Het geloof, de hel en seks
donderdag 3 januari 2019 om 12:38
donderdag 3 januari 2019 om 12:42
Met een dominee of andere christen praten is een goed idee maar wees wel selectief met wat voor dominee/ christen. Er zijn dominees en christenen ( ik denk vooral in de strenger gereformeerde hoek) die echt hel en verdoemenis preken, daar zijn hele gemeentes doodsbang voor de hel en dat is dus niet hoe het zit. Ik zit wel een beetje in het 'christen-wereldje' en wil je best helpen aan een naam oid, op YouTube staan mooie filmpjes over hoeveel God van je houdt en dat je dus niet meer bang hoeft te zijn. Je mag me PB'en.Lotte526 schreef: ↑03-01-2019 12:29Ik denk dat hulp inderdaad wel goed zou doen. Zijn ouders zeiden zelf dat het misschien goed is om hem met een dominee te laten praten. Ik denk dat hij verdere hulp onzin vindt omdat het in zijn ogen waarschijnlijk nog niet zó erg is. Hij geeft wel aan dat hij er zelf niet gelukkig van word en hij erg bang is voor de hel. En ook dat het erg ver gaat en het hem niks oplevert. Maar dit zijn woorden, ik moet het nog afwachten.
donderdag 3 januari 2019 om 12:43
Bang zijn voor hel en verdoemenis is niet normaal als religieus persoon. Het Christdom gaat er juist om dat Jezus is gestorven voor je zonde en als je dat beleidt dat je in de hemel komt. Feitelijk hoef je dus niks te doen behalve zeggen “bedankt Jezus” (en dat dan wel menen).
Dat is zeg maar Christendom 1.0.
Je vriend klinkt écht alsof het psygisch niet goed met hem gaat. Dat kan ook al hij daar eerder niet bekend mee is geweest.
Dat is zeg maar Christendom 1.0.
Je vriend klinkt écht alsof het psygisch niet goed met hem gaat. Dat kan ook al hij daar eerder niet bekend mee is geweest.
donderdag 3 januari 2019 om 12:44
Mooi om te zien dat slechte mensen goed worden. Het is nooit te laat. Heb je geen vrienden die je kunnen helpen of anoniem op christelijke sites uitleg vragen als je iets niet begrijpt? Dit maakt me ook een beetje angstig. Ik ben zelf ook heel bang en als ik dit lees wordt ik weer misselijk van angst. Wat als ik het niet verdien meer om christen te mogen zijn en iemand als je vriend wel. Pfff
Paar jaar geleden had ik al gedroomd dat een kennis van mij ook zich ging bekeren. Hij had een bedrijfje en ging express failliet omdat hij er geen zin meer in had. Dus ik had die droom aan vrienden verteld en zij mij uitlachen. Paar weken later ging die naar de kerk etc dus ik had goed gedroomd.
Paar jaar geleden had ik al gedroomd dat een kennis van mij ook zich ging bekeren. Hij had een bedrijfje en ging express failliet omdat hij er geen zin meer in had. Dus ik had die droom aan vrienden verteld en zij mij uitlachen. Paar weken later ging die naar de kerk etc dus ik had goed gedroomd.

.

donderdag 3 januari 2019 om 12:44
En denk ook om je eigen veiligheid. Straks krijgt hij nog door dat hij je iets aan moet doen om je te redden van de duivel.
donderdag 3 januari 2019 om 12:50
Als je Jezus aangenomen hebt als je heer en verlosser en hem wil volgen hoef je niet meer bang te zijn. God vind het vreselijk als mensen bang zijn, Hij houdt zoveel van de mensen en van iedereen persoonlijk.-vanille- schreef: ↑03-01-2019 12:44Mooi om te zien dat slechte mensen goed worden. Het is nooit te laat. Heb je geen vrienden die je kunnen helpen of anoniem op christelijke sites uitleg vragen als je iets niet begrijpt? Dit maakt me ook een beetje angstig. Ik ben zelf ook heel bang en als ik dit lees wordt ik weer misselijk van angst. Wat als ik het niet verdien meer om christen te mogen zijn en iemand als je vriend wel. Pfff
![]()
![]()
donderdag 3 januari 2019 om 12:50
Que?!
Er bestaan hele mooie, goede mensen die géén Christen zijn. Er bestaan hele nare, vervelende mensen die Christen zijn. Bekeren staat niet gelijk aan 'van een slecht persoon naar een goed persoon' gaan.
Bekeren staat voor: Geloof je dat Jezus voor je zonde is gestorven, en dat jij daardoor in de hemel komt? Dat ga je dan belijden en ben je God en Jezus dankbaar. Dat kan op elk moment is je leven, ook 0,1 seconde voor je dood. Angst (voor God / Duivel / Hel / verdoemenis) is niet iets wat bij religie hoort.
donderdag 3 januari 2019 om 12:57
-vanille- schreef: ↑03-01-2019 12:44Mooi om te zien dat slechte mensen goed worden. Het is nooit te laat. Heb je geen vrienden die je kunnen helpen of anoniem op christelijke sites uitleg vragen als je iets niet begrijpt? Dit maakt me ook een beetje angstig. Ik ben zelf ook heel bang en als ik dit lees wordt ik weer misselijk van angst. Wat als ik het niet verdien meer om christen te mogen zijn en iemand als je vriend wel. Pfff
![]()
![]()
Hahaha jij weer met je god reacties
donderdag 3 januari 2019 om 12:58
Een seksloze bende met de focus op de hel en de eindtijd: klinkt als mijn opvoeding. Mijn ervaring: je kan iemand niet laten geloven en je kan iemand ook niet van zijn geloof laten vallen. Je kan wel je zorgen uiten, zeggen dat jij de seks mist etc. Reageert hij hier afwijzend op, dan zou ik overwegen om het uit te maken.
zephora wijzigde dit bericht op 03-01-2019 12:59
10.20% gewijzigd
donderdag 3 januari 2019 om 12:59
Bekeren houd ook in; in Jezus voetstappen treden. Een persoonlijke relatie met God krijgen. Jezus vraagt van ons dat we hem volgen. Niet omdat we dan door onze goede werken in de hemel komen maar omdat we door zijn offer vrij mogen zijn. Als je christen wordt komt de Heilige geest in je wonen, die helpt je om steeds dichter naar Jezus toe te groeien en maakt een ander mens van je. Niet altijd van de ene op de andere dag. Dat betekend dat je steeds meer gaat lijken op de persoon zoals God je bedoeld heeft, niet omdat christenen beter zijn dan andere mensen maar omdat God zo liefdevol is.Pergamon schreef: ↑03-01-2019 12:50Que?!
Er bestaan hele mooie, goede mensen die géén Christen zijn. Er bestaan hele nare, vervelende mensen die Christen zijn. Bekeren staat niet gelijk aan 'van een slecht persoon naar een goed persoon' gaan.
Bekeren staat voor: Geloof je dat Jezus voor je zonde is gestorven, en dat jij daardoor in de hemel komt? Dat ga je dan belijden en ben je God en Jezus dankbaar. Dat kan op elk moment is je leven, ook 0,1 seconde voor je dood. Angst (voor God / Duivel / Hel / verdoemenis) is niet iets wat bij religie hoort.

donderdag 3 januari 2019 om 12:59
Moest aan dit topic denken: relaties/gelovige-vriend/list_messages/ ... #p29215991
Misschien staan er tips in waar je wat aan hebt
Misschien staan er tips in waar je wat aan hebt

donderdag 3 januari 2019 om 13:20
Ik ook.attribuutje schreef: ↑03-01-2019 13:03Loop nou niet een geloof als waarheid te verkondigen basketbal, krijg er gewoon onprettige rillingen van bleeeegh.