Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
AudiR8 schreef:
28-12-2020 20:52
Ik heb al ruim 10 jaar een vriend...
Precies! Dan moet je wel een heel leuk mens zijn.

Maar je kunt best een paar dagen vegetarisch eten hoor, daar ga je niet dood van. Daarin geef ik je vriend groot gelijk
Mumper schreef:
28-12-2020 21:05
Precies! Dan moet je wel een heel leuk mens zijn.

Maar je kunt best een paar dagen vegetarisch eten hoor, daar ga je niet dood van. Daarin geef ik je vriend groot gelijk
Een heel leuk mens heb ik nooit gezegd dat ik dat ben. Mensen vinden mij leuk, ik vind heel wat anders maar goed.

Alweer een aanname. Want het ging toen niet om vegetarisch eten. Het ging er toen om dat we beide heel erg van vlees houden en ik volgens mijn vriend meer dan hij (is niet zo overigens). En wij eten vaak genoeg geen vlees bij het avondeten. En daar hoor je mij niet over, want ik bepaal wat we eten.
Maar waarom niet een keer lekker iets van een vegetarische curry? Of iets met tofu? De kipstuckjes van de AH zijn bijvoorbeeld erg lekker hoor
Jij verklaart zo'n beetje al je gedragingen vanuit je autisme en bent totaal niet zelfkritisch. En dat is dus verschuilen achter je diagnose.
En ja, ik heb recht van spreken.
Weet je vriend trouwens dat je hem zit af te zeiken hier?
FadeToBlack schreef:
28-12-2020 21:29
Jij verklaart zo'n beetje al je gedragingen vanuit je autisme en bent totaal niet zelfkritisch. En dat is dus verschuilen achter je diagnose.
Fyi: in eerste instantie zei ik zelfs dat ik gewoon zo ben. Dus ik verschuil me niet achter autisme. :) Lees maar terug.
Jij bent echt wappie, rijp voor het gesticht.
Het lijkt wel alsof je hier van gewoon zit te genieten...
'Hoe ver kan ik gaan?'

En idd, weet je vriend van deze fantastische topic?
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
28-12-2020 20:49
En sorry, maar met mijn vorige post heb ik toch echt gelijk. :)
Nope, echt niet.
Life is short. Eat dessert first.
FadeToBlack schreef:
28-12-2020 21:29
Dit Dus.
doornroosje9 schreef:
28-12-2020 22:14
Nope, echt niet.
Wel hoe ik het uitleg. Als jij dat niet snapt, is dat niet mijn probleem.
doornroosje9 schreef:
28-12-2020 22:15
Dit Dus.
Nee, want ik zei dat ik gewoon zo ben. :)
AudiR8 schreef:
28-12-2020 22:19
Wel hoe ik het uitleg. Als jij dat niet snapt, is dat niet mijn probleem.
Nietes, jij snapt het niet. En dat is niet ons probleem.
Je hebt gelijk hoor, ik heb er geen last van. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=io5a2pg ... =RedBullet

Zeg ik nee, zeg jij ja.
En wil ik gaan slapen,
Wil jij ineens graag en oh
Zeg ik stop ga jij toch,
Nog even door
En ik krijg geen gehoor.
Stroomt het bier uit de kraan,
Wil jij naar huis.
Zeg ik laten we gaan,
Geef jij niet thuis.
Maar het kan me niet schelen, want
Jij bent zo
Ik heb je dan nooit anders gekend, en zo
Zou ik jou 't liefste houden.
Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment, en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Zal ik jou ooit begrijpen
Ik zou het niet willen
Ik hou van je grillen
Jij maakt dat ik nooit een dag
Niet heb geleefd
Dus verras me maar weer
Ook al doet het soms zeer
En is wit in de mode
Draag jij zwart
Weet je 't zeker
Dan nog volg jij je hart
Iedereen zou zich schamen, maar
Jij bent zo
Zou ik jou 't liefste houden
Je bent zo
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Ik wil je echt niet anders
Ook al wil je meer tijd voor jou alleen
Toch voel ik me met jou zo samen een
Want ik weet dat je van me houdt
Jij bent zo
Zou ik jou t liefste houden
Je bent zo
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend zo
Jij bent zo
Met jou verveel ik me geen moment, oh
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend zo
Wil ik verder leven samen
AudiR8 schreef:
28-12-2020 20:49
Waarom zou je je niet "mogen" gedragen zoals de diagnose die je gesteld hebt gekregen? Vind je niet een beetje heel krom? Want als men zich niet zo zou mogen gedragen, dan waren er geen diagnoses nodig en kon iedereen zich gewoon normaal gedragen. Am I right? (Zo nee, onderbouw eens?)

Denk jij dat iemand een diagnose van een aandoening of stoornis zomaar krijgt? Voor de lol? Dit is dus niet het geval. Iemand die een diagnose krijgt na onderzoek kan zich soms simpelweg niet anders gedragen, anders had diegene die stoornis niet. Dat lijkt me nogal logisch. Dit is je niet verschuilen achter een diagnose, dat is een verklaring geven voor het gedrag. Omdat je ziek bent. Begrijp je wat ik bedoel?

Iemand die kanker heeft en chemokuren ondergaat en daarvan moe is, verschuilt die zich ook achter de diagnose? Nee he...?

Ik vind de dooddoener "je verschuilt je achter (...)" zó dom en nietszeggend. Als je dit zegt en er werkelijk achter staat dan begrijp je duidelijk niet wat het inhoudt om een stoornis te hebben.

Dus nee, ik verschuil me niet achter een diagnose. Pas als je je expres zo gaat gedragen en dan zegt: "Ja maar dat was de autisme hoor." dan verschuil je je erachter. Maar ik doe niks expres onder het mom van.
Dat je autisme hebt, betekent dat bepaalde dingen, zoals het inschatten van wat sociaal geaccepteerd gedrag is en het aanvoelen van en inleven in andere mensen, bij jou niet vanzelf gaan. Dat die dingen bij jou niet vanzelf gaan, betekent niet dat je niet in staat bent om ze te leren. Dat is niet makkelijk en het zal voor jou altijd meer moeite kosten dan voor iemand zonder autisme, maar als je het echt wil is het wel mogelijk.

Maar jij vindt het wel best dat je je zo gedraagt en het interesseert je niet dat je anderen kwetst met je gedrag. Als je erop gewezen wordt door mensen dat bepaalt gedrag van jou, onhandig/kwetsend/naar/onbeschoft/etc. is, dan kun je daar van leren en je gedrag in het vervolg (proberen) aan te passen. Als je ervoor kiest om dat gedrag gewoon te blijven vertonen 'omdat je nou eenmaal zo bent want: autisme' dan ben je je aan het verschuilen achter je diagnose.
Theamuts schreef:
28-12-2020 22:21
Nietes, jij snapt het niet. En dat is niet ons probleem.
Ik verschuil me niet achter autisme, of een van de andere stoornissen die ik heb.
AudiR8 schreef:
28-12-2020 22:44
Ik verschuil me niet achter autisme, of een van de andere stoornissen die ik heb.
Probeer je wel te werken aan verbeteren van jezelf?
AudiR8 schreef:
28-12-2020 22:44
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag of jouw vriend weet dat je hem hier af zit te zeiken?
m-april schreef:
28-12-2020 22:26
Dat je autisme hebt, betekent dat bepaalde dingen, zoals het inschatten van wat sociaal geaccepteerd gedrag is en het aanvoelen van en inleven in andere mensen, bij jou niet vanzelf gaan. Dat die dingen bij jou niet vanzelf gaan, betekent niet dat je niet in staat bent om ze te leren. Dat is niet makkelijk en het zal voor jou altijd meer moeite kosten dan voor iemand zonder autisme, maar als je het echt wil is het wel mogelijk.

Maar jij vindt het wel best dat je je zo gedraagt en het interesseert je niet dat je anderen kwetst met je gedrag. Als je erop gewezen wordt door mensen dat bepaalt gedrag van jou, onhandig/kwetsend/naar/onbeschoft/etc. is, dan kun je daar van leren en je gedrag in het vervolg (proberen) aan te passen. Als je ervoor kiest om dat gedrag gewoon te blijven vertonen 'omdat je nou eenmaal zo bent want: autisme' dan ben je je aan het verschuilen achter je diagnose.
Ik weet over het algemeen prima wat sociaal geaccepteerd gedrag is. In die zin is dat geen symptoom van autisme bij mij.

Ik ben van mening dat je laten kwetsen eigen keuze is. Met andere woorden: woorden van iemand anders hoeven je niet te kwetsen als jij dat niet toelaat. Ik weet dat je je niet (zo snel) hoeft te laten kwetsen, want ik kan dat. En dus zouden anderen dat ook moeten kunnen. Ik snap dan ook niet dat mensen zich zo snel laten kwetsen. En ja, dat vind ik dan onzin dat zij het wel toelaten.

Je mag mij noemen hoe je wil, je mag van me vinden wat je wil, het boeit mij niet in het minst.

Ik verschuil me niet achter de diagnose autisme, ik ben gewoon zo. Daar heeft autisme helemaal niks mee te maken.
justagirly schreef:
28-12-2020 22:48
Probeer je wel te werken aan verbeteren van jezelf?
Ik ben al een heel stuk veranderd tegenover 15/10 jaar geleden. Ik vind het best zo hoe ik nu ben. Ik hoef ook geen supersociaal iemand te worden. Dat is niks voor mij.
AudiR8 schreef:
28-12-2020 22:54
Ik weet over het algemeen prima wat sociaal geaccepteerd gedrag is. In die zin is dat geen symptoom van autisme bij mij.

Ik ben van mening dat je laten kwetsen eigen keuze is. Met andere woorden: woorden van iemand anders hoeven je niet te kwetsen als jij dat niet toelaat. Ik weet dat je je niet (zo snel) hoeft te laten kwetsen, want ik kan dat. En dus zouden anderen dat ook moeten kunnen. Ik snap dan ook niet dat mensen zich zo snel laten kwetsen. En ja, dat vind ik dan onzin dat zij het wel toelaten.

Je mag mij noemen hoe je wil, je mag van me vinden wat je wil, het boeit mij niet in het minst.

Ik verschuil me niet achter de diagnose autisme, ik ben gewoon zo. Daar heeft autisme helemaal niks mee te maken.
Zijn we het toch nog ergens over eens, je hebt gewoon een *** karakter en daar heeft je autisme inderdaad niks mee te maken.

Ik heb trouwens nog wel een tip voor je: laat je vriend dit topic lezen, grote kans dat je dan zelf geen keuze meer hoeft te maken.
Overigens zuigt TO alles uit haar duim. Afgaande op het topic van 2017.
Best treurig, eigenlijk.
Ik zuig niks uit mijn duim. Als je het niet gelooft, ga dan ff heel gauw wieberen! Maar niet mij lastigvallen met je geroep.
Want wat in 2017 gebeurt is kan niet waar zijn? Waarom niet? Of omdat dat gebeurt is lieg ik nu? Of lieg ik volgens jouw aanname in beide topics?

Onderbouw eens. :)
Onderbouw eens hoeveel jij geniet van de aandacht die je hier krijgt?
FadeToBlack schreef:
28-12-2020 23:44
Overigens zuigt TO alles uit haar duim. Afgaande op het topic van 2017.
Best treurig, eigenlijk.
Ik was nieuwsgierig en heb toch maar even gepoept.
Dat zet e.e.a. wel in een ander licht.
En ook toen al was "dat is privé" een populair argument van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven