare dingen doen, doen dat niet per se omdat ze een ander willen kwetsen, maar ze doen het wel degelijk.Natsuro schreef: ↑02-06-2025 15:06Mensen waarbij het heel slecht gaat hebben de neiging om dat te verbergen voor hun omgeving. De uitweg die ze zoeken is vaak alleen en eenzaam, zonder dat ze hulp vragen van hun naasten. Vergelijk het als verdwalen in een moeras. Langzamerhand ga je steeds verder, zak je steeds dieper.
Omdat je het wilt verbergen, maar dat kost veel energie kan het gebeuren dat je een veilige gesprekspartner vindt. Eentje die juist niet betrokken is.
Allemaal niet verstandig, en vanuit gezonde gedachten heel onverstandig. Het vervelende is dat depressies ervoor zorgen dat je vlucht, de verkeerde routes kiest omdat ze minder energie lijken te gaan kosten. In de hoop wat uit te rusten en daardoor 'later' het echt aan te kunnen pakken.
Werkt allemaal niet, dat is het tragische eraan.
Dus wat je partner zegt, ja dat kan zeker en is in dat geval niet lullig bedoelt naar jou.
Verder wel eens dat het verhaal over depressie en dingen uit jeugd niet per se onwaar is. Of het de hele waarheid is, valt te betwijfelen. Het is namelijk best vreemd om het met een vreemde niet-professionele (ga ik maar even vanuit) dame te bespreken.
maandag 2 juni 2025 om 18:44
Hij zegt dat het een bepaald type was, waar hij in eerste instantie ook zijn verhaal aan kwijt wou en langzaam aan vertelde ze waar ze allemaal aan kon komen.. ik heb geen idee wat hem bezielde, ik snap het niet wat je dan zo radeloos maakt als dit natuurlijk allemaal waar is..Vivalafete25 schreef: ↑02-06-2025 18:40Nee hoor. Zat louche figuren die niks met hulpverlening van doen hebben en wel medicijnen verkopen. Achterover gedrukt via een apotheekmedewerker bijvoorbeeld. Helemaal nu met de Ozempichype is het gouden handel.
maandag 2 juni 2025 om 18:50
Oh ik ben nu bijgelezen, ik dacht dat de volgorde andersom was: zo'n louche type dat schimmige handeltjes heeft en waar hij dan mee aan de praat raakt.Heyhallo schreef: ↑02-06-2025 18:44Hij zegt dat het een bepaald type was, waar hij in eerste instantie ook zijn verhaal aan kwijt wou en langzaam aan vertelde ze waar ze allemaal aan kon komen.. ik heb geen idee wat hem bezielde, ik snap het niet wat je dan zo radeloos maakt als dit natuurlijk allemaal waar is..
Het blijft raar. Ik zou eerst echt van de hoed en de rand willen weten. Hoe komt hij aan zo'n contact die dan ook nog toevallig die medicijnen heeft?
Mails verwijderen zou voor mij sowieso einde verhaal zijn. Je kunt pas over dingen praten en reflecteren als je de hele waarheid weet.
maandag 2 juni 2025 om 18:53
Voor zulke mensen, heb je bepaalde sites.Vivalafete25 schreef: ↑02-06-2025 18:50Oh ik ben nu bijgelezen, ik dacht dat de volgorde andersom was: zo'n louche type dat schimmige handeltjes heeft en waar hij dan mee aan de praat raakt.
Het blijft raar. Ik zou eerst echt van de hoed en de rand willen weten. Hoe komt hij aan zo'n contact die dan ook nog toevallig die medicijnen heeft?
Mails verwijderen zou voor mij sowieso einde verhaal zijn. Je kunt pas over dingen praten en reflecteren als je de hele waarheid weet.
Ik ga zelf nooit achter de waarheid komen, want er is niks wat hij me kan laten zien. Ik zal hem dus moeten geloven op wat hij zegt en dat maakt het zo moeilijk
maandag 2 juni 2025 om 19:00
maandag 2 juni 2025 om 19:03
Volgens mij moet je helemaal niets. Want of hij nou vreemd is gegaan of niet, hij heeft ervoor gekozen om zijn hart bij een ander uit te storten.
Ook later, toen jij dacht dat het beter ging, heeft hij het niet verteld. Dus terwijl jij door een zware tijd ging en blij was dat je weer wat licht zag, besloot hij dat wat hem geholpen heeft voor zich te houden.
Daar doet hij nu nog steeds vaag over. Hij heeft de gesprekken gekoesterd, maar op het moment dat jij eraan komt gooit hij ze weg.
En nog steeds draait het om hem. Hij is zielig, hij was suïcidaal, hij had hulp nodig, hij huilt, hij schaamt zich. Maar het gaat vooral om jóu. Hoe voel jij je. Wat heb jij nodig. Wat kan hij doen om jou te helpen dit te begrijpen. Hoe kan hij laten zien dat het ‘een fase’ was. Hoe kan hij jou laten merken dat het echt platonisch was.
Helaas- daar is hij niet mee bezig. Hij leidt je gedachten af van kritische vragen, door te zwelgen in zelfmedelijden. Maar dat is geen basis voor de toekomst.
Tijd om toch echt kritischer te worden en je niet te laten afleiden door zijn bonzende hart of tranengevulde ogen. Echte gesprekken te voeren, de gesprekken uit de prullenmand te halen en je niet te laten wegsturen om een zakdoek voor hem te halen.
maandag 2 juni 2025 om 19:05
Als het werkelijk 2 jaar geleden is dat ze elkaar gehoord, gezien of gelezen hebben ... waarom zou ze liegen?WoolOverMyEyes schreef: ↑02-06-2025 19:01En jij denkt dat die dame wel de waarheid gaat zeggen? Ik betwijfel dat ten zeerste
Hoogstens vindt ze het wat onhandig dat de boel nu lekt.
Het staat niet echt chique dat ze zijn hele levensverhaal én dat van opstartster aanhoort zonder dat opstartster van iets weet.
Het staat niet echt chique dat ze zogenaamd aan pillen kan of kon raken.
Maar ik neem aan dat opstartster haar niet gaat aangeven ergens in de medische sector

Dat is dan wel in het geval het niet van mailtjes over is gegaan op nog niet ontdekte apps.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 2 juni 2025 om 19:23
Hij zal het best zwaar gehad hebben, maar hij zocht niet iemand om mee te praten. Dat is wat ik denk. Op wat voor site kom je dan?
En hoezo niet naar een psycholoog? Wat is dat nou toch voor onzin, dat je liever op een random site met een vrouw afspreekt, die haar mailtjes afsluit met kus. Kom nou toch, dit heb je zelf ook door.
Wel kut.
En hoezo niet naar een psycholoog? Wat is dat nou toch voor onzin, dat je liever op een random site met een vrouw afspreekt, die haar mailtjes afsluit met kus. Kom nou toch, dit heb je zelf ook door.
Wel kut.
Such fun!1
maandag 2 juni 2025 om 19:27
Dus hij was niet op zoek naar AD maar naar een mevrouw iemand om mee 'te praten'?
TO, echt hoe meer je schrijft hoe duidelijker zijn lulverhaal wordt. Ik snap dat je nu in dit hoekje gedwongen bent en dus goed dat je een topic opent maar hij draait je echt een rad voor ogen.
Uit wat je schrijft lijkt het 'gewoon' dat je zijn laptop gebruikt. Hoe kwam het dat je nu mails uit 2023 zag? Die komen niet zomaar omhoog geplopt.
maandag 2 juni 2025 om 19:39
Ik heb in barre tijden aardig wat illegale rotzooi gekocht, maar daar komen over het algemeen toch echt geen virtuele kusjes aan te pas.MirHT schreef: ↑02-06-2025 18:28Even een tegengeluid want ik heb dit in mijn werk (ggz) vaker gehoord dan je zou verwachten. Illegaal medicijnen kopen, zelfs schaamte hebben voor de huisarts, je naasten niet willen belasten, rare acties die uit een soort paniek lijken te komen. Ik weet natuurlijk niet of jouw partner liegt TO, ik ken hem niet, maar het is voor mij zeker niet voor het eerst dat ik het hoor.
Wel jammer dat hij de mails nu alsnog weghaalt, daarmee had je kunnen zien wat er speelde.
Jij kunt wel naar de huisarts hè. Het lijkt me een goede stap dat je even met iemand in kaart brengt wat er speelt en wat er voor jou en jullie nodig is op dit punt.
maandag 2 juni 2025 om 19:39
Weet je wat het ergste is? Hij heeft laten zien onbetrouwbaar te zijn. En glashard te kunnen liegen. Jij wist niets! En stel dat hij niet fysiek zou zijn vreemdgegaan. Dan nog is er sprake van:
Illegale medicatie willen kopen, zeer vertrouwelijke gesprekken die ook over jou gaan met een vreemde, jou niet inlichten of zeer ernstige zaken uit het verleden.
Hij kan zoveel zeggen. Jij zult nooit meer weten of hij de waarheid spreekt. Kan je daarmee leven?
maandag 2 juni 2025 om 19:40
TO, als ik jouw reacties lees maakt het voor jou niet uit welk verhaal juist is.
- Depressief en hij vertelde zijn verhaal aan een ander? Je snapt het niet en vind dat je vertrouwen beschaamd is
- Hij ging vreemd met een ander, en verzon het verhaal? Je voelt je bedrogen, en je vertrouwen is beschaamd.
Dus dan is er maar één logische volgende stap.
- Depressief en hij vertelde zijn verhaal aan een ander? Je snapt het niet en vind dat je vertrouwen beschaamd is
- Hij ging vreemd met een ander, en verzon het verhaal? Je voelt je bedrogen, en je vertrouwen is beschaamd.
maandag 2 juni 2025 om 19:46
Zo voel ik mij inderdaad, maar zou het niet kunnen zijn: hij was radeloos, wou vanwege mijn verdriet (door miskramen) niet mij tot last zijn, wist niet waar hij met zijn verhaal heen moest. Het doet me heel veel pijn en verdriet maar ik weet niet of dit terecht is..Natsuro schreef: ↑02-06-2025 19:40TO, als ik jouw reacties lees maakt het voor jou niet uit welk verhaal juist is.
maandag 2 juni 2025 om 19:53
maandag 2 juni 2025 om 20:08
Mijn ex kon ook zo goed toneel spelen.Heyhallo schreef: ↑02-06-2025 18:42Hier heb ik wat aan, dankje voor het reageren. Ik wil hem ook geloven. Hij is ook echt gebroken gister, heb hem nog nooit zo gezien. Het is idd schaamte, hij wil altijd alles zelf oplossen. En wat ik hier op dit moment zo moeilijk aan vind is dat ik dacht dat we alles deelde, gelukkig waren, echt m’n hele wereld staat op zijn kop, voel me echt voorgelogen.. weet gewoon niet hoe ik ermee om moet gaan ben zo boos. En aan de andere kant ben ik zo geschrokken van dat hij zich zo voelde
maandag 2 juni 2025 om 20:23
Welja, waarom maak je van HEM het slachtoffer?Heyhallo schreef: ↑02-06-2025 19:46Zo voel ik mij inderdaad, maar zou het niet kunnen zijn: hij was radeloos, wou vanwege mijn verdriet (door miskramen) niet mij tot last zijn, wist niet waar hij met zijn verhaal heen moest. Het doet me heel veel pijn en verdriet maar ik weet niet of dit terecht is..
maandag 2 juni 2025 om 20:25
De mijne ook .Toen ik niet mee ging in zijn verhalen en opheldering en inzicht in feiten eiste, stortte hij naar zijn hart grijpend ter aarde. Ik ben over hem heen gestapt en belde 112. Ik heb nog nooit iemand zo snel zien herrijzen. En toen was het definitief klaar.
maandag 2 juni 2025 om 20:48
Hij heeft het zieligste verhaaltje uit de kast getrokken zodat jij je daar op focust en verdere mogelijkheden vergeet.
Als er echt niks “meer” aan de hand was dan waren niet alle mails gewist. Dan had hij mevrouw wel even opgebeld op luidspreker om jou gerust te stellen.
Mails die worden afgesloten met een kus klinken niet afkomstig te zijn van een medewerkster van coöperatie laatste wil of een normaal praat contact.
Hij is onbetrouwbaar.
Als er echt niks “meer” aan de hand was dan waren niet alle mails gewist. Dan had hij mevrouw wel even opgebeld op luidspreker om jou gerust te stellen.
Mails die worden afgesloten met een kus klinken niet afkomstig te zijn van een medewerkster van coöperatie laatste wil of een normaal praat contact.
Hij is onbetrouwbaar.
maandag 2 juni 2025 om 20:54
Hij zal heus in paniek geweest zijn. Dat zal echt zijn. Net als dat hij bang is je kwijt te raken. Maar jullie moeten wel samen kijken wat er voor nodig is om samen te blijven of dat dat niet meer kan.
Wat er ook gebeurd is, hij heeft je vertrouwen beschaamd en nog geen stap gezet om dat terug te winnen. In tegendeel, door te blijven liegen en dingen te verwijderen, stapt hij alleen maar verder van je weg.
Dát moet tot hem doordringen.
Wat er ook gebeurd is, hij heeft je vertrouwen beschaamd en nog geen stap gezet om dat terug te winnen. In tegendeel, door te blijven liegen en dingen te verwijderen, stapt hij alleen maar verder van je weg.
Dát moet tot hem doordringen.
maandag 2 juni 2025 om 21:04
Vind ik ook raar. TO? Vertrouwde je hem al niet?OlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 19:27Dus hij was niet op zoek naar AD maar naar een mevrouw iemand om mee 'te praten'?
TO, echt hoe meer je schrijft hoe duidelijker zijn lulverhaal wordt. Ik snap dat je nu in dit hoekje gedwongen bent en dus goed dat je een topic opent maar hij draait je echt een rad voor ogen.
Uit wat je schrijft lijkt het 'gewoon' dat je zijn laptop gebruikt. Hoe kwam het dat je nu mails uit 2023 zag? Die komen niet zomaar omhoog geplopt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in