Intens verdrietig

27-06-2009 12:18 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een uur geleden de relatie met mijn lief verbroken.

Het is beter zo, maar ik ben intens verdrietig.
quote:Jady83 schreef op 11 november 2009 @ 00:10:

Ik heb met mn sneue hoofd gewoon aangeboden om mijn eindscriptie te gaan schrijven over een onderwerp waar hij nu mee bezig is om een bedrijfje mee op te starten. Zodat ik hem kon helpen onder het mom van "slaan we 2 vliegen in 1 klap.'

Als ik heel eerlijk ben, boeit dat hele onderwerp me geen hol en ben ik echt een kneus dat ik dat heb aangeboden. Want dat deed ik alleen maar om te zorgen dat we nog een binding hebben.

Jady, hier heb ik hard om gelachen! Omdat het ZOOOOO herkenbaar is....... ik zou tot precies hetzelfde in staat zijn! Ik zat gewoon om mezelf te lachen zeg maar.

En die bereidheid om nu wel concessies te doen die je in de relatie niet wilde....tja....... moeilijk...... Ik denk er wel veel over na: wanneer weet je nou of je een goede keuze maakt of niet? Wanneer zijn de verschillen echt te groot, en wanneer kun je er echt voor gaan? Uit jouw verhaal proef ik dat je allang weet dat je die concessies niet wilt doen. Ik ben er voor mezelf niet zo zeker van.
quote:Vooruit schreef op 11 november 2009 @ 21:39:

Ik begon al even te denken dat hij de date was van Ikke Maar dat kan niet want Ikke's date heeft samengewoond!

Jee, haha, dat zou wel heel erg naar zijn!!! Maar het zou zomaar kunnen natuurlijk dat zijn ex nu ergens op dit forum ook haar verdriet aan het delen is... wat dat betreft voel ik me ook best wat schuldig, ook al ken ik haar helemaal niet.

Ik moet zeggen Vooruit, respect voor je geduld zeg... ik zou helemaal gek worden van al dat wachten op antwoord en contact. Hoe lang geleden heb je het hem gevraagd? Kan me ook wel ergens voorstellen dat je wel liever wacht omdat je dan nog wat 'hoop' hebt.

Lijkt me aan de andere kant wel een goed idee om voor jezelf een termijn gaat stellen. Inderdaad bijvoorbeeld dit weekend zelf contact zoeken als je dan nog niks hebt gehoord, want ik denk wel dat het tijd wordt dat jij weet waar je aan toe bent.

Veel sterkte!

En hoe gaat het met de andere dames? Minoutje, veel contact met de fransman? En Raiden, hoe verloopt het contact nu tussen jou en je ex?
Hoiiii,

Sorry voor de afwezigheid. Heb het behoorlijk druk. Met dat ze van de week in mijn flatje hebben proberen in te breken. Dus ik en mijn huisgenootje hadden het druk met schadeherstel, politie enzovoorts.

Maar uhm met mij gaat het wel goed! Heel moe, nog steeds, en heel druk. Geen goede combi helaas.

Ik zie mijn ex nog steeds. Wel wat minder dan voorheen. Hij wil alleen veels te snel, maa kan het natuurlijk niet hebben als ik er wat van zeg! Maar goed het gaat nog steeds hetzelfde eigenlijk! Er zijn wel momenten dat ik twijfel of ik NU weer iets met mijn ex zou willen. Ik weet zeker dat ik met hem oud wil worden en huisje boompje beestje. Maar misschien nog niet nu:p! Ik zie hem veel en we lijken af en toe gewoon weer een stel, maarrr ik heb ook nog veel vrijheid, flirt met andere mannen (naja doe een of andere rare poging) etc. Maar goed misschien komen mijn ex en ik bij elkaar, maar misschien ook niet!!! We'll see!

Ik zag dat er hier een beetje een soort van discussie was ontstaan over Vooruit.

En nou moet ik zeggen ik geef jullie voor een gedeelte gelijk, maar niet helemaal:$!

Vooruit: Ik geloof niet perse dat je ex niet genoeg van je houdt omdat die moet nadenken en niet met je wil samenwonen. Het kan het geval zijn, maar het hoeft niet het geval te zijn. Ergens vind ik he niet gek dat die de tijd neemt om na te denken. Er is toch wat tussen jullie gebeurt en hij zit waarschijnlijk ook nog steeds met het samenwonengebeuren in zijn maag. Moet die dat dan allemaal maar vergeten en overheen springen en er gewoon weer vol voor gaan? Als hij de tijd nu echt gebruikt om na te denken is dat alleen maar goed. Hij zal zich misschien hetzelfde; afvragen kan een relatie waarin beide partners een andere toekomstverwachting hebben werken? En alleen jullie twee kunnen dat beantwoorden. Het kan ook dat die gewoon niet durft te zeggen dat die er mee wilt kappen en je zo aan het lijntje houdt, ik wil gewoon even duidelijk maken dat er meerdere opties zijn.

Chris: Ik vind het enorm knap dat je het contact weer verbroken hebt! En ik kan in je topics teruglezen dat het veel pijn met je doet, ik lees ook wat frustratie, boosheid tussen de regels door, als ik me niet vergis. Maar heel logisch ook! Nogmaals heel sterk!

Roosje: Hoe is het met jou?

Ikke: Poeh wat een mooi verhaal met die jongen!!!! Gewoon even rustig aandoen en zien waar het schip strandt. En geniet een beetje van alles!!!!

Bloemetje: blij te horen dat het met jou beter gaat!! Echt supergoed hoor!!!

En wat ikke inderdaad zegt het gaat beter met ons!!!! En daar ben ik blij om!! Ik hoop wel dat als straks alles weer helemaal top gaat we allemaal hier nog een beetje blijven schrijven!! Ik vind het toch wel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! En jullie voelen een beetje als vriendinnetjes:$
@Bloemetje; hij woont ongeveer max. een kilometer van brabant vandaan :p haha. Voor mij is dat de andere kant van het land he? Maar ja, blijkbaar wonen daar wel leuke mannen, zoals jij ook al zei ;) Ik wil ook niet op hem wachten, maar onbewust doe je dat wel een beetje he? Zo hoor ik vandaag weer niets van hem. Het is niet dat er geen tweede afspraak komt, maar wanneer? Hij heeft onlangs nog aangegeven dat hij weer langs wilde komen… nu maar afwachten. Ik krijg inderdaad ook van anderen aandacht, maar die gaan er meteen vanuit dat ik wel met ze wil. Ik ben echt niet aan het flirten ofzo haha. Ik praat alleen maar met ze. Ik moet gewoon lekker rustig aan kunnen doen, daarom is een jongen ver weg wel handig…. Hoewel hij wel in mijn kop zit.

Maar vertel eens: je krijgt aandacht? Vertel eens meer?

@ Ikke: ja ergens herken ik die onzekerheid ook wel hoor. Ik vind het wel goed dat je het nog even gecheckt hebt en hopelijk meent hij het ook ;) Ben je niet bang dat hij nu zoiets heeft van: lekker vrijgezel zijn en we zien wel? Want ik kan me voorstellen dat als hij net vrijgezel is van een serieuze relatie, misschien geen zin heeft in een nieuwe? Jij wel trouwens? Of wil je ook liever rustig aan doen?

Mijn situatie is inderdaad ook lastig. Nogmaals, ik wacht het af…

@ Vooruit: wat naar dat hij geen contact meer heeft opgenomen en dat je niet weet hoe of wat. Goed dat je voor jezelf een termijn hebt ingesteld. Hou ons op de hoogte okay?

Rest wel de vraag: waar zie jij jezelf over 5/10 jaar? Met hem? Samenwonend? Getrouwd? Want dat krijg je waarschijnlijk niet met hem he?

@ Raiden: Jeetje! Hoe merkten jullie dat ze hebben geprobeerd in te breken? Jammer dat je zo moe bent. Hopelijk gaat het snel beter.

Oh, opzich wel prettig dt het nog hetzelfde gaat, maar wil je geen zekerheid? Of vind je het wel prettig dat je nu vrijgezel bent? Want flirten is natuurlijk ook wel prettig.

Ik ben ook blij dat we dit topic hebben ;) Met mij gaat het wel goed hoor, soms een dipje, maar dat hebben we allemaal he? Ik heb alleen nog steeds geen baan gevonden…
hey meiden,

gisteren te horen gekregen dat ik niet aangenomen ben als secretaresse functie, dat hakte er wel in want doe enorm mijn best . Dat zien ze ook wel dus gaan ze verzinnen of ze een andere functie hebben voor me ergens binnen het bedrijf en daar gaan ze het woensdag over hebben. Ben zo benieuwd.

Heb vannacht zo erg gedroomd. Werd om half 4 gillend wakker. Ik liep in het huis van mijn ex en ik zag gewoon alles weer. De woonkamer, onze slaapkamer, badkamer, toen zijn vriendin in de woonkamer staan die tegen mij zei dat het nu haar plekje was en haar spullen en ik moest oprotten. Toen ging ik nog aan het bed ruiken of hij naar haar ruikte, zoiets stoms. En ging ik weg en zag ik al mijn spulletjes nog staan die ik heb achtergelaten, plantjes, potjes, lijstjes en zelfs de shampoo in de badkamer. Zo stom, want ben er niet meer zoveel mee bezig, maar dit heeft me wel helemaal van het padje af gemaakt.
Ik denk erover na om na het inleveren van de sleutel van ons huurhuis, aan het einde van de maand, het contact met mijn ex definitief te verbreken. We zijn nu vaak samen en het voelt af en toe als een relatie, maar ik merk dat ik me hier helemaal niet prettig bij voel. Ik voel me toch een 2e keus, ik twijfel aan zijn intenties en ik vertrouw hem voor geen meter. Aan de andere kant hebben we het heel erg heerlijk nu samen en belooft hij me de hemel, maar ik heb geen zin om in een illusie te leven. Ik ben er nog niet helemaal over uit en ik ben eigenlijk best wel heel verdrietig... Sorry voor deze egopost...
*komt weer even uit de meeleesmodus*

Minoutje,

Denk je dat je ooit weer iemand anders tegenkomt? Of denk je dat Fransman de enige in je leven is waar je het leuk mee had/kan hebben/zult hebben?

Antwoord : ja = opnieuw een relatie aangaan met hem, maar vergeet niet dat je hem nooit meer zo zult zien als dat je deed voor deze hele periode...dat (beeld) is kapot.

Antwoord : nee = kappen ermee en wacht tot er iemand op je pad komt die WEL te vertrouwen is, moet je je eens voorstellen hoe het dan voelt, dat maatjes gevoel, dat fijne gevoel...

Sterkte!
Toevoeging : en stel je je eens voor hoe dat voelt...dat je gewoon sterk bent en bent gebleven. Je hebt er een punt achter gezet, aangezien je NIET accepteert dat iemand je belazert...dat voelt echt goed (na een tijd).
@ Bloemetje: wat jammer dat je niet bent aangenomen!!! Waarom niet eigenlijk? Hopelijk kunnen ze nog wat voor je vinden. Hou ons op de hoogte!

Wat een nare droom. Ik droom soms ook nog over ex. Het zijn gelukkig niet meer nachtmerries zoals die van jou. Natuurlijk ben je nog niet helemaal klaar met dit verhaal. Je weet pas sinds kort dat hij een ander meisje heeft. Weet je trouwens hoe ze er uit ziet dan? En dan met jou spulletjes… grrr.. Hopelijk slaap je komende nacht beter!! Hou vol, je bent sterk genoeg 

@ Minoutje: allereerst; fijn dat je weer wat laat horen. Volgens mij ben je er goed over na aan het denken. Doe vooral wat jij het beste vind. In mijn ogen zegt de zin “ik merk dat ik me hier helemaal niet prettig bij voel” Als je je een tweede keus voelt en je hem niet meer vertrouwd, dan is het gewoon niet goed om weer een relatie te starten hoor. Kan me voorstellen dat je heel erg twijfelt en verdrietig bent, omdat het nu wel goed gaat. Maar volg je hart. Volg je gevoel. Heel veel sterkte de komende weken!
@ Raiden: He jakkes! Ingebroken? Dat lijkt me zo een eng idee, dat een wildvreemde in je privé-omgeving is geweest... Zijn er ook dingen meegenomen? Hopelijk voel je je nog wel een beetje veilig thuis.

De situatie met je ex klinkt wel goed eigenlijk. Ook dat je er zo 'relaxt' om kan blijven. Wel vleiend toch, dat hij je wel terug zou willen. Klinkt als een luxe poitie waar je in zit, geniet ervan

@ Bloemetje: Wat naar van je baan... had je dat aan zien komen, of valt het zomaar uit de lucht? Ik hoop echt dat ze een andere (hopelijk passende) functie voor je kunnen vinden.

Die dromen... naar is dat he? Ik heb toevallig vannacht ook gedroomd over ex en nieuwe 'date'. Die twee samen in één ruimte, dat was wel heel surrealitisch. Ik was echt heel blij dat ik wakker werd. En tsja... waarschijnlijk is het toch een teken dat je er onbewust nog niet klaar mee bent. Is ook wel heel logisch natuurlijk, zo lang geleden is het allemaal niet... Sterkte meis!

@ Minoutje: Ook weer een lastige situatie waarin jij zit. Eerlijk gezegd denk ik inderdaad dat het verstandig (ik haat dat woord ) zou zijn om niet teveel contact te hebben met fransman. Met name omdat je schrijft dat je je er niet helemaal lekker bij voelt.. Je vertrouwen heeft toch wel een flinkt deuk gehad natuurlijk. Lastig he, die afweging tussen het'veilige en vertrouwde en het verstandige... Ego-post er gerust op los hoor. Een dikke

@ Roosje: Jij staat dus ook in de "ik-wacht-op-bericht-van-de-leuke-man-modus" hihi. Wel heel fijn om te lezen dat je in ieder geval weer wat ruimte in je hoofd hebt voor andere manwezens. En wat er ook van komt, een goede afleiding is het sowieso! (Zeg ik nu ook een beetje tegen mezelf hoor )

Mijn ex heeft me vandeweek een mail gestuurd en ik ben blij te kunnen zeggen dat het me erg weinig deed! Heb ook nog niks teruggestuurd. En de nieuwe meneer heeft me net een mail gestuurd (ik heb anderhalve dag op mijn handen gezeten omdat ik wilde peilen hoe lang het zou duren tot hij contact zou zoeken... *zucht* vrouwen!!! hahaha) Dus mijn dag kan voor nu niet meer stuk!!
Oooo wanneer houdt het nu eens op met die nachtmerries. Ik krijg er echt een sik van. Is dat een soort van verwerking ofzo? pfff ik vind het echt niet leuk meer. Hoop dat mijn ex er ook last van heeft en gillend met mijn naam naast haar wakker wordt (gnif gnif)

Meiden, Sinterklaas komt vandaag aan dat is onze oude buurman geweest (de echte dan). Zo raar. Het idee is ook allemaal zo raar. Straks alleen de kerst in en sinterklaasavondjes vieren alleen. Bah zeg...

Wat ik jullie nog niet verteld heb, is dat ik een hele goeie vriend heb die ik jaren geleden via internet ontmoet heb, heb hem 1 x in het echt gezien en we belden en msnde altijd al veel. Er is een klik, droge humor hebben we allebei en kunnen enorm lachen. We bellen af en toe veel en dan weer even niet en dan weer veel. Hij wil met me afspreken en ik denk serieus dat het wel wat kan worden tussen ons. Buiten die humor ziet hij er ook nog eens goed uit en is 33 , de perfecte leeftijd.Behalve weer dat hij in de buurt van Utrecht woont. Weer die afstand. En ik ga daar nooit van mijn leven meer heen verhuizen
Bloemetje Utrecht is echt leuk hoor!!!!! En fijn dat je contact hebt met zo'n leuke jongen!

En utrecht is makkelijk te bereiken! En het is niet zo'n stad als Amsterdam, het heeft nog iets dorpelijks.

Verder hoop ik ook dat die jou naam schreeuwens naast zijn vriendinnetje wakker wordt:p!!!!

En Minoutje: balen dat het minder gaat! Ik snap dat het vertrouwen nog niet terug is, zo snel gaat dat niet. Maar je kunt het misschien ook gewoon even aankijken? Ik weet het ook niet hoor!! Bedoel als die fransman van je echt oprecht is in alles dan houdt die dit vol!

En tja dat inbreken, niks is weg gelukkig! Ze zijn betrapt en gevlucht! Maar het is wel balen. Er wordt heel veel bij ons ingebroken en autos die in brand worden gestoken voor ons raam met molotov cocktails, minder mjah....
Hey allemaal,

ik heb niet helemaal bijgelezen, maar de laatste berichten. Mijn ex is echt afgesloten hoofdstuk en ik zit nu ineens tot over m'n oren in het date-gebeuren en daar wilde ik dit topic niet mee vervuilen. M'n 'problematiek' past de laatste tijd beter in het date-afwijs-topic al hoop ik echt dat degene die ik nu best wel erg leuk vind gewoon wat leuks wil ondernemen samen en dan wel zien wat eruit voortvloeit.

@Bloemetje: de woorden van je ex... zeggen meer over zijn gemoedstoestand en over hoe hij ermee omgaat denk ik, ik vind dat altijd zo sneu om achteraf te roepen dat het allemaal nep was en bladiebla. Waarom heeft hij daar dan zelf tijd en moeite ingestoken dacht hij zelf??! Ik geloof er niks van hoor, volgens mij is het meer om zich heen trappen. Beter kwijt dan rijk, al begrijp k heel goed dat een dergelijk gevoel moet groeien.

Ben benieuwd naar die Utrechter, dus ik blijf wel nog wat meelezen :-)

@Minoutje:is al gezegd: volg je hart. Als je 'm nu niet vertrouwt zou ik zeker niet een relatie met 'm aangaan.
Raiden, fijn dat het nog steeds goed met je gaat. Maar wat naar dat ze hebben geprobeerd in te breken! Gelukkig is dat niet gelukt..... en ik ben het helemaal eens met wat je zei: ik hoop ook dat we allemaal hier blijven schrijven want ik zie jullie ook als vriendinnen en ik ben steeds benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Bloemetje, leuk verhaal van die vriend! Wie weet hoe het allemaal gaat lopen. En tja, dat woonprobleem.....dat komt later wel, toch?

Wel heel naar dat je die functie niet krijgt; hopelijk hebben ze een andere functie voor je. Woensdag hoor je dat dus, ik zal voor je duimen.

Minoutje, sterkte met je beslissing! Ik ken het gevoel: de avond dat ik het uit ging maken was mijn ex bij me maar het voelde allemaal ook niet goed. Dat gevoel is vaak toch wel een goede aanwijzing.

Roosje, fijn dat het contact zo goed is met jouw crush. Hopelijk zien jullie elkaar snel weer! En ook nog aandacht van andere jongens....dat zou ik allemaal ook wel willen!

Je vroeg trouwens waar ik mezelf zie over 5 of 10 jaar. Ken je de film Sliding doors? Daarin beleeft de hoofdpersoon twee verschillende verhaallijnen. Zo voel ik me ook.

1) Als mijn ex weer met me verder wil zie ik mezelf over 5 jaar in mijn nieuwe huisje, mijn ex regelmatig bij me maar wel met zijn eigen huis, en ik wat meer tijd doorbrengend met mijn vrienden want dat was er een beetje bij ingeschoten.

2) Als mijn ex me niet wil, zie ik mezelf over 5 jaar een andere vriend hebben. Of ik dan wel samenwoon? Dat weet ik niet...

Ikke, fijn dat jouw date jou heeft ge-emaild. Dat zit dus wel goed tussen jullie. Lekker van genieten!

En jouw ex heeft dus ook gemaild? Wat schreef hij? Hij heeft toch geen spijt he??

Christiane, hoe gaat het nu met jou? Leuk plaatje trouwens, wat is het? Ik vraag me wel af: je schreef dat jouw ex niet genoeg van je houdt omdat hij niet wil veranderen. Maar kan hij niet net zo goed zeggen dat jij niet voldoende van hem houdt omdat je de situatie met hem niet wilde accepteren? Jullie passen je toch allebei niet aan? Houden jullie dan allebei niet genoeg van elkaar?

Ik heb precies dezelfde vragen over mij en mijn ex.

Mijn ex heeft deze nadenkperiode trouwens al eerder meegemaakt, had ik dat al verteld? Toen heeft het ook echt weken geduurd, hij is zelfs vier weken alleen op vakantie geweest. En toen hij terugkwam had hij besloten dat hij echt voor haar wilde gaan! (alleen wilde zij inmiddels niet meer.....)

Dus blijkbaar heeft het bij hem echt tijd nodig. Ik wil hem morgenavond bellen, maar hem niet onder druk zetten hierover. Gewoon gezellig kletsen (beseft hij weer eens goed wat hij mist ).

En over een week ga ik zelf op vakantie.... voor bijna 10 dagen. Eerlijk gezegd zie ik er wel tegenop, ik ben bang dat ik niet goed zonder alle afleiding hier kan (werk, sporten, vrienden en niet op de laatste plaats JULLIE). Nou ja, ik kan daar wel internetten, dus ik zal hier nog wel zijn.

Ik ga met mijn moeder, net als Christiane.

Nou ja, als ik er ben zal het toch wel leuk zijn hoop ik (maar ik ben stiekem bang dat ik me niet echt zal vermaken en vooral verdrietig zal zijn).
Eerst maar even reageren op Vooruit. En daarna mijn eigen verhaal (hele lap, ik bereid jullie er maar vast op voor).quote:Vooruit schreef op 14 november 2009 @ 13:27:

Christiane, hoe gaat het nu met jou?

Het gaat hier zijn gangetje. Ik ben sinds een tijdje niet meer depressief (na ruim een jaar; dus best fijn). Heb namelijk (hier al eerder verteld) last van erfelijke depressies. Niet door trauma's of verdriet, maar simpelweg omdat ik een stof in mijn hoofd mis. Ik heb nu een goed plantaardig middel dat werkt als een tierelier. Het maakt serotonine aan (de stof die ik mis). Natuurlijk werkt ook mee dat er rust in de tent is qua ex-lief. En ik probeer meer te Leven (met een hoofdletter L). Dus op dat gebied gaat het fijn. Ik mis mijn ex-lief enorm, maar heb vrede met de situatie. En ooit is er misschien wel ruimte voor ons. Ik geloof daar in. En dat weet hij.

Leuk plaatje trouwens, wat is het?

Dat plaatje is een foto die ik heb genomen van de botanische tuin in Washington D.C. Vind de foto in het echt nog veel mooier.

Het gebouw is trouwens het Capitool (waar de regering zit).

Ik vraag me wel af: je schreef dat jouw ex niet genoeg van je houdt omdat hij niet wil veranderen. Maar kan hij niet net zo goed zeggen dat jij niet voldoende van hem houdt omdat je de situatie met hem niet wilde accepteren? Jullie passen je toch allebei niet aan? Houden jullie dan allebei niet genoeg van elkaar?

Het gaat er bij mijn ex-lief niet om dat hij zou moeten veranderen. Ik hou van hem zoals hij is. Maar je moet wel dezelfde toekomstverwachting hebben. En dat heeft hij niet. En ik hou van hem zo veel, dat ik de situatie met hem niet kan accepteren. Het is gewoon niet fijn dat iemand zich voor je afsluit als je te dichtbij komt. En nee, dan heb ik het niet over claimen. Integendeel. We hadden allebei ons eigen leven en onze eigen dingen. Daarnaast waren wij samen, hielden wij van elkaar en deden we onze dingen. Maar elke keer als duidelijk werd dat we veel van elkaar hielden, nam hij afstand. Dat weet hij en dat geeft hij ook toe. Hij kan zich gewoon niet volledig geven. Wil ook niet samenleven met mij. Blijkbaar is dat voor jou genoeg, maar ik kan dat dus niet. Ik werd daar ongelukkig van (en ik blijf erbij dat ik denk dat jij op langere termijn ook niet gelukkig zult worden met deze situatie). Desondanks heb ik vertrouwen voor de toekomst. Ooit.

Mijn ex heeft deze nadenkperiode trouwens al eerder meegemaakt, had ik dat al verteld? Toen heeft het ook echt weken geduurd, hij is zelfs vier weken alleen op vakantie geweest. En toen hij terugkwam had hij besloten dat hij echt voor haar wilde gaan!

Kan. Maar voor hoe lang? Hoe vaak hoor ik niet dat mensen nu echt echt echt voor elkaar willen gaan. En na een paar maanden zit de sleur er weer in. Eerlijk gezegd neem ik dit soort beloften altijd met een grote korrel zout.

Dus blijkbaar heeft het bij hem echt tijd nodig. Ik wil hem morgenavond bellen, maar hem niet onder druk zetten hierover. Gewoon gezellig kletsen (beseft hij weer eens goed wat hij mist ).

Zou ik niet doen. Als hij je wil spreken, heeft hij zelf ook een telefoon. Maar goed, dat is mijn mening. Dat van dat 'weten wat hij mist' da's een grapje toch? Hoop ik.

En over een week ga ik zelf op vakantie.... voor bijna 10 dagen. Eerlijk gezegd zie ik er wel tegenop, ik ben bang dat ik niet goed zonder alle afleiding hier kan (werk, sporten, vrienden en niet op de laatste plaats JULLIE). Nou ja, ik kan daar wel internetten, dus ik zal hier nog wel zijn. Ik ga met mijn moeder, net als Christiane.

Leuk van die vakantie! Gewoon gaan. Als je eenmaal weg bent zul je zien dat die afleiding heerlijk is. Waar ga je heen?

En wat heb ik dan verder nog te melden? Nou eigenlijk dat ik er tegenop zie om hier nog vaak te komen schrijven. Ik zal proberen uit te leggen wat ik ermee bedoel.

Toen ik het topic in juni opende was het net een uur uit ofzo. Ik kwam thuis, zat in een dip en moest er even over praten. Sindsdien heb ik allerlei stadia van verdriet meegemaakt. Het hysterische huilen van het begin, de wanhoop van de dagen daarna. En het intense gemis wat daarop weer volgde. In de periode met mijn oma hebben we intens contact gehad. En dat is nu sinds bijna twee weken ook weer gestopt. Gelukkig zonder het hysterische huilen en het gevoel van wanhoop. Maar het intense gemis is er wel. En de pijn als ik denk over de nabije toekomst. Hij is zo zijn leven aan het vergooien. Een van mijn laatste vragen was wat hij de komende tijd ging doen. Veel werken. In zijn geval is dat maar doorgaan en doorgaan en doorgaan om maar niet te hoeven voelen. Een laagje cement om zijn hart en doorgaan. En dan nog door de 'klote-feestdagen' (wat voorheen mijn tekst was ). Ik weet gewoon dat hij niet gelukkig is, maar het niet wil voelen. En dat doet me pijn en maakt me verdrietig. Maar dit is de beste keuze. Voor mij, maar ook voor hem.

Waarom dan moeite met schrijven? Feitelijk omdat ik het moeilijk vind om te zien hoe anderen verder gaan met hun leven. Ieder doet dat natuurlijk op zijn eigen manier, dus dat geldt ook voor jullie. We kennen elkaar niet, maar door dit topic heb ik het idee gekregen dat we elkaar toch een beetje zijn gaan leren kennen. Maar die eigen manier, daar kan ik moeilijk mee omgaan, merk ik. Sommigen van jullie zijn hard bezig met lekker daten en bezig om er weer wat van te maken. Leuk voor jullie, maar ik kan dat niet en merk dat het me confronteert. Anderen zijn (naar mijn mening) bezig met hun leven te vergooien. Door met minder te genoegen te nemen, dan wat we als vrouwen eigenlijk verdienen. En dat zie/lees ik niet alleen op dit topic, maar de hele relatie-pijler staat er vol mee. Waardeloze relaties, waar wij als vrouwen maar in blijven hangen. Want hij is lief, zoals hij is er maar een, ik kan niet zonder hem. Dat geblaat. Iedereen kan zonder een ander. Ik kan er niet meer tegen om dit elke keer te blijven lezen. Ik heb het bij mijn moeder gezien (die vroeger aan mijn vader is blijven hangen), ik zie het bij mijn zusje (waarover ik het vanwege privacy niet wil hebben), ik zie het bij een vriendin en als ik naar mijn eigen leven kijk, heb ik ook langer in een relatie gezeten die goed voor me was. En dat maakt me zo verdrietig. En boos. Ik merk dat als ik lees over Vooruit en Minou (en haar gladjakker van een Fransman), ik gewoon onrustig wordt. Ik wil het gewoon niet meer lezen. Ik wil het niet en ik kan het ook soms niet meer.

Ik wil vooruit kijken.

Ik hoop trouwens niet dat ik iemand hier mee kwets, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Het is puur hoe ik het voel en ik besef dat ik me erg kwetsbaar opstel. En helemaal niet meer lezen en schrijven hier? Ik weet het niet! Denk niet dat ik helemaal wegblijf, want daarvoor ben ik toch te veel gehecht aan jullie.

quote:Christiane04 schreef op 14 november 2009 @ 18:49:

Waarom dan moeite met schrijven? Feitelijk omdat ik het moeilijk vind om te zien hoe anderen verder gaan met hun leven.

Dat vind ik heel logisch hoor! Natuurlijk is het zwaar om dingen te zien gebeuren, om te zien dat mensen verder gaan, dat je bang bent dat jij het niet goed aanpakt, maar natuurlijk kan je niet veranderen wat je voelt en hoe je dit ervaart. Dat kunnen wij ook niet.

Ieder doet dat natuurlijk op zijn eigen manier, dus dat geldt ook voor jullie. We kennen elkaar niet, maar door dit topic heb ik het idee gekregen dat we elkaar toch een beetje zijn gaan leren kennen. Maar die eigen manier, daar kan ik moeilijk mee omgaan, merk ik. Sommigen van jullie zijn hard bezig met lekker daten en bezig om er weer wat van te maken. Leuk voor jullie, maar ik kan dat niet en merk dat het me confronteert.

Er zitten natuurlijk wel verschillen in onze verhalen he? Vergeet dat niet! Als je een ex hebt waarmee het niet werkte, omdat er teveel drama en problemen bij kwam kijken en als je in ruzie uit elkaar gaat, dan gaat het verwerken vaak ook sneller. Bovendien ben ik bijvoorbeeld een stuk jonger. De hele toekomstverwachtingen heb ik bijvoorbeeld nog helemaal niet.

Anderen zijn (naar mijn mening) bezig met hun leven te vergooien. Door met minder te genoegen te nemen, dan wat we als vrouwen eigenlijk verdienen. En dat zie/lees ik niet alleen op dit topic, maar de hele relatie-pijler staat er vol mee. Waardeloze relaties, waar wij als vrouwen maar in blijven hangen. (..) Iedereen kan zonder een ander. (..) En dat maakt me zo verdrietig. En boos. Ik wil het gewoon niet meer lezen. Ik wil het niet en ik kan het ook soms niet meer.

Ik wil vooruit kijken.

Heel goed, hou je hier aan vast!

Ik hoop trouwens niet dat ik iemand hier mee kwets, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Het is puur hoe ik het voel en ik besef dat ik me erg kwetsbaar opstel. En helemaal niet meer lezen en schrijven hier? Ik weet het niet! Denk niet dat ik helemaal wegblijf, want daarvoor ben ik toch te veel gehecht aan jullie. Ik vind het jammer als je niet meer schrijft, vooral omdat het ook als een soort uitlaatklep dient, maar kan mee voorstellen dat je dit op dit moment niet aan kan. Heb je trouwens liever dat we anders een nieuwe topic aanmaken? Want ik ben je heel dankbaar voor dit topic, hoewel natuurlijk de aanleiding helemaal niet leuk is. Kan me voorstellen dat het misschien prettiger is als we dit topic een beetje laten rusten. Het is immers jouw verhaal, jouw topic. Ik weet niet of je dit nog leest, dus dit is ook meer een vraag aan de andere meiden.
Ander topic aanmaken hoeft niet hoor. Het is ook niet zo dat ik helemaal niet meer zal lezen/schrijven, maar in ieder geval voorlopig even niet.
Ander topic aanmaken hoeft niet hoor. Het is ook niet zo dat ik helemaal niet meer zal lezen/schrijven, maar in ieder geval voorlopig even niet.
Hoi Christiane,

Poeh, dat is wel even schrikken voor mij. Ik zie het forum net als Roosje als een uitlaatklep en ik wist dat we het niet allemaal met elkaar eens zijn, dat we dingen anders aanpakken maar vooral ook anders ervaren. Omdat niet alleen onze situaties verschillend zijn, maar wij zelf ook. Ik wist niet dat je daar niet goed tegen kan. Dat je het moeilijk vindt, zowel om te lezen dat mensen verder gaan, als om te lezen dat mensen (in jouw ogen) niet goed bezig zijn.

Ik ben het helemaal met Roosje eens: als je dit liever niet wilt, dan vind ik dat wij beter een ander topic kunnen openen. Want dit is jouw topic. En het was niet de bedoeling jou van je eigen topic te jagen......
Oh, had het laatste berichtje van Christiane nog niet gezien....
He jongens, nou niet allemaal weglopen.

a) het is niet mijn topic, maar ons topic

b) we hebben er allemaal wat aan. ik ook.

c) ik wil jullie zeker nog niet loslaten en jullie mij hopelijk ook niet.

d) ik wil gewoon alleen iets minder frequent lezen/schrijven

e) niemand heeft me weggejaagd.

Niet weglopen!!

P.s Ik zal nooit zeggen dat iemand verkeerd bezig is.
Hoiii

Chris: ik vind het balen dat het je pijn doet om hier op dit topic te lezen. Helemaal omdat het jou topic is! Nu voel ik me lichtelijk schuldig. Want ik wil je niet wegjagen en ik wil ook helemaal niet dat je stopt met schrijven.

Maar ik snap je wel. Ook ik vind het af en toe confronterend om te lezen dat er weer gedate wordt enzo terwijl ik dat zelf ook nog niet kan. Maar ik blijf in ieder geval aan je denken!

Verder met mij is het even wisselvallig. Maar de rode feestdagen beginnen ook weer en dan ben ik altijd wat emotioneler. Mijn ex is van het weekend wat kortaf etc. Weet niet precies wat er is maar er is iets!! Nja kan ook enorme kater zijn want hij is uitgeweest en hij zuipt dan teveel dus. Maar toch ik wordt er boos van. Weet niet precies waarom. Denk omdat ik nu even het gevoel heb dat ik alleen goed ben als het hem uitkomt. Nou zie ik hem straks en dan zal het wel een kater en vermoeidheid zijn maar toch! Mijn buik zegt dat het binnenkort drastisch gaat veranderen ons contact! Maarja dat is gewoon een buikgevoel, wat doorgaans klopt. Maar of het dan van hem uitkomt of van mij geen idee. Ik hen nu in ieder geval even een bui van dat ik hem zat ben. Hij kan zo lief en aardig doen als ik weet niet wat. En hij denkt na en is bezig met zichzelf en de hele reutemeteut. Ik weet een beetje hoe die in elkaar zit en wat de afgelopen periode met hem gedaan heeft. Ik begrijp hem ook wel, maar ik ben het nu gewoon even zat:p!!! Zooooo lang leve de rode feestdagen emoties!

Blegh!
Jongens, als jullie dit nog een keer mijn topic noemen, dan ga ik boos worden

Het is ONS topic.

Raiden, sterkte! Maar eh, wat bedoel je met rode feestdagen?
Christiane, echt super dat je dit als ONS topic beschouwt!

Raiden, wat vervelend dat je je nu weer wat minder voelt. Waarschijnlijk ligt het ook aan je buik-gevoel. Want ookal is er nu objectief niet zoveel aan de hand, het lijkt me wel een nare gedachte dat er binnenkort iets gaat veranderen. Tenzij hij je vanavond ten huwelijk vraagt natuurlijk!

En dan ook nog de maandelijkse periode..... ik neem aan dat je dat bedoelt....ik kende de term rode feestdagen ook nog niet maar ik vind m erg leuk!

Vertroetel jezelf maar een beetje en ga maar lekker op tijd slapen, dat helpt altijd....

Of je schrijft hier nog lekker tien keer vanavond!

Overigens confronteert het mij ook wel een beetje hoor dat anderen weer daten. Eigenlijk wil iets in mij ook liever verdergaan en daten. Maar aan de andere kant vind ik het echt zonde van wat ik met mijn ex had. Geef mij de film Sliding doors maar, ik wil ook twee verhaallijnen, een met ex en een zonder ex! Maar ik (of hij) zal toch echt voor een van de twee moeten kiezen....
oooo rode feestdagen, Sinterklaas, en Kerst!!! rode dagen toch? rode mijter van sinterklaas en rood pak van de kerstman :p

Ik kijk er enorm tegenaan, hij zit daar aan tafel met zijn ouders in ons oude huis met haar naast de kerstboom waar ze de ballen inhangen die ik gekocht heb. Echt enorm pijnlijk allemaal. Wou dat ik er overheen kon komen, maar het doet allemaal zoveel pijn, en ik denk er non stop aan. Hoop niet dat het een obsessie lijkt want dat is het zeker niet, maar het doet gewoon erg pijn en kan mijn verhaal nergens kwijt.

Vriendinnen zijn me zat en vrienden geven me dan een TE mannelijke mening, die ik dan weer niet wil horen

chris fijn dat we hier nog lekker kunnen beppen, heb wel het idee dat we met zn alleen een sterke band hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven