Hij wil vrijblijvend daten?

01-10-2019 11:32 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb een man ontmoet. Eerste date gehad, en afspraak voor een 2e.

Ik ben een beetje in de war, hij gaf aan dat hij wil afspreken zonder verwachtingen. En als ik gezellig en leuk wil afspreken zonder verwachtingen. Hij vroeg mij of ik een relatie zocht, en hij gaf wel aan een relatie te willen.

Wat bedoelt hij met dat ik geen verwachtingen moet hebben? Geeft hij indirect aan dat hij niks serieus wil?

Ik wil namelijk mijn tijd niet gaan verdoen
turquasi schreef:
01-10-2019 12:17
ik zou daar dus echt helemaaaaal geen tijd en energie meer aan besteden... en als hij vraagt waarom kun je zeggen dat je lage verwachtingen hebt van hem :-D
Dit. :yes:
zwartdropje schreef:
01-10-2019 12:14
Dit begrijp ik ook wel, maar dat spreekt toch voor zich? Je date toch om elkaar beter te leren kennen, en te kijken of je uiteindelijk bij elkaar past en of het iets kan worden.

dat iemand meerdere keren aangeeft geen verwachtingen te hebben, en tegen mij zegt dat ik geen verwachtingen moet hebben vind ik raar. Hij benadrukt het te erg
Waarom vraag je niet waarom hij zo benadrukt dat je niks moet verwachten? Bedoelt hij nooit iets verwachten of nog niets verwachten?

Als je het hem niet vraagt, kan je eeuwig blijven piekeren. Wat jij wil.
Fantastic_Ambiance schreef:
01-10-2019 12:21
Goed zo. Zo mag ik het horen! Laat niet van je profiteren. Mannen zijn namelijk roofdieren.
Welja joh. Je vader ook?
Seven-eleven schreef:
01-10-2019 12:43
Welja joh. Je vader ook?
Niet alle mannen uiteraard. Laten we zeggen 60% van alle mannen zijn roofdieren.
Het onderwerp van je topic spreekt al boekdelen. Je hebt al antwoord gegeven op je eigen vraag.
Die wil gezelschap, vriendschap, intimiteit terwijl hij doorzoekt naar iemand waar hij hét voor voelt. Jij bent dat dus niet.
Als hij jou wel zag als hét voor een relatie met hem had hij dit niet gezegd.
Duidelijk. Hij wil vrijblijvend neuken.
Wil jij dat niet dan zou ik er meteen een punt achter zetten.
yette schreef:
01-10-2019 12:26
Waarom vraag je niet waarom hij zo benadrukt dat je niks moet verwachten? Bedoelt hij nooit iets verwachten of nog niets verwachten?

Als je het hem niet vraagt, kan je eeuwig blijven piekeren. Wat jij wil.
Mijn ervaring is dat als je dit soort vragen stelt, je alleen nog maar meer op een dwaalspoor wordt gezet. Het is allang duidelijk, zeker als hij al meerdere keren benadrukt heeft dat TO geen verwachtingen moet hebben. Hij wil wel een relatie, maar is niet geïnteresseerd in een relatie met háár. Was hij dit wel, dan had hij dit nooit gezegd namelijk.
TO, je kunt hem trouwens bedanken voor zijn eerlijkheid. Want dat is hij. En dan zelf kiezen of je het (vrijblijvende) contact nog voort wilt zetten of niet. Als jij wel graag een relatie wil dan zou ik het maar stoppen. Dan kun je verder ''zoeken'' naar iemand die wel bij je past; iemand die openstaat voor een relatie met jou! :loveys:
inky12345 schreef:
01-10-2019 14:38
TO, je kunt hem trouwens bedanken voor zijn eerlijkheid. Want dat is hij. En dan zelf kiezen of je het (vrijblijvende) contact nog voort wilt zetten of niet. Als jij wel graag een relatie wil dan zou ik het maar stoppen. Dan kun je verder ''zoeken'' naar iemand die wel bij je past; iemand die openstaat voor een relatie met jou! :loveys:
Hij is helemaal niet eerlijk. Als hij echt eerlijk was geweest dan had hij gewoon eerlijk gezegd dat hij niks voor haar voelde en alleen maar seks met haar wilde.
01-10-2019 12:21
Goed zo. Zo mag ik het horen! Laat niet van je profiteren. Mannen zijn namelijk roofdieren.
:HA:
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Misschien wil hij wel gewoon kijken hoe het gaat zonder dat het in toptempo richting een relatie gaat? Ik snap echt niet wat hier nou weer fout, raar of roofdierachtig aan is. Als jij het onprettig vindt als het niet direct duidelijk is of het iets serieus wordt, moet je het afkappen. Ik snap alleen niet waar die arme vent het aan verdiend heeft dat hier zo veel gal over hem (en mannen in het algemeen) wordt gespuwd...
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
01-10-2019 14:45
Hij is helemaal niet eerlijk. Als hij echt eerlijk was geweest dan had hij gewoon eerlijk gezegd dat hij niks voor haar voelde en alleen maar seks met haar wilde.
Hij heeft (meerdere malen en nadrukkelijk) aan TO aangegeven dat zij geen verwachtingen moet hebben van hem. Dat het dus niet gaat leiden tot een relatie met hem. Ik vind dat wel eerlijk.
inky12345 schreef:
01-10-2019 15:00
Hij heeft (meerdere malen en nadrukkelijk) aan TO aangegeven dat zij geen verwachtingen moet hebben van hem. Dat het dus niet gaat leiden tot een relatie met hem. Ik vind dat wel eerlijk.

01-10-2019 14:45
FlowerSpirit schreef:
01-10-2019 13:15
Die wil gezelschap, vriendschap, intimiteit terwijl hij doorzoekt naar iemand waar hij hét voor voelt. Jij bent dat dus niet.
Als hij jou wel zag als hét voor een relatie met hem had hij dit niet gezegd.
Misschien is zij dat wel, maar heeft hij gewoon de kans nog niet gekregen om dat binnen 1 date al achter te komen.

Oftewel, hij ziet het daten als precies dat: Het leren kennen van de ander, uiteindelijk op alle vlakken, voordat hij zijn huwelijksaanzoek doet. En ja, dat gaat eerst vrijblijvend, waarbij zijn streven is om gegeven moment iemand ook te daten waarvan hij heeft dat die persoon zijn volledige aandacht gaat krijgen omdat die meer zijn interesse blijft trekken dan andere dates. En dat zal hij voor exclusiviteit gaan hopende dat alle aspecten van het elkaar leren kennen de revu zullen passeren, hopende dat die persoon de juiste is voor een vaste en blijvende relatie.

Oftewel, hij is nuchter genoeg om niet al zijn fishes meteen in te zetten maar het een natuurlijk verloop te gunnen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
@Fantasti Amb, wat vul je dit negatief in.. Ik lees dat helemaal niet zo. Niet dat hij niks voor haar voelt. Niet dat hij alleen maar seks wil met haar..
Hij heeft meerdere malen nadrukkelijk aangegeven dat hij geen relatie wil met TO. Dat kan toch. Daarom kan hij haar nog wel leuk vinden. En ik weet ook niet of hij perse op seks uit is. Dat haal ik nog niet uit de posts tot nu toe. En dan nog is het de keuze of TO hier in mee wil gaan of niet. Seks is niet perse iets heel verderfelijks hoor.. ;-)
De meeste mensen weten na een date wel degelijk of ze iemand zien als potentieel partner of niet.
Of liever ze weten het na een date wel als ze iemand NIET zien als meer dan gezellig tot er iets beters is gevonden.

En echte eerlijkheid wordt in dit soort situaties zelden gewaardeerd en doorgaans als grof, kwetsend en bot ervaren. Deze man respecteert TO genoeg om niet grof, bot en kwetsend te willen zijn, dus zegt ie netjes dat ze geen verwachtingen moet hebben. En echt, iemand die denkt dat misschien de liefde van zijn/haar leven tegenover hem/haar zit, die zegt zoiets niet. Die wil zo snel mogelijk exclusiviteit en heeft t misschien over “ rustig aan doen”.
“Vrijblijvend” daten betekent “ ik wil ook nog anderen daten”.

Aan TO of zij daar heil in ziet.

( En genoeg vrouwen die er ook zo instaan, ik heb jarenlang vaste scharrels en FWB’s gehad voordat ik mijn man ontmoette. )
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 15:21
Reden: Aanvulling
14.68% gewijzigd
inky12345 schreef:
01-10-2019 15:13
@Fantasti Amb, wat vul je dit negatief in.. Ik lees dat helemaal niet zo. Niet dat hij niks voor haar voelt. Niet dat hij alleen maar seks wil met haar..
Hij heeft meerdere malen nadrukkelijk aangegeven dat hij geen relatie wil met TO. Dat kan toch. Daarom kan hij haar nog wel leuk vinden. En ik weet ook niet of hij perse op seks uit is. Dat haal ik nog niet uit de posts tot nu toe. En dan nog is het de keuze of TO hier in mee wil gaan of niet. Seks is niet perse iets heel verderfelijks hoor.. ;-)
Ik heb nog even nagelezen en zijn exacte woorden.

- hij wil vriendschappelijk en leuk met elkaar afspreken, een relatie sluit hij niet uit maar hij wil mij eerst beter leren kennen. Hij heeft geen verwachtingen.

- “ ik zou het leuk vinden vaker af te spreken, zonder al te veel verwachtingen.
inky12345 schreef:
01-10-2019 15:13
Als hij geen relatie met haar wil dan blijft er alleen nog seks over lijkt mij. Dus hoezo is hij dan niet uit op seks? Of wat dacht je dan dat hij graag wil doen met TS. Samen koekjes bakken?
Anyway wat zijn bedoelingen ook zijn ik ga de 2e afspraak afzeggen.

Ik heb sterk het idee dat hij seks had verwacht de eerste date, ik hoorde daarna namelijk weinig van hem tot ik hem appte.

Toen dacht hij opeens zogenaamd net aan me, en gaf hij aan dat hij af wilde wachten. Hij wist niet of ik nog contact met hem wilde.

Het is een vaag gedoe allemaal en ik heb er geen zin in. Het is wederom een laffe hond
Dan zou ik gewoon nog een keer afspreken over n paar weken, ondertussen ook gewoon anderen gaan daten en er vooral van uitgaan dat hij ook nog andere ijzers in het vuur heeft.
zwartdropje schreef:
01-10-2019 15:30
Anyway wat zijn bedoelingen ook zijn ik ga de 2e afspraak afzeggen.

Ik heb sterk het idee dat hij seks had verwacht de eerste date, ik hoorde daarna namelijk weinig van hem tot ik hem appte.

Toen dacht hij opeens zogenaamd net aan me, en gaf hij aan dat hij af wilde wachten. Hij wist niet of ik nog contact met hem wilde.

Het is een vaag gedoe allemaal en ik heb er geen zin in. Het is wederom een laffe hond
Hele verstandige keuze van je om hem lekker los te laten. Dat is het beste wat je kan doen. Geloof mij maar....dit word hm gewoon niet.
Toch jammer dat er voor mannen kennelijk alleen de opties “ lompe hork” , of “ laffe hond” zijn, als ze aangeven hun date wel prettig gezelschap maar geen relatiemateriaal te vinden.
forumfossiel schreef:
01-10-2019 15:33
Toch jammer dat er voor mannen kennelijk alleen de opties “ lompe hork” , of “ laffe hond” zijn, als ze aangeven hun date wel prettig gezelschap maar geen relatiemateriaal te vinden.
Jullie moeten eens een keer eerlijk zijn. Wat denk je daar van? En misschien eens stoppen om alleen maar aan seks te denken.
01-10-2019 15:42
Jullie moeten eens een keer eerlijk zijn. Wat denk je daar van? En misschien eens stoppen om alleen maar aan seks te denken.
‘Jullie’? En sommige vrouwen moeten maar eens stoppen met dat eeuwige onterechte gezeur over mannen. Jij vindt jezelf wel een lot uit de loterij? Ik geef sommige mannen groot gelijk als ze bepaalde vrouwen doodvermoeiend vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven