Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
dinsdag 29 december 2020 om 06:31
Wat was ik leuk in 2017!
AudiR8 schreef op 13 januari 2017 @ 13:33:
Ik heb dat nog nooit laten testen. Dat is niet nodig, ik ben geen sociopaat.
Anoniem17092020122439
Grappig, dat is precies wat een sociopaat zou zeggen...
AudiR8 schreef op 13 januari 2017 @ 13:37:
Elle begrijpt mij.
Anoniem17092020122439
...en dat ook.
Anoniem17092020122439
Elle begrijpt mij.
Anoniem17092020122439
...en dat ook.
dinsdag 29 december 2020 om 06:36
Je hoeft helemaal niks. Maar een diagnose is een diagnose, en geen rechtvaardiging van wat dan ook. Zoals een kankerpatient kan proberen om toch een stukje te lopen, ook al is hij moe, zo zou jij kunnen proberen om je impulsen niet allemaal uit te spreken, ook al is dat lastig. Moet je zelf weten natuurlijk, maar als je dat niet wilt proberen, dan heeft die keuze (het niet willen proberen) wel consequenties.AudiR8 schreef: ↑28-12-2020 20:49Waarom zou je je niet "mogen" gedragen zoals de diagnose die je gesteld hebt gekregen? Vind je niet een beetje heel krom? Want als men zich niet zo zou mogen gedragen, dan waren er geen diagnoses nodig en kon iedereen zich gewoon normaal gedragen. Am I right? (Zo nee, onderbouw eens?)
Denk jij dat iemand een diagnose van een aandoening of stoornis zomaar krijgt? Voor de lol? Dit is dus niet het geval. Iemand die een diagnose krijgt na onderzoek kan zich soms simpelweg niet anders gedragen, anders had diegene die stoornis niet. Dat lijkt me nogal logisch. Dit is je niet verschuilen achter een diagnose, dat is een verklaring geven voor het gedrag. Omdat je ziek bent. Begrijp je wat ik bedoel?
Iemand die kanker heeft en chemokuren ondergaat en daarvan moe is, verschuilt die zich ook achter de diagnose? Nee he...?
Ik vind de dooddoener "je verschuilt je achter (...)" zó dom en nietszeggend. Als je dit zegt en er werkelijk achter staat dan begrijp je duidelijk niet wat het inhoudt om een stoornis te hebben.
Dus nee, ik verschuil me niet achter een diagnose. Pas als je je expres zo gaat gedragen en dan zegt: "Ja maar dat was de autisme hoor." dan verschuil je je erachter. Maar ik doe niks expres onder het mom van.
dinsdag 29 december 2020 om 06:42
En om terug te komen op het onderwerp van dit topic (hoe het uitmaken..):
Je gaat naar je vriend toe en zegt: ik zie het niet meer zitten, ik wil ermee stoppen. Misschien is hij dan ook wel
opgelucht, en kunnen jullie het samen aan je ouders vertellen.
Dat gaat trouwens zo: pa, ma, we moeten jullie iets vertellen. We gaan uit elkaar, we halen niet het beste in elkaar naar boven. Helaas. Als jullie met Vriend willen afspreken, moeten jullie dat vooral doen, maar dan zonder mij erbij.
Klaar! Daar zijn toch geen 18 pagina’s voor nodig..
Je gaat naar je vriend toe en zegt: ik zie het niet meer zitten, ik wil ermee stoppen. Misschien is hij dan ook wel
Dat gaat trouwens zo: pa, ma, we moeten jullie iets vertellen. We gaan uit elkaar, we halen niet het beste in elkaar naar boven. Helaas. Als jullie met Vriend willen afspreken, moeten jullie dat vooral doen, maar dan zonder mij erbij.
dinsdag 29 december 2020 om 09:09
Jaaa!! Waar was jij 18 pagina's geleden?MallePietje75 schreef: ↑29-12-2020 06:42En om terug te komen op het onderwerp van dit topic (hoe het uitmaken..):
dinsdag 29 december 2020 om 10:34
Maar wat ik mij nu afvraag: in 2017 kreeg ze een relatie met deze man. Nu zegt ze al jaren ongelukkig te zijn en al jaren geen seks te hebben. Ze zijn nog geen 4 jaar samen. Als dit al jaren aan de gang is, is het nooit leuk geweest.Mumper schreef: ↑29-12-2020 06:31Wat was ik leuk in 2017!
Anoniem17092020122439
Elle begrijpt mij.
Anoniem17092020122439
...en dat ook.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 29 december 2020 om 10:58
Die jongen van 2017 zie ik al een hele tijd niet meer.Hexopbezemsteel schreef: ↑29-12-2020 10:34Maar wat ik mij nu afvraag: in 2017 kreeg ze een relatie met deze man. Nu zegt ze al jaren ongelukkig te zijn en al jaren geen seks te hebben. Ze zijn nog geen 4 jaar samen. Als dit al jaren aan de gang is, is het nooit leuk geweest.
dinsdag 29 december 2020 om 11:00
Nee.MallePietje75 schreef: ↑29-12-2020 06:42En om terug te komen op het onderwerp van dit topic (hoe het uitmaken..):
Want ik weet het nog steeds niet zeker! Dus ik ga het niet, ik herhaal niet, uitmaken, vooralsnog.
dinsdag 29 december 2020 om 11:09
Ik denk dat dit wel een vrij accurate samenvatting van het geheel is
dinsdag 29 december 2020 om 11:25
Yep. Slotje erop, opgelost!MallePietje75 schreef: ↑29-12-2020 11:09Ik denk dat dit wel een vrij accurate samenvatting van het geheel is
dinsdag 29 december 2020 om 12:33
Waar heb ik gezegd dat een diagnose privé is? Ik verschuil me niet achter een diagnose, ik heb gezegd dat ik gewoon zo ben.
Waar in dit topic heb ik me als een mispunt gedragen? Waar heb ik forummers beledigd, uitgescholden, bedreigd of wat dan ook? Dat heb ik nergens gedaan. Dat ik soms gewoon wat harder ben is niet gelijk als een mispunt gedragen. Ik klaag namelijk over iedereen die ik irritant vind en omdat ik met mijn vriend samenwoon over hem het meest. Logisch.
Tsja, dat is mijn vriend zijn eigen schuld, er is geen gesprek mogelijk over wat ik zou wilen. Maar ik ben niet met die jongen uit 2017 naar bed geweest, dat was idd wel mijn intentie, maar is dus niet gebeurd.
dinsdag 29 december 2020 om 13:55
Wat jammer voor je.
Nou, op zoek naar een ander dan maar, dan word je geneukt zoals je wilt en kun je verder gewoon bij je vriend blijven.
Is het ook opgelost.
Want aan een andere man erger je je dan na een tijdje ook, dus andere partner zoeken = lood om oud ijzer. Deze accepteert je hoe je bent. Top.
Nou, op zoek naar een ander dan maar, dan word je geneukt zoals je wilt en kun je verder gewoon bij je vriend blijven.
Is het ook opgelost.
Want aan een andere man erger je je dan na een tijdje ook, dus andere partner zoeken = lood om oud ijzer. Deze accepteert je hoe je bent. Top.
dinsdag 29 december 2020 om 16:54
ff teruglezen meid, waar ik je vroeg waarom je niet kan/wil werken.AudiR8 schreef: ↑29-12-2020 12:33Waar heb ik gezegd dat een diagnose privé is? Ik verschuil me niet achter een diagnose, ik heb gezegd dat ik gewoon zo ben.
Waar in dit topic heb ik me als een mispunt gedragen? Waar heb ik forummers beledigd, uitgescholden, bedreigd of wat dan ook? Dat heb ik nergens gedaan. Dat ik soms gewoon wat harder ben is niet gelijk als een mispunt gedragen. Ik klaag namelijk over iedereen die ik irritant vind en omdat ik met mijn vriend samenwoon over hem het meest. Logisch.Ik heb er nu eenmaal een hekel aan als mensen dom doen, of domme dingen zeggen, en mijn vriend is daar nogal een kei in.
Tsja, dat is mijn vriend zijn eigen schuld, er is geen gesprek mogelijk over wat ik zou wilen. Maar ik ben niet met die jongen uit 2017 naar bed geweest, dat was idd wel mijn intentie, maar is dus niet gebeurd.
Maar hey, ik lees t al, jouw leven en relatie zijn echt super en het ligt vooral niet aan jou.
Succes en vooral, heel veel plezier ermee
dinsdag 29 december 2020 om 17:38
Aha, duidelijk. Geen onderbouwing op mijn stuk.
Ik lees prima. Als ik ergens niet op reageer is dat gewoon zo. Meerdere keren vragen heeft dan geen zin. Ik ben het niet verplicht om overal op te antwoorden. Sommige dingen schaar ik onder privacy. En dan kan men daarover gaan zeiken, omdat zij graag een antwoord willen, maar ik mag iets te privé vinden om te willen delen. Dus hou die misplaatste boosheid maar lekker bij jullie.
Waar zeg ik dat het niet aan mij ligt? Ik zeg júist dat het aan mij ligt! Lees maar terug (ga je natuurlijk niet doen, maar ik heb dat dus wel degelijk gezegd).
Ik vind mijn leven overigens inderdaad prima (niet super, maar dat hoeft ook niet), anders was ik allang weg geweest.
dinsdag 29 december 2020 om 17:49
Ik zie niets waarop ik onderbouwing zou moeten geven, je hebt een stuk geschreven, hardstikke leuk voor je, kan er helemaal niks mee.AudiR8 schreef: ↑29-12-2020 17:38Aha, duidelijk. Geen onderbouwing op mijn stuk.
Ik lees prima. Als ik ergens niet op reageer is dat gewoon zo. Meerdere keren vragen heeft dan geen zin. Ik ben het niet verplicht om overal op te antwoorden. Sommige dingen schaar ik onder privacy. En dan kan men daarover gaan zeiken, omdat zij graag een antwoord willen, maar ik mag iets te privé vinden om te willen delen. Dus hou die misplaatste boosheid maar lekker bij jullie.
Waar zeg ik dat het niet aan mij ligt? Ik zeg júist dat het aan mij ligt! Lees maar terug (ga je natuurlijk niet doen, maar ik heb dat dus wel degelijk gezegd).
Ik vind mijn leven overigens inderdaad prima (niet super, maar dat hoeft ook niet), anders was ik allang weg geweest.
Op mijn vraag waarom je niet kan/wil werken heb je wel geantwoord, misschien toch zelf eens teruglezen. Je zei nml dat het “privé” was, wat jouw goed recht is maar om dan verderop in dit topic jouw autisme te pas en te onpas te gebruiken als excuus om je als een weggewaaid dakraam te gedragen is op zn zachts gezegd apart.
En dat brengt ons weer terug bij dezelfde vraag, je opent een topic over hoe je je relatie moet beëindigen, je wil niks, vind alles blijkbaar prima. Je zeikt je partner lekker af maar er moet vooral niks veranderen.
Schrijf voortaan lekker in een dagboek ofzo, heb je veel meer aan.
dinsdag 29 december 2020 om 19:13
Ik kan hier niks mee.stellar schreef: ↑29-12-2020 17:49Ik zie niets waarop ik onderbouwing zou moeten geven, je hebt een stuk geschreven, hardstikke leuk voor je, kan er helemaal niks mee.
Op mijn vraag waarom je niet kan/wil werken heb je wel geantwoord, misschien toch zelf eens teruglezen. Je zei nml dat het “privé” was, wat jouw goed recht is maar om dan verderop in dit topic jouw autisme te pas en te onpas te gebruiken als excuus om je als een weggewaaid dakraam te gedragen is op zn zachts gezegd apart.
En dat brengt ons weer terug bij dezelfde vraag, je opent een topic over hoe je je relatie moet beëindigen, je wil niks, vind alles blijkbaar prima. Je zeikt je partner lekker af maar er moet vooral niks veranderen.
Schrijf voortaan lekker in een dagboek ofzo, heb je veel meer aan.