Iets gevonden

06-02-2016 16:13 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn vriend heeft een tas die hij gebruikt voor meerdere doeleinden. Hij neemt de tas mee naar zijn werk of naar de sportschool. Vandaag vond ik een pakje condooms in die tas, waar 2 gebruikte condooms inzaten. Wij gebruiken geen condooms, ik heb erover gevraagd en hij zei dat deze al 1 jaar oud waren. Toen hadden wij nog geen relatie. Hij werd ontzettend boos, hij voelde zich voor het blok gezet en hij flipte wel een beetje. Terwijl ik simpelweg gewoon vroeg, waarom zit dat in je tas. Hij zei dat hij het vergeten was (de condooms zaten in een zijvakje). Nu geloof ik hem wel, maar ik vraag me af of niet naïef ben. Vertrouwen doe ik ook zeker, maar soms ben je blind van liefde en blind voor signalen.

Wat denken jullie?

Heb ik reden om te twijfelen?

Totaal aantal stemmen: 175

Nee, je doet er goed aan om hem te vertrouwen (11%)
Ja, je moet realistisch zijn en vraagtekens zetten (89%)
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
Poeder op de bodem? Waren het geen chirurgenhandschoenen?

*the plot thickens*
Ik geloof hem absoluut. Als jij ze niet mocht vinden had hij ze nooit in zijn tas gedaan.
quote:enisa22 schreef op 06 februari 2016 @ 22:39:

[...]

ja, 2018. Dus aangeschaft in 2014, maar dan nog kan hij de condooms ook recentelijk hebben gekocht. Het was een zijvak met rits en er lag een soort poeder spul op de bodem. Ik weet niet of dat van de condooms was, de condooms zelf in het pakje waren wel intact, geen sperma maar ze vielen niet uit elkaar.Misschien zijn de condooms na een jaar wel poreus geworden, sperma inmiddels opgedroogd en dat lag op de bodem van het zijvakje van de tas.
quote:kippetje29 schreef op 07 februari 2016 @ 11:11:

[...]

Misschien zijn de condooms na een jaar wel poreus geworden, sperma inmiddels opgedroogd en dat lag op de bodem van het zijvakje van de tas.Hier moest ik ook aan denken ja.
TO is dit het enige wat zou wijzen op vreemdgaan? Nooit verdacht telefoongedrag? Nooit onverklaarbare afwezigheid?
quote:Marana_ schreef op 07 februari 2016 @ 11:06:

Ik geloof hem absoluut. Als jij ze niet mocht vinden had hij ze nooit in zijn tas gedaan.

Wat een onzin, dit. Als het altijd zo zou werken zoals jij nu beweert, (hij/zij mag het niet vinden, dus ik draag het bewijsmateriaal nooit bij me), dan zouden er niet zoveel mannen en vrouwen betrapt worden op vreemdgaan, omdat ze precies een keer het bewijs wèl vergeten te verdonkeremanen.

Al die andere keren is het wellicht goed gegaan, en deze keer is ie ze vergeten weg te gooien. Hij werd bijvoorbeeld gebeld bij thuiskomst, vervolgens ging ie eten en daarna de kroeg in. Oh shit, die condooms, vergeten! F*ck!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Tovergieter, ik ben dan ook nooit betrapt. Terwijl er wel andere signalen waren op te pikken door mijn man, los van bewijsmateriaal dus. En met mij zijn vele anderen nooit betrapt.

Als er verder geen signalen zijn, waarom zou TO dan dit niet geloven?
quote:JulienClerc schreef op 07 februari 2016 @ 10:39:

Ik geloof hem, dit zou mij kunnen overkomen.En tas die je bijna dagelijks gebruikt? En daar meer dan een jaar condooms in laten zitten die je nooit gebruikt?
quote:Corona67 schreef op 07 februari 2016 @ 11:54:

[...]

En tas die je bijna dagelijks gebruikt? En daar meer dan een jaar condooms in laten zitten die je nooit gebruikt?In een zijvlakje. Zo'n vakje wat je nooit gebruikt.
quote:Marana_ schreef op 07 februari 2016 @ 12:04:

[...]

In een zijvlakje. Zo'n vakje wat je bijna nooit gebruikt.
Hij geeft toch toe ze gebruikt te hebben,wanneer en zelf specifiek met wie?

Ik geloof hem wel,maar ik ken dan ook mannen die zo suf zouden kunnen zijn om te vergeten dat die dingen nog in hun tas zitten.
Een jaar in je tas 2 gebruikte condooms jakkes wat een bullshit en vies bah bah bah
quote:Marana_ schreef op 07 februari 2016 @ 11:24:

TO is dit het enige wat zou wijzen op vreemdgaan? Nooit verdacht telefoongedrag? Nooit onverklaarbare afwezigheid?Hier ben ik ook benieuwd naar. Maar in combinatie met zijn overdreven reactie, zou ik hem niet snel het voordeel van de twijfel geven. Als je vriendin zoiets vindt, dan is het toch logisch dat ze bang is dat je vreemd gaat. Ipv er luchtig grappenmakend op te reageren, reageert hij boos/ panisch. Dat klopt mi niet.
Ik vraag me dan weer af waarom jij in zijn sporttas snuffelt. Voorgevoel? Onderbuikgevoel?

Opgehelderd.
Ook een Pluviofiel
Dat heeft ze uitgelegd, ze zocht een oplader in die tas, op zíjn advies nota bene.

Dus niet op eigen initiatief.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 februari 2016 @ 13:04:

Dat heeft ze uitgelegd, ze zocht een oplader in die tas, op zíjn advies nota bene.

Dus niet op eigen initiatief.Ah ok, Dat had ik even gemist.
Ook een Pluviofiel
Are you serious? Wat zullen 2 "gebruikte" condooms in zijn tas daar doen, denk je?
quote:ciambella schreef op 07 februari 2016 @ 12:56:

[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Maar in combinatie met zijn overdreven reactie, zou ik hem niet snel het voordeel van de twijfel geven. Als je vriendin zoiets vindt, dan is het toch logisch dat ze bang is dat je vreemd gaat. Ipv er luchtig grappenmakend op te reageren, reageert hij boos/ panisch. Dat klopt mi niet.Nee, verder absoluut geen signalen. Hij is niet extreem sociaal dus hij is vaak thuis, en als hij ergens heengaat wil hij graag dat ik meega, wat ik ook vaak dke. We hebben eigenlijk de hele dag wel contact met elkaar.. en we wonen dus samen. Zijn telefoon bevat qua inhoud ook niets verdachts.
quote:edamame schreef op 07 februari 2016 @ 09:58:

Ik kom regelmatig in tassen dingen tegen die er al jaren inzitten. Labello's, bonnetjes, hotel reserveringen, tickets.

Vooral in vakjes die ik niet vaak gebruik. Ondanks dat ik mn tas regelmatig uitzoek.

Ik denk dus dat hij het gewoon echt kan zijn vergeten (en zijn reden waarom hij het toentertijd niet direct weg kon gooien is aannemelijk). Praat met hem en vraag hem desnoods hoe hij zou reageren als het andersom was, mocht hij weer boos/defensief worden.Ik vroeg hem inderdaad hoe hij zou reageren als het andersom was. Hij zei dat hij heel boos zou worden, dus hij begreep mij wel. We hebben gisteren amper gepraat omdat ik daar geen behoefte aan had. Vandaag zouden we iets gaan doen maar dat heb ik afgezegd. Hij zei dat hij zich ontzettend schaamt en niet weet hoe hij daarmee moet omgaan, en dat hij zichxelf voor z'n kop kan slaan. De confrontatie zorgde ervoor dat hij zo boos werd, dat waren zijn woorden. Morgen ga ik het gesprek nog een keer aan, ben benieuwd of hij zich weer zo laat gaan.
quote:enisa22 schreef op 07 februari 2016 @ 15:11:

[...]

Nee, verder absoluut geen signalen. Hij is niet extreem sociaal dus hij is vaak thuis, en als hij ergens heengaat wil hij graag dat ik meega, wat ik ook vaak dke. We hebben eigenlijk de hele dag wel contact met elkaar.. en we wonen dus samen. Zijn telefoon bevat qua inhoud ook niets verdachts.Waarom wantrouw je hem op basis van een paar duidelijk oude condooms, waar hij een goeie verklaring voor heeft? Omdat hij boos reageerde? Door jouw toon?
quote:enisa22 schreef op 07 februari 2016 @ 15:18:

[...]

Ik vroeg hem inderdaad hoe hij zou reageren als het andersom was. Hij zei dat hij heel boos zou worden, dus hij begreep mij wel. We hebben gisteren amper gepraat omdat ik daar geen behoefte aan had. Vandaag zouden we iets gaan doen maar dat heb ik afgezegd. Hij zei dat hij zich ontzettend schaamt en niet weet hoe hij daarmee moet omgaan, en dat hij zichxelf voor z'n kop kan slaan. De confrontatie zorgde ervoor dat hij zo boos werd, dat waren zijn woorden. Morgen ga ik het gesprek nog een keer aan, ben benieuwd of hij zich weer zo laat gaan.

Geloof je dat?

Gewoon een vraag hoor.

Kijk, eigenlijk heb je weinig keus. Je gelooft hem wel of niet. Ook bij niet geloven hoef je niets te doen of zo. Je hoeft niet bij hem weg of wat dan ook, jij bepaalt wat je hier mee doet.

Mensen reageren vanuit hun eigen gevoel of ervaring, daarom verschillen de meningen over of zijn verhaal al dan niet geloofwaardig zou zijn voor iemand hier die reageert. Alleen jij bepaalt of zijn verklaring geloofwaardig is voor jou.

Is dit een pracht van een relatie, heb jij nooit twijfels gehad, nooit het idee dat er iets niet in de haak was, dan begrijp ik volkomen dat je hem op zijn woord gelooft.

Wat wie dan ook er verder van denkt.

Dat is verder totaal onbelangrijk.
Maar maar maar...toen jullie verkering kregen heeft hij nooit gezocht naar die condooms? Was niet nodig ze toen bij zich te hebben?
Ik snap niet waarom hij zich kapot schaamt voor niet weggegooide vuilnis in zijn tas. Want dat is wat het is. Maar goed, ik ken hem niet.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Maar daar zit 'm juist de crux in mijn optiek. Het is nu eenmaal geen brood of van mijn part een tampon.

Het zijn gebruikte condooms. Dat maakt het juist een ingewikkelder verhaal dan wanneer hij een pakket brood met pindakaas een jaar in zijn tas laat zitten.

Dat hij zich schaamt vind ik dan weer niet gek, ik vind boos worden wel heel gek. Want meer dan schrikken en gegeneerd uitleggen hoe en wat vind ik buiten proportioneel als er verder niks aan de hand is.
Mm je hebt gelijk Leo. Ik zou ook niet boos worden maar me schamen, een beetje, en dan zou ik er waarschijnlijk om lachen. Maar ik doe wel vaker gekke dingen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven