Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer!

@Aardbeitje: klinkt als een leuke date! Heb je nog wat van hem gehoord? Ik vind een kus op het voorhoofd altijd wel iets hebben, mits op het juiste moment. Ik vind het altijd vertederend en juist een teken van gevoelens. Overigens vind ik het wel een beetje een rare opmerking om te zeggen dat het onnatuurlijk voelt om iemand naar huis te brengen. (even mijn interpretatie) alsof hij vrouwen direct mee naar huis neemt.

@Rasa: staat de date definitief gepland?

@Heyjij: leuk verhaal! Snap ook wel dat je soms moedeloos werd van het daten, maar leuk dat je dan toch onverwacht iemand tegenkwam

Ik heb een heerlijk weekend achter de rug. Date (of inmiddels vriend?) zijn het hele weekend bij elkaar geweest, muv bij elkaar slapen. Zaterdag in heerlijke dag samen gehad. Bij hem thuis geweest, spannend! Maar het was heel fijn om daar te zijn. We hadden ook samen een bepaald moment waar we beiden tranen in onze ogen hadden. Dat was zo bijzonder. We ook hebben naar elkaar uitgesproken dat we elkaar heeeeeel erg leuk vinden en dat voelt goed. Uiteindelijk was het al bijna ochtend toen hij me weg bracht. Om vervolgens rond 12u weer voor de deur te staan om me op te halen (heel snel even handjes geschud met mijn moeder) en samen geshopt, geborreld, gekookt en genoten van elkaar.

Morgen zien we elkaar weer na het werk. Kan me amper concentreren op het werk, komt niks uit mijn handen, maar zit constant te smilen. Het voelt ontzettend goed, nu al.
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 19-07-2010 20:50
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@Magnolia, superleuk klinkt dat allemaal zeg!

@aardbeitjje, hoop dat je date nog voor het weekend iets laat horen!

Mijn date met R is nog steeds niet rond. We hebben een dag, een tijd en waren zover dat we wel een (strand)wandeling wilden maken. Daarna heb ik wat concretere suggesties gedaan en daar moet hij nog op reageren.

quote:Ksenija schreef op 19 juli 2010 @ 19:34:

@Rasa; is je topic over die nummerloze freak weg of zo?Niet dat ik weet. Misschien gewoon weggezakt ofzo?
zo was ik weer even.. sorry voor mijn afwezigheid

had zaterdag een date, erg leuk niks gebeurd maar kreeg een vijf minuten nadat we ieders onze eigen kant weer opgingen een smsje dat ie me wel erg leuk vindt hihi

nu is het maandag en hebben voor woensdag weer een date staan, de man is op eerste gezicht niete cht mijn type, maar wel heeel erg leuk hihi
Hallo allemaal!

Leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik ben mezelf net een beetje voorzichting op het internetdatepad te begeven, dus het is goed te zien hoe het jullie vergaat

Ik zit op paiq en heb nu voor het eerst een leuke jongen ontmoet met wie ik heel veel gemeen lijk te hebben.. het is bijna eng!

Ik zag gisteren zijn foto voor en hij lijkt me niet zo mijn type..vind hem niet zo aantrekkelijk . Ook niet ontzettend onaantrekkelijk,maar hij lijkt het niet helemaal te hebben. Hij heeft nu voorgesteld om af te spreken en ik heb gezegd dat we het daar nog wel over hebben (oeps, deuk in zijn ego), ook uitgelegd dat ik dat nog nooit heb gedaan en dat ik er even de tijd voor wil nemen.

De kwestie.. ik twijfel of ik wil afspreken. Sowieso poep ik in mijn broek om af te spreken..vind dat zo eng altijd.

Ben ik oprecht zo oppervlakkig dat ik niet wil afspreken omdat zijn utitelrijk mij niet aanspreekt (op de foto)?

Of zou ik mezelf voor de gek houden en is het een mooi excuus om niet op date te 'hoeven' en moet ik mezelf een schop onder de kont geven en gewoon eens kijken waar het schip strandt?

Wel eens zoiets meegemaakt? En dan bedoel ik het geval dat iemand op de chat leuk is en dan dat de foto tegenvalt..

Beetje warrig verhaal, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Adni: leuk dat je aan het daten bent.... mijn ervaring is dat een foto niet alles zegt. Mijn date vind ik in het echt veeeeeel leuker qua uiterlijk. Foto was ook prima en hij was het ook wel, maar toch ook weer niet. Ik maak een beetje op uit je verhaal dat je hem niet lelijk vindt (ook dat is subjectief uiteraard), maar denkt dat hij je type niet is qua uiterlijk.... Ik zou gewoon een keer afspreken voor een drankje op zondagmiddag oid. Lekker laagdrempelig en dan kan je altijd weg na het eerste drankje. Juist omdat je wel het idee hebt dat er een klik is, in ieder geval online

@triesjah: leuk! Ben benieuwd naar jullie date morgen. Positief dat hij meteen een sms heeft gestuurd

@Rasa: ben benieuwd!

Ik hoop dat de dag snel voorbij is zodat ik mijn date weer zie. Gisterenavond belde hij nog even, want hij wilde mijn stem nog even horen, zuuuucht
Mijn huidige vriend vond ik op de foto cam en zelfs 1e ontmoeting qua uiterlijk ook mijn type niet. Wel een normaal, leuk uitziende man maar niet waar ik normaal op val.

Het vreemde is dat als je iemand leuk begint te vinden, althans ik, dat iemand qua uiterlijk er ook steeds beter op wordt in mijn ogen haha.

Maar ik vind uiterlijk toch wel belangrijk. Als ik iemand lelijk/onaantrekkelijk vind dan wil ik er toch geen date mee. Ik kan niet in iemand zn armen liggen of er mee zoenen etc. bij een persoon

waar ik mij niet aangetrokken toe voel. Het ligt er dus eigenlijk tussen in. Hij hoeft niet mister perfect te zijn, maar ook zeker niet iemand die ik onaantrekkelijk vind.
Yep, hangt er inderdaad vanaf in welk opzicht zijn uiterlijk tegenvalt: niet het type of echt onknap. Bovendien zegt een foto lang niet alles. Je kunt het ook zo bekijken: als je daten eng vindt, kun je beter eerst eens oefenen met iemand waar voor jou niet zo heel veel vanaf hangt. Het kan alleen maar meevallen, je hebt vast sowieso een gezellige date en de volgende keer (als je wel denkt dat hij heel oké is) ben je misschien ietsje minder zenuwachtig.
Nou ik heb toevallig net weer iets gehoord van mijn date. Ik sprak hem net op msn en dacht dus bij mezelf: ik zeg niets en wacht ofdat hij een gesprek met mij gaat beginnen... En eigenlijk meteen al begint hij een gesprek. Hij gaf aan dat hij het gezellig had gevonden van de week en kwam met de vraag om snel weer iets te gaan doen. Waarschijnlijk wordt het dan volgende week dat we elkaar een keer gaan zien. We hebben nog geen datum geprikt, maar dat zal van de week vast wel gebeuren!
Ja ik weet het niet.. misschien moet ik het maar gewoon doen. Rasa, goed puntje, dat ik eens kan oefenen met iemand waarmee er niet veel vanaf hangt.

Ik maak er in mijn hoofd zo'n groot 'ding' van, maar eigenlijk hangt er niets vanaf en moet het gewoon leuk zijn toch, haha!

Wat zijn jullie redenen om te internetdaten? Ik persoonlijk kom niet vaak leuke mannen tegen in het wild, en ik zou wel eens een leuk persoon willen ontmoeten. vrij simpel eigenlijk. Na een succesverhaal van een vriend van me besloot ik het ook eens te proberen. Maar het gaat bij mij gepaard met zoveel stress dat ik mijn best moet doen om het leuk te houden ;)

Bedankt voor jullie tips iig! Ik denk dat ook dat een foto niet veel zegt, uitstraling, houding, stem etc zijn ook belangrijk en die zie je tenslotte alleen in het echt..
@Aardbeitjje, kijk leuk! Hij wil dus best! Blij dat er een nieuwe date komt?

@Adni, ik geloof dat dat mijn reden ook wel zo ongeveer was. Ik vind het ook wel handig dat je een aantal features van een man hebt: je weet dat ie single is, hoe oud ie is, of ie kinderen heeft, wat voor opleiding, wel of niet rookt, etc. Maar ja, juist die zo belangrijke chemie... die ontdek je pas in het echt. Mij kost het telkens heel wat dates voordat ik een keer iemand tegenkom waar ik wat bij voel.
ja maar hoe ga je daar dan mee om op zo'n date? Je hebt ws snel door of het wel of niet wat is..of er chemie is..

Meldt je dat dan meteen? Achteraf? Ga je er dan uberhaupt nog moeite/tijd in steken?

(sorry hoor..onervaren..:) )
@Adni, zelfde reden als jou. Ik ben geen uitgaanstype. En de kans op een date met iemand uit de supermarkt of sportschool is mega klein. Ooit eens een date gehad met de vriend van een vriend van mij, was al helemaal geen

succes. Voordeel van internet is ook dat je elkaar eigenlijk toch ook wel beter leert kennen dan even een simpel praatje in de kroeg, omdat je toch sneller dingen tegen elkaar durft te zeggen veilig achter je pc/telefoon.

@Aardbeitje, zo zie je maar. Je legt het initiatief bij hem en dat doet hij!
Bij een date weet je niet direct of er wel of niet een chemie is, tenzij hij direct op het eerste gezicht al een afknapper moet zijn. Als iemand erg verlegen is, dan geef ik het nog wel een kans voor een 2e date als ie verder leuk is.

Maar als er geen klik is en je je niet tot hem aangetrokken voelt dan maak ik gewoon geen vervolgdate. Als hij wilt weten waarom niet, zeg ik dat eerlijk maar wel op een nette manier. (geen klik, niet mijn type)
Ik weet het ook niet altijd meteen. Bij een deel van de mannen is het wel meteen duidelijk, bij een ander deel kan ik dat pas later zeggen en bij een klein deel weet je meteen dat ie leuk is.

Ik ben zo'n muts dat ik een hele date uit zit (ga wel altijd gewoon wat drinken en niet uit eten of een heel programma ofzo) en als hij er niet over begint laat ik meestal achteraf in een mailtje weten dat ik het graag bij die ene date wil houden. Soms laat ik niets meer van me horen en hij ook niet. Dan is het ook wel duidelijk.
hallo mensen,

begeef mij al een tijdje op een datesite, maar er tot een paar maanden geleden niet zo heel veel mee gedaan. Voornamelijk kijken.

Een tijdje terug een paar dates met een man gehad, zelfs bij hem thuis geweest. Het was leuk en gezellig, maar het is ook alweer voorbij vanwege zijn persoonlijke omstandigheden. Het lag zeker niet aan mij, leuke en aantrekkelijke vrouw etc.... Vervolgens staat hij inmiddels weer actief op de datingsite, erg geloofwaardig zijn zijn persoonlijke omstandigheden voor mij nu dus niet meer. Deze wat dubieuze ontwikkeling weerhoudt mij er echter niet van om nu toch verder op de site te kijken en contact te maken met andere mannen. Wel heb ik hiervan geleerd en zal ik in de toekomst wat voorzichtiger zijn. Dit was mijn eerste date na een lange relatie die achttien maanden geleden verbroken is, dus misschien ook een beetje eager geweest en te graag gewild.

Waar ik eigenlijk naartoe wil, is de vraag van Adni mbt foto's, aantrekkelijkheid etc... Foto's op de site zijn naar mijn mening kwalitatief niet altijd even goed, laat staan duidelijk en scherp. Daarnaast neemt de een de moeite om er een hele leuke foto op te plaatsen, terwijl anderen er een aantal onscherpe vakantiekiekjes op zetten. Ik kijk uiteraard ook naar het plaatje, maar probeer ook heel goed te zien in de foto, zeker in combinatie met het profiel en moet ik zeggen dat het eigenlijk best wel meevalt met het uiterlijk van veel mannen. Ik heb, eerlijk bekennen, nog niet veel ervaring, maar denk dat een kwestie van uitproberen blijft en na de boven beschreven date ben ik niet zo bang meer: ook ik heb een keuze en zolang ik goed bedenk waar ik mee bezig ben en wat ik wel en niet doe, komt het vast wel goed. Nu nog een nieuwe date...
@Rasa, ik ben wel blij dat er een nieuwe date komt. Alleen denk ik dat ik vanaf nu iets voorzichtiger ga zijn met mijn gevoelens, ik ben anders bang hem juist te snel leuk te gaan vinden.

@Heyjij, het was inderdaad toch een goede zet om het initiatief bij hem neer te leggen. Ik wist niet precies of ik nog echt iets zou horen, maar ben er toch wel blijf mee.

@Adni, soms weet je na een eerste date of er wel of geen chemie is. Mocht die er niet zijn dan geef ik op een voorzichtige manier aan dat ik me niet genoeg tot hem aangetrokken voel. Wanneer je nog niet weet of er een chemie is of nog komt, dan zou ik gewoon nog even lekker door daten. Wat er niet is, kan dan wellicht nog komen.

@Merian, wat een raar verhaal heeft die man opgehangen tegen je. Ik zou inderdaad lekker verder gaan kijken en de volgende keer gewoon iets voorzichtiger zijn. Uiteindelijk is het toch altijd afwachten wat voor iemand je tegen komt.
Ik waag me sinds kort weer in de wereld van het internet daten. Had járen geleden eens een profiel aangemaakt zonder verdere serieuze bedoelingen. Ik vond het gewoon leuk om mailtjes te krijgen waarin stond dat iemand mij leuk vond. Was wel lekker voor m'n eigenwaarde

Anyway, heb eigenlijk vrijwel direct bericht gehad van een jongen die mij wel aansprak. Paar keer heen en weer gemaild, uiteindelijk nummers uitgewisseld (hij wilde wat afspreken) en een date gepland. Waarvan ik erg gecharmeerd was, was z'n reactie na ons eerste telefoongesprek waarin we voor twee dagen laten iets hadden afgesproken: "Ik bel je voor die tijd nog wel, dan kunnen we nog wat verder kletsen." Vond ik erg attent

Eerste date was erg prettig. Heb het 5uur met 'm volgehouden (lunch, terrasje, shoppen) en ik was verbaasd hoe relaxed alles was. Niks van "Vind hij me wel leuk", "o wat doe ik toch stom".. Het voelde alsof ik al 10 jaar naast 'm liep. Hopelijk is dat een goed teken. Gisteren date twee gehad (film) en weer datzelfde vertrouwde gevoel. Hij wilde vandaag weer afspreken, maar dat zat niet in mijn planning...

Wordt vervolgd!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
@S7rin: wow wat leuk! Ook initiatief van zijn kant. Wanneer heb je de derde date gepland?

@Aardbeitjje: ook alweer een nieuwe date gepland! Wel jammer dat je het gevoel hebt dat je jezelf moet beschermen qua gevoelens... Ben benieuwd

@Merian: Rare man! Gewoon lekker rondkijken en daten. Mijn ervaring blijft dat foto's niet alles zeggen.

@Adni: ik had heel snel door of er wel of geen chemie is met een date. Is ook een bepaald gevoel wat ik had bij iemand. Ik was ook nog wel zo'n muts die de hele avond uitzat. Toen ik een week of 4 weer begon met internetdaten had ik mezelf voorgenomen om niet uiteten te gaan met iemand, maar eerst een drankje te doen en dan eventueel een hapje eten.

Gisteren weer met mijn date/vriend. Blijf het vreemd vinden om mijn date nu vriend te noemen. Al voelt het wel zo. We hebben weer een heerlijke avond gehad samen. Nog even wat momentjes teruggehaald van afgelopen weekend. Weer naar elkaar uitgesproken dat we verliefd zijn.... Stiekem plannen gemaakt voor een weekend weg en eventueel in het najaar een week vakantie. Vrijdag zien we elkaar weer, we zijn beiden vrij. En dan als het goed is zaterdag en zondag ook. Het gekke is dat het ook helemaal niet als teveel voelt. Eerder alsof het al tijden zo gaat.... Kortom, ik ben helemaal happy met hem! En hij ook met mij
@S7rin, ik denk dat het juist wel een positief teken is dat het zo relaxed ging op jullie date. Hoe vind je hem? Want je hebt het alleen over dat gevoel en niet over of je hem al echt leuk vindt.. Aangezien hij al weer zo snel met je wilt afspreken, zal hij het in ieder geval wel erg gezellig hebben gevonden.

@magnolia81, super leuk dat het voor jou en je 'date' zo goed heeft uitgepakt. En als het inderdaad goed voelt, dan is het toch prima om elkaar veel te zien. Vooral nu met het mooie weer is het heerlijk om leuke dingen samen te ondernemen. Ik vind het echt leuk om te lezen! Geeft weer extra hoop...

Mijn volgende date staat nog niet gepland, maar deze week zullen we wellicht wel een datum prikken. Soms gaan er wel een paar dagen overheen voordat ik hem weer spreek. Ik wil dan ook nog steeds het meeste initiatief bij hem laten liggen.

Het is inderdaad jammer dat ik mezelf wil beschermen voor mijn gevoelens, maar dat komt meer uit het feit dat ik meer bang ben dat wanneer ik iemand echt leuk ga vinden, hij mij laat zitten.. En natuurlijk heeft niemand zekerheid en ik probeer het wel een beetje los te laten. Ik hoop gewoon een keer de juiste tegen te komen, waar ik een toekomst mee op kan bouwen!
quote:Aardbeitjje schreef op 21 juli 2010 @ 20:27:

Het is inderdaad jammer dat ik mezelf wil beschermen voor mijn gevoelens, maar dat komt meer uit het feit dat ik meer bang ben dat wanneer ik iemand echt leuk ga vinden, hij mij laat zitten.. En natuurlijk heeft niemand zekerheid en ik probeer het wel een beetje los te laten. Ik hoop gewoon een keer de juiste tegen te komen, waar ik een toekomst mee op kan bouwen!Dit had ik ook kunnen schrijven! Heb ook eigenlijk nooit geluk gehad met mannen. Inderdaad gek worden op iemand en dan na een paar maanden was het weer over. Of mannen uitzoeken met onverwerkte issues etc, waarop het dan stuk liep. Stuk voor stuk liepen deze mannen hard van stapel, zeiden dat ze me geweldig vonden een mooie toekomst samen zagen. Maar op een bepaalt moment werd het ineens anders en begonnen de onzekere momenten en ik voelde dat eigenlijk ook altijd wel goed aan. Maar tegen beter weter in toch goed praten en er aan blijven sleuren. Deze angst heb ik nu ook met mijn "date" en heb daar een klein beetje over verteld. Ik houd altijd dat stemmetje dat hij straks over een maand of 2-3 ineens weer afstand gaat nemen en dus niet meer verliefd op me is. Ook al zegt mijn gevoel dat mijn "date" anders is en ik mezelf inprent dat ik hier van moet genieten en dat hoe het nu gaat het bijzonder is..... Dus ja het kan ineens! Het is mij ook overkomen
Mag ik met jullie meeschrijven?

Sinds gisteren aangemeld op 2 datingsites en was bang om herkend te worden door een bekende.

Binnen 24 uur contactverzoek van collega die bijna 20 jaar ouder is (en al eerder door mij is afgewezen). Pffff.

Andere reacties waren ook van mannen die mijn profiel (lees: leeftijdsgrens) hebben genegeerd!
.
Welkom op het forum, Juicy_! Leuk dat je mee gaat schrijven, het is altijd fijn om nog meer ervaringen van anderen te lezen. Is het de eerste keer dat je je hebt aangemeld op een datingsite? Je bent dus schijnbaar wel een bekende tegen gekomen, aangezien een collega je een contactverzoek stuurde?

Het klopt inderdaad dat sommige mannen het profiel van iemand gewoon negeren en toch een reactie sturen. Gewoon niets mee doen, of wellicht een 'geen interesse' bericht terug sturen. Heb je verder nog leuke reacties gekregen of al contact met iemand?
Ik heb zelf onlangs, zonder opzet overigens, iemand's profiel genegeerd, of lees: iets over het hoofd gezien. Heb er ook nog geen reactie op terug gehad trouwens... Wat zouden jullie doen, als een lady een excuus sturen, of nog even wachten op een bericht van zijn kant?

Die succesjes die hier staan beschreven, geven een meisje wel weer meer hoop dat er ooit wel weer eens een "ridder" voorbijkomt. Alle posters hier (Magnolia81, Aardbeitjje, S7rin) daarom ook heel veel plezier, maar ook vertrouwen bij de dates de komende tijd. Het gebrek aan dat laatste is herkenbaar en inderdaad lastig, zeker als je zelf al eens hebt ervaren hoe gemakkelijk het weer over kan zijn.

@juicy: ik begrijp dat jij jezelf (voor bekenden) onherkenbaar op de datingsites hebt gezet. Bekenden die herkenbaar zijn, dat zie je direct. Maar hoe met hen die jij ook niet kunt herkennen?

Het heeft ook een tijdje geduurd voordat ik het aandurfde, maar inmiddels ben ik visueel herkenbaar voor mensen naast de ingevulde kenmerken (kleur ogen/haar, lengte, leeftijd etc...). Alleen mijn naam staat er niet bij vermeld. Vond het eerst wel eng, maar zo is het voor een ander duidelijk of ik wel of niet een bekende ben en andersom vind ik dat ook wel zo prettig. Heb er dus nu niet meer zoveel moeite mee dat ik herkenbaar ben op de datingsite. Overigens ben ik er ook meerdere bekenden al tegengekomen. Heel verrassend!
Waarschijnlijk heb ik te weinig gedaan om mezelf onherkenbaar te maken.

Ik heb gewoon een foto geplaatst en een nickname die redelijk makkelijk te herleiden is naar mijn eigen naam.

Dit is de 1e keer dat ik me ingeschreven ben op datingsites, echt nog een groentje. Daarom schrok ik er van dat die collega me 5 (!) berichten heeft gestuurd. Inmiddels heb ik me, chicken dat ik ben, afgemeld van die site. Niet alleen om hem, maar ook omdat die site niet makkelijk werkte. Om een bericht of contactverzoek te kunnen bekijken moest ik betalend lid worden en dat wil ik op dit moment nog niet.

Ben nog aan het wennen aan de verschillende sites en hoe ze werken.
.
Op dit moment met niemand nog contact. Wel aardige reacties, maar 2 van mannen die aan de andere kant van het land wonen! Dat schiet niet op.

Ik ga eens kijken welke sites interessant kunnen zijn voor mij.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven