Iedereen vind dat we moeten samenwonen

30-11-2019 23:32 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Niet gedacht dat ik nog een topic zou openen, naast het lopende topic over de slechte relatie met mijn moeder. Maar dus toch.

Ik heb sinds ruim een jaar een nieuwe vriend. Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en hij 2 kinderen. Kinderen kunnen redelijk goed met elkaar overweg, we zijn al 2x wezen kamperen met z’n 7en.
Alles gaat goed tussen ons, behalve het volgende: hij heeft geen eigen huis. Zijn ex is na de scheiding in hun huurwoning gebleven, hij heeft een tijdje ondergehuurd bij een achterneef, maar dat werkte niet vanwege de drukte met zijn 2 kinderen, neef werkt voornamelijk nachtdiensten. Hij is toen 7 maanden geleden terug bij zijn ouders ingetrokken. Maar omdat hij niet een wereld salaris verdient moet hij dus nu wachten op een sociale huurwoning. Dat kan zomaar jaren duren, dat weet ik. Hij heeft al vanaf het begin problemen thuis, dagelijks ruzies en zijn ouders roepen dan dat hij maar snel moet oprotten. Zijn kinderen ziet hij nauwelijks meer inmiddels, omdat zijn ouders alles te druk vinden. Ze zijn nu dus 12 van de 14 dagen bij zijn ex. Ook zijn ex klaagt, die wil weer terug naar het co-ouderschap dat ze altijd hadden (ieder om de week hele week de kinderen). Nu vind mijn vriends hele familie plus zijn ex dat hij toch wel bij mij kan gaan wonen, want ik heb immers een huis? Probleem opgelost volgens iedereen. En dat dacht mijn vriend dus ook even, toen hij dat voorstelde. Maar ik wil dus helemaal nog niet samenwonen! En zeker niet in mijn kleine 4 kamerwoning, waar mijn eigen kinderen en ik maar net inpassen. Ik zou het mettertijd wel willen, over een jaar of 2-3, maar dan wil ik samen een groter huis zoeken. En omdat ik het zelf graag wil en niet omdat het maar moet. Ik vind het nu al meestal teveel, omdat hij het liefst het hele weekeind hier is, ook de weekeinden met zijn kinderen. Ik wil de dingen graag rustig opbouwen, ook in belang van alle kinderen.

En nu zijn er dus spanningen tussen ons, hij klaagt dat hij er zo ongelukkig van word. En hij word beetje geïrriteerd als ik wat anders wil doen de weekeinden, ik ging 3 weken geleden met een vriendin naar de sauna en toen had hij met zijn kinderen bij zijn ouders gezeten het hele weekeind, zei hij met verwijtende ondertoon. Ik kan er niet echt kwaad om worden omdat ik weet dat het frustratie is vanaf zijn kant, maar het word me allemaal wel een beetje in de schoenen geschoven. Als ik hem in huis neem, is het probleem opgelost. Voor iedereen, behalve mezelf. En soms denk ik: dan doe ik dat maar, ben ik ervan af, ik wil hem graag helpen. Maar ik wil dit niet op deze manier. Maar ik wil ook niet hierom de relatie verbreken, daarvoor houd ik teveel van hem en ook van zijn kinderen. Zijn ex heeft gezegd: “zodra je bij je ouders weg bent neem je de kinderen de hele week (om de week)” wat dus amper past bij mij thuis, er moeten dan 2-3 kinderen bij elkaar op de kamer slapen, dat is nu al klote in de weekeinden. En zijn ouders zeggen: “als je weg bent is er geen weg meer terug” dus als het niet werkt met samenwonen moet ik hem op straat zetten blijkbaar? Dit weerhoud me dan ook ontzettend, naast mijn mening dat dit veel te snel en min of meer afgedwongen is.

Ik weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Ik probeer eerlijk te blijven tegen hem en hij raakt alleen maar teleurgesteld als ik eerlijk ben. Help?
Ik vraag me ook af waarom zijn ouders hem niet meer in huis willen.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat het een onstabiele familie is die geen hulp accepteert maar die wel verwachten dat een ander hun problemen oplost. Ik zou nooit meer voor een partner met kinderen kiezen die zijn zaken zoals een huis, baan en opvang niet voor elkaar heeft want dan ben jij altijd aan de buurt omdat je je verantwoordelijk voelt voor zaken die niet van jou zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voet bij stuk houden.
En dat zou hij moeten begrijpen! Voor hem is het probleem opgelost als hij bij je intrekt, maar dat is iets wat jij absoluut niet wil. Niet doen dus!!!
Daar gaat de relatie anders sowieso op stuk lopen maar dan zit je wel ineens met een man en zijn kinderen in huis.
Wedden dat jij dan nog veel erger de schuld krijgt?
YagaBaba schreef:
31-01-2020 08:05
Ik vraag me ook af waarom zijn ouders hem niet meer in huis willen.
Dat schrijft ze toch: omdat die kinderen er fulltime wonen nu en ze niet met jeugdzorg om tafel willen.


Dat zegt overigens ook echt iets over zijn familie. Ik kan me ook zo voorstellen dat als je als opa en oma hoort dat het met je kleinkinderen niet goed gaat en jeugdzorg bemoeit zich er mee, je júist samenwerkt met jeugdzorg omdat je wilt dat het goed gaat met je kleinkinderen.

Verstandig besluit to, deze man (en zijn familie) lost geen problemen op maar wacht tot ze zo uit de hand lopen dat iemand anders het doet. Als jij weet dat het met je kinderen bij moeder niet goed gaat zet je álles op alles om een huis te vinden zodat je voor je kinderen kunt zorgen. Dat hij dat niet doet én dat hij zo’n ex heeft en verder zijn zaken ook niet op orde zegt heel erg veel over hem. Dat moet je je kinderen niet willen aandoen. Dat hij niet verteld heeft over jeugdzorg is echt heel kwalijk.
En als hij wel bij je intrekt zitten jij en je kinderen opeens met kinderen met een rugzakje en hulpverleners over de vloer. Dat is voor je eigen kinderen niet goed
Pas over samenwonen gaan denken als de kinderen allemaal het huis uit zijn of tenminste op een leeftijd zijn dat ze dat voor zichzelf kunnen beslissen.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 08:16
Dat schrijft ze toch: omdat die kinderen er fulltime wonen nu en ze niet met jeugdzorg om tafel willen.


Dat zegt overigens ook echt iets over zijn familie. Ik kan me ook zo voorstellen dat als je als opa en oma hoort dat het met je kleinkinderen niet goed gaat en jeugdzorg bemoeit zich er mee, je júist samenwerkt met jeugdzorg omdat je wilt dat het goed gaat met je kleinkinderen.

Verstandig besluit to, deze man (en zijn familie) lost geen problemen op maar wacht tot ze zo uit de hand lopen dat iemand anders het doet. Als jij weet dat het met je kinderen bij moeder niet goed gaat zet je álles op alles om een huis te vinden zodat je voor je kinderen kunt zorgen. Dat hij dat niet doet én dat hij zo’n ex heeft en verder zijn zaken ook niet op orde zegt heel erg veel over hem. Dat moet je je kinderen niet willen aandoen. Dat hij niet verteld heeft over jeugdzorg is echt heel kwalijk.
Zijn ouders wilden hem voor dit hele gebeuren ook al weg hebben daar. Ze hadden geen trek in de kinderen, want als die er waren moest hij naar TO.

Het kan natuurlijk zijn dat die ouders rotmensen zijn, maar het kan ook zo zijn dat het ze allemaal teveel is en dat ze er genoeg van hebben om de problemen van hun volwassen zoon op te lossen. Eigenlijk wat jij ook al schrijft dus: hij laat het erop aankomen en verwacht dat een ander het probleem oplost.
Snap best dat die ouders hem weg willen hebben als hij twee kinderen nagenoeg fulltime ten laste heeft. Waarom huurt hij geen particulier vakantiehuisje?
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij het niet kan betalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zorg gen niet de overhand nam en dat je voor je eigen kinderen kiest, die hebben nl wel een verstandige moeder en geen jeugdzorg shit, en daar mag je trots op zijn, verlaag je niet en laat je niet mee naar beneden trekken door mensen met problemen en slappe karakters, in plaats van bij jou te zeuren en zijn familie lastig te vallen had ie allang een plek kunnen regelen voor zijn kinderen, en hij had niet eens de volle omvang van de ellende aan jou verteld, hij had dus zo in jouw huis kunnen zitten met een horde kinderen.
Je hebt echt heeel verstandig gekozen en dat zegt jouw psycholoog straks ook!
En jij moet je niet meer druk maken om hem en zijn kinderen, trek je handen ervanaf en ontmoet boeiende mensen met een leuk leven, waar je mee omgaat wordt je mee besmet en jij hebt de taak om jouw kinderen op te laten groeien met fijne succesvolle mensen om af te kijken hoe je leeft, niet mensen in de afgrond die niks voor elkaar krijgen en op anderen leunen.
Verbreek het contact en kijk niet meer om!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas en heb het voor een deel gelezen. Heel goed dat je dit besluit genomen hebt. Ik vind dat jij wel erg makkelijk met de problemen van een ander wordt opgezadeld (geen woonruimte? Ik trek wel bij TO in met de kids. Problemen met ex-vrouw? TO past wel even bijna fulltime op de kinderen. Plus het hele weekend met zijn kinderen bij jou in je niet al te grote huis zijn, ik zou heel hard wegrennen.) Heel goed dat je ziet dat de grens nu bereikt is. Houden van iemand die zo slecht zijn zaakjes op orde heeft, werkt gewoon niet. Wel heel triest voor die kinderen, maar jij bent niet de aangewezen persoon om het allemaal maar op te lossen.

Ik hoop dat je sterk blijft en bij je beslissing blijft. Hij zal nu zelf aan de bak moeten om alles op te lossen en dat is goed.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 08:17
En als hij wel bij je intrekt zitten jij en je kinderen opeens met kinderen met een rugzakje en hulpverleners over de vloer. Dat is voor je eigen kinderen niet goed
En dit.
Alle reacties Link kopieren
En als jij jeugdzorg kindjes onder jouw dak hebt, reken maar dat jij ook een grote lamp op jou, je opvoeding en je kinderen krijgt en voor je het weet zit jij in de jeugdzorg molen met je zorg-gen dan wordt je er nog de dupe van ook.
Hou afstand!
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
31-01-2020 07:47
Opmerkelijk dat, behalve jij zelf, echt niemand nadenkt over wat het voor jouw kinderen betekent als hij met de hele familie bij jullie intrekt. Supergoed dat je ze daar tegen beschermt.

Ik vraag me trouwens af of hij, gezien de hoeveelheid hulpverlening en de actie van zijn ouders, echt geen urgentie kan krijgen. Ze gooien hem er straks uit namelijk. Dan heeft hij geen onderdak meer hè.
Ik denk dat TO vanaf het begin eruit had moeten stappen. Ze wist vanaf het begin wat voor vlees ze in de kuip had. Een man gescheiden, geen eigen huis en schijnbaar met een bak problemen.

Ik begrijp heel goed dat TO er niet aan begint deze man in huis te halen met zijn kinderen, maar toch vind ik het ook heel hard want nogmaals ze wist in watvoor relatie ze stapte.

Vind het ook erg arrogant klinken dat ze schrijft heb de relatie op hold gezet en ik denk er nog over na of ik hiermee verder wil. Dus als haar vriend of inmiddels ex zijn zaakjes op orde heeft dan mag tie weer komen, ik denk eerlijk gezegd dat ik als ik die man was inderdaad denkt in nood laat je mij stikken en je wilt mij alleen maar als het allemaal weer als een sprookje mag zijn.

Ik weet het niet hoor....denk serieus dat ze van te voren goed moet afwegen waar ze instapt ipv de chaos die nu is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
31-01-2020 08:43
Ik denk dat TO vanaf het begin eruit had moeten stappen. Ze wist vanaf het begin wat voor vlees ze in de kuip had. Een man gescheiden, geen eigen huis en schijnbaar met een bak problemen.
Tja, 'had moeten', dat is lekker makkelijk praten achteraf. Als ze er meteen uit was gestapt had hij waarschijnlijk weer gevonden dat ze hem geen kans gaf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De chaos die nu is ontstaan is natuurlijk niet haar schuld. Die was even groot geweest als die man haar zelfs nooit had ontmoet, aangezien zij vanaf het begin heel duidelijk heeft gemaakt dat bij haar intrekken geen optie was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
MissMaran schreef:
31-01-2020 08:33
En als jij jeugdzorg kindjes onder jouw dak hebt, reken maar dat jij ook een grote lamp op jou, je opvoeding en je kinderen krijgt en voor je het weet zit jij in de jeugdzorg molen met je zorg-gen dan wordt je er nog de dupe van ook.
Hou afstand!
Dat is echt de grootste onzin ooit. Als één ouder en z’n kinderen onder toezicht staan gaat jeugdzorg zich echt niet opeens bemoeien met andere kinderen van andere ouders.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:02
Dat is echt de grootste onzin ooit. Als één ouder en z’n kinderen onder toezicht staan gaat jeugdzorg zich echt niet opeens bemoeien met andere kinderen van andere ouders.
Als kinderen uit zo'n zooitje komen en ineens ondergebracht worden door hun dakloze vader bij een vreemde vrouw dan krijg je absoluut bemoeienis, en dat lijkt me heel verstandig, als je pleegouder wil worden krijg je al een heel traject, cursus en screening, je kunt echt niet ineens je kinderen die onder toezicht staan bij een kennis onderbrengen hoor.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
31-01-2020 09:06
Als kinderen uit zo'n zooitje komen en ineens ondergebracht worden door hun dakloze vader bij een vreemde vrouw dan krijg je absoluut bemoeienis, en dat lijkt me heel verstandig, als je pleegouder wil worden krijg je al een heel traject, cursus en screening, je kunt echt niet ineens je kinderen die onder toezicht staan bij een kennis onderbrengen hoor.
In dit geval zou de vader erbij komen wonen, en als ze die kinderen zou opvangen dan zouden ze neem ik aan alleen kijken of ze een geschikt opvangadres is. Niet of ze het goed doet met haar eigen kinderen, want door iemand in nood op te vangen geef je nog geen aanleiding om daaraan te twijfelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
31-01-2020 09:15
In dit geval zou de vader erbij komen wonen, en als ze die kinderen zou opvangen dan zouden ze neem ik aan alleen kijken of ze een geschikt opvangadres is. Niet of ze het goed doet met haar eigen kinderen, want door iemand in nood op te vangen geef je nog geen aanleiding om daaraan te twijfelen.
Het lijkt me sowieso niet verstandig om in het zicht van jeugdzorg te komen doormiddel van een probleemgezin, je krijgt een vinkje achter je naam en komt in het systeem.
Vaak gaan probleemgevallen met andere probleemgevallen om, dat is algemeen bekend, soort zoekt soort dus ze gaan echt wel extra opletten, het percentage dat daar tegenaan hangt om dat soort mensen is gewoon hoger.
Sjaantje37 schreef:
31-01-2020 08:43
Ik denk dat TO vanaf het begin eruit had moeten stappen. Ze wist vanaf het begin wat voor vlees ze in de kuip had. Een man gescheiden, geen eigen huis en schijnbaar met een bak problemen.

Ik begrijp heel goed dat TO er niet aan begint deze man in huis te halen met zijn kinderen, maar toch vind ik het ook heel hard want nogmaals ze wist in watvoor relatie ze stapte.

Vind het ook erg arrogant klinken dat ze schrijft heb de relatie op hold gezet en ik denk er nog over na of ik hiermee verder wil. Dus als haar vriend of inmiddels ex zijn zaakjes op orde heeft dan mag tie weer komen, ik denk eerlijk gezegd dat ik als ik die man was inderdaad denkt in nood laat je mij stikken en je wilt mij alleen maar als het allemaal weer als een sprookje mag zijn.

Ik weet het niet hoor....denk serieus dat ze van te voren goed moet afwegen waar ze instapt ipv de chaos die nu is ontstaan.
Hm.. dan moet iemand wel eerlijk zijn over zijn bedoelingen.
Het overkomt deze man allemaal wel en dit zal dan weer het volgende drama zijn in zijn leven: “ Ik had een vriendin en toen we op het punt stonden om samen te gaan wonen liet ze mij ineens vallen, terwijl ik in zo’n moeilijke situatie zat”.

Hij was gewoon op zoek naar een vrouw om bij in te trekken en zijn familie stimuleerde dat. Dat maakt het toch een heel ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
31-01-2020 08:33
En als jij jeugdzorg kindjes onder jouw dak hebt, reken maar dat jij ook een grote lamp op jou, je opvoeding en je kinderen krijgt en voor je het weet zit jij in de jeugdzorg molen met je zorg-gen dan wordt je er nog de dupe van ook.
Hou afstand!

Inderdaad kijk hier mee uit.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
31-01-2020 08:21
Zijn ouders wilden hem voor dit hele gebeuren ook al weg hebben daar. Ze hadden geen trek in de kinderen, want als die er waren moest hij naar TO.

Het kan natuurlijk zijn dat die ouders rotmensen zijn, maar het kan ook zo zijn dat het ze allemaal teveel is en dat ze er genoeg van hebben om de problemen van hun volwassen zoon op te lossen. Eigenlijk wat jij ook al schrijft dus: hij laat het erop aankomen en verwacht dat een ander het probleem oplost.
Dit is ook het eerste dat in mij opkomt. Zijn ouders stellen hem een ultimatum nu zodat hij eens echt actie moet gaan ondernemen. Ze zijn het gewoon zat dat hij niet hard genoeg zoekt en ik kan me ook goed voorstellen dat het ze allemaal teveel wordt, het is me nogal niet wat zeg om een heel gezin in huis te hebben.
I like being a mess. It's who I am.
LaverneB schreef:
31-01-2020 09:21
Hm.. dan moet iemand wel eerlijk zijn over zijn bedoelingen.
Het overkomt deze man allemaal wel en dit zal dan weer het volgende drama zijn in zijn leven: “ Ik had een vriendin en toen we op het punt stonden om samen te gaan wonen liet ze mij ineens vallen, terwijl ik in zo’n moeilijke situatie zat”.

Hij was gewoon op zoek naar een vrouw om bij in te trekken en zijn familie stimuleerde dat. Dat maakt het toch een heel ander verhaal.
Ja, dit natuurlijk.

TO heeft zich niet laten bespelen. Gelukkig maar.
AllyMcBeal schreef:
31-01-2020 09:49
Dit is ook het eerste dat in mij opkomt. Zijn ouders stellen hem een ultimatum nu zodat hij eens echt actie moet gaan ondernemen. Ze zijn het gewoon zat dat hij niet hard genoeg zoekt en ik kan me ook goed voorstellen dat het ze allemaal teveel wordt, het is me nogal niet wat zeg om een heel gezin in huis te hebben.

Dit inderdaad. En TO schrijft dat er veel ruzies zijn, grote kans dat TO's vriend een erg moeilijk persoon is en moeilijk mee samen te leven is. Ouders zetten doorgaans niet zomaar hun kinderen uit huis, en om die ouders zonder info af te schilderen als monsters klopt natuurlijk van geen kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven