Ik haat mannen...
zondag 16 september 2018 om 18:38
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.
In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.
De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.
Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.
Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.
Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.
Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.
De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.
Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.
Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.
Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.
Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
woensdag 3 oktober 2018 om 17:01
Want ik roep het dan ook altijd op straat.c-la-talpa schreef: ↑02-10-2018 20:06Een uitspraak als "Ik haat mannen ...", vindt een hoogopgeleide, monogame en aantrekkelijke man, niet aantrekkelijk uit de mond van een vrouw. Waarom tegen de bierkaai vechten als er nog zoveel hoogopgeleide, monogame en aantrekkelijke vrouwen zijn die een positiever gedachtengoed uitdragen.
woensdag 3 oktober 2018 om 21:06
donderdag 4 oktober 2018 om 07:37
Daarnaast denk ik ook dat je veel te actief op zoek bent. Laat het los. Leef je leven. Doe je eigen ding. Misschien komt hij dan vanzelf op je pad. Of niet. Maar dan heb je in ieder geval je eigen leven opgebouwd.AngelEyes0192 schreef: ↑04-10-2018 07:35Ik vind wel dat je redelijk onmogelijke eisen stelt. De dingen die jij noemt (hoogopgeleid, knap) waren voor mij belangrijk toen ik 16 was. Je moet leren verder te kijken dan dat.
donderdag 4 oktober 2018 om 07:37
Daarnaast denk ik ook dat je veel te actief op zoek bent. Laat het los. Leef je leven. Doe je eigen ding. Misschien komt hij dan vanzelf op je pad. Of niet. Maar dan heb je in ieder geval je eigen leven opgebouwd.AngelEyes0192 schreef: ↑04-10-2018 07:35Ik vind wel dat je redelijk onmogelijke eisen stelt. De dingen die jij noemt (hoogopgeleid, knap) waren voor mij belangrijk toen ik 16 was. Je moet leren verder te kijken dan dat.
donderdag 4 oktober 2018 om 09:20
Van Tinder is toch ook bekend dat het één grote vleeskeuring is met als doel: seks. Logisch dat je daar de hoogopgeleide, monogame én aantrekkelijke partner moeilijk gaat tegenkomen.
Er zijn toch genoeg datingsites die juist bedoeld zijn voor hoogopgeleiden, die wat serieuzere bedoelingen hebben? Volgens mij zoiets als relatieplanet, lexa, en parship?
donderdag 4 oktober 2018 om 09:55
donderdag 4 oktober 2018 om 10:16
Juist het feit dat je er voor moet betalen, geeft aan dat niet zomaar hufters erop zitten. Die willen namelijk kosteloos scoren via apps als Tinder en OKCupid.Cheeks schreef: ↑04-10-2018 09:55Voor datingsites moet je betalen lijkt mij. Hoe weet je dan wat daar rondloopt? Vond het aanbod op ok cupid teleurstellend.
Ik heb op Tinder meerdere relatiepartners gevonden, al waren dat achteraf hufters. Maarrr ze voldeden aan mijn eisen.
Op de uni liepen zat probleemgevallen rond hoor.
Ik ken genoeg mensen die een fijne en serieuze relatie hebben gevonden via betaalde datingsites. Volgens hen zitten hier meer serieuzere types op.
Los daarvan denk ik ook dat jouw partnerkeuze ('foute mannen') voor een groot deel bij jezelf ligt. Overigens bestaat er echt wel hoogopgeleide en aantrekkelijke mannen met een goed hart. Het zijn ook niet altijd de mannen die kut, vervelend of gevaarlijk zijn. Genoeg relaties waarbij de vrouw zijn de toxische factor was.
donderdag 4 oktober 2018 om 10:47
Tinder en Bumble, dan noem je ook wat. Mannen daar zijn gewoon wel verplicht om te liegen om ook maar de geringste kans te maken dat hun profiel geselecteerd wordt. Daarna hopen ze gewoon dat ze wanneer ze iemand in de realiteit eindelijk ontmoetten, ze pas echt kunnen bepalen of het wat voor ze is. En ja, seks staat echt helemaal los van de zoektocht naar een blijvende goede relatie.
En jouw eisenpakketje, sorry, maar die had je tijdens jouw studententijd al moeten strikken. Daar ben je nu echt te laat mee. Ze zijn er zat nog steeds, alleen kijk jij niet goed vanwege jouw vooroordelen en verouderde insteek.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 4 oktober 2018 om 11:00
TO... Heb je nou zelf absoluut niet in de gaten dat je zelf tamelijk agressief en oppervlakkig overkomt? "Ik haat mannen", "Het waren hufters", "Hij moet knap en hoogopgeleid zijn", enzovoorts. Leuke insteek voor een daadwerkelijk lieve en gevoelige man, vind je ook niet?
Wij mannen hebben ook gevoelens hè? En behoeftes, zoals genegenheid, intimiteit, acceptatie, waardering & respect. In plaats van te vissen in de Tinder-vijver, is het misschien een idee om eens te kijken naar wat je te bieden hebt? En dan babysteps?
