Huh? De bitch!

26-05-2010 14:46 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Picture this: Het is tweede pinksterdag, schitterend weer (aan onze kant van het land tenminste) en samen met vriend naar duinen en strand, even een rondje lopen. Gezellig even met elkaar lopen dollen, echt even een romantisch samenzijn zo. Vanaf de vloedlijn weer terug lopen en een ijsje halen bij de strandtent.

Dé kreet die ik niet wil horen op zo'n dag komt van een iets te zongebruinde dame, die ik de zelfde leeftijd als mijn vriend schat. "Hááááái!! Wat heb ik jou een tijd niet gezien..." Mijn vriend zat blijkbaar ook niet te wachten op deze hernieuwde kennismaking, want hij probeert het gesprek zo snel mogelijk af te kappen. Smoesjes over tijd, nog moeten werken, visite verwachten, nog afspraken hebben, doei-en-tot-ziens enzo.

Het blijkt een oude vriendin uit het oude vriendenclubje waarvan niemand elkaar ooit nog heeft gezien. Ze vraag of hij nog vrijgezel is (zijn arm lag al om mijn schouder!), hetgeen hij ontkent en ons aan elkaar wil voorstellen. Ze lacht, schud haar hoofd en zegt tegen hem dat hij toch wel wat beters kan krijgen dan "dat kind" (ik dus) en dat hij meer zou hebben aan een echte vrouw en vraagt hem direct of hij zin heeft om bij haar thuis de dag gezellig te eindigen. "Met z'n tweetjes, even bijpraten..." Hij bedankte voor de eer, en raadde haar aan om gewoon maar even iemand van het strand te plukken. (Letterlijk zei hij dat er altijd wel iemand te vinden is die zin heeft in een SOA.)

Zijn arm nog iets steviger om mijn schouder en zonder iets te zeggen trok hij me mee. "Het aanbod blijft staan hoor, je weet toch waar ik woon?"

Ik had me om willen draaien om haar vol op haar smoelwerk te meppen of uit te schelden ofzo. Hij trok me mee, en ik stak alleen (heel kinderachtig, ik weet het) mijn middelvinger naar haar op.

Achteraf vind ik het zieliger voor háár dan dat het mij echt iets doet, maar wat drijft zo iemand om zo'n trietse actie te ondernemen, waar de "partner van het slachtoffer" bij staat?

Of (ik ken haar niet!) was het een actie naar mij om mij even te grond in te trappen?

Overigens is de dag alsnog "erg gezellig" geeindigd, met z'n saampjes
Viva la vida
Wat een zielig figuur. Waarschijnlijk zelf zo onzeker als de pest. Beetje jammer dat zulk soort mensen écht bestaan.
Hoe dronken moet je zijn om zoiets verschrikkelijks uit je mond te kunnen krijgen.

Ik hoop dat ze zich in nuchtere toestand dood geschaamd heeft.

Ik hoop het.... maar ik denk het niet.
Ik denk het ook niet, morrigana, maar ergens moet ik er toch wel om lachen.

Het is wel héél erge galgenhumor, maar toch :-)

On topic: ndh, ik zou niks doen. Die vrouw zet zich helemaal alleen al genoeg voor gek, daar hoef je alleen maar vriendelijk tegen te glimlachen.

Overigens vind ik de opmerking van je vriend ook op het randje, maar goed, de situatie was ook raar natuurlijk.
Robo..ik ben sprakeloos..

TO: op dat moment ben je vast flabbergasted, achteraf gezien had je van alles kunnen zeggen..maar ach, wat je zelf al zegt; zij is zielig dat ze zich van zo'n kant laat zien. Echt onbeschoft gewoon.
inderdaad geval open mond............en heel dom kijken. Dat iemand zo dom kan reageren zeg. Geen respect voor TO maar ook niet echt voor zichzelf......jeetje kansloos .....

En Robo.....

Ik moest er gewoon om lachen. Niet omdat ik het grappig vind, verre van dat, maar omdat het zooooooooooooo erg is dat ik niets anders wist dan lachen.
quote:robo schreef op 26 mei 2010 @ 16:19:

Ik denk het ook niet, morrigana, maar ergens moet ik er toch wel om lachen.

Het is wel héél erge galgenhumor, maar toch :-)

On topic: ndh, ik zou niks doen. Die vrouw zet zich helemaal alleen al genoeg voor gek, daar hoef je alleen maar vriendelijk tegen te glimlachen.

Overigens vind ik de opmerking van je vriend ook op het randje, maar goed, de situatie was ook raar natuurlijk.

Ja, maar ik vind galgenhumor eigenlijk alleen voorbehouden aan de persoon die "de kwaal" heeft. Een rolstoeler die zegt moe te zijn van het wandelen vind ik galgenhumor, niet als een wandelaar aan een rolstoeler vraagt of.... je snapt wat ik bedoel.

Tuurlijk is zijn opmerking op het randje, maar gezien de situatie vond ik het wel gepast. Ze blokkeerde de doorgang - bleef recht voor ons staan bij de uitgang (tussen die windschermen, je weet wel) en heeft wel drie of vier keer aangegeven - "subtiel" - dat ze met mijn vriend van bil wilde. En dat in een "gesprek" van nog geen drie minuten. Kan me voorstellen dat hij iets extreems wilde zeggen om de situatie te beeindigen.
Viva la vida

Mijn hemel wat een wijf zeg!

Ik zou dr een steen om de voeten binden en de zee in rollen wat denkt ze wel niet maf mens

Wel dapper van je dat je er zo "rustig" onder gebleven op de middelvinger na! Van mij had ze heel wat meer gekregen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ze was zeker net gedumpt ofzo. Moest in ieder geval iets afreageren. Wat een achterlijk hysterisch mens.
Wat een raar mens zeg!

Zo erg heb ik het niet meegemaakt, maar het komt in de buurt. Dat was trouwens ook op het strand, in een strandtent. Ze hing bijna om z'n nek en deed net alsof ik er niet was. Heb er een glimlach opgeplakt - of eigenlijk waren het alleen maar opgetrokken mondhoeken - en schudde langzaam met m'n hoofd - heel afkeurend, maar maakt er daarna een soort lachje van. Daarna liepen we hand in hand weg en hebben we haar de rest van de dag niet meer gezien.
Robo: Wowh, wat een mensch! Ik denk dat ik ook met mijn mond vol tanden zou staan...

Op onze trouwdag heeft een ex vriendin (die niet uitgenodigd was) hem geprobeerd te versieren terwijl ik ernaast stond in mijn jurk.

Ik kon er wel om lachen en maakte de opmerking: 'Nou schat, je hebt in ieder geval de juiste kleren aan. Wie word het vandaag?'

Manlief kon er hartelijk om lachen en zei dat ie alleen voor de leukste en mooiste zou gaan...
Nee echt?
Hahaha, niet te geloven zeg. Ik vind die opmerking van je vriend wel scherp eigenlijk.

En goed dat je haar niet hebt uitgescholden, lekker de eer aan jezelf houden.

Die middelvinger zou ik waarschijnlijk ook niet kunnen laten op zo'n moment.

Wat een in en in-triest figuur zeg.

Ik vraag me af wat er in het hoofd van dat soort mensen omgaat, zou ze nu echt denken dat hij jou daar laat staan en met haar meegaat naar huis??
@Dolce: Dat vroeg ik me ook af!
Viva la vida
Whoehaha sorry hoor ndh86 ik moet er nogal om lachen... jij ondertussen ook geloof ik? Goed hoor, van die middelvinger, kan jou het schelen. Die vrouw ging stukken verder dan die middelvinger van jou.

Als mij zoiets gebeurd zou zijn, dan zou ik het mokkel met open mond hebben aangestaard. Of ik was van verbazing in de lach geschoten. En mijn man was waarschijnlijk net zo ad rem geweest als jouw vriend. Maar dat komt omdat mijn man in het dagelijks leven regelmatig te maken heeft met mensen die niet helemaal sporen.

Wel leuk om te bedenken hoe het zou zijn gegaan als je vriend voor de gein had gezegd: "Jeetje, wat een goed idee zeg! Ik laat mijn vriendin hier ter plekke staan en dan gaan wij eens even flink in de touwen hangen samen." En als ze dan blij had gekeken, even doorgaan: "Maar niet heus, wat denk je nou zelf mafkees??"
@Snoek: Ik kan er inmiddels ook wel om lachen ja, maar op dat moment had ik echt zo'n "WTF?" momentje.

Achteraf bekeken had het me inderdaad wel leuk geleken als hij er op in gegaan was, zoals jij schrijft. Maar ja, als hij dat gedaan zou hebben, zou ik op dat moment helemáál zoiets gehad hebben van "Wat gebeurt mij nou?", nouja, in ieder geval tot hij dan op het "mafkees" gedeelte zou komen (al weet ik niet of ik daarop gewacht zou hebben als ie ineens héél enthousiast - maar voor de grap, wat ik dan op dat moment nog niet weet - op haar voorstel ingegaan zou zijn...... )

Ik vertrouw hem wel, 100%, maar het zou dan zo'n onwerkelijke situatie geweest zijn, dat ik niet weet hoe mijn reactie op dat moment zou zijn......
Viva la vida
doet mij denken aan een situatie tussen mij en mijn vriend.

we hadden net een paar weken verkering en liepen gezellig door zijn stad heen. toen kwamen we zijn "beste"vriendin tegen.

die vroeg of ik zijn vriendin was.. "ja dat is ze"

toen werd ze een soort (hoe noem je dat nou) vervelend.

"onze ouders zouden zoooograag willen dat wij samen eindigen, weet je nog dat mijn moeder dat tegen je zij?"giegel de giegel.. ik stond erbij en ik keek er zeer verbaast naar..

ik werd er knetter onzeker van.. hij wende het allemaal af (gelukkig maar)

toen ik een keertje bij zijn moeder was met een wijntje op vertelde ik dit (we waren wat maanden verder) en die schoot in de lach, ze mag haar absoluut niet en zou haar niet in de fam willen wensen!

weer een paar maanden later kwamen we haar tegen met uitgaan en stelde ze zich opnieuw aan mij voor met de vraag "ben jij zijn vriendin?" ehm ja.. al bijna een jaar ofzo.. "owja je weet het soms niet he!"

vriendlief werd hier gelukkig ook geirriteerd om.. en ik keek haar aan alsof ze gek was.

sindsdien zijn ze geen "beste" vrienden meer en bekijkt ze het maar lekker van zowel mij als vriendlief..
quote:Neele01 schreef op 26 mei 2010 @ 16:11:

[...]

O, ik zou het juist nogal treurig vinden als mijn vriend zich tot dit niveau zou verlagen.

En dan impliceren dat die dame een SOA heeft vind ik echt sneu.

Dus ik zou zowel die dame als mijn vriend een beetje treurig vinden in deze conversatie.....

En waarom moest vriend eigenlijk voor TO opkomen?

Ze werd toch niet fysiek aangevallen?

Het klinkt net alsof die dame als serieuze concurentie wordt gezien.

Vriend die zijn arm strak om de schouder van TO slaat als teken dat hij bezet is etc. etc.

Ik vind het gewoon een raar verhaal.

Zou er zelf niet echt mee zitten als dit zou gebeuren geloof ik.Eens.
quote:robo schreef op 26 mei 2010 @ 16:05:

Je hebt gewoon rare lui.

5 jaar geleden was ik kaal en ziek van de chemo, maar besloot toch Koninginnedag te vieren in de stad. Een minuut of tien dan, meer hield ik niet vol.

Ik was met mijn toenmalige vriend naar een optreden aan het kijken, komt er een meisje op me af, met een blik op mijn kale hoofd: "Als jij dood bent, mag ik 'm dan hebben?" en vervolgens een dikke knipoog naar mijn vriend.

Lomper heb ik het nooit meegemaakt!!

Dat is echt om te huilen... dat zulke K.wijven bestaan!!

Ongelofelijk!
Moest wel lachen toen ik het las. Afgelopen weekend was ik met mijn vriendin op stap. Ik was jrig en we zochten een plaatselijke kroeg op. Ik hou wel van een beetje geflirt dmv oogcontact en mijn vriendin heeft daar geen moeite mee.

Op een gegeven moment komt er een dame binnen, die binnen hat publiek observeert en daarbij ook mij aandachtig bekeek.

Haar blik was van "die wil ik hebben". Omdat flirten een spelletje en ik niet op zoek ben naar een ander heb ik die dame links laten liggen.

Enfin, ik ben gewoon de hel avond samen met mijn vriendin, met geen ander gesproken en die dame blijft maar kijken.

Mijn vriendin dacht...als ik ff weg ben zal ze wel komen...en ging express even naar de wc om te kijken wat er gebeurde.

En ja hoor....mijn vriendin had haar kont nog niet gelicht en daar kwam ze. Eerst een beetje met de rug naar mij drentelen in de hoop dat ik wat zou zeggen maar dat werkte niet.

Vervolgens kwam haar vrraag ..."is dat je vriendin?"

Ik dus gewoon Ja geantwoord. Vervolgens "hoelang hebben jullie al een relatie" En ik dus, al 4 jaar en ik heb het prima naar mijn zin"

En dan me met van die zaadvragende ogen aankijken en zeggen "owww ik vind jullie helemaal niet bij elkaar passen"

Mijn bek viel open...ze had beter gewoon een leuk gesprekje kunnen houden. Maar met zo'n uitspraak scoor je toch nooit. Elke normale vent zet dan de schakelaar om, ik wil met iedereen babbelen hoor, maar ga niet mijn relatie afkraken. Dan ben ik gauw klaar met je.

Dat ze direct wil zijn is prima....maar als ik dan zeg dat ik een prima relatie heb had ze haar plan wel even mogen bijstellen.

Een beetje respect mag er toch wel zijn.

Las overigens pas een boek "Liefde, wat hersenonderzoek onthult over de klik, de kus en al het andere, van Mark Mieras"

Daarin wordt beschreven dat uit onderzoek blijkt dat mannen vaker voor een singlevrouw kiezen maar dat vrouwen vaker voor een gebonden man kiezen. En dan praten we over universitair onderzoek. Bij deze vrouwen ontbrak daarbij alle tact.

Ik ga het stukje nog eens opzoeken.
quote:Snoek schreef op 26 mei 2010 @ 18:22:

Whoehaha sorry hoor ndh86 ik moet er nogal om lachen... jij ondertussen ook geloof ik? Goed hoor, van die middelvinger, kan jou het schelen. Die vrouw ging stukken verder dan die middelvinger van jou.

Als mij zoiets gebeurd zou zijn, dan zou ik het mokkel met open mond hebben aangestaard. Of ik was van verbazing in de lach geschoten. En mijn man was waarschijnlijk net zo ad rem geweest als jouw vriend. Maar dat komt omdat mijn man in het dagelijks leven regelmatig te maken heeft met mensen die niet helemaal sporen.

Wel leuk om te bedenken hoe het zou zijn gegaan als je vriend voor de gein had gezegd: "Jeetje, wat een goed idee zeg! Ik laat mijn vriendin hier ter plekke staan en dan gaan wij eens even flink in de touwen hangen samen." En als ze dan blij had gekeken, even doorgaan: "Maar niet heus, wat denk je nou zelf mafkees??" Woehaaaa.........deze onthoudt ik en ga ik de volgende keer gebruiken. (informeer wel van tevoren even mijn vriendin dat ik het op die manier ga doen haha)
@Lisbeth__Salander:

Grappig dat je alleen reageert (door het eens te zijn met Neele01) op de reactie van mijn vriend, maar niet op het gedrag van de sletsloerie dame in kwestie.... Zegt dat iets over jou?

@ Darkman:

Op Youtube staat een interview over flirten, met Mark Mieras (heb hier geen geluid...) http://www.youtube.com/watch?v=dkydBy4I5YQ

Ow, en overleg het zeker even met je vriendin van te voren.... scheelt weer een "echtelijke" ruzie
Viva la vida
Hee ndh86, kan me voorstellen hoor dat je 1e reactie is van WTF gaan we NU meemaken?? Kijk, als je het verhaal zo leest is het grappig maar als zo'n maf wief voor je neus staat te raaskallen...

@Darkman: da's wel verstandig ja, om je vriendin even in te lichten haha... Trouwens leuk dat jullie er samen lol om hebben, zo van: kijken wat er gebeurt als je vriendin haar hielen licht. Het zou een stuk leuker zijn geweest als die dame had gezegd, na jouw toelichting dat je bezet bent: 'Shit zeg, da's mooi balen voor mij. Nou ja, biertje dan maar? En wil je vriendin er ook één?' Maar nee hoor, gewoon met een plaat voor de kop zoiets stoms zeggen.

Dat van die vrouwen die een gebonden man interessant vinden, dat schijnt te maken hebben met dat die man blijkbaar is 'goedgekeurd' door de andere sekse (want hij heeft een relatie) en DUS istie aantrekkelijk. Komt er zoiets uit dat onderzoek? Wel apart dat het andersom niet zo werkt. Trouwens, is dan ook bekeken waarom veel mannen wél hun relatie afkraken ten opzichte van die single dame die interesse heeft? Ik bedoel, ben zelf ondertussen niet meer single maar heb het wel meegemaakt, en een single vriendin maakt het zo ongeveer wekelijks mee.

Djiez tis al keilaat, ik ga een potje tukken naast mijn echtgenoot
quote:ndh86 schreef op 27 mei 2010 @ 11:09:

@Lisbeth__Salander:

Grappig dat je alleen reageert (door het eens te zijn met Neele01) op de reactie van mijn vriend, maar niet op het gedrag van de sletsloerie dame in kwestie.... Zegt dat iets over jou?

@ Darkman:

Op Youtube staat een interview over flirten, met Mark Mieras (heb hier geen geluid...) http://www.youtube.com/watch?v=dkydBy4I5YQ

Ow, en overleg het zeker even met je vriendin van te voren.... scheelt weer een "echtelijke" ruzie Geen idee. Jij?
quote:Lisbeth__Salander schreef op 28 mei 2010 @ 07:24:

[...]

Geen idee. Jij?

Mijn eigen brein geeft aan dat wanneer mensen alléén de reactie van mijn vriend afkeuren, die mensen de actie van de dame in kwestie blijkbaar helemaal niet zo "raar" vinden.

Krijg dan ook het beeld op mijn netvlies dat ook jij en Neele01 zich weleens aan de voeten van een man hebben geworpen (terwijl die man met zijn vriendin/echtgenote op stap was) onder het uitroepen "neem me, neem me". Pure inbeelding, ik weet het.
Viva la vida
[quote]ndh86 schreef op 28 mei 2010 @ 08:16:

[...]

Mijn eigen brein geeft aan dat wanneer mensen alléén de reactie van mijn vriend afkeuren, die mensen de actie van de dame in kwestie blijkbaar helemaal niet zo "raar" vinden.

Krijg dan ook het beeld op mijn netvlies dat ook jij en Neele01 zich weleens aan de voeten van een man hebben geworpen (terwijl die man met zijn vriendin/echtgenote op stap was) onder het uitroepen "neem me, neem me". Pure inbeelding, ik weet het. :-p[/quote]

En een beetje dom ook . Lijkt alsof de hele toestand je behoorlijk onzeker maakt. Maar dat heb ik vast mis ?
Ik zou ook zoiets hebben van: "wtf?"

Weet niet hoe ik gereageerd zou hebben. Of heel adrem, of ik had haar alleen maar met open mond aangestaard...

Even een zijsprong:

Ik was laatst ergens op een evenement en ik zag een stel wat ik vaag ken (een echtpaar van eind 40 denk ik) en als we ze tegenkomen zeggen we meestal ook niet veel tegen hen. Ervaring uit 't verleden is ook dat het een beetje maffe mensen zijn. Kortom: ik mag ze gewoon niet en moet er ook niks van hebben. Aan het eind van de dag zei hij tegen me: "Jij ziet er moe uit, je hebt het zeker wel gehad?"

Ik had die dag inderdaad hard gewerkt op dat evenement, maar ik voelde me niet doodmoe. En dan bleef hij maar aandringen met dat ik er zo moe uitzag en me zeker zo moest voelen.

Dan zou ik wel willen schreeuwen: "Jij stomme idioot ik voel me helemaal niet moe bemoei je lekker met je eigen zaken!!!"

Maar het probleem is dan...je kunt dat niet zomaar zeggen, toch? En toch heb je daar af en toe zó de behoefte aan...

Die leuke dame uit de OP had die behoefte blijkbaar ook.

Dat zulke vrouwen bestaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven