Ik haat mannen...

16-09-2018 18:38 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.

In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.

De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.

Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.

Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.

Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.

Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
nou dat klink prima, maar in hoeverre is dat iets consequents.... want eerder was je ook autistisch en labiel naar eigen zeggen

om een betrouwbaar type te kunnen houden moet je een betrouwbaar type zijn, dat wil zeggen... niet zo veranderlijk als het weer.
pleasend gedrag helpt niet echt, en over je heen laten lopen door een boel ongezelligerds wijst toch wel degelijk op please gedrag

maar volgens mij ga ik veeeel te serieus op jou in want jij gaat niet in op wat ik type namelijk, ondanks dat je me terug quote

dat jij niet inziet waarom jij iets in een ander zou triggeren is er eentje in de categorie 'niet verder kunnen kijken dan je neus lang is', en dat mag natuurlijk... maar als je doet wat je altijd deed dan krijg je....?
Lorem Ipsum
Cheeks schreef:
18-09-2018 15:45
Ja, maar geen stempel. Dus ik krijg aangepaste therapie.
?
ava75 schreef:
18-09-2018 17:02
?
Nou, ik krijg therapie die daarmee werkt, maar ik heb geen hulpmiddelen oid buiten dat. Dus gewoon fulltime werk op niveau, woon op mezelf etc. Als ik het niet vertel weet men het niet.
Cheeks schreef:
18-09-2018 15:48
Ik ben eerlijk, zorgzaam, humoristisch, intelligent, naar wat ik heb horen zeggen knap, goede gesprekspartner. En natuurlijk ben ik wel sneller angstig over bepaalde dingen, maar ik ben geen dramaqueen. Dus ik zie niet in waarom ik iets in die mannen zou moeten triggeren. Op het werk neem ik altijd het voortouw dus ben geen onzeker type, jaloers ook niet tenzij ik daar echt een reden voor heb.
Ik heb echt met je te doen, zit nu even met stijgende verbazing je laatste reacties te lezen.
Wel verhelderend; ik kan je alleen aanraden om geen 'aangepaste therapie' te volgen maar naar een echte arts te gaan, het gaat niet goed met je imho.
turquasi schreef:
18-09-2018 16:55
nou dat klink prima, maar in hoeverre is dat iets consequents.... want eerder was je ook autistisch en labiel naar eigen zeggen

om een betrouwbaar type te kunnen houden moet je een betrouwbaar type zijn, dat wil zeggen... niet zo veranderlijk als het weer.
pleasend gedrag helpt niet echt, en over je heen laten lopen door een boel ongezelligerds wijst toch wel degelijk op please gedrag

maar volgens mij ga ik veeeel te serieus op jou in want jij gaat niet in op wat ik type namelijk, ondanks dat je me terug quote

dat jij niet inziet waarom jij iets in een ander zou triggeren is er eentje in de categorie 'niet verder kunnen kijken dan je neus lang is', en dat mag natuurlijk... maar als je doet wat je altijd deed dan krijg je....?
Nu ben ik labielerig na weer een slechte relatie. Maar alleen op dat gebied. Verder houd ik me prima staande. Verder heb ik autistische trekken. Ik ben geen Kees of Rainman, ik ben juist creatief en heb een grote fantasie. Vrouwenautisme is op hoger intellectueel niveau vaak minder prominent dan bij mannen. Het uit zich bij mij in hevige faalangst vroeger, moeite met vrienden maken vroeger ( nu heb ik mezelf gewenst gedrag aangeleerd en heb ik er genoeg). Nu plan ik wel elke dag in met werk en andere dingen die moeten. Ik ben niet heel erg spontaan, maar zo zijn ook zat niet-autisten. Ik kan wel erg overprikkeld en geirriteerd raken van hele drukke groepen, en heb iets meer me-time nodig.
Lenn12345 schreef:
18-09-2018 17:59
Ik heb echt met je te doen, zit nu even met stijgende verbazing je laatste reacties te lezen.
Wel verhelderend; ik kan je alleen aanraden om geen 'aangepaste therapie' te volgen maar naar een echte arts te gaan, het gaat niet goed met je imho.
Mijn arts is ook mijn therapeut.

Verder heb ik geen idee wat je zo raar vindt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2018 09:24
Reden: Provoceren
92.73% gewijzigd
Je haat alle mannen?
Je kent alle mannen?

Of ken je alleen de rotte appels, en haat je die?
Waarom kies je uitgerekend die uit om er iets mee te beginnen?
Paulapaula schreef:
18-09-2018 23:28
Je haat alle mannen?
Je kent alle mannen?

Of ken je alleen de rotte appels, en haat je die?
Waarom kies je uitgerekend die uit om er iets mee te beginnen?
Omdat ze in het begin gewoon lief en galant zijn.
AHuman75 schreef:
18-09-2018 23:24
En ik haat vrouwen. Daarom neuk ik zie, fuck them.
:there: ooit komt er een meisje dat iets met je wil, heus!
lilalinda schreef:
19-09-2018 07:46
:there: ooit komt er een meisje dat iets met je wil, heus!
:'-(
begrijpend lezen valt niet mee he
Lorem Ipsum
Cheeks schreef:
19-09-2018 04:41
Omdat ze in het begin gewoon lief en galant zijn.
Een tijd lang even geen relatie hebben en pas weer iets met iemand beginnen als je zeker weet dat die persoon echt lief en galant is en jou dus respectvol behandelt.
Niet alleen afgaan op uiterlijk/status/praatjes. Kijk naar gedrag en intenties.

Tot die tijd: genieten van de rust die je als single hebt. Geen relatiestress hebben is heel wat waard en gezonder bovendien.
Liever geen relatie dan een slechte relatie.
Cheeks schreef:
18-09-2018 15:45
Ja, maar geen stempel. Dus ik krijg aangepaste therapie.
Even offtopic: Wel een diagnose, maar geen stempel...wat moet ik me daar bij voorstellen?
Cheeks schreef:
18-09-2018 17:56
Nou, ik krijg therapie die daarmee werkt, maar ik heb geen hulpmiddelen oid buiten dat. Dus gewoon fulltime werk op niveau, woon op mezelf etc. Als ik het niet vertel weet men het niet.
@vixxen, bovenstaande was de uitleg op jouw (en mijn) vraag.
Vixxen schreef:
19-09-2018 14:57
Even offtopic: Wel een diagnose, maar geen stempel...wat moet ik me daar bij voorstellen?
Wat ik al zei. Het staat nergens bekend bij de gemeente. Sommige autisten krijgen bijvoorbeeld Wajong of andere uitkeringen. Ik rooi het allemaal zelf. De gemeente weet het niet. Daarom zie ik ook niet in waarom het een probleem is behalve dan mijn grotere behoefte voor me-time. De angsten, daar doe ik wat mee maar dat snap ik wel.
Julia10 schreef:
19-09-2018 09:43
Een tijd lang even geen relatie hebben en pas weer iets met iemand beginnen als je zeker weet dat die persoon echt lief en galant is en jou dus respectvol behandelt.
Niet alleen afgaan op uiterlijk/status/praatjes. Kijk naar gedrag en intenties.

Tot die tijd: genieten van de rust die je als single hebt. Geen relatiestress hebben is heel wat waard en gezonder bovendien.
Liever geen relatie dan een slechte relatie.
Maar hoe? Ook al wacht ik een maand met seks dan ontpoppen ze zich daarna alsnog als abusers. En zeg me niet dat iedereen met een diagnose geestelijk mishandeld wordt per definitie.

Een vriendin van mij heeft pdd nos maar die heeft een liefdevolle vriendin die haar juist ondersteunt (lesbiennes).
Cheeks schreef:
19-09-2018 15:02
Wat ik al zei. Het staat nergens bekend bij de gemeente. Sommige autisten krijgen bijvoorbeeld Wajong of andere uitkeringen. Ik rooi het allemaal zelf. De gemeente weet het niet. Daarom zie ik ook niet in waarom het een probleem is behalve dan mijn grotere behoefte voor me-time. De angsten, daar doe ik wat mee maar dat snap ik wel.
Excuses ik was mosterd zag ik. Het forum werkt vandaag niet heel lekker op mijn mobiel.

Maar dan snap ik wat je bedoelt. Hier ook autisme, maar ook geen stempel. Wat je al zei: autisme bij vrouwen kan anders uitpakken. Ik ben ook gewoon sociaal vaardig bijvoorbeeld. Dan snap ik dat het irritant is dat mensen de hele tijd op dat autisme hameren.
Vixxen schreef:
19-09-2018 15:09
Excuses ik was mosterd zag ik. Het forum werkt vandaag niet heel lekker op mijn mobiel.

Maar dan snap ik wat je bedoelt. Hier ook autisme, maar ook geen stempel. Wat je al zei: autisme bij vrouwen kan anders uitpakken. Ik ben ook gewoon sociaal vaardig bijvoorbeeld. Dan snap ik dat het irritant is dat mensen de hele tijd op dat autisme hameren.
Snap je wel. Ik heb veel moeten aanleren, wij kopieeren makkelijker als vrouw zijnde. Maar dan nog, is geen reden om mij als vuil te gebruiken.
Cheeks schreef:
19-09-2018 15:13
Snap je wel. Ik heb veel moeten aanleren, wij kopieeren makkelijker als vrouw zijnde. Maar dan nog, is geen reden om mij als vuil te gebruiken.

Klopt. Meisjes krijgen als kind al meer sociale vaardigheden aangeleerd dan jongens, waardoor autistische meisjes eerder sociaal wenselijk gedrag vertonen en daardoor niet opvallen als autist zijnde.

Zeker geen reden om je als oud vuil te behandelen nee.

Ik heb ook een aantal nare relaties gehad. Misschien omdat ik autisme heb twijfelde ik eerder dat het aan mij lag en niet aan hem. Daardoor accepteerde ik k*t gedrag in relaties, vervolgens ging mijn zelfvertrouwen omlaag, waardoor ik weer een goede prooi voor de verkeerde mannen was. Het was een beetje een vicieuze cirkel.
Voor mij heeft de juiste behandeling wel geholpen om met mijn tekortkomingen om te gaan, daardoor zelfvertrouwen op te bouwen en kon ik zo sneller een punt zetten achter dates met mannen die lullig deden.

Misschien hangt het bij jou ook samen, misschien heb je gewoon ontzettende pech.

Ik ging ook voor de wat stoerdere mannen. Nu meer voor de wat softe man. Bevalt goed :)
Vixxen schreef:
19-09-2018 15:21
Klopt. Meisjes krijgen als kind al meer sociale vaardigheden aangeleerd dan jongens, waardoor autistische meisjes eerder sociaal wenselijk gedrag vertonen en daardoor niet opvallen als autist zijnde.

Zeker geen reden om je als oud vuil te behandelen nee.

Ik heb ook een aantal nare relaties gehad. Misschien omdat ik autisme heb twijfelde ik eerder dat het aan mij lag en niet aan hem. Daardoor accepteerde ik k*t gedrag in relaties, vervolgens ging mijn zelfvertrouwen omlaag, waardoor ik weer een goede prooi voor de verkeerde mannen was. Het was een beetje een vicieuze cirkel.
Voor mij heeft de juiste behandeling wel geholpen om met mijn tekortkomingen om te gaan, daardoor zelfvertrouwen op te bouwen en kon ik zo sneller een punt zetten achter dates met mannen die lullig deden.

Misschien hangt het bij jou ook samen, misschien heb je gewoon ontzettende pech.

Ik ging ook voor de wat stoerdere mannen. Nu meer voor de wat softe man. Bevalt goed :)
Bij mij is het zo dat ik altijd denk een softe man te hebben en dan is het een lul. Dus niet het type vent uit dat Klara en Thomastopic in het begin, maar dan achteraf toch wel. En ze hebben altijd ook issues, van teveel drinken tot hypochondrie, maar daar ben ik wel ondersteunend bij, dus waarom ze dat niet waarderen?

Ik mis denk ik iets heel obvious wat iedereen ziet maar ik niet. Hoe weet ik dat een man echt lief is en niet alleen doet alsof? En dan niet uit mijn kring want daar zijn alle prima mannen allang bezet lijkt wel.
Mijn therapeut zei ooit dat ik relaties niet durfte te beeindigen omdat ik dacht dat dit mijn laatste kans op een partner was. Dus nu ben ik bewust alleen om te ervaren dat dat beter is dan een slechte partner hebben.
Cheeks schreef:
19-09-2018 15:28
Mijn therapeut zei ooit dat ik relaties niet durfte te beeindigen omdat ik dacht dat dit mijn laatste kans op een partner was. Dus nu ben ik bewust alleen om te ervaren dat dat beter is dan een slechte partner hebben.
Ik ben heel benieuwd of je uit de Meyers Briggs test ENFP of ENFJ krijgt.
Cheeks schreef:
19-09-2018 15:28
Dubbel
spell68 schreef:
19-09-2018 17:50
Ik ben heel benieuwd of je uit de Meyers Briggs test ENFP of ENFJ krijgt.
Nu ESTJ-T
Executives are representatives of tradition and order, utilizing their understanding of what is right, wrong and socially acceptable to bring families and communities together. Embracing the values of honesty, dedication and dignity, people with the Executive personality type are valued for their clear advice and guidance, and they happily lead the way on difficult paths. Taking pride in bringing people together, Executives often take on roles as community organizers, working hard to bring everyone together in celebration of cherished local events, or in defense of the traditional values that hold families and communities together.

Klopt wel deels. Ik neem vaak het voortouw. Maar in relaties weer niet dus pffff geen idee.
anoniem_376172 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 18:30
66.64% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven