Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 09:06
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 10:37
Lotus90 schreef: ↑13-04-2019 10:31Oh jawel hoor. Sterker nog, ik zou maar één keer in gesprek gaan en direct een datum met hem afspreken dat hij vertrekt. Werkt hij niet mee, zou ik de kinderen uit logeren brengen, de sloten laten vervangen, zijn spullen netjes inpakken en buiten de deur zetten. Daaaag. Hij regelt maar iets. En dat is toch écht zijn probleem.
En dan staat binnen een half uur de politie bij je op de stoep omdat je je man wederrechtelijk toegang weigert tot de woning die mede op zijn naam staat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Te agressief? Natuurlijk trek je die pas zsm in!
Niet “en anders” maar “onmiddellijk”
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
Geen idee, maar ooit was het absoluut een reden om wel mee te nemen als het vrouwen betrof. Misschien is dit in dit geval niet zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 13 april 2019 om 10:38
Uiteindelijk trekt hij toch aan het kortste eind.Lucifer2018 schreef: ↑13-04-2019 10:37In geval van TO ex zeker niet. Vandaar dat hij nu ook niks wil.

zaterdag 13 april 2019 om 10:39
Vuil spelen mbt de man buitensluiten van zijn eigen huis, is helemaal niet handig voor TO. Kan alleen haar schade berokkenen.
Die advocaat bellen is enige slimme stap die ze nu kan doen.
Natuurlijk, het staat iedereen vrij om een relatie te beëindigen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit ja!

Ik denk dat als TO haar man daarvoor een vordering op de schuld van zijn deel van de hypotheek heeft gestuurd met een termijn daarin en hij daaraan geen gehoor geeft, zij dat best mag doen. (Zijn hier juristen in de zaal? Weet iemand of dit klopt?)
zaterdag 13 april 2019 om 10:40
Aha ok! ThanksNummer987 schreef: ↑13-04-2019 10:36We zorgen nu samen voor de kinderen. Hij is gewoon passief en hangt graag voor de tv. Plus hij heeft een hobby waar hij wat tijd (en geld) aan besteed.
Nooit afgesproken dat hij thuis zou blijven voor de kinderen. Die "doen" we echt samen. Daarom denk ik ook dat ze graag 50-50 willen wonen.
Klopt niet
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
Iets citeren en dan het tegengestelde constateren. Het is een kunst.
TO, ik zou hem uitleggen dat het samen kan of via de rechter.
En mijn man is ook degene die het geld heeft om onze hypotheek te betalen. Als hij niet meer verder wil, is het toch echt wel de bedoeling dat ik dan ga zoeken naar onderdak wat ik zelf kan betalen. Lijkt me logisch.

zaterdag 13 april 2019 om 10:41
Je bent beiden 100% aansprakelijk voor de hypotheek. Hoe je dat regelt samen is je eigen probleem.

zaterdag 13 april 2019 om 10:41
Dat heeft ze niet gedaan. Kan ook niet zomaar.
En de advocaat die ze maandag kan regelen weet vast wel of zoiets kan en mag en op welk termijn dat zou kunnen.
Volgens mij ligt dat bij een hypotheek sowieso heel moeilijk. Er is geen deel. Je bent samen verantwoordelijk voor het hele bedrag. Betaald de een niet... is de ander nog steeds veranwoordelijk voor het hele bedrag.
Dusnu de sloten vervangen/man uit zijn huis zetten kan gewoon niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 10:44
18.45% gewijzigd

zaterdag 13 april 2019 om 10:42
JollyRider schreef: ↑13-04-2019 10:40En het enige advies dat ze maar blijft krijgen en blijft negeren

zaterdag 13 april 2019 om 10:43
zaterdag 13 april 2019 om 10:43
Advocaat in handen nemen. Probeer hem een tussentijdse overeenkomst te laten tekenen waarin hij jou toe stemming/bepaalde tijd geeft met de hypotheekverstrekker in gesprek te gaan om te beoordelen of hij kan worden ontslagen uit de hoofdelijke aansprakelijkheid en jij hem het deel betaald dat hem toekomt.
Dat geeft je tijd om dit te gaan regelen met de hypotheekverstrekker.
Via de advocaat kan je hem voorstel doen dat hij op zoek gaat naar een woning en jij tot alles rond is de volledige hypotheek betaald ( hij kan nl ook een gebruikersvoorziening vragen als hij het huis uit is en jij er nog verblijft)
De rest van de lasten wb het huis betaal jij ook.
Overige financiën nu al gaan scheiden. Mochten jullie een gezamenlijke bankrekening hebben dan heb je zijn handtekening nodig deze te beëindigen.
Scheiden van tafel en bed. Op wiens naam wordt de hypotheekrenteaftrek gedaan? Hopelijk de jouwe.
Op het moment dat hij elders verblijft zijn jullie geen fiscaal partners meer voor de bd. Dat is belangrijk omdat jij de hypotheekrente dan kan aftrekken.
Houdt dan ook in de gaten dat hij zich daadwerkelijk uitschrijft bij de Gemeente op dit adres.
Ga niet uit het huis. Hij kan de verkoop dan gaan dwarsliggen.
Geen zoete broodjes bakken, maar acties ondernemen anders kan dit ellendig lang gaan duren.
zaterdag 13 april 2019 om 10:44
Nee ze schreef eerder de kinderen zijn erkent. Jij is dus de biologische en juridische vader. Tien had ze het niet over gezag dus dan ga ik er van uit in mijn post dat ze alleen erkent zijn en dat vader geen gezag heeft.
Pas na mijn post schreef to dat vader ook gezag heeft.
Dus was jouw reactie op mijn post ongepast.
Toen ik reageerde op jouw podt had ik nog niet gezien dat to gelijk met dat ik de post richting jou schreef, had geschreven dat vader toch gezag heeft.
Dus jij reageert nogal onredelijk richting mij.
Ik kan het ook niet helpen dat to eerst alleen 's hringt dat vader de kinderen heeft erkent. Dan reageer ik daarop.
Als dan later blijkt dat de situatie anders is dan klopt mijn reactie inderdaad niet meer.

zaterdag 13 april 2019 om 10:45
Net doen alsof je niets hoort als je partner aangeeft de relatie te willen verbreken vind ik vuil spel. Hij legt het probleem nu volledig bij haar neer. Hij weet dondersgoed dat ze geen kant op kan vanwege het huis en de kinderen.
Want hoe moet ze dat doen dan, als ze ergens anders gaat wonen? Dan moet ze die nieuwe woning betalen én de huidige. Want hij gaat mooi niet vertrekken.
zaterdag 13 april 2019 om 10:46
Ik wilde ook scheiden. Mijn man zei "Jij hebt een probleem dus moet jij een oplossing vinden." Pas toen ik verhuisd was en mijn hele huisraad nieuw had gekocht kwam hij in beweging. Om partneralimentatie te vragen.
Ga alsjeblieft z.s.m. naar een advocaat om advies in te winnen. En trek die bankpas in. Dat is niet agressief maar verstandig.
Ga alsjeblieft z.s.m. naar een advocaat om advies in te winnen. En trek die bankpas in. Dat is niet agressief maar verstandig.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
zaterdag 13 april 2019 om 10:46
Geen kans. Ze hebben als echtpaar samen geleefd en hoe de financiën gedurende die periode verdeeld waren, is achteraf geen punt meer. Feit is dat de woning mede op naam van de man staat en dat is alles wat telt, en wie nou meer of minder aan de hypotheek heeft bijgedragen gedurende de samenwoning, is irrelevant. De rechter gaat er dan gewoon van uit dat die verdeling van de financiën met wederzijdse instemming heeft plaatsgevonden gedurende die periode, en dan kan je niet achteraf alsnog rekeningen gaan sturen. Laat staan de sloten vervangen en de mede-eigenaar buitensluiten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!