Wij mannen hebben ook gevoelens hè? En behoeftes, zoals genegenheid, intimiteit, acceptatie, waardering & respect. In plaats van te vissen in de Tinder-vijver, is het misschien een idee om eens te kijken naar wat je te bieden hebt? En dan babysteps?
donderdag 4 oktober 2018 om 11:04
+10Max74 schreef: ↑04-10-2018 11:00TO... Heb je nou zelf absoluut niet in de gaten dat je zelf tamelijk agressief en oppervlakkig overkomt? "Ik haat mannen", "Het waren hufters", "Hij moet knap en hoogopgeleid zijn", enzovoorts. Leuke insteek voor een daadwerkelijk lieve en gevoelige man, vind je ook niet?
donderdag 4 oktober 2018 om 11:05
Wat ik vraag heb ik te bieden.Max74 schreef: ↑04-10-2018 11:00TO... Heb je nou zelf absoluut niet in de gaten dat je zelf tamelijk agressief en oppervlakkig overkomt? "Ik haat mannen", "Het waren hufters", "Hij moet knap en hoogopgeleid zijn", enzovoorts. Leuke insteek voor een daadwerkelijk lieve en gevoelige man, vind je ook niet?
donderdag 4 oktober 2018 om 11:09
Ik snap dat intellect belangrijk voor je is. Dat heb ik zelf ook. Maar er zijn echt genoeg intellectuele mannen die jou veel kunnen bieden.
Wat maakt het dat je zo graag een relatie zoekt? Ben je happy in je eentje? Of mis je iets?
Van horen zeggen zijn lexa en parship prima.
Misschien kan je jouw insteek ook positief heretiketteren: in plaats van wat je niet wil en de focus te leggen op alles dat jou afschuwt en afschrikt, kan je ook met een positieve mind erin stappen. Geef aan wat je zoekt, wat jij te bieden hebt, waar je van houdt en wat jou gelukkig maakt.
EDIT: mannen schrikken af van een negatieve insteek. Vrouwen trouwens ook. Juist voor de foute types zijn vrouwen met een negatieve houding interessant. Op die manier trek je waarschijnlijk de bad guys aan en blijf je daar ook op vallen. Dat is jouw referentiekader, waardoor je gebiased wordt.
Wat maakt het dat je zo graag een relatie zoekt? Ben je happy in je eentje? Of mis je iets?
Van horen zeggen zijn lexa en parship prima.
Misschien kan je jouw insteek ook positief heretiketteren: in plaats van wat je niet wil en de focus te leggen op alles dat jou afschuwt en afschrikt, kan je ook met een positieve mind erin stappen. Geef aan wat je zoekt, wat jij te bieden hebt, waar je van houdt en wat jou gelukkig maakt.
EDIT: mannen schrikken af van een negatieve insteek. Vrouwen trouwens ook. Juist voor de foute types zijn vrouwen met een negatieve houding interessant. Op die manier trek je waarschijnlijk de bad guys aan en blijf je daar ook op vallen. Dat is jouw referentiekader, waardoor je gebiased wordt.
donderdag 4 oktober 2018 om 11:12
donderdag 4 oktober 2018 om 11:30
Ik ben ook aardig en grappig hoor. Maar zoiets kan je niet opmaken uit een topic met een negatieve insteek.QueenArachnia schreef: ↑04-10-2018 11:12Ok. Je bent dus knap, hoogopgeleid en monogaam. En dan? Want daarmee ben je er nog niet hè? Of denk je dat het mannen dan verder niet uitmaakt of je aardig of grappig bent? Die drie dingen en dan is het goed?
donderdag 4 oktober 2018 om 11:43
Probeer dat negatieve dan eens los te laten. Zo kom je inderdaad niet heel toegankelijk, aardig en leuk over. Het lijkt alsof je te gekleurd bent door negativiteit, waardoor je mannen amper een kans geeft. Zo kom je natuurlijk niet verder en blijf je hangen in jouw cirkeltje van foute mannen - negatieve ervaring - foute mannen etc.
Ook hier worden verschillende visies, meningen en mogelijkheden aangeboden, maar het lijkt alsof je moeite hebt met ontvangen.
donderdag 4 oktober 2018 om 11:54
Sorry, maar wat versta jij onder Hoogopgeleid? Want jij wil een gesprekspartner die jou niet verveelt. Dat staat namelijk best wel los van de opleiding. Er zijn nu eenmaal hoogopgeleiden die heel fascinerend kunnen praten over economische modellen, of over de laatste ontwikkelingen in rastermatrixen of over de geschiedenis van ontwikkeling van het franse abstractisme in de schilderkunst, of over de laatste literaire hoogstandjes van een obscure duitse dichter. Dit terwijl een ander, met een even hoge opleiding daar dus totaal niet in is geinteresseerd en het maar saai vindt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 4 oktober 2018 om 13:17
Ik kan het, eerlijk gezegd, uit geen enkel topic hier opmaken.
Je komt helemaal niet aardig en grappig over, je komt zuur, verbitterd, ontevreden en elitair over. Zou het niet kunnen dat je die indruk in het dagelijks leven ook geeft en dat de mannen het dáárom na een paar maanden gezien hebben met je?
donderdag 4 oktober 2018 om 16:26
Kan. Ik ben ook niet perfect. Maar ik ben niet zuur geboren. Ik probeer altijd opnieuw iemand te vertrouwen maar het gaat niet.
En ik wil en en. Lief en intelligent. Maar ook ambitieus. Het meeste uit jezelf halen doe je niet als je maar wat aankloot. Of je moet een natuurtalent zijn en extreem succesvol zijn zoals bijv Jim Bakkum. Maar dan merk ik vanzelf wel of er een gesprek mee te voeren valt.
En ik wil en en. Lief en intelligent. Maar ook ambitieus. Het meeste uit jezelf halen doe je niet als je maar wat aankloot. Of je moet een natuurtalent zijn en extreem succesvol zijn zoals bijv Jim Bakkum. Maar dan merk ik vanzelf wel of er een gesprek mee te voeren valt.