Iedereen vind dat we moeten samenwonen

30-11-2019 23:32 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.

Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.

En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.

Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
29-12-2019 13:11
Hij heeft wel eigen vrienden en ik stimuleer hem heel erg daarmee af te spreken, ik spreek ook met mijn vriendinnen af zonder hem. En ja daar zou ik benauwd van worden als hij elke avond aan de deur zou staan, omdat ik ook nog een eigen leven heb naast hem. Klopt dat mijn leven allang op orde is en ik het ook niet erg vind om alleen (met of zonder kinderen) thuis te zijn. Juist daarom ben ik nu mijn grenzen goed aan het bewaken. Het leven draait niet alleen maar om een relatie.

Dat je dit nog steeds nodig vindt nadat jullie al een jaar een relatie hebben (en die grenzen dus al lang duidelijk zouden moeten zijn) klinkt niet goed hoor. Wat hierboven ook al aangegeven staat: jullie behoeftes liggen ver uit elkaar op dit vlak. Blijkbaar blijft hij pushen om dichterbij te komen en blijf jij terug pushen om hem op genoeg afstand te houden. Hoe leuk is het dat dat telkens een issue blijft? Dat blijft het ook als jullie ooit wel samen zouden gaan wonen, je vindt het immers nu (in een situatie waarin hij het thuis niet naar zijn zin heeft) al nodig om hem heel erg te stimuleren vooral met zijn vrienden af te spreken. Hoe denk je dat dat gaat zijn als hij bij jou woont en het fijn vindt om lekker thuis te zijn, gezellig samen met jou?

Misschien komen jullie hier wel uit hoor en dat het dan ook goed is (en het dus geen terugkerend probleem blijft) maar ik vind het heel erg moeizaam klinken allemaal. Het kan best dat het buiten dit probleem leuk is maar hoe leuk is het nog als hij altijd meer wil en jij altijd maar af moet houden om vooral niet verstikt te worden?
Alle reacties Link kopieren
MoeVanMoeder schreef:
27-12-2019 21:49
Uiteraard ben ik verliefd en maakt het niet uit waar hij komt te wonen. Maar het is dan helemaal niet praktisch eigenlijk in mijn ogen aangezien we een lat-relatie hebben en elkaar alleen de weekeinden zien.

Even voor de beeldvorming, ik wilde het eigenlijk niet te herkenbaar maken, dus ik verwijder deze post ook evt. Ik woon in regio Amsterdam, hij woont nu bij zijn ouders, waar zijn ex ook woont, in regio Haarlem. En hij werkt in regio Alkmaar (is daar helaas eens voordat wij elkaar kenden naartoe overgeplaatst vanuit Haarlem) Dus hoe handig is het dan dat hij in Amsterdam gaat wonen ipv bijvoorbeeld een plaatsje dichtbij zijn kinderen/ex, zijn werk of op de route van werk naar kinderen/ex? Waar hij nu voornamelijk reageert op woningen is een heel stuk van de route af, bij mij in de buurt. Maar misschien denk ik gek of afwijkend dat dat mij opvalt en ben ik alleen maar bang dat hij dit doet om alsnog heel dichtbij te komen wonen en elke dag evt dicht in de buurt te zijn en het dan ineens niet meer alleen de weekeinden zijn dat we elkaar zien, tegen de afspraken in? Kan idd zijn dat ik nu spoken ga zien. Dit zelfde heb ik namelijk met mijn moeder, waar ik nu weer even geen contact mee heb, dat ze heel dichtbij woont en ik altijd bang ben dat ze zomaar op de stoep staat. Het komt dus wel ergens vandaan.
ik heb ook een lat relatie maar ik zou zo bij mijn vriend om de hoek gaan wonen hoor. Waarom niet. De bedoeling van een lat is dat je allebei een eigen plekje hebt. Dat je zo vaak samen kan zijn als je wilt maar je ook terug kan trekken. Desnoods zou ik nog naast hem wonen. Zo lang ik maar mijn eigen plekje hou.
Alle reacties Link kopieren
Update: ik heb de relatie, dan al niet tijdelijk, stop gezet. De regeling met zijn kinderen is plotseling veranderd en zijn ouders staan op het punt hem werkelijk eruit te schoppen. Hij is wederom bezig met de aanvraag voor een urgentie in zijn eigen woonplaats maar het ziet er niet goed uit en dit zette net iets teveel druk voor me. Ik maak me wel beetje zorgen over zijn kinderen maar ik heb het even van me af gezet en probeer nu wat rust voor mezelf te vinden in deze situatie. Ik weet nog niet wat ik mettertijd ga doen, dus nog geen definitieve beslissing van mijn kant. We hebben nog wel beetje contact via de app, maar geef met alles wat hij zegt aan dat ik hem niet kan helpen. Ik vind het ook schandalig van zijn ouders deze situatie, maar ok
Dit klinkt als een goede beslissing.
Houd je zelf voor dat zijn kinderen zijn verantwoording is. Trek dat niet naar je toe, hoe sneu je dit ook vind

Of het lullig van zijn ouders is weet ik niet. Daar zal genoeg spelen.

Zorg goed voor jezelf en laat je niets aanpraten.
Alle reacties Link kopieren
Goede keuze en ik snap zijn ouders ook, zijn familie probeerde ze te helpen door hem dan maar naar jou te sturen en goddank ben je niet gezwicht, dont blame them for trying, hij moet leren voor zichzelf te zorgen, als hij steeds de kans krijgt om op anderen te leunen blijft het een moocher.
Maak je vrij van hem.
Zijn problemen zijn pakkie an.
Hij had het ook op orde kunnen hebben net als jij, hij maakt gewoon de verkeerde keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heel dapper besluit, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Rot voor jou dat het zo gelopen is. Maar ik denk dat je het juiste besluit hebt genomen. Sterkte de komende periode, ik vind het erg naar voor jullie beiden.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend dat het zo gelopen is, maar super goed dat je voor je zelf kiest. Sterkte komende tijd en hopelijk komt het nog op zijn pootjes terecht als hij wel een plek heeft en alles in wat rustiger vaarwater komt..
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties. Ik hoop ook dat het goedkomt voor hem en zijn kinderen op korte termijn, en ik dan even verder kan kijken of ik het toch nog een keer wil proberen. Het is zeg maar zo dat hij sinds 2 weken onverwacht bijna volledig voor zijn kinderen moet zorgen ivm problemen bij zijn ex thuis. Ik wil eigenlijk niet teveel in details treden, misschien verwijder ik nog een gedeelte, maar zijn ex is onder toezicht geplaatst en jeugdzorg dreigt met uit huis plaatsing, ook haar baby. Hij moet nu dus voorlopig alleen voor zijn kinderen zorgen en de moeder heeft een bezoekregeling. Zijn ouders weigeren kort gezegd mee te werken met jeugdzorg en de nieuwe regeling, willen niemand in hun huis hebben van jeugdzorg en ook niet dat hij de kinderen de hele week bij hen thuis heeft. Hij is nu met spoed een nieuwe urgentie aan het aanvragen, maar de medewerker heeft gezegd kleine kans dat nu wel lukt. Dit zette voor mij zoveel druk dat ik letterlijk mijn handen ervan af getrokken heb en het nu zelf even niet meer weet. Sorry voor het lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een ontzettend heftige situatie geworden zo! Die baby waar je het over hebt is een kind van zijn ex met een andere partner begrijp ik? En nu zijn zijn kinderen sinds twee weken bij hem, maar dat is (of was?) nog bij zijn ouders? Ik hoop dat hij nu wel urgentie kan krijgen (en tot die tijd zit hij nog bij zijn ouders, met zijn kinderen?). Wel heftig dat zijn ouders niemand van jeugdzorg toelaten in hun huis. Ik kan me er enerzijds wel iets bij voorstellen dat ze er echt niet op zitten te wachten maar voor hun kleinkinderen is dit wel een heel onzekere en heftige tijd...

In die zin vind ik het ook wel heel wat dat jij nu je handen er geheel vanaf trekt, aan de andere kant gaf grenzen stellen en resprecteren al flinke problemen dus in die zin kan ik me voorstellen dat dit de enige manier is waarop jij er nu mee om kunt gaan.

Wel heel eenzaam voor die man en zijn kinderen zo.
Wat een nare situatie. Toch denk ik dat jij de juiste beslissing hebt genomen, hoe vervelend het ook is.

Onthoud: jij bent niet verantwoordelijk voor zijn problemen.
Want eenmaal bij je in huis, gaat het echt geen actie meer ondernemen, en krijg je hem niet meer weg.

Kan hij hulp krijgen van gemeente of maatschappelijk werkster?

Ik vind het een wijze beslissing. Het geeft ook aan dat je steeds sterker wordt en je eigen mening durft te geven, en je je niet zomaar laat meetrekken in negatieve situaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze beslissing van mezelf ook heel heftig gezien de situatie. Mijn zorg-gen roept zeg maar dat ik ze moet helpen, alle 3. Ja het gaat om een baby van zijn ex en nieuwe vriend, jochie is pas 5 maanden. Wat daarmee gebeurt weet ik uiteraard niet. Hij woont nu idd sinds 2 weken met kids voltijd bij zijn ouders en de situatie word onhoudbaar. Toen ik hem na een week huilend aan de telefoon kreeg dat hij het niet meer trok en dat hij weg moest bij zijn ouders heb ik deze knoop door gehakt, ik voelde haast mijn keel dicht knijpen door de druk, dat ik het gevoel had dat hem NU moest helpen óf het uit moest maken. Hij weet nog niet dat ik er nog niet uit ben of het definitief is. En dit was inderdaad de enige manier waar ik er op dit moment mee om kan gaan, al is het nog zo moeilijk. Als wij echt voor elkaar bestemd zijn komt het weer goed als deze heftige periode voorbij is en rust is wedergekeerd. Zo niet, dan heb ik nu de juiste beslissing gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
arme kids, ma dr zaken niet op orde, pa niet en hun familie wil ze niet in huis, neef niett, zelfs opa en oma niet... treurig... wil je dat echt als (schoon)familie later?
Ik denk dat je het juiste besluit hebt gemaakt, maar zou het besluit definitief zo houden, iets zegt me dat je anders altijd de vrouw blijft die er niet voor hem was in moeilijkheden, al zag fam die natuurlijk naderen en probeerden daarom de pleuris in jouw schoenen te schuiven.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant voelde ik me ook een beetje in de zeik genomen door hem, hij wist al langer dat jeugdzorg betrokken was in het gezin van zijn ex. Niet dat het zo heftig zou verlopen misschien, maar hij heeft mij dus niks verteld totdat jeugdzorg de beslissing nam dat hij de kinderen moest nemen. Ik voelde me beetje voor het blok gezet, ook al is dit nu niet zijn schuld. Ik denk daadwerkelijk wel eens dat hij dit allemaal wel wist en gewacht heeft tot het zover was om me alsnog te bewegen tot samenwonen, gezien de ernst van de situatie. Maar ik ga er maar even vanuit dat hij dit echt niet heeft aan zien komen en het voor hem een even grote klap is. Ik voel me ook heel rot dat ik dit überhaupt denk over hem, zo wil ik toch niet denken? Ik ga normaal uit van het goede, het is nu erg zwart wit in mijn hoofd en heb ook op korte termijn een aantal afspraken met mijn psycholoog ingepland om alles goed met haar te bespreken en onafhankelijk te horen wat zij van de situatie maakt, ik vertrouw haar en weet dat ze een goede kijk heeft op dit soort dingen. Maar voor nu is bij mij thuis de rust wel even weder gekeerd, ik heb alleen de kinderen nog niks verteld, alleen dat hij het druk heeft en even niet komt de weekeinden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken naar de kinderen? Wat is evt gepast om te vertellen?
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
30-01-2020 20:27
iets zegt me dat je anders altijd de vrouw blijft die er niet voor hem was in moeilijkheden, al zag fam die natuurlijk naderen en probeerden daarom de pleuris in jouw schoenen te schuiven.
Daar ben ik idd ook bang voor
Alle reacties Link kopieren
Onderbuikgevoel klopte dus.
Want hij met zijn kids vlakbij zou makkelijk maken dat jij 2e honk/kdv werd.
Wel heel erg dat hij zoiets belangrijks als jeugdzorg in beeld niet heeft gedeeld met je.

Echt super dat je je gevoel meer serieus neemt. En niet meer gaat voor plaatje.

(wat ik trouwens idioot vind, is dat een degelijke situatie géén indicatie tot urgentie zou opleveren. We hebben het verdorie over kinderen die anders in een internaat of pleeggezin terecht komen.)
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
30-01-2020 20:54
Onderbuikgevoel klopte dus.
Want hij met zijn kids vlakbij zou makkelijk maken dat jij 2e honk/kdv werd.
Wel heel erg dat hij zoiets belangrijks als jeugdzorg in beeld niet heeft gedeeld met je.

Echt super dat je je gevoel meer serieus neemt. En niet meer gaat voor plaatje.

(wat ik trouwens idioot vind, is dat een degelijke situatie géén indicatie tot urgentie zou opleveren. We hebben het verdorie over kinderen die anders in een internaat of pleeggezin terecht komen.)
Idd dat onderbuikgevoel was juist goed omschreven.

Instantie waar hij nu voor de tweede maal een urgentie aanvraagt zegt: je hebt een dak boven je hoofd en de kinderen dus ook. Dat dat bij (groot)ouders is, is niet relevant. Hij staat niet op straat. Ik heb het ook bij een vriendin in mijn woonplaats gezien hoor, ging na scheiding bij haar moeder inwonen met een kindje en kreeg ook geen urgentie. Schandalig.

Ik hoop uiteraard verder wel voor hem en zijn kinderen dat het snel opgelost word en er een gezonde thuissituatie ontstaat voor hun alle 3.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het echt heel fijn dat ik even anoniem van me af kan schrijven en zoveel reacties krijg van mensen die ik niet eens ken, dat wilde ik even gezegd hebben!
Je hebt een wijs besluit genomen.
Wauw, wat heftig zeg en wat erg dat hij je niets hiervan verteld heft.
Wellicht krijgt hij eindelijk urgentie als hij wel letterlijk door zijn ouders eruit wordt gezet, wel heel zielig maar wellicht enige optie?

Ontzettend dapper dat je dit besluit hebt genomen. En geheel terecht en verstandig dat je voor jezelf en jouw kinderen kiest, die ben je namelijk wel verplicht om goed voor te zorgen en daar is deze keuze, hoe pijnlijk ook, een lichtend voorbeeld van: zelfzorg. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heftige situatie. Zo te lezen klinkt het als een zorgvuldig besluit. Terecht ook. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Deze man leunt wel heel erg op anderen. Is er echt geen vakantiehuisje te huur voor een wat langere periode als normaal huren niet lukt?

Sterkte TO.
Toscani schreef:
30-01-2020 22:30
Deze man leunt wel heel erg op anderen. Is er echt geen vakantiehuisje te huur voor een wat langere periode als normaal huren niet lukt?

Sterkte TO.

Daar zat ik ook aan te denken. In de winter zijn er zat huisjes te huur voor een lage prijs.
Maar dat is aan hem.

Hij is wel erg egoistisch bezig om dit te verzwijgen, en het blijkt maar weer dat er een reden was dat hij dicht bij je wilde wonen.
Goed gedaan hoor.

En je lichaam gaf al heel duidelijk aan dat je dit niet wilt, je voelde je keel dichtknijpen.

Het lijkt me het beste dat je definitief stopt met deze man. Het gaat hem niet worden. Het zal altijd drama blijven.
Opmerkelijk dat, behalve jij zelf, echt niemand nadenkt over wat het voor jouw kinderen betekent als hij met de hele familie bij jullie intrekt. Supergoed dat je ze daar tegen beschermt.

Ik vraag me trouwens af of hij, gezien de hoeveelheid hulpverlening en de actie van zijn ouders, echt geen urgentie kan krijgen. Ze gooien hem er straks uit namelijk. Dan heeft hij geen onderdak meer hè.
Ik kan niet anders dan respect en bewondering hebben voor jouw besluit. Jouw kinderen staan bovenaan jouw prioriteitenlijstje en hoezeer ook is geprobeerd door jouw schoonfamilie om jou in een positie te dwingen die echt niet goed is voor jouw kinderen, jij bent voor jezelf op blijven komen. Je mag echt wel trots zijn op jezelf, TO.

Dat de ouders van jouw ex hun eigen kind en hun eigen kleinkinderen niet (meer) willen helpen vind ik onbegrijpelijk. Maar het is niet jouw schuld en het is niet jouw probleem.

Je staat steeds sterker in je schoenen, TO. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ook de psycholoog jou een schouderklopje zal geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven