Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
Avaeyebrow.. wat een HORK! niet normaal zeg...
Hallo allemaal,

ik had mijn 2e date vanmiddag en het was weer gezellig, maar ik weet niet helemaal zeker of hij wel de man voor mij is. Hij is erg lief en geinteresseerd en ik vind hem ook aantrekkelijk en kletsen kunnen we ook goed, maar .. ik weet het gewoon niet. Misschien is hij iets te rustig voor me ofzo. Ik voel op dit moment ook niet echt een vonk. Vind ik wel jammer, maar je kunt het niet afdwingen. Ik heb ook geen idee hoe hij erin staat. Ik stelde zelf voor om nog een keer iets af te spreken en dat lijkt me ook echt leuk, maar ik weet helemaal niet wat hij allemaal denk en voelt.

We hadden ook wel wat miscommunicatiedingetjes, bv toen ik een (achteraf gezien een stom) grapje maakte dat hij helemaal verkeerd opvatte.

Maar ik wil het wel graag een kans geven, vind hem een bijzonder persoon en misschien passen we niet bij elkaar, maar ik wil wel eerst ontdekken of er niet misschien toch meer in zit.

Het liefst had ik die vonk wel gevoeld natuurlijk, maar als ik denk aan eerdere dates waarbij ik die wel had was dat achteraf gezien ook geen garantie dat er een relatie uit voortkwam. Ik merk dat ik toch de hele tijd aan hem denk en hoop op een berichtje van hem. De komende week ben ik niet in nederland, maar ik ga hem wel mailen.

Vivaalcohol, hoe was het bij jou vandaag?
hallo allemaal,

Ik ken mijn vriend via hyves haha ik moest niets weten van internet daten en mijn hart was al een paar keer gebroken van vorige relaties. Maar hij bleef maar zijn best voor mij doen, heel lief en grappig. We hebben uren gepraat via msn en uiteindelijk was ik zo verliefd dat ik hem wel moest zien! De eerste keer dat ik hem in 'het echt' zag was ik echt gek op hem, klinkt raar maar was echt zo. We woonden na 2 maanden samen en nu hebben we een huis gekocht en zijn we 2 jaar verder! Ik denk echt dat internet een hele goede manier is om een serieuze relatie te beginnen. Succes met de dates!
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Hè, allemaal!

Het was eigenlijk heel fijn . We hebben een filmpje op de bank gekeken (volgende keer wil ik wel wat actiefs doen). Hij had privé en werk heel wat te verstouwen gekregen deze week. Dus niks aan de hand!

Liefs, vla
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven;-). Sinds kort weer aan het internetdaten. Alhoewel het een makkelijke manier is om mannen te ontmoeten, loop ik ook wel weer steeds tegen dezelfde dingen aan. Ik vind het soms lastig te bepalen wanneer er wel een gevoel uit kan groeien en wanneer niet. Heb nu met twee verschillende mannen een date gehad. Bij de eerste man, was er niet echt een klik. Heb daarbij twee dates gehad, maar die liepen stroef en ongemakkelijk. Bij de laatste man, is er wel sprake van een klik, maar nog zeker geen vonk. Heb hem nu twee keer gezien en ga vanmiddag weer met hem afspreken. Ik merk dat ik daarin af en toe ongeduldig ben. Hoelang moet je wachten of iets een kans geven? In het verleden heb ik gemerkt dat als de vonk er een keer is, of ik patsboem verliefd ben, dit vaak alleen gebaseerd is op lust / passie, en da;s ook niet altijd de juiste insteek voor een relatie. Dus meningen / tips, altijd welkom!(beetje zelfde verhaal als wat jij vertelt boebele)
Nicola,

welkom hier! Wat je schrijft, over lust/passie, dat herken ik en ik vind het ook lastig om daarmee om te gaan. Met mannen tot wie ik me hevig aangetrokken voelde is er tot nu toe geen stabiele relatie uitgekomen. Met anderen, bij wie die passie wat minder was, ben ik wel langer samen geweest, maar dan miste ik toch weer die passie.

Ben nu dus ook van plan om het even rustig aan te doen. Mijn huidige date is erg leuk, maar ik voel (nog) geen vonk. Misschien hij ook niet, dus dan kunnen we elkaar wellicht eerst beter leren kennen.
Hoi allemaal,

Ik pak het maar weer eens op om mee te kletsen op forum!

Erg leuk jullie ervaringen te lezen, vaak erg herkenbaar.

Ik heb gisteren een date via internet gehad. Was erg leuk! Klikte erg goed en eigenlijk is het gewoon een onwijs leuke kerel. Maar ik ben wel voorzichtiger geworden. Aantal dates gehad via internet en dan dacht ik WAUW leuk! Maar vervolgens hoor je niks meer van de mannen of je krijgt alleen maar vage reacties.

Nu dus maar een poging tot hard 2 get spelen. Wel lastig, hij heeft gezegd me leuk te vinden een een 2e date te willen dus laten we maar afwachten wat ie er van meent.

Hebbeb jullie ook vaak dat de mannen maar meteen over seks beginnen? Ik heb soms het idee dat er alleen maar een date komt om seks te kunnen hebben. Gister was dat ook wel beetje wat er doorschemerde. Ik ben er niet ingetrapt, ben toch van mening dat seks op de 1e date niet echt een serieus vervolg zal hebben. Ben benieuwd hoe jullie rvaring is met mannen of dat jullie ook opvalt...
Hey meiden,

Ik was van het weekend even lekker naar mijn moeder gegaan, even wat afleiding en voorkomen dat ik mijn dateman weer mail. Vanmiddag heb ik mijn profiel weer geactiveerd, nog niet voor een nieuwe maand betaald, want ik wil eerst even rustig kijken wat er op me af komt. Merk toch wel dat die vier dates me best veel gedaan hebben en ik ben er nog erg mee bezig. Ik zag dat hij ook alweer online was :s

Dus, nou ja, hopelijk komt er nog eens wat leuks uit, voor nu weer opnieuw beginnen met contact leggen enzo. Ik doe het rustig aan.

Nicole, welkom, doe gewoon net als Boebele, blijf daten om te zien of er wat komt. Zolang je nog niet zeker bent kun je het wel een kans geven en hem leren kennen toch? Als het echt niks wordt dan volgt er vast wel een moment waarop je zeker weet dat je het af wilt kappen.

Boebele: Leuk dat je weer een gezellige date hebt gehad! Ik kan me helemaal vinden in je aanpak. Gewoon de weg volgen en zien wat het je brengt. Dit topic laat ook al zien dat het ook met hevige gevoelens niet altijd goed afloopt. Misschien komt het nog. Jullie hebben in elk geval een klik lijkt het :-)

Vla: Raar hoe onzeker je wordt he van verliefd zijn? Maar leuk dat je weer een leuke date hebt gehad, hoe staat het met jouw gevoel nu?

VEO: Hoe is het bij jou nu?

Roosje: Trek je het wachten nog?
Ha meiden!

De valkuil lust/ passie ken ik ook. Of meer misschien de spanning die een foute man met zich meebrengt. Ben in een vorige relatie lang blijven hangen bij zo'n fouterik, en dat bracht een hoop drama en passie met zich mee. Daarna mezelf bezworen daar niet meer in te trappen en toen twee vriendjes gehad die meer van het bravere type waren... Nou, dat was na 3 maanden weer over, omdat de fysieke klik er te weinig was.

De kunst voor mij is dus om de middenweg te vinden. Iemand die je fysiek aantrekkelijk vindt maar die het ook spannend weet te houden, zonder het drama van de foute man. En ik denk zowaar dat mijn date dit in zich heeft....
Vla: dat klinkt goed dat deze date het in zich heeft!

Boebele & Nicole: ga gewoon maar lekker zo door en zie maar waar t op uit komt.

Tierney: goed dat je wat afleiding hebt gezocht...en doe idd maar rustig aan, met hopelijk een leuke date als resultaat!

Hier zijn de dagen zonder hem eigenlijk wel goed voorbij gegaan. Zit weer lekker in m'n vel dus niet zoveel nadenkmomentjes. En we hebben fijn smscontact gehad :-) nu nog even concreet maken dat we elkaar morgen zien, want woensdag begint mijn weekend en ben ik 220km verderop....
Hey meiden..

Ik heb nogal een drukke week achter de rug..begonnen met school..werken etc

Lees wel telkens mee maar had echt geen tijd om te reageren.

Tierney,goed dat je afleiding hebt gezocht dit weekend,ook goed dat je je profiel weer geactiveerd hebt..je geeft niet op mooi om te lezen!

En natuurlijk doen de 4 dates je heel wat,je had immers gevoelens voor hem en jullie hebben het heel leuk gehad dat is volkomen normaal.

Maar je zult zien je komt er ook weer zo overheen! Knuffel

Roosje,mooi dat jullie elkaar morgen weer zien..veel plezier en geniet ervan.

Gaat goed bij jullie ;)

Nicola,wat je schrijft over lust/passie herken ik ook zoals veel meiden hier..dus ik denk dat het voor elke vrouw wel geldt.

Bij mij gaat ook alles goed..ik had hem voor het laatst vorige week vrijdag gezien( die lange date nog) miste hem heel erg was al 9 dagen terug,maar we waren allebei erg druk.

Dus gisteren spontaan besloten toch nog naar hem toe te gaan om hem te zien..het was 's avonds om 21:00 uur toen ik daar aankwam en 's morgens weer vroeg op om van 150 km afstand naar school te gaan..

Ik vind hem echt heel leuk en super lief..weet ook zeker dat hij mij heel leuk vindt..waar ik wel aan twijfel is dus idd wat eerder al benoemd is lust/passie..

Vind het heel leuk met hem..denken jullie dat dat heel belangrijk is? Want liefde vind ik ook heel belangrijk...en ik weet dat hij mij. Dat ongetwijfeld voldoende kan geven..pfff moeilijk

Boebele,leuk van je gezellige en leuke date..ook mooi dat je er zo relax in staat dit keer...geniet ervan...en kijk het rustig aan
Even nog een keer een update van mij: ik heb 'hem' net gebeld; hij dacht dat ik boos op hem was (nee!), en heb gevraagd of ik daar een reden voor had? Even leuk gekletst, gevraagd hoe het met hem ging. Als alles goed gaat, zou ik hem over ruim een maand weer zien (zolang nog wachten!). Ik vroeg hoe hij me zag: hij vond me een leuke, lieve, warme vrouw....maar ik ben niet het type waar hij verliefd op zou worden! Ik kan dat niet rijmen: als je iemand leuk vindt, goed kan praten en meer...en zelfs op lichamelijk gebied klikt het...Maar mannen zitten blijkbaar echt anders in elkaar. Ik weet nog niet wat ik ermee doe: wil hem nog steeds graag zien, hij mij ook, maar het kan verder niet worden.... Waarschijnlijk ga ik ervoor, dat we nog één keer gaan wandelen, en dat ik het dan toch af ga sluiten...ik wil hem gewoon nog één keer zien, als ik de kans krijg.
Nelleke: lijkt me best lastig dat je hem nu waarschijnlijk een maand niet ziet, maar dat hij al wel heeft uitgesproken hoe hij je ziet. Gek dat hij je zo omschrijfd maar je volgens hem niet t type bent waar hij verliefd op zou worden...zou ik toch wel lastig vinden ook ja.

Veo: Hoort dat stuk lust en passie ergens niet ook bij een beginnende relatie? Dat schiet wel eens bij mij door m'n hoofd (ook hier nogal wat passie als we samen zijn )

Ohh komende 2 weekenden zijn we beiden druk...maar t weekend daarna niet. Zal ik voorstellen dan een nachtje weg te gaan?
@Roosje, dank je wel. Ik begrijp het ook niet....bij ons was er zelfs passie (als ik het goed zie....)....waarschijnlijk is het toch het uiterlijk: ik ben klein en te zwaar; denk dat hij slank en lang (sportief?) zoekt....meer kan ik er niet van maken. Weet ook niet of ik het nog eens durf te peilen.... maar ik begrijp het dus echt niet, en heb er best verdriet van...

En als jullie nu zo druk zijn, is een nachtje weg leuk, maar niet noodzakelijk. Ik denk dat het al weer heel fijn is, dat jullie weer samen kunnen zijn toch? Oh, het klinkt zo fijn bij jullie, alsof het helemaal vanzelf gaat, heerlijk.
nelleke: sterkte ermee....

hij heeft vandaag een zware dag gehad...kreeg wel een berichtje dat hij mn 'succes-smsje' heel lief vond. Nu heeft hij zijn zoontje thuis...dus zal denk ik vanavond wat later weer wat horen.

Heb gewoon zo'n enorme zin weer bij hem te zijn...
en zo hij heeft morgen concreet gemaakt

ohhh zucht ik heb het echt flink te pakken hoor....
Roosje, morgen weer!! Veel plezier alvast!

Jouw verhalen vind ik echt zo mooi, echt zoals je hoopt dat het gaat, geeft mij in elk geval hoop op iets dat het echt wel is ipv net niet.

VEO: dankjewel! Doet me goed. Enne bedoel je nou dat er weinig passie is of juist veel? Ik snap het niet helemaal.

Nelleke: Toch bevestiging van wat je dacht. Komt evengoed als een klap he? Ik weet het niet, ik was zelfs verliefd op mijn date, totdat dat passieve naar boven kwam, dat werkte gewoon niet, terwijl ik hem wel echt leuk vond. Dus ik denk dat het wel kan, iemand leuk vinden en toch niet leuk genoeg. Ga het niet bij jezelf zoeken hoor, is gewoon de match. Er is echt wel een man die jou wel razend aantrekkelijk en geweldig slim en super leuk vindt.

Ik heb vanmiddag toch weer betaald voor een maandje, en de eerste reacties alweer binnen :-) Maar niet iets dat me echt aanspreekt. Net kreeg ik een reactie van een jongen die drie jaar jonger is. Ik twijfel een beetje, op de foto's lijkt ie nog erg van feesten te genieten en die tijden van iedere dag kroeghangen ben ik toch wel voorbij hoor. Maar dat kunnen ook vooroordelen zijn natuurlijk.
Roosje, dat klinkt allemaal weer leuk!

Nelleke,

ik denk dat je niet anders kan dan accepteren dat hij in jou niet vindt wat hij zoekt. Van jouw kant is dat duidelijk wel het geval, maar hij is denk ik not that into you, anders was hij nu niet zo duidelijk geweest. Hem nog een keer zien maakt het m.i. alleen maar moeilijker voor je.. Ik zou het zelf afkappen in ieder geval, maar goed, ik ben door schade en schande wijs geworden en ben meteen weg als de man in kwestie aangeeft geen relatie met me te willen. Of hoop je dat hij daarvan terug komt? Ik denk dat je daar niet op moet rekenen.

Waarom geef je het niet even wat tijd en kijk je hoe je er over een maand instaat? Er kan veel veranderen in een paar weken.

Hoe dan ook, sterkte ermee!

Tierney, inderdaad goed die afleiding! Lijkt me wel raar om hem dan weer op die datingsite te zien. Ik vond dat ook niet leuk met mijn 1e date, ben daarom van de site afgegaan en heb me ergens anders ingeschreven. Overigens kreeg ik op die site weinig reacties, maar de paar reacties die ik kreeg hadden wel inhoud en er zaten zeker 3 interessante types tussen. En met 1 daarvan ben ik nu dus aan het daten.

VEO, ik herken wat je zegt. Ik zou het gewoon wat tijd geven als ik jou was. Liefde is wel belangrijk ja, maar ik denk dat ik ook wel voor passie ga. Een relatie zonder passie/lichamelijke aantrekkingskracht vind ik zelf wat leeg. Dan word je zo broer en zus...

Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen tussen jullie!

Mijn date en ik mailen nu iedere dag met elkaar en het gaat dan een beetje over koetjes en kalfjes. Wel grappig, maar ik vraag me wel af waar het heen gaat. We hebben nu 2 dates gehad en mailen iedere dag over de dagelijkse dingen, maar voor de rest weet ik het dus niet zo goed. Wil hem zeker weer een keer zien, vind hem erg interessant, maar ik voel ook wel ergens een blokkade ofzo. We zijn allebei erg introvert en gesloten en ik heb het idee dat we dat ook een beetje versterken in elkaar. Nou weet ik helemaal niet of hij altijd zo is of dat hij nog een beetje los moet komen, en ik ook natuurlijk.

Geen idee of dat gaat gebeuren hoor, misschien passen we wel helemaal niet bij elkaar. Maar toch.. blijf ik hem leuk en interessant vinden. En hij mailt mij steedsi weer dus ik denk dat hij mij ook wel leuk vindt. Maar voor de rest.. geen idee hoor.
Leuk Roosje, zo verliefd!!

En tierney, jij veel plezier met de avonturen die jij weer gaat beleven!!

En nelleke, heel eerlijk zou ik het toch gaan afsluiten als ik jou was. Hij heeft toch meerdere keren aangegeven dat er niet meer inzit. En dat zegt niks over jou!!! Ik heb het vaak genoeg gehad dat ik iemand hartstikke leuk vond maar gewoon wist dat ik niet verliefd zou worden. Gewoon omdat de klik er niet was, of omdat er in het contact dingetjes zijn die ik niet fijn vond. Maar daarmee vond ik die ander niet minder of minder leuk. Gewoon niks voor mij!

Word zelf toch een beetje onzeker van m'n date. Waar hij eerst superenthousiast was en ik de boot afhield, heb ik toch het idee dat ik wat meer investeer op dit moment. En ja, ik weet het, hij is nu heel druk, maar ik mis af en toe een lief berichtje :(
Tierney ik bedoelde weinig passie,ik voel me heus wel aangetrokken tot hem hoor dat is echt niet het probleem..maar mis toch wel wat weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen ik kan bv me niet helemaal laten gaan bij hem.

En dat ligt echt niet aan hem..maar aan mij..ik voel me bij hem zo verlegen..terwijl ik dat met anderen niet heb..
veo: weet je waardoor het komt dat je je niet helemaal kan laten gaan bij hem? volgens mij vindt hij je echt wel heeeeel erg leuk! (en ben je dat ook gewoon)...Het klinkt namelijk bij jullie ook zo goed allemaal!

vla: hij komt vast wel weer met een lief berichtje of een leuke date! Wanneer zien jullie elkaar weer?

Zelf had ik steeds als ik hem even niet zag ik al sneller onzeker werd, maar zodra we samen waren het helemaal goed was...

boebele: gewoon maar lekker doorgaan met mailen/ daten enzo toch....zie maar gewoon waar het op uit gaat draaien.

tierney: vind het leuk dat je nog lekker mee schrijft! En heeeeel veel succes de komende maand! benieuwd wat het je gaat opleveren!

ik zie hem vanavond weer, gister nog weer over en weer gestuurd dat we beiden weer zoveel zin hebben elkaar te zien. Ik was daar beetje voorzichtig mee om dat tegen hem te zeggen nu hij toch een beetje ruimte nodig had voor situatie van gister. Maar hij heeft dus ook zin!

Ook smste hij gister dat hij vandaag persoonlijk wil vertellen over gister, en dat vind ik ook wel fijn. (over zn kindje/ex)

Het is toch een belangrijk stuk van zn leven....waar een verhaal achter zit. Snap dat je in de eerste maand niet meteen al die (minderleuke) dingen wil delen, zeker als er ook nog een rechtzaak bij komt kijken...maar inmiddels gaan we maand 2 in
whaaaa ik ga over 5 minuten weg! richting date 1...ik ben zo nerveus, bah.. haat het
hangmat: veel plezier!!!! bnieuwd naar je update!
Go hangmat!
Hoi allemaal,ik heb lang niets van me laten horen maar ik heb ook geen tijd gehad omdat ik helemaal gek op hem ben.

Dit had ik dus echt nooit meer verwacht en hij is ook heel serieus, ik mag bij hem komen wonen hahaha.

Hij heeft me meegevraagd voor een feest voor eind oktober dus

het zit helemaal goed.

Wel heel vreemd hoor dat je iemand ziet en het is meteen raak!

Dat heb ik in mijn vorige relaties nog nooit meegemaakt, ook dat we qua denkwijze helemaal op 1 lijn zitten is erg fijn omdat ik namelijk niet zo'n kuddedier ben die met de meute meeloopt, valt het nog niet mee iemand te vinden die een beetje dezelfde denkwijze heeft.

Ik hoop voor jullie allemaal dat het net zo uitpakt als bij mij, geeft een heel fijn gevoel al die aandacht en dan ook nog van iemand die je zelf helemaal geweldig vind.

succes iedereen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven