Ik walg echt van mezelf

16-06-2010 19:36 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...
Dat was inderdaad tegen jou gericht Waldorf. Waarom zou het een saaie boel worden als je niet aan elkaar zit? Niet iedereen vindt dat even amusant.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is-beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:48:

Een voorbeeld van een aanraking...

Vorige keer zei ze dat ze zichzelf de moeite niet waard vond en het liefst wilde stoppen met alles. Ik raakte haar (snel) aan en zei dat ze niet zo moest denken en dat het echt allemaal wel goed komt.

Op zo´n moment zit ze in een dip en dan wil ik niet met haar mee praten, maar haar juist steunen.En zij waardeert dat niet, dus niet meer doen.
Wat?! Het wordt nu nog gekker. Ze verwacht van jou dat je voor HAAR een printje maakt, bent vervolgens nog behulpzaam door een foutje op te merken, en dan zoiets?

Ik zou zéker niet mijn excuses aanbieden, is ze nou helemaal gek geworden met haar rare gedrag.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:48:

Een voorbeeld van een aanraking...

Vorige keer zei ze dat ze zichzelf de moeite niet waard vond en het liefst wilde stoppen met alles. Ik raakte haar (snel) aan en zei dat ze niet zo moest denken en dat het echt allemaal wel goed komt.

Op zo´n moment zit ze in een dip en dan wil ik niet met haar mee praten, maar haar juist steunen.

Goh, lastig, maar ik zou dan in het vervolg het gewoon niet meer doen en wellicht vragen wat ze van jou verwacht als beste vriend?

Ik zou heel slecht kunnen dealen met dat soort acties dus ander advies kan ik je niet geven.
quote:mamzelle schreef op 16 juni 2010 @ 20:46:

Waarom open je hierover een topic als je bij haar de deur dicht wil gooien (voor een tijdje). Niet heel erg constructief.Eye opener en toch ook een schaamte gevoel. Weet je... Als dit in mijn ogen een onschuldige aanraking is en in haar ogen niet, dan doe ik iets fout en daar schaam ik me voor. Eerst voor mezelf alles op een rij zetten denk ik.
Misschien had ze er moeite mee om het te zeggen, juist omdat ze wel aanvoelde dat je het goed bedoelde, maar ze het toch niet prettig vond? Dan kan het zijn dat ze in woede dat er ook maar uitgooide, omdat het haar al langer hoog zat.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:51:

[...]

. Als dit in mijn ogen een onschuldige aanraking is en in haar ogen niet, dan doe ik iets foutOf zij heeft een kronkeltje, dat kan ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:49:

[...]

En zij waardeert dat niet, dus niet meer doen.Daar blijf je op hameren, maar die boodschap is luid en duidelijk aangekomen hoor. Het gebeurd ook niet meer, nu ik het weet.
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:48:

Dat was inderdaad tegen jou gericht Waldorf. Waarom zou het een saaie boel worden als je niet aan elkaar zit? Niet iedereen vindt dat even amusant.

Nou ja, mijn vrienden wel. En dan heb ik het alleen over hele goede vrienden. Ik denk dat het onderscheid daardoor ook duidelijker is (voor ons dan). Ik ben echt niet iemand die anderen heel makkelijk toelaat, eerder het tegenovergestelde. Vrienden mogen best een arm om mij heen slaan, dat mag niet iedereen dus mij geeft dat een goed gevoel.

Maar goed, ik heb geen idee hoe ik het verder geacht wordt uit te leggen en ik denk dat ik dat daarom ook niet doe, voordat iedereen nog denkt dat ik complete orgies houd met m'n vrienden
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:51:

Misschien had ze er moeite mee om het te zeggen, juist omdat ze wel aanvoelde dat je het goed bedoelde, maar ze het toch niet prettig vond? Dan kan het zijn dat ze in woede dat er ook maar uitgooide, omdat het haar al langer hoog zat.Dat denk ik ook. Klinkt in ieder geval bekend.
Hoe lang kennen jullie elkaar al, Culater?
Ik ken een aantal mensen, voornamelijk vrouwen, die het net zo onprettig vinden als ik. Alleen zeg ik er wel wat van en zij niet. Bang om beticht te worden van moeilijk doen, bang om de ander te krenken, bang om de ander het idee te geven dat ze van verkeerde bedoelingen verdacht worden terwijl dat niet zo is....legio redenen om het niet te zeggen ook al vind je het onprettig. Hoe goed iemand het ook bedoelt, niet iedereen vindt het even prettig, sommigen zelfs ronduit onprettig. Ik zou er in elk geval niet klakkeloos van uit gaan dat het wel kan, hoe goed je ook bevriend bent.
Ik heb ook een vriend/oud-klasgenoot die meer aan me zit dan ik leuk vind.

Toch zal ik er niet snel iets van zeggen, omdat ik me dan juist schuldig en aanstelleriger zou voelen. Raar eigenlijk.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 19:36:

De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...Ik heb zin om een etiket te plakken: TPS
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 20:54:

Hoe lang kennen jullie elkaar al, Culater?Vanaf 21 jaar...
Is dat nog tegen mij, Minny?

If so, ik ga er ook niet klakkeloos van uit. Hoop dat ik toch wel een beetje duidelijk heb weten te maken? Men mag er niet klakkeloos vanuit gaan dat ik het prettig vind dus andersom zal ik dat ook niet doen.
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:53:

[...]

Dat denk ik ook. Klinkt in ieder geval bekend.In dat geval heeft ze het niet gezegd om jou te kwetsen, maar omdat ze er al langer mee zat en ze het er nu uitgooide.
Ja Ste, het is jouw lijf, en jouw persoonlijke ruimte. En als iemand je dan een aansteller vind omdat jij je grenzen aangeeft dan is dat best raar :-)
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:29:

[...]

En jawel hoor, we zijn er, zij is raar omdat ze niet aangeraakt wil worden. Yeps...het juiste forum...

Niet iedereen houdt er van om aangeraakt te worden, met welke bedoeling dan ook. En dat dient gerespecteerd te worden, klaar uit.

je hoeft mijn woorden echt niet te verdraaien, ik gaf alleen aan dat de manier hoe zij het aangaf niet echt normaal is.

dat je niet aangeraakt wil worden oke...maar dat kan je ook anders aangeven...en ook een minder drama van maken....evenals het cv waar ze zo over flipt.

ik word ook niet graag aangeraakt door mensen, maar zie wel het verschil tussen vreemde/kenissen of een goeie vriend die nadruk wil leggen op zijn steunende woorden....geeze...lighten up....je voelt je wel erg aangesproken he
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 20:54:

Ik ken een aantal mensen, voornamelijk vrouwen, die het net zo onprettig vinden als ik. Alleen zeg ik er wel wat van en zij niet. Bang om beticht te worden van moeilijk doen, bang om de ander te krenken, bang om de ander het idee te geven dat ze van verkeerde bedoelingen verdacht worden terwijl dat niet zo is....legio redenen om het niet te zeggen ook al vind je het onprettig. Hoe goed iemand het ook bedoelt, niet iedereen vindt het even prettig, sommigen zelfs ronduit onprettig. Ik zou er in elk geval niet klakkeloos van uit gaan dat het wel kan, hoe goed je ook bevriend bent.Maar dan neem ik voor het gemak aan dat jij andersom ook geen aanrakingen geeft?
quote:Waldorf114 schreef op 16 juni 2010 @ 20:56:

Is dat nog tegen mij, Minny?

If so, ik ga er ook niet klakkeloos van uit. Hoop dat ik toch wel een beetje duidelijk heb weten te maken? Men mag er niet klakkeloos vanuit gaan dat ik het prettig vind dus andersom zal ik dat ook niet doen.Was in het algemeen deze keer
quote:Culater schreef op 16 juni 2010 @ 20:52:

[...]

Daar blijf je op hameren, maar die boodschap is luid en duidelijk aangekomen hoor. Het gebeurd ook niet meer, nu ik het weet.Voelt dat voor jou niet heel onnatuurlijk om niet op die manier te troosten? Dat zou ik namelijk wel hebben. Of ik op mijn handen zou gaan zitten ? Ja. Maar er zou na zo'n " voorvalletje " voorgoed iets kapot gemaakt zijn.
quote:Java schreef op 16 juni 2010 @ 20:55:

Ik heb zin om een etiket te plakken
Je doet niets fout als je haar opmerking als gegeven aanneemt en vanaf nu probeert uit te vissen of je wel of niet welkom bent aan haar lichaam. Liever op een rustig moment daarover praten dan als je allebei vol met emoties zit (zij klinkt niet erg stabiel afgaande op wat je over haar schrijft, hoe is dit met jou zelf?)

Alles op een rij zetten wat jou nu zelf dwars zit kan geen kwaad. Maar niet te lang afwezig blijven, daar is jullie vriendschap niet bij gebaat. Probeer op een positieve manier te praten over de dingen waar jij moeite mee hebt ('ik schrik ervan als je me per sms laat weten dat ik je te vaak heb aangeraakt, ik weet niet wat ik nu aanmoet met aanrakingen tussen ons, ik vind het niet heel raar om een cv te lezen terwijl ik het print').

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven