Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
Die vriend verdient een medaille.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
29-12-2020 19:45
Volgens mij is hij masochistisch..
VANTA schreef:
29-12-2020 19:45
Geheel eens. Wat ik ben écht niet de makkelijkste om mee samen te leven! Dat besef ik me maar al te goed. Toch heb ik nooit problemen gehad om een vriend te houden. Mijn serieuze relaties waren respectievelijk 6 en 10 jaar. Dus ergens val ik zo in de smaak dat ze bij me willen blijven. Ook in de kortere relatie die ik had. Hij was niet van plan om het uit te maken met mij toen ik dat deed.
Had je met die van 6 en 10 jaar wel een goed seks leven, gelijke gesprekken en geen irritaties?
mrstosti schreef:
29-12-2020 21:54
Had je met die van 6 en 10 jaar wel een goed seks leven, gelijke gesprekken en geen irritaties?
Die van 10 is die van nu.... Maar ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.

Nee, ook nauwelijks seks, hij zat tijdens een ruzie met zeer kwaad gezicht op de bank te mokken, en zat irritaties. Maar hem/die relatie was ik op een gegeven moment écht zat, en toen kon ik de relatie verbreken. Dat gevoel heb ik nu niet (nog niet?).

Ik moet echt klaar met iemand zijn wil ik de betreffende relatie met die persoon kunnen verbreken. Zo ook met bijv een vriendschap. We hadden eerder al eens ruzie gehad, zo'n erge dat we ff geen contact hadden, maar dat kwam weer goed. Bij de laatste ruzie was ik haar ineens echt zat en kon ik de vriendschap verbreken.

Ik ben mijn vriend nog niet in die zin zat dus, dus ik kan het niet eens uitmaken. En dat ga ik ook niet doen. Pas als ik precies hetzelfde gevoel krijg als bij m'n ex, of dat meisje van de vriendschap.
Hou ons op de hoogte!
AudiR8 schreef:
29-12-2020 22:21
Die van 10 is die van nu.... Maar ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.
Je zegt mijn serieuze relaties waren...
Verleden tijd. Misschien ben je in je hoofd al verder dan je denkt.
VANTA schreef:
29-12-2020 22:24
Hou ons op de hoogte!
Ja we hangen aan je lippen TO
Jij bent toch van ‘Geen baan kunnen houden...’ zo’n 14 jaar geleden? Dat was ook een gebed zonder end. Net als dit.
Het is inmiddels duidelijk dat er nog geen beslissing voor mij genomen is. Dat had gekund, ik was een beetje onvoorzichtig geweest.

Dus ik ga gewoon verder zoals het nu is.
Wat een verrassing!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
AudiR8
Is het een idee om een keuze uit te stellen? Tegen jezelf zeggen ik neem komende 6 maanden geen beslissing en probeer gewoon een leuk leven te hebben.
Proberen om een leuk leven te hebben kan nooit kwaad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
AudiR8 schreef:
10-01-2021 11:13
Het is inmiddels duidelijk dat er nog geen beslissing voor mij genomen is. Dat had gekund, ik was een beetje onvoorzichtig geweest.

Dus ik ga gewoon verder zoals het nu is.
Hij slikt het dus ook nog dat jij buiten de deur neukt.
Boffer!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mag hier aub een slotje op?
Sjaantje37 schreef:
10-01-2021 11:34
Mag hier aub een slotje op?
Nee alsjeblieft niet!

Dit is zo ongeveer het zinderendste topic sinds die emmer uit het raam.
AeonOfWinter schreef:
10-01-2021 11:32
Hij slikt het dus ook nog dat jij buiten de deur neukt.
Boffer!
Want daar had ik het over? Dat weet je niet.
viva-amber schreef:
10-01-2021 11:30
Proberen om een leuk leven te hebben kan nooit kwaad.
Dat probeer ik idd. Elke dag weer. Ondanks dat er regelmatig ergernissen/irritaties zijn. Vanmorgen bijv ook weer. :|
Het wordt echt tijd dat hij weer aan het werk gaat. Ik kan niet 24/7 met iemand samenzijn. Dan zal het vast beter gaan. (Want minder tijd om me aan hem te ergeren.)
Probeer de tijd dat je met hem samen bent te minimaliseren. Maar zonder het uit te maken natuurlijk.
VANTA schreef:
10-01-2021 12:13
Probeer de tijd dat je met hem samen bent te minimaliseren. Maar zonder het uit te maken natuurlijk.
:proud:

En als je een gezond vegetarisch gerecht wil maken, kun je vlees of vis vervangen door bijvoorbeeld eieren, noten, peulvruchten of producten op basis van soja (tofu of tempé/tempeh), lupine of tarwe-eiwit (seitan).
AudiR8 schreef:
10-01-2021 12:10
Het wordt echt tijd dat hij weer aan het werk gaat. Ik kan niet 24/7 met iemand samenzijn. Dan zal het vast beter gaan. (Want minder tijd om me aan hem te ergeren.)
Anders ga jij weer aan het werk?
viva-amber schreef:
10-01-2021 13:56
Anders ga jij weer aan het werk?
Ik heb nergens gezegd wat mijn situatie omtrent dit is.
AudiR8 schreef:
10-01-2021 12:10
Ik denk dat 24/7 samen zijn voor jullie nu inderdaad niet handig is. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.

-Heb je een ruimte in huis waar je je kunt terugtrekken? Even in alle rust op bed een boek lezen? Uitgebreid in bad?

-Kun je iets verzinnen om te doen buitenshuis zonder hem? Wandelen? Hardlopen? Tuinieren? Bij familie of vrienden op bezoek (binnen de coronaregels)? Even alleen naar de supermarkt? Als hij dit ook af en toe doet scheelt dat alvast weer in de tijd die jullie op elkaars lip zitten?
boekenlegger0 schreef:
10-01-2021 15:34
Ik denk dat 24/7 samen zijn voor jullie nu inderdaad niet handig is. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.

-Heb je een ruimte in huis waar je je kunt terugtrekken? Even in alle rust op bed een boek lezen? Uitgebreid in bad?

-Kun je iets verzinnen om te doen buitenshuis zonder hem? Wandelen? Hardlopen? Tuinieren? Bij familie of vrienden op bezoek (binnen de coronaregels)? Even alleen naar de supermarkt? Als hij dit ook af en toe doet scheelt dat alvast weer in de tijd die jullie op elkaars lip zitten?
Doe geen moeite...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven