Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 09:06
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 10:17
Met de partneralimentatie zat ik idd fout. Dat is niet van toepassing bij samenwonen.Nummer987 schreef: ↑13-04-2019 10:13Dank voor je praktische tips!
We wonen niet zo groot dat we een logeerkamer hebben, maar om en om op de bank, is wel een mogelijkheid.
Hypotheker, begrijp ik uit meerdere reacties, kan ik zelf regelen, ga ik dus ook doen!
Partneralimentatie dacht ik dat niet van toepassing was aangezien we niet getrouwd zijn. Of klopt dat niet?
zaterdag 13 april 2019 om 10:17
Inderdaad. Hoe durft ze het, zo maar de relatie uitmaken. Ze zou hem voor de rest van zijn leven financieel moeten ondersteunen en zijn huis betalen. Ga zelf maar ergens anders wonen.

zaterdag 13 april 2019 om 10:18
Hahahahahahaha, tuurlijk.

zaterdag 13 april 2019 om 10:19
Ik denk zomaar dat TO nog veel dikkere tenen heeft, als ze denkt dat ze haar man met een koffer kleren buiten de deur kan zetten omdat ze de relatie beu is, en dat dan alles geregeld is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 13 april 2019 om 10:19
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 13 april 2019 om 10:20

zaterdag 13 april 2019 om 10:21
Dat wil ze niet, ze wil het samen met hem regelen. Alleen hij zit in de ontkenningsfase.
zaterdag 13 april 2019 om 10:21
Klopt, maar dat maakt dus ook dat de man niet beweegt. Logisch dus lijkt me en dan kan TO alleen een advocaat inschakelen.Zalmsnipper schreef: ↑13-04-2019 10:15Ik snap dat je zegt dat hij wellicht tijd nodig heeft de breuk te verwerken. Zal best. Maar wie weet hoe lang dit al speelt. En hij weigert therapie. TO heeft ook recht om door te gaan met haar leven. Als hij het huis had kunnen betalen had TO andere opties gehad, zoals het huis aan hem verkopen en zelf verhuizen. Nu is er geen keuze.
enn wijzigde dit bericht op 13-04-2019 10:22
2.58% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 13 april 2019 om 10:22
Thanks!Zalmsnipper schreef: ↑13-04-2019 10:17Inderdaad. Hoe durft ze het, zo maar de relatie uitmaken. Ze zou hem voor de rest van zijn leven financieel moeten ondersteunen en zijn huis betalen. Ga zelf maar ergens anders wonen.![]()

zaterdag 13 april 2019 om 10:22
zaterdag 13 april 2019 om 10:23
Ook als de kinderen 50/50 bij jou en ex zijn kan het zijn dat jij kinderalimentatie moet betalen als jij fors meer verdient.
Jij bent de enige met ouderlijk gezag. Jij bent dus op dit moment de enige die kan bepalen waar de kinderen gaan wonen en hoe vaak ze naar hun vader gaan want hij heeft geen gezag.
Maar als jij beslissingen neemt die hem niet aanstaan holt hij natuurlijk ook snel naar de rechter om alsnog dat gezag aan te vragen en dan net zo veel recht te hebben als jij.
Jij bent de enige met ouderlijk gezag. Jij bent dus op dit moment de enige die kan bepalen waar de kinderen gaan wonen en hoe vaak ze naar hun vader gaan want hij heeft geen gezag.
Maar als jij beslissingen neemt die hem niet aanstaan holt hij natuurlijk ook snel naar de rechter om alsnog dat gezag aan te vragen en dan net zo veel recht te hebben als jij.
zaterdag 13 april 2019 om 10:24
Je kan het noemen zoals je wilt. Maar feit is dat ZIJ iets wil en HIJ niet. Dan is dat niet ZIJN probleem, maar HAAR probleem. En dat kan ze nou eenmaal niet oplossen door haar man tegen zijn zin te verwijzen naar een huurflatje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 13 april 2019 om 10:25
Als ik wist dat hij het huis kon betalen, zou mij uitkopen zeker een optie zijn. En die mogelijkheid wil ik hem nu ook nog geven, wie weet waar hij ineens geld vandaan haalt. Maar als dat niet zo is, dan wil ik er blijven wonen en hem de overwaarde uitbetalen. Waarom helemaal verkopen terwijl ik er kan blijven.Zalmsnipper schreef: ↑13-04-2019 10:15Ik snap dat je zegt dat hij wellicht tijd nodig heeft de breuk te verwerken. Zal best. Maar wie weet hoe lang dit al speelt. En hij weigert therapie. TO heeft ook recht om door te gaan met haar leven. Als hij het huis had kunnen betalen had TO andere opties gehad, zoals het huis aan hem verkopen en zelf verhuizen. Nu is er geen keuze.
Maar weggaan en het huis blijven betalen voor hem, zie ik niet als een serieuze optie!

zaterdag 13 april 2019 om 10:26
Lezen! Hij heeft wél gezag.sugarmiss schreef: ↑13-04-2019 10:23Ook als de kinderen 50/50 bij jou en ex zijn kan het zijn dat jij kinderalimentatie moet betalen als jij fors meer verdient.