Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 09:06
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?

zaterdag 13 april 2019 om 10:26
Ja?
Als je eerder al niks heb geregeld/vastgelegd mbt samenwonen/geld/wonen en daarom nu financieel er op achteruitgaat en een woningprobleem hebt.
Is alleen logisch zulk gedrag...als je een beetje een sukkel bent.

Ik denk dat je nog een keer met hem moet gaan praten. Uitleggen waarom de relatie wat jou betreft over is, ook omdat hij relatietherapie heeft geweigerd. Daarnaast dingen gaan scheiden, dus niet meer bij elkaar slapen, geen vakanties plannen. Ook niet meer naar buiten toe doen of alles goed is (op een neutrale manier).
En anders een advocaat bellen en de papieren met aanvraag laten bezorgen. De rechter kan ook beslissen wie het huis krijgt. Heb je mails waarin je het ouderschap kan probeert te bespreken?
En anders een advocaat bellen en de papieren met aanvraag laten bezorgen. De rechter kan ook beslissen wie het huis krijgt. Heb je mails waarin je het ouderschap kan probeert te bespreken?
Niet rot bedoeld maar het zou er nog weleens op aan kunnen komen wie de langste adem heeft. Dus schakel een advocaat in.Nummer987 schreef: ↑13-04-2019 10:25Als ik wist dat hij het huis kon betalen, zou mij uitkopen zeker een optie zijn. En die mogelijkheid wil ik hem nu ook nog geven, wie weet waar hij ineens geld vandaan haalt. Maar als dat niet zo is, dan wil ik er blijven wonen en hem de overwaarde uitbetalen. Waarom helemaal verkopen terwijl ik er kan blijven.
Maar weggaan en het huis blijven betalen voor hem, zie ik niet als een serieuze optie!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 13 april 2019 om 10:27
Tja. JIJ wilt iets, HIJ niet.Nummer987 schreef: ↑13-04-2019 10:25Als ik wist dat hij het huis kon betalen, zou mij uitkopen zeker een optie zijn. En die mogelijkheid wil ik hem nu ook nog geven, wie weet waar hij ineens geld vandaan haalt. Maar als dat niet zo is, dan wil ik er blijven wonen en hem de overwaarde uitbetalen. Waarom helemaal verkopen terwijl ik er kan blijven.
Maar weggaan en het huis blijven betalen voor hem, zie ik niet als een serieuze optie!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Inderdaad, lekker passief je hoofd in het zand steken. Goede strategie in een crisis.
TO heel veel sterkte, en ik raad je aan het gezag mbt de kinderen uit te zoeken. Weet ook dat hij alsnog gezag kan aanvragen en dat de rechter vervangende toestemming kan geven.
Probeer zodra hij zijn hoofd uit het zand heeft getrokken ook goede afspraken over de kinderen te maken. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie eruit komen op een manier die werkt voor iedereen.

Dat kan ze wel, want hij kan het huis niet betalen in zijn eentje. Hij kan alleen het hele verhaal zo lang mogelijk rekken en ervoor zorgen dat to naar de rechter moet om het allemaal voor elkaar te krijgen.

Het is hun probleem. Een relatie heb je samen, niet in je eentje.
Als één van de twee niet meer wil dan kan de ander geen veto geven om zo in de relatie te blijven.
Kinderen zijn erkend en we hebben beide gezag.sugarmiss schreef: ↑13-04-2019 10:23Ook als de kinderen 50/50 bij jou en ex zijn kan het zijn dat jij kinderalimentatie moet betalen als jij fors meer verdient.
Jij bent de enige met ouderlijk gezag. Jij bent dus op dit moment de enige die kan bepalen waar de kinderen gaan wonen en hoe vaak ze naar hun vader gaan want hij heeft geen gezag.
Maar als jij beslissingen neemt die hem niet aanstaan holt hij natuurlijk ook snel naar de rechter om alsnog dat gezag aan te vragen en dan net zo veel recht te hebben als jij.
En ik verdien niet superveel hoor (iets boven modaal). Alleen wel meer dan hem.
zaterdag 13 april 2019 om 10:28

zaterdag 13 april 2019 om 10:28
Ja, hij is niet de eerste en zal ook echt niet de laatste zijn. Sla een aantal topics op dit forum er maar op na.Zalmsnipper schreef: ↑13-04-2019 10:27Inderdaad, lekker passief je hoofd in het zand steken. Goede strategie in een crisis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 13 april 2019 om 10:29
zaterdag 13 april 2019 om 10:29

zaterdag 13 april 2019 om 10:30
Niet dus de man is mede-eigenaar en die mag je de toegang tot ook zijn huis niet ontzeggen.
Dat advies negeert ze al een paar pagina’s. En man in kwestie heeft zo te lezen een erg lange adem
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Maar hij heeft ook nooit aan andere dingen mee betaald? Een huishouden voer je samen en rekeningen betaal je ook zoveel mogelijk samen.
Het gaat niet alleen om de hypotheek.

zaterdag 13 april 2019 om 10:31
Oh jawel hoor. Sterker nog, ik zou maar één keer in gesprek gaan en direct een datum met hem afspreken dat hij vertrekt. Werkt hij niet mee, zou ik de kinderen uit logeren brengen, de sloten laten vervangen, zijn spullen netjes inpakken en buiten de deur zetten. Daaaag. Hij regelt maar iets. En dat is toch écht zijn probleem.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-04-2019 10:32
1.27% gewijzigd
zaterdag 13 april 2019 om 10:32
Ja, kan zomaar kloppen. Of is helemaal de weg kwijt want er is bijvoorbeeld ooit in goed overleg besloten dat hij thuis bleef voor dekinderen en zij het leeuwendeel van de geldstroom voor haar rekening zou nemen. Niet vastgelegd natuurlijk. Zoiets TO?
enn wijzigde dit bericht op 13-04-2019 10:32
1.46% gewijzigd