Ik haat mannen...

16-09-2018 18:38 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.

In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.

De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.

Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.

Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.

Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.

Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
Vixxen schreef:
20-09-2018 15:25
Dank je wel :)

Ik moest even goed nadenken over je bericht. Want wilde wel een goed geformuleerd antwoord geven. Komt ie ;) :

Ik vind het hele autisme gebeuren nog steeds vaag hoor. Toen ik voor de eerste keer mijn diagnose kreeg (bijna 20 jaar geleden) was er een heel ander beeld bij autisme dan nu. Toen werd het nog gezien als een stoornis in de sociale en communicatieve vaardigheden. Nu wordt het gezien als een stoornis in de prikkelverwerking. Ook is er ineens aandacht voor autisme bij vrouwen; dat zich schijnbaar heel anders uit dan bij mannen. Lange tijd werd ook gedacht dat autisme vooral bij mannen voorkwam en minder bij vrouwen. Tegenwoordig zet men daar vraagtekens bij. En zo zijn er nog meer voorbeelden.
Bij mij is daardoor mijn behandeling ook vreselijk geweest. Er was nog te weinig bekend, ik veranderde om de drie jaar van diagnose en kreeg elke keer een verkeerde therapie aangeboden.
Het onderzoek naar autisme staat gewoon nog in de kinderschoenen naar mijn mening. De werking van onze hersenen is nog steeds deels een mysterie voor artsen. Hoe meer men weet over de werking van de hersenen, hoe meer men weet over autisme.
Ik vind het in ieder geval nog steeds moeilijk te begrijpen soms haha :$ Ik kom regelmatig met andere autisten in contacten en herken me meestal totaal niet in hun gedrag...

De voorbeelden die je aanhaalt kunnen autisten zijn, maar ook gewoon mensen zijn met weinig empathie/stronteigenwijs ;) Over het algemeen hebben de meeste mensen autistische trekjes, maar dat betekent niet automatisch dat ze autisten zijn. Daarnaast heb je zwaar autisme en licht autisme en alles wat daar tussen in zit. Mensen met een lichte vorm van autisme functioneren vaak redelijk goed in de samenleving.

Ik ben geen psycholoog, dus ik heb helaas niet alle antwoorden.

Wat leesvoer betreft vond ik de volgende boeken wel interessant: "Een vreemde wereld' van Martine Delfos. En 'Niet ongevoelig' van Henny Struik (dit boek gaat specifiek over vrouwen met autisme). Beide boeken zijn mij destijds aanbevolen door psychologen.
En anders misschien deze website: https://www.autisme.nl/over-autisme/wat ... rnis).aspx

Ik hoop dat ik een beetje een goed antwoord heb kunnen geven.
Jazeker! Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, ik ga even kijken of ik de boeken bij bol.com of zo kan kopen/bestellen en ga nu de link aanklikken en het artikel lezen.

Moeilijk inderdaad om te bepalen of iemand gewoon weinig tot geen empathie heeft, eigenwijs is, introvert of dat er echt iets aan de hand is waar je rekening mee kan houden. Door bijvoorbeeld gewoon te vertellen dat je heel verdrietig bent omdat je huisdier is gestorven, uitleggen dat je erg aan het dier gehecht was ipv alleen te zeggen: mijn huisdier is gestorven.

Het is maar een voorbeeld maar bij iemand die ik ken was zijn reactie imo zo ontzettend lomp! Terwijl het toch een dierenliefhebber is die zou kunnen begrijpen (dacht ik) dat je daar verdriet van hebt.
Maar dat moest ik echt uitleggen, dat ik er doodziek van was maar het lijkt wel of hij zoiets niet snapt. Zijn reactie: dan koop je toch een nieuwe? En meteen enthousiast opsommen wat ook leuke huisdieren zijn. Dan moet ik echt uitleggen dat het geen plant was en dan nog valt het kwartje niet echt. Terwijl diezelfde persoon maandenlang ontroostbaar was toen zijn kat overleed.. dát soort dingen begrijp ik dan niet maar ik voel wel aan dat het geen onverschilligheid is, kan het niet goed uitleggen.

Ook ik denk dat er gewoon nog veel te weinig over bekend is, denk ook van best veel mensen dat ze meer tijd moeten nemen om prikkels te verwerken. Ik bedoel gewoon even een uurtje, of 2 of 3 rust moeten nemen als ze thuiskomen zonder computer, tv of krant.
Heb ik zelf ook wel eigenlijk, zeker na een drukke dag of een gesprek dat veel van je vraagt heb ik echt een tijdje rust nodig om alles nog eens te overdenken. Doe ik dat niet (toch de telefoon opnemen, me over laten halen om nog even bij iemand langs te gaan) krijg ik vaak migraine en niet zo'n beetje ook.
Volgens mij een teken van je lichaam dat zegt: en NU ga je liggen, licht uit, geluid uit; het is genoeg geweest.

Mss ook autistische trekjes? Zou zomaar kunnen, ik herken het ook niet bij anderen. Ook niet als ze me zelf vertellen dat ze die diagnose hebben gehad. Nou ja, op 1 persoon na, toen hij zei dat hij Asperger had snapte ik opeens een heleboel 'eigenaardigheden' van hem.
En hou daar ook rekening mee, hij neemt wat je schrijft bv heel letterlijk, een cynische opmerking om iets te relativeren is aan hem niet besteed. We mailen regelmatig en dat gaat stukken beter nu ik weet hoe hij platte tekst leest: hij neemt alles letterlijk.

En verder maakt het eigenlijk niet zoveel uit denk ik, je gaat tenslotte met mensen om, niet met wandelende ziektes. Hoe je het ook noemt, iedereen heeft zijn eigenaardigheden en als dat erg botst tussen twee mensen worden het geen dikke vrienden zoveel is zeker.

Maar als iemand zich een stuk beter voelt als de deur naar de gang openstaat (ik ken zo iemand) dan doe ik gewoon die deur open ook al doe ik hem zelf liever dicht altijd.
Dan denk ik ook wel: huh? mijn woonkamer is best groot, met deuren naar het balkon, veel planten, veel ramen (aan 3 kanten) hoe kan iemand zich nou opgesloten voelen als de deur naar de gang dicht is? Niet op slot voor alle duidelijkheid, je kan zo naar buiten lopen.
Nu denk ik -samen met nog wat trekjes- dat diegene wellicht ook...?
Geen probleem nogmaals, maar wel fijn om het wat beter te begrijpen zodat je iemand niet per ongeluk een rotgevoel geeft terwijl het makkelijk te voorkomen is. Door bv de deuren open te laten staan :)

Beetje vage reactie van me ben ik bang maar daarom wil ik er ook wat meer vanaf weten. Nogmaals bedankt voor de moeite, ik ga eerst eens lezen en wel fijn dat ik nu weet wat boeken zijn die ook psychologen aanbevelen, ik ga kijken of ik ze meteen kan bestellen.
Tnx nogmaals!! :)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-09-2018 00:23
Reden: ongepast
94.12% gewijzigd
O Len12345, misschien nog een tip als je netflix hebt: de serie Atypical. Grappige serie over een autistische jongen.
Als je mannen haat dan zou ik maar geen relatie met een man aangaan. Gaat nooit goed natuurlijk.

En waarom zou je op dit vlak wat moeten?
Ik haat de mannen die mij slecht hebben behandeld.

Ik hou van de mannen die mij goed hebben behandeld.

Ik hou vooral van mijn huidige man, met hem heb ik toekomst. Omdat hij mij goed behandelt.

Met de slechte heb ik verleden en dat is voorbij.
Zo geel als een kanariepiet
Ik haat ook niet alle mannen, maar ik wantrouw ze wel. Laatst zat een collega met mij te flirten, bleek hij een vriendin te hebben. Tsja.
Cheeks schreef:
21-09-2018 05:55
Ik haat ook niet alle mannen, maar ik wantrouw ze wel. Laatst zat een collega met mij te flirten, bleek hij een vriendin te hebben. Tsja.
Zoals mannen nogal snel schijnen te denken dat als een vrouw zegt dat ze koffie wil, ze bedoelt dat ze wil neuken, heb ik de indruk dat (vooral gekwetste) vrouwen nogal snel schijnen te denken dat vriendelijkheid hetzelfde is als flirten.

Het zou zomaar kunnen dat je collega niet op zoek was naar een mogelijkheid je in het kopieerhok te bespringen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
21-09-2018 07:09
Zoals mannen nogal snel schijnen te denken dat als een vrouw zegt dat ze koffie wil, ze bedoelt dat ze wil neuken, heb ik de indruk dat (vooral gekwetste) vrouwen nogal snel schijnen te denken dat vriendelijkheid hetzelfde is als flirten.

Het zou zomaar kunnen dat je collega niet op zoek was naar een mogelijkheid je in het kopieerhok te bespringen.
Lichaamstaal zei wat anders. Knipogen, over zijn lippen likken, kopieeren van gedrag etc. Of het is wie hij is kan ook.
Cheeks schreef:
17-09-2018 15:11
Mijn laatste normale ex komt uit mijn studententijd. Toen waren er overal single mannen. Nu is mijn kring veel kleiner geworden en is bijna iedereen bezet of er scheelt wat aan. Familie heb ik niet hier, alleen ouders en jongere zus. Beide oudere zijn enig kind. Maar misschien heeft een collega nog ergens een knappe broer die mij van gedachten gaat doen veranderen. Wie weet.
Aan jou scheelt niks...
En flirten mag altijd.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Cheeks schreef:
21-09-2018 15:37
Lichaamstaal zei wat anders. Knipogen, over zijn lippen likken, kopieeren van gedrag etc. Of het is wie hij is kan ook.
Over zijn lippen likken? Klinkt niet als flirten. Ofwel hij heeft ergens last van ofwel het is gewoon ongepast gedrag.
Cheeks schreef:
21-09-2018 15:37
Feit is dat het jouw interpretatie van gedrag is. Jij oordeelt daar kennelijk vrij stevig over maar feitelijk is dat meer projectie van jouw overtuigingen dan dat je echt weet wat hij bedoelt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Vixxen schreef:
21-09-2018 00:06
O Len12345, misschien nog een tip als je netflix hebt: de serie Atypical. Grappige serie over een autistische jongen.
Geen netflix... maar tnx voor de tip, ik noteer het wel even, heb wel iets met allerlei series in mijn pakket maar eigenlijk nooit naar gekeken, ga ik nu maar eens doen :)

Heb inmiddels via je link al heel wat info, weet nu ook meer info te vinden over volwassenen.
Interessant dat ws veel meer vrouwen dan gedacht werd ook ASS hebben.
Zou heel goed kunnen dat 'hoogsensitief' wat toch vaak een beetje weggelachen wordt ook een vorm van ASS is.

Heel verhelderend dat het om 'prikkels' draait even heel kort door de bocht in sommige gevallen, verklaart bv waarom iemand compleet en echt tot tranen toe overstuur raakt als er een treinstoring is, extra moet overstappen of in een vervangende bus propvol mensen moet stappen. (om maar iets te noemen, gewoon dat alles niet loopt zoals gepland, mensen die onvermijdelijk tegen je aanstaan, later thuis = paniek).
Nogmaals bedankt, ik ga de boeken ook lezen en hopelijk die serie bekijken :)
ikbensnuffelbeertje schreef:
22-09-2018 22:11
Aan jou scheelt niks...
En flirten mag altijd.
Er scheelt wat aan is dat ze vreemdgangers zijn, kinderen hebben etc.
Ik ben altyd voor oudere rijpere mannen gegaan ongeveer 9 of 12 jaar ouder. Ze zijn groter geschapen en hebben meer ervaring. Voor jonger ging ik niet ik voelde me niet zeker naast een jonger iemand en ook was het voor mij geen partij.
Sinds mijn relatie over is vrij ik afentoe met iemand die ik ken vanuit het bedrijf 43 jaar, de seks is heerlijk en voel me ook niet schuldig na aanzien van mijn exvriend hebben het goed afgesloten en nog goed contact.
Want na de 40 maakt de penis nog een groeispurt? 🤣
Cheeks schreef:
23-09-2018 13:45
Want na de 40 maakt de penis nog een groeispurt? 🤣
Als je tegen de 100 bent, dan sleep je ‘m mee over de grond. Weet iedereen toch🤪 Whaaahaa
Titel/OP is misleidend... Je haat het, door je verleden ontstane, beeld van mannen, dat je projecteert op mannen die je al dan niet kent...
Magister schreef:
23-09-2018 18:47
Titel/OP is misleidend... Je haat het, door je verleden ontstane, beeld van mannen, dat je projecteert op mannen die je al dan niet kent...
Klopt.
Ik heb het weer geprobeerd, Tinder, Bumble. Alleen maar rare mannem gematcht. Een vond dat schuren geen vreemdgaan was (wie doet uberhaupt nog na de pubertijd). Een ander stortte meteen een bak issues over me heen.

Elke keer als ik me eenzaam voel en het probeer ben ik weer net zo snel klaar mee. Op het werk een collega die steeds flirt en nu een zwangere vriendin blijkt te hebben.

Zo moe hierdoor. Zijn alle goede mannen al 'ingenomen' in de tijd dat ik hufters datete?
Date even een tijdje niet. Daar zal toch niks goed uit voortkomen nu, aangezien je meer bezig bent met bewijzen zoeken dat mannen slecht zijn dan dat je zoekt naar een leuke man.

Maak een reis door Europa oid en focus je even op wat anders. En nee, niet stiekem mannen gaan zoeken terwijl je in Budapest rondwandelt. Het beste is echt om even afstand te nemen van het daten.
Schuren?

Hahaha oudere mannen zijn groter geschapen! :rofl:
Je hebt vastgesteld dat je een diepgeworteld wantrouwen hebt richting alle mannen. Dat kan, maar je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk door er toch een te willen. Tegen, kennelijk, beter weten in. Waarom nog nutteloze energie steken in de stille hoop dat er tóch eentje tussen zit die wel betrouwbaar is ? Om vervolgens weer een nieuw bewijs van het tegendeel te krijgen.

Ok. Er is dus niet een man betrouwbaar. Geef het op en focus je energie en positiviteit op jezelf. Ga een leuk leven bouwen voor jezelf. Alleen. Zonder partner, met een ruime vriendenkring en veel activiteiten. Stop met zoeken naar die ene want als hij al bestaat, dan zal hij waarschijnlijk toch niet door jou betrouwbaarheidstesten komen.

Ik bedoel het niet vervelend, overigens.
Ja, ik focus me weer op mezelf idd.

Zulke hoge betrouwbaarheidseisen heb ik echt niet. Ik wil geen mannelijk equivalent van een vrome moslima. Maar niet liegen, vreemdgaan etc is imho het minste.
Ouwedibbes schreef:
30-09-2018 14:24
Je hebt vastgesteld dat je een diepgeworteld wantrouwen hebt richting alle mannen. Dat kan, maar je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk door er toch een te willen. Tegen, kennelijk, beter weten in. Waarom nog nutteloze energie steken in de stille hoop dat er tóch eentje tussen zit die wel betrouwbaar is ? Om vervolgens weer een nieuw bewijs van het tegendeel te krijgen.

Ok. Er is dus niet een man betrouwbaar. Geef het op en focus je energie en positiviteit op jezelf. Ga een leuk leven bouwen voor jezelf. Alleen. Zonder partner, met een ruime vriendenkring en veel activiteiten. Stop met zoeken naar die ene want als hij al bestaat, dan zal hij waarschijnlijk toch niet door jou betrouwbaarheidstesten komen.

Ik bedoel het niet vervelend, overigens.
Eens. Ik zie ook wel eens mannen online praten over hoe slecht vrouwen zijn, en dan met allemaal 'bewijzen' komen dat vrouwen dit ook allemaal zijn. Als je zo wantrouwig staat tegenover het andere geslacht, wat moet je er dan mee, vraag ik me altijd af. Hetzelfde geldt voor de TO hier.
Ik zeg niet dat alle mannen het zijn maar de goeden zitten dan wel echt goed verstopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven