Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
zondag 10 januari 2021 om 16:31
We hebben genoeg ruimte in ons huis, maar ik zit het liefst beneden. En mijn vriend ook. Boven is het koud en dus niet echt een optie om te vertoeven. Een bad hebben we helaas niet, daar zou ik idd graag ingaan.boekenlegger0 schreef: ↑10-01-2021 15:34Ik denk dat 24/7 samen zijn voor jullie nu inderdaad niet handig is. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.
-Heb je een ruimte in huis waar je je kunt terugtrekken? Even in alle rust op bed een boek lezen? Uitgebreid in bad?
-Kun je iets verzinnen om te doen buitenshuis zonder hem? Wandelen? Hardlopen? Tuinieren? Bij familie of vrienden op bezoek (binnen de coronaregels)? Even alleen naar de supermarkt? Als hij dit ook af en toe doet scheelt dat alvast weer in de tijd die jullie op elkaars lip zitten?
Maar... even terugtrekken heeft geen zin. Want als ik daarna weer kom kan er zo weer iets gebeuren wat mij irriteert of andersom, dat is niet te zeggen. Daarom zei ik dat hij weer moet gaan werken. Dan is ie echt weg voor een volle werkdag en kan ik m'n ding doen.
Zelfde geldt voor de rest van de dingen die je opnoemt. Ja ik kan gaan wandelen met de hond (of mijn vriend met de hond), maar eenmaal terug is het weer hetzelfde liedje. Hij moet gewoon echt weer gaan werken.
zondag 10 januari 2021 om 16:42
Ik heb niet alles gelezen, maar waarom wil je in godsnaam bij iemand blijven als je constant aan hem irriteert? Dit is voor beide toch niet leuk?! Werk gaat dit nooit oplossen hoor. Tenzij je geen kinderen wil (kraamweek zal hij er zijn), niet op vakantie wil (continue samen), dagje weg.... enzo
Soms moet je accepteren dat je niet bij elkaar hoort.
Mijn vriend heeft autisme en wij zitten allebei thuis, daarbij hebben we ook nog een zoontje van 2 jaar. Wij hebben echt niet van dit soort irritaties. Ik geef hem de ruimte die hij nodig heeft.
Mijn vriend heeft autisme en wij zitten allebei thuis, daarbij hebben we ook nog een zoontje van 2 jaar. Wij hebben echt niet van dit soort irritaties. Ik geef hem de ruimte die hij nodig heeft.
zondag 10 januari 2021 om 16:44
Bedankt voor je reactie AudiR8. Als ik het goed begrijp je een langere periode (meerdere uren of een hele dag) nodig om even op jezelf te zijn? Om op te laden en om minder irritaties met je partner te hebben. Ik begrijp dat het voor jou enorm zou helpen als je partner weer een baan zou hebben zodat je het huis en dus vooral ook de beneden verdieping voor jezelf hebt.
Stel hij heeft morgen een baan en werkt op zijn werklocatie. Denk je dat jullie dan de avond samen door kunnen komen zonder irritaties?
Stel hij heeft morgen een baan en werkt op zijn werklocatie. Denk je dat jullie dan de avond samen door kunnen komen zonder irritaties?
zondag 10 januari 2021 om 16:47
Kun je vertellen hoe het ruimte geven aan je partner eruit ziet. Misschien heeft AudiR8 hier iets aan.
zondag 10 januari 2021 om 17:01
Ik erger me niet constant aan hem. Hij ook niet constant aan mij. Wij zijn al 10 jaar samen en ik heb nergens om heen te gaan. Daarbij zal niet iedereen het begrijpen als ik het uit zou maken, en moet ik weer opnieuw wennen aan leefomstandigheden en schoonfamilie/vrienden en een andere dokter zoeken. En daar heb ik niet echt zin in. (Ik kan slecht met mensen omgaan.) Daarbij is mijn vriend de enige die me echt begrijpt (meestal dan) qua aandoeningen. Ik heb geen zin in m'n hele leven omgooien.Sasja90 schreef: ↑10-01-2021 16:42Ik heb niet alles gelezen, maar waarom wil je in godsnaam bij iemand blijven als je constant aan hem irriteert? Dit is voor beide toch niet leuk?! Werk gaat dit nooit oplossen hoor. Tenzij je geen kinderen wil (kraamweek zal hij er zijn), niet op vakantie wil (continue samen), dagje weg.... enzo
Zijn werk lost het dus wel op. Ik kan me minder aan hem ergeren als hij aan het werk is. Samen op vakantie gaat prima.
Wij horen bij elkaar. Ik ben hem niet voor niets tegengekomen.
zondag 10 januari 2021 om 17:03
Het is logisch dat als hij werkt dat er minder kans is dat een van ons zich aan de ander ergert. Ik heb nergens gezegd dat hij geen baan heeft, die heeft hij namelijk wel.boekenlegger0 schreef: ↑10-01-2021 16:44Bedankt voor je reactie AudiR8. Als ik het goed begrijp je een langere periode (meerdere uren of een hele dag) nodig om even op jezelf te zijn? Om op te laden en om minder irritaties met je partner te hebben. Ik begrijp dat het voor jou enorm zou helpen als je partner weer een baan zou hebben zodat je het huis en dus vooral ook de beneden verdieping voor jezelf hebt.
Nee, dat is geen feit. Het kan elk moment gebeuren dat een van ons zich aan de ander ergert. Behalve als we beide slapen natuurlijk, of als hij dus op z'n werk is.
zondag 10 januari 2021 om 17:09
Ik ben niet van hem afhankelijk qua geld, hij onderhoudt me dus niet. Dit heb ik al eens gezegd...
zondag 10 januari 2021 om 17:13
zondag 10 januari 2021 om 17:13
Fijn dat hij wel een baan heeft. Ik weet niet wat voor baan hij heeft dus ik weet niet of je iets aan mijn volgende advies hebt. Bij mij op werk kun je toestemming krijgen van je werkgever om af en toe in overleg met leidinggevende op kantoor te werken als de irritaties thuis te hoog oplopen. Misschien is dit voor jouw vriend ook mogelijk.
zondag 10 januari 2021 om 17:19
Hij heeft boven zijn eigen (game)kamer en 's avonds heeft hij echt een paar uur voor zichzelf nodig daar. Hij maakt het door zijn autisme, depressie en andere problemen wel helaas altijd laat, hij heeft het nodig.boekenlegger0 schreef: ↑10-01-2021 16:47Kun je vertellen hoe het ruimte geven aan je partner eruit ziet. Misschien heeft AudiR8 hier iets aan.
zondag 10 januari 2021 om 17:24
Je weet dat je jezelf continue tegenspreekt?AudiR8 schreef: ↑10-01-2021 17:01Ik erger me niet constant aan hem. Hij ook niet constant aan mij. Wij zijn al 10 jaar samen en ik heb nergens om heen te gaan. Daarbij zal niet iedereen het begrijpen als ik het uit zou maken, en moet ik weer opnieuw wennen aan leefomstandigheden en schoonfamilie/vrienden en een andere dokter zoeken. En daar heb ik niet echt zin in. (Ik kan slecht met mensen omgaan.) Daarbij is mijn vriend de enige die me echt begrijpt (meestal dan) qua aandoeningen. Ik heb geen zin in m'n hele leven omgooien.
Zijn werk lost het dus wel op. Ik kan me minder aan hem ergeren als hij aan het werk is. Samen op vakantie gaat prima.
Wij horen bij elkaar. Ik ben hem niet voor niets tegengekomen.
Nee we ergeren ons niet constant aan elkaar, maar ik wil hem het liefst aan het werk hebben zodat ik mij niet aan hem hoef te ergeren.
oke dan...
Lees je teksten nog eens even goed door.
zondag 10 januari 2021 om 17:25
Doreia* schreef: ↑16-12-2020 11:38Bizar!
Je maakt het uit met je vriend.
En als je ouders je dat kwalijk nemen, zeg je dat hij nu single is en dat zij maar verkering met hem moeten nemen. En maak je het uit met je ouders.
Vooral niet de goedkeuring van je ouders zoeken, het hele verhaal 3x doen. ZIJ maken het niet uit, JIJ maakt het uit.
Wat is dit nu weer zeg.
zondag 10 januari 2021 om 17:27
Het klinkt alsof jullie een goede balans hebben gevonden. Heel fijn!
zondag 10 januari 2021 om 17:28
zondag 10 januari 2021 om 17:31
Jazeker, het is ook gewoon mogelijk zolang je aan elkaar denkt.boekenlegger0 schreef: ↑10-01-2021 17:27Het klinkt alsof jullie een goede balans hebben gevonden. Heel fijn!
zondag 10 januari 2021 om 19:05
Nee, hij heeft standaard vrij om deze tijd.boekenlegger0 schreef: ↑10-01-2021 17:13Fijn dat hij wel een baan heeft. Ik weet niet wat voor baan hij heeft dus ik weet niet of je iets aan mijn volgende advies hebt. Bij mij op werk kun je toestemming krijgen van je werkgever om af en toe in overleg met leidinggevende op kantoor te werken als de irritaties thuis te hoog oplopen. Misschien is dit voor jouw vriend ook mogelijk.