Ik walg echt van mezelf

16-06-2010 19:36 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...
quote:yasmijn schreef op 16 juni 2010 @ 19:51:

Hebben we te maken met een huilie?Even afwachten hoe oud ze allemaal zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik dacht dat je je hand per ongeluk tussen dr benen had geschoven. Maar nee, tijdens t gesprek dr been had aangeraakt.

Wat een gezeik van haar om daar zo`n drama van te maken en wat een drama van jou om je daar zo lullig om te voelen.

Bel haar en zeg sorry. Vraag waarom ze het je niet gewoon gezegd heeft.

Opgelost lijkt me. Zeker bij "beste vrienden"
Je doet net alsof je haar aangerand hebt.
Kijk, dit is een voorbeeld van érg ongewenst

quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 19:51:

[...]

Ja

Ik denk; dit gaat over een jongen van nog geen 19 en een meisje van net 17 met een vriendin die achterin zit van nét nog 17.

En als dat niet het geval is, dán ga ik pas denken " waar gáááááát het over? " .Ik denk eerder 20 jaar erbij.
@Bianca

Iets sexueels is het zeker niet. Het was vertrouwd, een gewoonte, een slechte dat wel, maar geen wrijven, liet ook niet mijn hand op haar been liggen. Meer om inderdaad mijn woorden kracht bij te zetten.

Ja, ze zei wel dat als ze zou zien dat iemand anders dat deed bij haar vriendin ze hem dood zou slaan... Dus zij denkt er zonder meer zwaarder over dan ik zelf deed... Dat steekt, want er zat totaal geen bedoeling achter.
quote:Star schreef op 16 juni 2010 @ 19:54:

[...]

Ik denk eerder 20 jaar erbij.27 jaar zijn we...
Hoi Culater,

Allereerst vind ik dat je het probleem niet groter moet maken dan het is! Ik begrijp dat je jezelf wel voor je kop kan slaan dat je de signalen niet hebt opgevat, maar dat kan de besten overkomen. Als ik jou was zou ik haar bellen of even een mailtje of kaartje sturen waarin je aangeeft dat je echt niet door had dat het haar zo stoorde en dat je er echt niks mee bedoelde. Ik zou ook aan haar laten merken dat je dit soort dingen liever met haar bespreekt, i.p.v. een smsje te ontvangen.

Kortom: kom haar gewoon onder ogen en praat er over als volwassenen, om hierdoor een vriendschap voorbij te laten gaan, is doodzonde.
quote:ziva schreef op 16 juni 2010 @ 19:53:

Bel haar en zeg sorry. "

Ik zou me niet héél uitgebreid gaan verontschuldigen als zij het sexueel maakt; dan lijkt het er toch wel op dat jij het ook zo bedoelde.

Je kunt ook iets zeggen als " jammer dat je het zo verkeerd hebt opgevat, ik dacht dat je me beter kende " .
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 19:55:

[...]

27 jaar zijn we...

Pfffffffffffff.................

Waar GAAT het over, zeg?
per sms, beste vriendin..... sorry ik kan het niet met elkaar rijmen
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 19:55:

Ja, ze zei wel dat als ze zou zien dat iemand anders dat deed bij haar vriendin ze hem dood zou slaan...Lekker wijffie.
Dood zou slaan? wat een hysterie.
quote:JJ80 schreef op 16 juni 2010 @ 19:49:

Ben ik nou de enige die denkt...waar GAAT het over? Van beide kanten. Een sms om een been niet meer aan te raken en iemand die zichzelf daardoor een vies mannetje vindt?

Leg je je hand per ongeluk TUSSEN haar benen ofzo?Ja, ben ik helemaal met je eens. Vind het ook achterlijk dat ik mezelf een vies mannetje vind nu, maar dat wordt aangesterkt door haar manier van zeggen. Ik had al eerder verteld hoe ze kan reageren als een vreemde dat doet bij haar en dat beeld staat me nu gewoon bij.
Ik vind het bijzonder onprettig als mensen aan me plukken. Let wel, onprettig, niet traumatisch. Als iemand het echter maar blijft doen, dan vermijd ik die persoon liever. Niet iedereen is even aanrakerig, en het kan inderdaad anders opgevat worden dan jij bedoelt. Een hand op mijn been vind ik een onnodig intieme aanraking en daar zou ik ook wat van zeggen.
Beetje bizar hoor!

Gewenst of ongewenst?
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 19:59:

[...]

Ja, ben ik helemaal met je eens. Vind het ook achterlijk dat ik mezelf een vies mannetje vind nu, maar dat wordt aangesterkt door haar manier van zeggen. Ik had al eerder verteld hoe ze kan reageren als een vreemde dat doet bij haar en dat beeld staat me nu gewoon bij.Ho wacht eens even. Zij reageert misschien in jouw optiek overdreven, maar feit blijft dat het een onnodige aanraking is en dat ze nu dr grens heeft aangegeven. Afblijven dus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 19:56:

[...]

Ik zou me niet héél uitgebreid gaan verontschuldigen als zij het sexueel maakt; dan lijkt het er toch wel op dat jij het ook zo bedoelde.

Je kunt ook iets zeggen als " jammer dat je het zo verkeerd hebt opgevat, ik dacht dat je me beter kende " .Is, zeggen dat ik er niet zo bij stil heb gestaan en haar niet meer zal aanraken en dat het mij spijt ook goed genoeg.. Heb daarnaast gezegd dat het mij ook gewoon had kunnen vertellen ipv via een sms. Dat ik dat wel respectvoller had gevonden.

- " Waar gaat het eigenlijk over, Thee? "

- " Over ongewenste intimiteiten " .
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:02:

[...]

Is, zeggen dat ik er niet zo bij stil heb gestaan en haar niet meer zal aanraken en dat het mij spijt ook goed genoeg.. Heb daarnaast gezegd dat het mij ook gewoon had kunnen vertellen ipv via een sms. Dat ik dat wel respectvoller had gevonden.Je hebt het juiste forum getroffen hoor, nog ff en het is zo verdraaid dat zij fout zit omdat ze niet wil dat iemand aan dr zit...
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:02:

[...]

Is, zeggen dat ik er niet zo bij stil heb gestaan en haar niet meer zal aanraken en dat het mij spijt ook goed genoeg.. Maakt geen hol uit als je toch al geantwoord hebt.

Heb daarnaast gezegd dat het mij ook gewoon had kunnen vertellen ipv via een sms. Dat ik dat wel respectvoller had gevonden.
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:01:

[...]

Ho wacht eens even. Zij reageert misschien in jouw optiek overdreven, maar feit blijft dat het een onnodige aanraking is en dat ze nu dr grens heeft aangegeven. Afblijven dus.Nee, ik vind op dit moment mezelf overdreven reageren. Van haar vind ik het klote dat het via een sms moet melden op een moment dat we al woorden hadden met elkaar over iets anders. Ik ben al jaren beste vrienden met haar. Nu heeft ze haar grens aangegeven en die respecteer ik voor de volle 100 procent. Zal haar nooit meer aanraken, maar ook niet accepteren dat ze dat bij mij doet.
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:01:

[...]

Ho wacht eens even. Zij reageert misschien in jouw optiek overdreven, maar feit blijft dat het een onnodige aanraking is en dat ze nu dr grens heeft aangegeven. Afblijven dus.ben ik met je eens, maar de manier waarop en de zin dat als zij t bij haar vriendin had zien gebeuren ze die vent dood had geslagen. Nee, dat is redelijk bizar in mijn optiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven