Ineens minder contact
vrijdag 5 oktober 2018 om 15:50
Er zijn hier al vele topics over geopend, maar nu zit ik zelf in een soortgelijke situatie.
Sinds bijna 2 maanden ben ik aan het daten en hebben we uitgesproken er voor te willen gaan en zijn beiden verliefd. Ik ben hem spontaan tegen gekomen, dus niet via datingsite o.i.d.
Ik ben niet zo'n erge apper, maar we apten zo één keer per dag, soms een dag niet.
Afspraken zijn soms van tevoren gepland en andere keren spontaan op de dag zelf ontstaan.
Nieuwe vriend heeft eigen bedrijf, dus heeft het wisselend druk, wat niet altijd te plannen valt.
We hadden afgesproken elkaar donderdag of vrijdag weer te zien. Woensdag en gisteren bleef het stil, maar ik dacht er verder niet over na. 's Middags een appje gestuurd, om iets door te geven en gevraagd hoe het ging. Kreeg korte reactie dat hij druk was met werk.
Rond 7 uur gevraagd of we nog iets zouden afspreken, maar hij gaf aan dat vrijdag beter uitkwam. Oké, jammer, maar dacht er nog steeds niet veel van. Maar vandaag heb ik wederom geen enkel bericht ontvangen, terwijl hij toch af en toe wel goedemorgen stuurt. De laatste twee berichten vond ik ook enigszins afstandelijk.
Ik doe nu ook even helemaal niks, maar inmiddels voel ik wel onzekerheid en onrust. En wat als hij vanavond ook geen initiatief neemt om af te spreken? Ik wil niet achter hem aanlopen ofzo.
Kan zijn dat hij het heel druk heeft, het kan ook iets anders zijn, daar kom ik dan ook vanzelf achter, maar voel me nu even heel onzeker over wat te doen en denk 'laat maar even'.
Wat vinden jullie?
Sinds bijna 2 maanden ben ik aan het daten en hebben we uitgesproken er voor te willen gaan en zijn beiden verliefd. Ik ben hem spontaan tegen gekomen, dus niet via datingsite o.i.d.
Ik ben niet zo'n erge apper, maar we apten zo één keer per dag, soms een dag niet.
Afspraken zijn soms van tevoren gepland en andere keren spontaan op de dag zelf ontstaan.
Nieuwe vriend heeft eigen bedrijf, dus heeft het wisselend druk, wat niet altijd te plannen valt.
We hadden afgesproken elkaar donderdag of vrijdag weer te zien. Woensdag en gisteren bleef het stil, maar ik dacht er verder niet over na. 's Middags een appje gestuurd, om iets door te geven en gevraagd hoe het ging. Kreeg korte reactie dat hij druk was met werk.
Rond 7 uur gevraagd of we nog iets zouden afspreken, maar hij gaf aan dat vrijdag beter uitkwam. Oké, jammer, maar dacht er nog steeds niet veel van. Maar vandaag heb ik wederom geen enkel bericht ontvangen, terwijl hij toch af en toe wel goedemorgen stuurt. De laatste twee berichten vond ik ook enigszins afstandelijk.
Ik doe nu ook even helemaal niks, maar inmiddels voel ik wel onzekerheid en onrust. En wat als hij vanavond ook geen initiatief neemt om af te spreken? Ik wil niet achter hem aanlopen ofzo.
Kan zijn dat hij het heel druk heeft, het kan ook iets anders zijn, daar kom ik dan ook vanzelf achter, maar voel me nu even heel onzeker over wat te doen en denk 'laat maar even'.
Wat vinden jullie?
vrijdag 5 oktober 2018 om 16:36
Nou niet in die bewoordingen, maar wel de intentie voor een relatie en niet met anderen daten ofzo. Dat kwam van beide kanten en voelde goed.
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:26
Dat doen we ook wel, maar na mijn vraag van gisteren kreeg ik reactie dat hij liever vandaag wilde afspreken en wenste mij een prettige avond. Vond het wat afstandelijk en afkappend overkomen, dus om dan nog te gaan bellen...Summerdance schreef: ↑05-10-2018 15:55Als je niet zo'n apper bent....
Waarom bel je dan niet gewoon?
Is toch ook veel leuker?
Hoor je elkaars stem ook even.
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:01
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:15
De ene keer is het wel concreet en de andere keer niet en spreken we af als hij klaar is met werken, zo van, bij jou of bij mij. Maar dan hadden we ook overdag wel even geappt. Hij was tot op heden steeds enthousiast, maar nu nog steeds niks gehoord.viva-amber schreef: ↑05-10-2018 18:01Doe je nooit een concreet voorstel?
Zo van: kom je vrijdag bij mij eten..Of zullen we in de avond bij strand eten (zijn maar voorbeelden).
Ik hou niet zo van spelletjes als ineens met een vriendin afspreken en heb ook niet een la met vriendinnen waar ik plotseling naartoe kan gaan.
We hebben ook afspraken voor het weekend, maar als vrijdag ook niet lukt, zeg dat dan. En ook al heb je het druk, even bellen vanuit de auto kan ook toch.
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:25
Is geen spelletje, is je eigen plan trekken.Sunshine585 schreef: ↑05-10-2018 18:15De ene keer is het wel concreet en de andere keer niet en spreken we af als hij klaar is met werken, zo van, bij jou of bij mij. Maar dan hadden we ook overdag wel even geappt. Hij was tot op heden steeds enthousiast, maar nu nog steeds niks gehoord.
Ik hou niet zo van spelletjes als ineens met een vriendin afspreken en heb ook niet een la met vriendinnen waar ik plotseling naartoe kan gaan.
We hebben ook afspraken voor het weekend, maar als vrijdag ook niet lukt, zeg dat dan. En ook al heb je het druk, even bellen vanuit de auto kan ook toch.
Daarvan een foto op Facebook zetten, wat iemand aanraadt, is wel een beetje een spelletje.
Maar het is sterk om zelf iets te gaan doen en niet te gaan zitten afwachten.
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:26
Nou ja het maakt niet uit als hij vanavond niet kan, maar vind het gewoon niet fijn om niks te horen en aangezien ik gisteren ook twee keer initiatief heb genomen leg ik de telefoon nu even boven aan de lader en op stil. Ben laat thuis, moet nog douchen etc en zie dan wel even of hij nog iets gestuurd heeft en anders maar niet.
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:31
Kan best sterk zijn, maar zo last minute iets gaan doen is ook een beetje gemaakt.
Wat kan je dan al doen? Soms lukt het nog met een vriendin af te spreken, maar meestal is dat niet het geval.
Sterk is ook, dat je aangeeft dat je dit heel onprettig vindt wat hij nu doet en aangeven wat je wel fijn vindt in zo'n geval. Ik zou persoonlijk gewoon bellen, niet afwachten. Niks met achter hem aanlopen te maken, jij houdt ergens rekening mee en hij doet kortaf en anders.
Dan kan je toch peilen wat er aan de hand is?
Wat kan je dan al doen? Soms lukt het nog met een vriendin af te spreken, maar meestal is dat niet het geval.
Sterk is ook, dat je aangeeft dat je dit heel onprettig vindt wat hij nu doet en aangeven wat je wel fijn vindt in zo'n geval. Ik zou persoonlijk gewoon bellen, niet afwachten. Niks met achter hem aanlopen te maken, jij houdt ergens rekening mee en hij doet kortaf en anders.
Dan kan je toch peilen wat er aan de hand is?
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:35
Of er nou wel of geen reden achter dit ineens minder contact zoeken zit, ik vind dit geen net gedrag. Hij kan zich neem ik aan ook wel bedenken dat de vrouw die hij leuk vind zit te wachten op een berichtje als er een halve afspraak staat, en daarnaast is het ook gewoon leuk om de ander even te spreken. Jij houdt nu onbewust toch je avond vrij, vind het niet netjes om dat gewoon zo te laten en niets te laten weten.
Jij mag je gevoel hierover gewoon uitspreken hé, je kunt het bij jezelf houden op een niet verwijtende manier, aangeven kan gewoon, dan weet je ook meteen hoe hij zoiets oppakt.
Jij mag je gevoel hierover gewoon uitspreken hé, je kunt het bij jezelf houden op een niet verwijtende manier, aangeven kan gewoon, dan weet je ook meteen hoe hij zoiets oppakt.
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:39
Of geef zelf aan dat je het concreet wil weten of anders niet zodat je ook wat anders kan plannen dan opzitten en wachten. Je kan ook zelf een keuze maken door bijv aan te geven. Hoi ik merk aan je reactie dat je het druk hebt. Zullen we het bij zaterdag houden en vanavond even bellen?vivautrecht85 schreef: ↑05-10-2018 18:25Is geen spelletje, is je eigen plan trekken.
Daarvan een foto op Facebook zetten, wat iemand aanraadt, is wel een beetje een spelletje.
Maar het is sterk om zelf iets te gaan doen en niet te gaan zitten afwachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 5 oktober 2018 om 18:47
Belangrijker is zijn reactie als hij zich wel meldt! herken het wel een beetje hoor, je dilemma.....
En dan krijg je (ik) ineens een app "beetje laat op de lijn want dit en dat en zus en zo". Duidelijk!
Doet hij of het normaalste zaak van de wereld is dat hij niets laat horen, mag je best zeggen dat je dat vervelend vindt. Jullie hadden immers afgesproken en dus houd je je tijd vrij.
En dan krijg je (ik) ineens een app "beetje laat op de lijn want dit en dat en zus en zo". Duidelijk!
Doet hij of het normaalste zaak van de wereld is dat hij niets laat horen, mag je best zeggen dat je dat vervelend vindt. Jullie hadden immers afgesproken en dus houd je je tijd vrij.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
vrijdag 5 oktober 2018 om 19:49
Ik vind het nogal respectloos van hem om je zo te laten wachten.
Ik zou morgen ook even skippen mocht hij je nog contacten, met de tekst: ohhh wat jammer! Ik hoorde niks meer van jou dus ik heb andere plannen gemaakt.
En dan kun je over een tijdje weer willen gewoon weer appen of bellen en hem nog een kans gunnen. Maar ik zou het hem wel even laten voelen.
Ik zou morgen ook even skippen mocht hij je nog contacten, met de tekst: ohhh wat jammer! Ik hoorde niks meer van jou dus ik heb andere plannen gemaakt.
En dan kun je over een tijdje weer willen gewoon weer appen of bellen en hem nog een kans gunnen. Maar ik zou het hem wel even laten voelen.
vrijdag 5 oktober 2018 om 20:03
Ik zou het niet op een passief agressieve manier doen want je weet niet wat de reden is.
Je kan ook op een andere meer open en eerlijke manier laten weten dat je dit niet leuk vind.
Aangeven dat dit soort halve afspraken waarbij je zit te wachten onprettig voor je zijn. Dat je liever wil dat hij duidelijk is en dan maar geen of een bel afspraak maakt.
Ik vind spelletjes kinderachtig èn je ontneemt hem daarmee de kans om de reden toe te lichten. Je ontneemt ook jezelf de kans om tot een echte oplossing te komen die wel werkt.
Je kan ook op een andere meer open en eerlijke manier laten weten dat je dit niet leuk vind.
Aangeven dat dit soort halve afspraken waarbij je zit te wachten onprettig voor je zijn. Dat je liever wil dat hij duidelijk is en dan maar geen of een bel afspraak maakt.
Ik vind spelletjes kinderachtig èn je ontneemt hem daarmee de kans om de reden toe te lichten. Je ontneemt ook jezelf de kans om tot een echte oplossing te komen die wel werkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 5 oktober 2018 om 20:07