Ik mis hem

17-01-2012 23:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mis mijn vriend.

Hij heeft ongeveer 1.5 maand lang tentamens waardoor we elkaar heel weinig spreken. Met weinig bedoel ik dan ook echt een klein facebookberichtje van maar 5 regeltjes, of 1 smsje op een dag, soms ook niks. Bovendien hebben we een langeafstandsrelatie waardoor we elkaar niet makkelijk even gauw kunnen bezoeken...

Nu heb ik hem dus vanwege zijn tentamens al 3 weken niet gezien en ik zie hem pas eind volgende maand weer. Ik ben niet echt iemand die heel gauw iemand mist (denk ik), maar toch merk ik wel dat ik hier moeite mee heb..

Hebben jullie misschien tips om dit makkelijker te maken?

Kunnen jullie misschien ook eigen ervaringen vertellen?

P.S. ik doe nog wel mijn eigen dingen zoals afspreken met vrienden & heb nog werk... maar toch mis ik hem heel erg.
als je kan afspreken met vrienden kan je toch ook met hem bellen, mailen, pingen, facebooken, sms, whats ap ,ouderwets brieven schrijven?
Hee meid..

Mijn vriend is vanwege zijn werk op dit moment een aantal weken weg.. ik mis mijn vriend ook heel erg! Tijdens de eerste paar keren dat hij weg was voor zijn werk, lag ik huilend op bed.. en waren het echt verschrikkelijke weken. Nu ben ik er inmiddels achter dat dat de oplossing niet is, zo maak ik het voor mijzelf alleen maar erger.

Hoe makkelijk het ook klinkt; zoek afleiding. Inderdaad veel afspreken met vrienden/vriendinnen, maar ga ook dingen doen als je alleen bent. Ga de hond uitlaten, je kamer opruimen etc. Ik weet het, het is niet leuk en ook niet altijd gemakkelijk, maar zo gaan de dagen sneller en voel jij je minder kut!

Trouwens, waarom kunnen jullie elkaar niet zien tijdens tentamenweken? Jullie kunnen toch savonds afspreken..?
Nee het gaat niet om mij sorry.

Het is hij die tentamens heeft, en verder heeft hij zijn vrienden ook al weken niet meer gezien of gesproken.
Waarom pas eind volgende maand?
quote:ashley1983 schreef op 17 januari 2012 @ 23:17:

Waarom pas eind volgende maand?Omdat zijn tentamens dan zijn afgelopen en vlak na zijn tentamens gaat ie altijd een weekje op vakantie met vrienden.
quote:SharryK schreef op 17 januari 2012 @ 23:17:

Hee meid..

Mijn vriend is vanwege zijn werk op dit moment een aantal weken weg.. ik mis mijn vriend ook heel erg! Tijdens de eerste paar keren dat hij weg was voor zijn werk, lag ik huilend op bed.. en waren het echt verschrikkelijke weken. Nu ben ik er inmiddels achter dat dat de oplossing niet is, zo maak ik het voor mijzelf alleen maar erger.

Hoe makkelijk het ook klinkt; zoek afleiding. Inderdaad veel afspreken met vrienden/vriendinnen, maar ga ook dingen doen als je alleen bent. Ga de hond uitlaten, je kamer opruimen etc. Ik weet het, het is niet leuk en ook niet altijd gemakkelijk, maar zo gaan de dagen sneller en voel jij je minder kut!

Trouwens, waarom kunnen jullie elkaar niet zien tijdens tentamenweken? Jullie kunnen toch savonds afspreken..?Gaat niet zo simpel. Elkaar IRL zien in ieder geval gaat niet simpel omdat we niet eens in het zelfde land wonen. Bovendien heeft hij alle tijd nodig om te studeren.
Ja maar toch niet 24/7, 7 dagen per week, tot eind volgende maand? Ik weet niet in welk land hij woont, maar kunnen jullie niet een dag ergens in een weekend plannen? En als hij dan moet studeren als jij bij hem bent, dat jij ook wat voor jezelf gaat doen? (Boek lezen, ook studeren oid)
quote:ashley1983 schreef op 17 januari 2012 @ 23:48:

Ja maar toch niet 24/7, 7 dagen per week, tot eind volgende maand? Ik weet niet in welk land hij woont, maar kunnen jullie niet een dag ergens in een weekend plannen? En als hij dan moet studeren als jij bij hem bent, dat jij ook wat voor jezelf gaat doen? (Boek lezen, ook studeren oid)Zo ongeveer wel 24/7 dus hij heeft zijn tijd keihard nodig. Maar zoals ik al zei het is een langeafstandsrelatie dus effe een weekend elkaar zien gaat ook niet zo 1-2-3.
Oh okee hmm snap dat je hem mist.!

Maar een dagje afspreken zal vast wel kunnen.. of wil hij het niet?

Maar goed, dan gelden de overige tips:

Zorg voor afleiding, ga leuke dingen doen, mail/vertel je vriend daarover.. ook al krijg je geen reactie. Ga een boek lezen, wandelen, spelletje spelen, de stad in of spreek af met vriendinnen.. even doorbijten en dan zijn jullie weer samen!!
Hoe druk hij het ook heeft, 's Avonds een kwartiertje bellen moet lukken toch. Kom op. Ook hij heeft een pauze nodig lijkt mij. Of een dagje ontspannen door samen wat leuks te doen is geen overbodige luxe voor iemand die 24/7 achter de boeken zit. Volgens mij neme je dan ook niks meer op.
Hoi bolhoedje,

Tentamens zijn erg belangrijk ik zit er op dit moment ook midden in. Maarje kan geen 24/7 achter elkaar leren, daar heeft niemand de concentratie voor. Dus in de tijden dat hij een (kleine) pauze neemt zou hij best even contact met jou op kunnen nemen!

Mijn vriend is ook regelmatig voor zijn werk in het buitenland. Op zulke momenten (weken) hebben wij ook een stuk minder contact als normaal. Maar toch proberen we elke dag te smse en savonds even te bellen, bedoel je mist elkaar dan toch.

Vertel het hem hoe jij je erbij voelt. Want niet kunnen zien is 1 maar elkaar dan helemaal niet spreken... Hmm...
Bedankt voor de reacties.

Het lukt echt niet om eventjes op bezoek te gaan zoals ik al zei omdat we niet in hetzelfde land wonen. Om nou op dezelfde dag terug te gaan dat is ook erg vermoeiend, maar als ik er weer een dag blijf dan gaat het teveel van zijn studietijd af.

Voor zover ik weet zit hij wel zo ongeveer 24/7 te blokken. Tussen zijn tentamens door moet hij ook nog presentaties geven waardoor het wel erg druk wordt voor hem. Bovendien heeft hij niet verspreid tentamens zoals wat ik heb in Nederland. Bij hem is het zo dat je twee periodes per jaar hebt dat je de helft van de tentamens in één keer krijgt. Heel erg pittig dus. Bovendien heeft hij zijn IRL vrienden nóg minder gesproken dan ik de afgelopen paar weken.

Bellen doen we eigenlijk nooit omdat we paupere studenten zijn en bellen naar het buitenland wel erg duur is.

Ik heb hem verteld hoe ik mij voel en hij zegt het ook niet leuk te vinden hoe alles nu is, maar dat we het gewoon nog een maandje moeten volhouden op deze manier.

Ik ben al jaren samen met mijn vriend en dit is niet de eerste keer dat dit zo gaat (het gaat altijd zo als hij tentamens heeft)..
Skype?"Als jullie elkaar echt zo missen kun je wel andere manieren vinden om elkaar te spreken.
quote:lynn848 schreef op 18 januari 2012 @ 13:41:

Skype?"Als jullie elkaar echt zo missen kun je wel andere manieren vinden om elkaar te spreken.We gebruiken msn, maar daar heeft hij ook geen tijd voor gehad de afgelopen tijd.. en de komende 4 weken zal hij daar ook geen tijd voor hebben. Zoals ik al zei is hij echt letterlijk de hele dag aan het leren, behalve als hij op de wc zit, of doucht of aan het eten is.
Een beetje ontspanning hoort ook bij leren, in die tijd kan je toch echt je vriendin wel bellen, me dunkt.
Tsja, dan zou je er mee moeten dealen denk ik. Gewoon leuke dingen gaan doen.
ik zou hem dumpen.... geen tijd om jou elke avond een kwartiertje te bellen ivm tentamens. elkaar 3 weken niet zien.... wat dacht je van WEEKEND???? hij hoeft toch niet 24-7 te leren?

maar wel met zijn vrienden op vakantie kunnen....

issie nou helemaal gek geworden!

Ik kan me voorstellen dat hij het druk heeft inderdaad. In het buitenland is het vaak zo dat dingen als hertentamens niet bestaan en dat het dus in 1 keer goed moet, en een 6-je is niet goed. Ik weet niet of dit in het geval van je vriend ook zo is. Maar als het zo is brengt het inderdaad een gigantische stress mee en zijn studenten elke vrije seconde van de dag aan het leren.

Maar 1 kwartiertje, hij moet toch wel een kwartiertje kunnen missen in een week. Als jullie dan even dat kwartiertje op skype gaan. Dan heb je hem weer gezien. Een kwartiertje moet er toch wel af te halen zijn. Desnoods eet hij tijdens het gesprek zijn boterhammen.
quote:koekie1980 schreef op 18 januari 2012 @ 16:48:

ik zou hem dumpen.... geen tijd om jou elke avond een kwartiertje te bellen ivm tentamens. elkaar 3 weken niet zien.... wat dacht je van WEEKEND???? hij hoeft toch niet 24-7 te leren?

Mee eens
quote:koekie1980 schreef op 18 januari 2012 @ 16:48:

Volgens mij heb jij het verkeerd begrepen. Eerst heeft hij 1.5 maand tentamens en dan pas gaat hij op vakantie. Op vakantie gaan is bij hem en zijn vrienden een soort van traditie geworden. Ze doen dat elk jaar na de tentamens. Zo vreemd vind ik het niet om even een weekje te relaxen als je 1.5 maand lang hard hebt gestudeerd.

Bovendien is het niet zo alsof we elkaar letterlijk 1.5 maand niet spreken. Ik zei al in mijn OP dat als we elkaar spreken dat het korte berichtjes zijn op facebook, of smsjes. Verder heel soms een kort gesprekje van 10 minuten via de chat.
quote:annelaure schreef op 18 januari 2012 @ 16:51:

Ik kan me voorstellen dat hij het druk heeft inderdaad. In het buitenland is het vaak zo dat dingen als hertentamens niet bestaan en dat het dus in 1 keer goed moet, en een 6-je is niet goed. Ik weet niet of dit in het geval van je vriend ook zo is. Maar als het zo is brengt het inderdaad een gigantische stress mee en zijn studenten elke vrije seconde van de dag aan het leren.

Maar 1 kwartiertje, hij moet toch wel een kwartiertje kunnen missen in een week. Als jullie dan even dat kwartiertje op skype gaan. Dan heb je hem weer gezien. Een kwartiertje moet er toch wel af te halen zijn. Desnoods eet hij tijdens het gesprek zijn boterhammen.Hij heeft wel hertentamens, maar toch is het gewenst dat hij alles in één keer haalt (strenge ouders).
Overigens; hij gaat dan wel na de tentamens een weekje op vakantie, maar hij is al 2 jaar niet meer op vakantie geweest.

Beetje sneu als ik hem geen vakantie gun..
Kan heel goed snappen dat hij het druk heeft, op vakantie gaat en veel aan het leren is, maar kan echt niet geloven dat hij 24/7 aan het leren is.. doe jij dat ook als je aan het leren bent? Ik vind het juist fijn als ik tussen het leren door even mijn vriend kan smsen of bellen..dat doe je dus ook al wel zeg je.

Je zegt ook dat het altijd zo is als hij tentamens is.. hoe deed je dit de vorige keren?
Ik ben niet 24/7 aan het leren, maar ik heb ook niet de helft van mijn tentamens in één keer.

En ja, het klopt dat hij zo nu en dan even een kwartier met mij praat.

De vorige keren vond ik het ook altijd heel vreselijk, eigenlijk niks aan gedaan.. De tijd gaat vanzelf wel voorbij maar het duurt altijd heel lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven