Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij een contactverzoek had ik gebruik gemaakt van de "geen interesse"-knop.

Toen kreeg ik een berichtje van hem dat hij het jammer vond dat ik geen persoonlijk bericht had gestuurd.

Ik vind het ook rot om iemand af te wijzen, maar zou ook niet weten wat ik in een persoonlijk bericht zou moeten zetten dan "sorry ik ben niet geïnteresseerd".

Hoe doen jullie dat?
.
Hangt bij mij wel af van de inhoud van het bericht. Standaardberichten krijgen standaardantwoorden, maar als iemand de moeite heeft genomen om mijn profiel te lezen en daarop in gaat, krijgt hij van mij wel een echt antwoord. Antwoorden verschillen. Denk aan: ik zoek eigenlijk iemand die wat jonger is, ik hoop iemand tegen te komen die nog geen kinderen heeft, ik zoek het liever wat dichter bij huis, etc. etc.
Helemaal mee eens. Het bleef me dwarszitten en heb hem alsnog een persoonlijk bericht (met mijn excuses) gestuurd.
.
Welkom Juicy! Wat vervelend van die collega. Mij valt het inderdaad ook op dat mannen niet goed lezen, ik was specifiek opzoek naar iemand zonder kinderen en toch reageerden er mannen met bv 3 kinderen. Als ik geen interesse had stuurde ik een geen interesse bericht en blokkeerde ik iemand direct. In het begin wel raar om te doen, maar ik ben diegene niets schuldig en ga zeker mijn excuses niet aanbieden! Kom op, je hebt geen persoonlijke band met diegene!

@Rasa: vandaag weer een date als ik het mij goed herinner? Heel veel plezier in ieder geval!

@Aardbeitjje: alweer een nieuwe date gepland?

Mijn date komt straks naar mij toe en gaan we naar de stad. We hebben allebei wat dingen nodig. Verder nog geen plannen eigenlijk.

Fijn weekend allemaal!
Als man mag ik vast ook wel een reactie geven...?!

Sinds gisteren heb ik me ingeschreven op een nieuwe (gratis)datingsite. Dat vind ik best spannend. Foto verplicht, dus dan maar een niet al te duidelijke, omdat ik liever niet word herkend. Flauw? Misschien wel.

Heb een berichtje gestuurd naar een vrouw waarvan blijkt dat ze echter totaal niet in de buurt woont. Maar leuk mailcontact heeft ook z'n waarde en als je zoekt naar mogelijkheden zullen die zich altijd voordoen!

Mijn verhaal is dus nog geen succes, maar ook geen horror. Het lijkt me fantastisch jullie binnenkort meer te vertellen over het mij vergaat in de wereld van internetdating!

Ik ben reuzebenieuwd hoe het verder ontwikkelt.

Trouwens, als ik de verhalen lees begin ik me als man wel een beetje te schamen hoe er met de vrouwelijke sexe wordt omgegaan. Het is omdat ik niet voor 'alle mannen' kan spreken, maar ik voel de behoefte mijn excuses aan te bieden...
Een man! Welkom, Zindering!

Die angst om herkend te worden snap ik wel. Ik heb ook weleens een tijdje om die reden geen foto gehad. Maar uiteindelijk is die foto toch echt nodig. Ik heb nu de neiging om mannen die reageren zonder foto meteen af te wijzen. Want ja, het is ook zo lullig om om een foto te vragen en als je die dan gezien hebt iemand af te kappen... Inmiddels heb ik ook wat minder moeite met die foto's. Ik doe ook niet zo geheimzinnig in mijn omgeving over het feit dat ik aan het internetdaten ben. Kom op zeg, dat hoeft toch helemaal niet meer?

@magnolia, yep, ik zie later vandaag mijn date weer. Derder keer, het wordt nu toch weleens een beetje erop of eronder...
@rasa: de foto geeft zeker wel een indruk, hoor! Herkenning heeft ermee te maken dat ik al een relatie heb, maar het fijn vind om meer vrouwelijk contact te hebben. En heus: dat is niet (primair) om de ***!!

Ik begrijp dat je mannen zonder foto afwijst - zou ik ook doen. Ik zou denk ik ook niet reageren op vrouwen zonder foto.

Veel plezier vandaag met je date!
Welkom Zinderend! Leuk om ook een keer de andere kant te horen!

@Rasa: spannend! Veel plezier!

Ik had dus geen foto op mijn profiel, wel een foto van een bepaald uitzicht. En op zich kreeg ik daar leuke reacties op en ook op mijn profiel. Wat volgens de mannen niet standaard was, maar eerlijk. Was overigens een bewuste keuze om het dichtbij mezelf te houden. Mijn date heb ik na 2 mails een foto gestuurd. Kan me ook wel voorstellen dat mannen niet op mij hebben gereageerd omdat ik geen foto had.... Ik heb wel een keer gehad dat ik met iemand mailde in diegene mijn foto stuurde en hij toen aangaf dat ik zijn type niet was. Ok niet leuk om te horen, maar dat kan gewoon. Andersom heb ik het ook gehad.
Is echt een dilemma. Niets geeft een betere eerste indruk dan een foto. Maar aan de andere kant kun je vrees voor herkenning hebben. Maar wat nog belangrijker is: een mens is meer dan de buitenkant. In onze tijd worden hoge eisen gesteld aan het uiterlijk. Er is een bepaald schoonheidsideaal (vooral voor vrouwen) en daarop word je dan beoordeeld. Welbeschouwd is dat een onmenselijk fenomeen.

Ik krijg een klik op basis van een soort 'aantrekkelijkheid'. Dat is niet altijd in woorden uit te drukken, een gevoel dat wordt bepaald door uitstraling, innerlijke schoonheid en uiterlijke kenmerken.

Daarom is een foto een goede aanvulling, maar gevaarlijk om als enig criterium te gebruiken.

Of ben ik nu een beetje vaag?

@Magnolia: plezier met je date!
Nee hoor helemaal niet vaag. Het is ook een beetje een tweestrijd. Ik heb er bewust voor gekozen om er geen foto bij te doen. Dat komt ook omdat ik weet dat ik een bepaalde indruk bij mensen achterlaat en wil dus vooroordelen voorkomen....

Thanks Zinderend!
Rasa,,wilde je even suc6 toewensen (beetje raar woord maar) hoop dat de derde keer de goede wordt.

Ik lees ook al tijdje mee ,,ben ook aan internetdaten.

En dus al een tijdje ervaring, intussen al veel geleerd en afgeleerd (haha)

Ik heb morgenavond een date met een leuke meneer. Klikt leuk in chats , humor dus ben heel benieuwd. Moet wel zeggen doordat ik al vaker heb gedate, ben ik er vrij relaxt onder. Geen te hoge verwachtingen, gewoon een gezellige avond hoop ik te hebben.
@Thanx, Poezelig. We gaan het zien... En jij ook een date, leuk! Breng je verslag uit?

@Zinderend, je hebt al een relatie, maar vindt het fijn om meer vrouwelijk contact te hebben? Die moet je toch even uitleggen hoor... Weet mevrouw Zinderend dat jij op een datingsite staat? En weten vrouwen die jij benadert op een datingsite dat je niet op een relatie uit bent?
@Rasa ga ik zeker doen.

Strandwandeling wordt het niet meer denk ik??? Want met die buien van hier..dan zie ik je haar al hangen (Lol)

Wat ik dus nog steeds moeilijk vind (doe het dus wel) is om met meerdere mannen dus te chatten, mailen en evt af te spreken.

Hoe vinden jullie dat?

Als je net ingeschreven bent/profiel naar boven hebt gehaalt dan krijg je dus meerdere reactie's en zijn zo zijn er dan paar leukerds waar je meer contact mee krijgt.

Nu is m'n ervaring dat er dus altijd weer afvallen dus heb nu zoiets van ik houd met allemaal contact.

Maar soms voelt dat dan toch niet helemaal eerlijk...ben ik dan een muts.
@Rasa,

Je vraag is logisch, maar ik aarzel omdat ik niet zielig wil doen op dit forum. Maar goed, je vraagt erom

'Vrouw Zinderend' weet het niet en ik op de datingsites maak natuurlijk duidelijk dat het niet om een 'volwaardige relatie' gaat.

Reden is dat mijn partner wat narcistisch is. Ze is erg gericht op zichzelf, waardoor er voor mij weinig ruimte over is om me binnen mijn relatie te ontplooien. Misschien moet ik wel zeggen dat ik ook een stukje geborgenheid mis. Als het er op aan komt, is er weinig of geen ruimte voor mijn gevoelens. Daar is soms makkelijk mee te leven, maar langzaamaan krijg ik wel de behoefte aan iemand van buiten mijn directe woon/leefomgeving om daar een soort van vertrouwensband mee op te bouwen. Echt niet alleen om negatieve om moeilijke dingen mee te delen, maar juist mooie, leuke en lekkere aspecten van het leven.

Zij staat zeker niet open voor iets als dit en dat is op zich wel jammer, maar ik heb het er maar mee te doen.

Het leven is een mooi cadeau. Door moeilijke situaties heen heb geleerd dat je het wel moet uitpakken! Als je dat als idee maar in je hoofd hebt zitten en jezelf niet laat verplichten door je omgeving, krijg je een ontspannen leven. Dan ontstaan er de momenten van genieten met een wijntje en een mooie film. Dan ontstaat er -wat mij betreft - een moment dat je op zoek gaat naar meer vrouwelijk contact. Omdat het mooi is om te delen. Omdat ik er behoefte aan heb.
Zinderend tis hier heel oftopic en misschien mag ik het ook helemaal niet tegen je zeggen.

Maar ik vind het heul niet netjes en wel voor alle partijen.

Niet voor je vrouw

Als zij inderdaad narsistisch is zou je beter moeten weten, omdat dat juist hun doel is om het slechte in mensen boven te halen. Dus je trapt erin.

Niet voor de vrouw waar je contact mee zoekt

Je verzoekt iemand om dus een contact aan te gaan waar geen groei in kan zitten ivm je relatie.

Voor jezelf..je belemmerd jezefl in het leven, door te blijven hangen in slechte relatie.

En zielig vind ik je helemaal niet.
@poezelig

Wat dacht je ervan om bij elkaar te blijven voor mijn kind! Ook dat speelt. Jazeker, daarin belemmer ik mezelf. Ten gunste van mijn zoontje!

Om mezelf de ruimte te geven, heb ik de stap van internetdating gezet. Ik geef heel duidelijk aan waar mogelijkheden, grenzen en onmogelijkheden liggen bij het begin.

Mag ik dan niet een beetje aan mezelf denken?
Je moet juist aan jezelf denken en aan je zoontje.

Maar dit is niet de manier en ik voorspel je dat je jezelf een hoop meer troubels op de hals haalt op deze manier, dit komt uit en als je vrouw inderdaad narcistisch is ....pff

Je moet gewoon voor jezelf kiezen en in het grote geheel is dat ook voor je zoontje veel beter...ook al lijkt dat nu niet.

Maar tis misschien beter dat je hierover een eigen topic opent en dan krijg je misschien meer inzicht en raad dan dat ik hier m'n ongevraagde mening ga geven.
@magnolia, wat leuk dat jullie elkaar vandaag alweer zien! Zo te horen gaat het erg goed tussen jullie.. Net zoals stuur ik trouwens ook altijd een man waar ik niet direct contact mee wil een 'geen interesse berichtje'. Ik vind zeker niet dat iemand zijn excuses voor hoeft aan te bieden. Het is gewoon niet anders als t je type niet is.

@Rasa, ontzettend spannend dat jullie vandaag de derde date hebben! Met wat voor gevoel ga je daarheen, aangezien t toch wel spannend is of jullie elkaar nog gaan zien. Wel verslag uitbrengen hoor! Ook al klinkt het cliche, ik zal toch voor je duimen..

@Zinderend, er zijn in ieder geval een aantal sterke vrouwen hier op dit forum die je het moeilijk maken. Wel hoop ik niet dat je een grote fout maakt door je op een datingsite te zetten.. Want als je vrouw of iemand anders daar achter komt, dan ben je waarschijnlijk flink de sjaak! Zoiezo vind ik vreemdgaan en zulk contact met vrouwen in een relatie al fout. Je zegt aan je zoontje te willen denken, maar hiermee maak je echt niemand gelukkig. Of wil je een dubbelleven gaan leiden? Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik het leuk vind dat er hier ook een man mee komt praten, soms wel handig om eens de mening te horen van een man.

@Poezelig, het is inderdaad soms wel lastig om met meerdere mannen tegelijk contact te hebben. Je moet ook van iedere man weer andere dingen onthouden. Toch is mijn ervaring wel dat je na een aantal gespreken je er wel achter komt wie je wel leuk vind en met wie je op internet in ieder geval al een klik hebt.

Nou bij mijzelf is het nog steeds allemaal afwachten. Ik heb na het msngesprek nog niets van mijn date gehoord, al ben ik ook niet echt meer online geweest. Ik laat nog steeds wel het initiatief bij hem liggen. Eigenlijk weet ik niet zo heel goed wat ik er verder mee aanmoet..
Ohoh, ik kom hier anders nooit maar ik wil eenmalig even inbreken.

@Zinderend: wat een leuke vergoelijkingen en goedpraterij. Maar het is natuurlijk hartstikke fout wat je doet. Je doet precies hetzelfde als mijn ex. Dit is echt een sterk staaltje van 'hedonisme' of misschien wel 'narcisme' bij jou. Je doet het omdat het goed voelt? Omdat je zo meer uit het leven haalt? Omdat het leven een kado'tje is wat je uit moet pakken? Laat me niet lachen.... Je hebt een partner en een kind, je hebt eerder voor dit leven met hen gekozen, dat is al een heel groot en mooi kado van het leven. Je kan niet álles hebben, waarom denk je dat je recht hebt op 100%, ben je met 90% niet tevreden?

Ik hoop voor de dames waar je mee chat dat ze op de hoogte zijn van het feit dat je een partner en een kind hebt. Of spiegel je hen ook een leugen voor, zoals je je partner ook een leugen voorspiegelt?

Bah... Wees toch eerlijk. Iemand die de moeder van je kind is en je partner verdient tenmínste eerlijkheid van je terug!

En als laatste: wees erop voorbereid dat het uitkomt. Vroeg of laat komt dit namelijk uit, en dan ben jíj de verliezer. Het is niet te laat om er nog eens héél goed over na te denken!
Hoi hoi,

Ik had een aparte topic geplaatst maar vind het hier ook wel leuk om mijn ervaring te delen. Die in eerste instantie positief was maar daarna helaas iets minder..

Een tijdje geleden aangemeld op de datingsite omdat het uit was met mijn ex en even het idee had er nergenst meer iemand voor mij was.. Maar er kwamen echt leuke contacten uit!! Met 1 had ik gelijk een goed en leuk contact.. en spraken na 3/4 week praten via de mail en msn af. Het was gewoon heel erg gezellig en een leuke dag.. Daarna ben ik op vakantie gegaan maar beloofde snel weer af te spreken als ik terug was. We smste nog wat en ook op msn spraken we elkaar vaak toen ik op vakantie was.. Alleen toen er 1 week van mijn vakantie om was hoorde ik hem ineens niet meer.. niet meer op msn en verwijderd van de datingsite.. Ik deed alsof mijn neus bloedde en stuurde gewoon een smsje hoe het met hem ging en wat hij van het weekend ging doen etc etc. Hij stuurde terug, sorry ik heb sinds kort een hele leuke vriendin het is beter dat we geen contact meer hebben... Dat was ff slikken! vooral omdat hy 3 dagen terug gewoon nog smste.. Ik heb hem terug gesmst dat we toch gewoon konden blijven praten. Maar heb niks meer gehoord.... Jammer, maar toch maar op naar een volgende date?
Jammer Love19 dat het zo gelopen is. Denk dat dit ook een aspect is van internetdating dat gewoon niet leuk is...

Enerzijds, Poezelig, lijkt het mij helemaal niet slecht om met meerdere internetdaters contact te houden. Wel belangrijk, zoals al aangegeven, doe niet meer dat je zelf kunt blijven volgen. Anders maak je het jezelf erg moeilijk.

Overigens, heb ik mijn foto-volgorde veranderd. Een minder herkenbare heb ik nu als eerste geplaatst. En de duidelijke portretfoto is nu alleen nog zichtbaar voor ook andere betalende internetdaters.

Ik ben hier niet om iemand te veroordelen, Zinderend112, maar ben slechts benieuwd: is het internetdaten voor jou een oplossing gebleken? We praten hier met zijn allen over internetdaten en ik hoop dat een aantal reacties die geheel off topic hier zijn geplaatst, je niet hebben doen afschrikken om hier te posten. Uiteindelijk hebben we allemaal hier (ook ik) zo onze eigen reden om via een datingsite actief te zijn. Ik ben heel benieuwd hoe je erop/ertoe gekomen bent om via internetdating contact te leggen met andere vrouwen.

Wat ik voor mijzelf erg belangrijk vind, is open en eerlijk te zijn naar de ander toe. Dat is misschien niet altijd gemakkelijk maar voor mij nog altijd te prevaleren boven gedraai en halve waarheden. Helaas, maar misschien ook gelukkig, geeft het internet veel vrijheid blijheid om betrokken te zijn en vervolgens het contact te verbreken. En dit geldt voor beide partijen, zowel heren als dames.

Nu, het weekend is begonnen. Hopelijk zit er nog een leuke date in... Geniet ze!
dubbele posting...
hoi, hier maar eens gekeken.

heb mij ook maar eens ingeschreven op relatieklik.nl

Goeie site!

Kaf wordt al van het koren gescheiden...door een enorme vragenlijst die je moet invullen. Rare types hebben daar geen zin in, is mijn idee daarbij.

Er staan ook verassend veel ' normale' mannen op.

Ik heb er geen foto bijstaan, maar toch wel een aantal reacties gehad. Puur op innerlijk dus...wel leuk!

Mijn issue; ik ben eigenlijk doodsbang dat ik hier misschien wel die leuke man ga vinden die niet in de kroeg rondloopt.

Want dan, moet ik tegen iedereen vertellen dat ik die via INTERNET heb leren kennen. Ik merk in mijn omgeving dat daar toch nog eens soort ' wat triest' taboe op staat.

Ik vind dat zelf eigenlijk ook. Want een leuke meid als ik heb dat toch niet nodig om aan de man te komen??

Wel dus !

Wat zijn jullie gedachten hierover? Ervaringen?
Op het begin is het inderdaad vreemd om te vertellen dat je aan internetdaten doet of iemand hebt leren kennen via internet. Ik kijk er nog wel eens van op dat ik het er soms gewoon zomaar uitfloep. Waarschijnlijk heeft het tijd nodig voordat het niet meer raar voelt om het te vertellen.

Misschien is het onder sommige mensen een 'taboe' om te daten, maar ik vind het juist echt iets van deze tijd. En waarom zou het vreemd zijn: wanneer je iemand in de kroeg leert kennen zie je elkaar wel, maar moet je ook bij het begin beginnen om elkaar te leren kennen. Dan ga je ook daten om te kijken of er wel echt een 'klik' is. Bij internetdaten gaat het net iets anders, doordat je al meer weet over iemands innerlijk alleen hem/haar nog niet in het echt gezien hebt.

Mensen denken wellicht dat er op datingsites alleen maar freaks staan, maar er staan echt veel normale, leuke mensen op. Soms krijg ik weleens te horen waarom ik als leuke meid op een datingsite zou moeten staan.. en misschien is het helemaal niet nodig en ik ben ook spontaan genoeg om iemand in het dagelijks leven te ontmoeten.. Maar mijn ervaring is dat als ik iemand leuks zie het vaak niet zo ver komt dat we echt gaan daten. Ik vind de stap met internetdaten vaak iets makkelijker.
Hoi, ik heb me vorige week ook ingeschreven op relatieklik. Kreeg gelijk mail van iemand uit dezelfde woonplaats.

Vanavond msn. Wel 1.5 uur. Hij wilde eigenlijk meteen afspreken. Dat vond ik even te snel hoor. Afspraak gemaakt voor zondag. Ik wilde gewoon op een terrasje afspreken. Hij wilde een wandeling in het park maken. Leek mij niet zo een goed idee (of ben ik erg wantrouwig??). Nu hebben we ergens aan de rand van de binnenstad afgesproken.

Vind het heel erg spannend. Mijn eerste blinddate (heb trouwens wel een foto gezien op de website en hij ook van mij) sinds lange tijd. Heb nu al de zenuwen. Hij bleef trouwens wel doordrammen over bij mij langskomen maar dat gaat, ook zondag, echt nog niet gebeuren. Ben ik nu te afstandelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven