Instagram en relatie..

01-10-2021 14:21 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Sinds kort heb ik een vriend en het is allemaal heel erg fijn tussen ons, alleen word ik een beetje onzeker van hoe hij zijn Instagram gebruikt...

Hij krijgt nog best veel volgverzoeken doordat hij vorig jaar op tv is geweest en ik vroeg aan hem wat voor mensen hem dan zoal volgen
en wie hij terug volgt... Zijn antwoord daarop was dat hij mensen die hij kent en mooie vrouwen terug volgt.
Fijn dat ie eerlijk is maar dit ging op een gegeven moment zo erg door dat ik er onzeker van werd.
Dit heb ik hem aangegeven en hij begreep dat wel en vertelde dat hij daar helemaal niks achter zoekt.
Prima, maar van de 40 volgers per dag, volgt hij er 2 terug die er leuk uit zien en vaak blond of halfnaakt en vervolgens liked hij dan een aantal foto's op dat profiel. (ja ik ben hier op gaan letten)
Ik probeer het van me af te zetten en er niet weer over te beginnen, omdat ik weet dat dit mijn eigen onzekerheid is en ik wil niet
mijn relatie kapot maken door iets wat helemaal niks hoeft te betekenen.

In mijn verleden ben ik best vaak bedrogen waardoor ik gewoon niet kan begrijpen dat dit ook zonder bedoelingen kan zijn.
Nu ik dit zo typ dan schaam ik me best wel dat ik me zo voel.

Heeft iemand misschien wat geruststellende gedachten of tips hoe ik dat van mij af kan laten glijden?

Liefs.
Honingdropje2 schreef:
01-10-2021 20:33
Volgens mij betekent " inloggen op iemands account" iets anders dan iemands sociale media checken. Volgens mij doet to het laatste maar gaat pta uit van het eerste
Ik weet wat het betekent, maar ik denk dat het anders is bedoeld.

Anders snap ik het ook niet. ;)
Eidde schreef:
01-10-2021 20:35
Flikker beide Instagram van je telefoon. Er is een heel leven off line.

Problem solved.
Lijkt mij geen goed begin van de relatie, de ander vragen om maar met social media te stoppen.

To kan aangeven wat het met haar doet en daar kan hij dan weer op reageren. Maar dit is een beetje doorslaan.
Ik vind het nogal een verschil maken dat je vriend wordt benaderd door vrouwmensen, gaat zitten schiften en dan de aantrekkelijke toevoegt met als hij een vrouw volgt die hij aantrekkelijk vindt maar waar hij verder geen contact mee heeft. Dat laatste valt voor mij onder plaatjes kijken en dat eerste komt veel meer over als eigengeilen.

Ook niks mis mee, zolang jij daar mee kunt leven en dat kun je duidelijk niet dus geef dat aan hoor. Je mag best grenzen stellen. Je kunt het hem niet opleggen maar wel aangeven waar voor jou de grens ligt qua social media.

Het hoeft niet aan je verleden te liggen, het kan ook gewoon een onderbuikgevoel zijn.
_melon schreef:
01-10-2021 14:32
Ik weet niet hoor, maar als je met Eigen Huis & Tuin een keertje op TV komt krijg je vast niet allemaal van die halfnaakte dames op je Insta, dus wat voor soort programma was het?
Temptation island?
Limo76 schreef:
01-10-2021 20:04
Maar je kent hem nog maar net toch? Waarom moet hij dan per direct zijn social media gedrag aanpassen? De onzekerheid die je hebt is iets waar jij aan moet werken en niet hij.

Laat hem!
Hij hoeft het niet aan te passen, natuurlijk. Heeft hij ook niet gedaan. Het blijven toevoegen van blonde halfnaakte dames is voor hem blijkbaar heel erg belangrijk. Zal wel een egodingetje zijn. Je hoeft als vrouw niet onzeker te zijn om daar als een gedroogde tak op af te knappen.
Zelfverzekerde mannen hebben zulke vleierij niet nodig.
humanista schreef:
03-10-2021 11:00
Hij hoeft het niet aan te passen, natuurlijk. Heeft hij ook niet gedaan. Het blijven toevoegen van blonde halfnaakte dames is voor hem blijkbaar heel erg belangrijk. Zal wel een egodingetje zijn. Je hoeft als vrouw niet onzeker te zijn om daar als een gedroogde tak op af te knappen.
Zelfverzekerde mannen hebben zulke vleierij niet nodig.
Wat is eigenlijk halfnaakte vrouwen in dezen? Vrouwen die op werkelijk ieder plaatje in bikini staan, of vrouwen die ook vakantiefoto’s in bikini posten? Want dat laatste is vrij normaal.
DS1971 schreef:
03-10-2021 11:13
Wat is eigenlijk halfnaakte vrouwen in dezen? Vrouwen die op werkelijk ieder plaatje in bikini staan, of vrouwen die ook vakantiefoto’s in bikini posten? Want dat laatste is vrij normaal.

Mwah..
DS1971 schreef:
01-10-2021 21:37
Lijkt mij geen goed begin van de relatie, de ander vragen om maar met social media te stoppen.
Beide. Sowieso beter voor iedereen.
Eidde schreef:
03-10-2021 15:55
Beide. Sowieso beter voor iedereen.
De wereld verandert. Doe je niets aan.
Eidde schreef:
03-10-2021 15:42
Mwah..
Laat ik het zo zeggen: als je je comfortabel voelt in bikini is het normaal. En de meeste mooie vrouwen zullen zich er comfortabel in voelen.
Ben wel benieuwd hoe dat in 'jullie' (iedereen die hier schrijft) omgeving zit..
Ik ben ouder dan TO en haar vriend (begin 40) maar ik ken eigenlijk helemaal geen mannen uit mijn omgeving (ook niet vanaf een jaar of 30) die instagram hebben of er echt actief mee bezig zijn. Iig niet met selfies en andere vrouwen. Volgens mij is dit toch echt een bepaald type man die er op deze manier mee bezig is.
glitglam schreef:
04-10-2021 10:59
Ben wel benieuwd hoe dat in 'jullie' (iedereen die hier schrijft) omgeving zit..
Ik ben ouder dan TO en haar vriend (begin 40) maar ik ken eigenlijk helemaal geen mannen uit mijn omgeving (ook niet vanaf een jaar of 30) die instagram hebben of er echt actief mee bezig zijn. Iig niet met selfies en andere vrouwen. Volgens mij is dit toch echt een bepaald type man die er op deze manier mee bezig is.
Het type man die zijn opties open houdt?
Henk-and-Roelie schreef:
04-10-2021 11:10
Het type man die zijn opties open houdt?
Ja, vanaf een bepaalde leeftijd vind ik dat wel ja. Niet perse als een man alleen instagram heeft, maar wel met selfie's, veel liken van (onbekende) vrouwen etc. Bij pubers snap ik dat, bij volwassen mannen minder. Zijn toch vaak de mannen die aandacht nodig hebben en het heel belangrijk vinden 'gewild' te zijn, gevlei van anderen nodig hebben. Dat vind ik dus best kinderachtig en echt een afknapper.
Ik zou dan ook niet zozeer zijn van het bespreken dat dit moet 'stoppen', want voor mij is het een groter signaal dan dat.
Het betekent voor mij dat hij constant bevestiging en aandacht nodig heeft, en dat zou voor mij een dooddoener zijn.
Dat verdwijnt nl niet als hij er bv op instagram niets meer mee doet.
glitglam schreef:
Ik ben van jouw leeftijd en ik heb geen insta. Wel Facebook maar daarop zitten alleen mensen die ik echt ken. In mijn omgeving hoor ik wel regelmatig mensen over insta en snapchat enzo. Ook mannen van onze leeftijd. Geen idee wat ze er mee doen want ik heb dus geen insta. En ik wil het ook niet. Al dat social media gedoe is niks voor mij.
glitglam schreef:
Ik weet dat ze bestaan, maar ik ken ze ook niet. Vind het een beetje zielig als een man dat nodig heeft. Inderdaad een bepaald type, met een kwetsbaar ego. Enorme afknapper vind ik dat.
glitglam schreef:
Mijn man en ik (allebei 40) hebben instagram, maar puur om onze hobby's te delen. Mijn man verwijderd alle "halfnaakte vrouwen" die zijn account volgen, omdat hij niet begrijpt waarom zulke vrouwen zijn hobby zouden willen volgen. Ik krijg ook nog wel eens DM's van dat soort vrouwen en verwijder deze direct.
De vriend van TO is duidelijk geil op de aandacht.
Kies een leukere uit. Een volwassen kerel die op deze manier aandacht zoekt kan nooit de leukste zijn.
Ik ken echt geen 'normale' mannen uit mijn omgeving die insta hebben met veel volgers/die zelf veel mensen volgen. Een paar die insta hebben vanwege een hobby idd, of mooie (natuur) foto's erop zetten oid, maar geen ego-insta's.
DS1971 schreef:
03-10-2021 16:31
De wereld verandert. Doe je niets aan.

Je hebt altijd een keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven