Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik kom even melden dat ik 2 flirts heb!

Enne ik heb nog niet echt veel terug kunnen lezen hier op het forum maar 1 ding wil ik wel even kwijt. Mannen snappen inderdaad subtiele hints niet! Dus vraag hem inderdaad zelf uit. Misschien zit hij daar zelfs een beetje op te wachten (jaja zelfs mannen kunnen wel eens onzeker zijn!)

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ik heb sinds zondag contact met een man die ik via relatieplanet heb leren kennen. Eerste mails waren gelijk leuk, klikte leuk..dus tel nummers uitgewisseld en 's avonds ook al gebeld. Leuke gesprekken, klikte goed dus. Alsof we elkaar al langer kennen.

Gister gemaild en ge-smst, hij is erg onder de indruk van me, ik vind hem ook een leuke vent voor zover ik dat nu kan zeggen na 2 dagen. Gisteravond weer gebeld, lang weer, gezellig..en nu komt hetgeen wat me een beetje dwars zit of misschien wel heeft laten afknappen: hij vertelde heel openhartig over zn vorige relatie. Dat is erg misgelopen, heeft een kind bij haar (van 3) terwijl hij op zijn profiel had ingevuld geen kinderen te hebben. Daar 'schrok' ik dus even van. Vind een man met kind geen probleem hoor, maar ik verwachte het niet. Hij is overigens 38, ik 28...over leeftijd maak ik me niet zo druk.

Maar goed, dat verhaal was best heftig, kwam erop neer dat er flinke problemen zijn geweest met die relatie en zijn verleden dus. Kind wordt bij hem weggehouden door ex, loopt een rechtszaak,,kortom, beetje drama dus.

Ik weet niet goed wat ik moet doen..zou graag jullie mening hierover willen lezen.

Ik heb absoluut geen zin in een man die flinke problemen heeft. Nou gaat het verder goed met hem, maar hij heeft flinke bagage en toen ik hoorde over rechtzaken dacht ik 'ik wil dat helemaal niet om me heen'.

Ik weet niet of ik er mee door moet gaan, dwz op korte termijn daten...ik wil namelijk uiteindelijk een relatie met een man zonder al teveel troubles.

Daarnaast vind ik het ook een beetje raar dat hij liegt over het hebben van een kind op zijn profiel, en mij binnen 2 dagen zijn halve verleden heeft verteld.

Oke, het klikt goed maar ik vond dit wel een beetje to much tijdens ons 2e telefoongesprek. Hij geeft aan het gewoon nu gezegd te willen hebben ipv na een aantal dates.

Ik twijfel dus....

Wat vinden jullie?
Mijn ex heeft een kind. Een van de dingen die ik mezelf heb beloofd is nooit meer een relatie aan te gaan met een man die een kind heeft. En al helemaal niet als de relatie met de ex zo moeizaam loopt. Ik zou het afkappen nu je er nog niet zo in zit.

Ik vind het te privé om hier in te gaan op de problemen die het met zich mee heeft gebracht, maar geloof me, het is erg lastig/. En heftig.
hmmm beetje drama?

Flink wat drama zou ik zeggen. en inderdaad vreemd dat hij liegt over het feit dat hij wel dan niet een kind heeft. misschien kan je het nog een beetje luchtig houden en ondertussen even kijken hoe hij verder is. Maar laat je zeker niet hierin vast trekken.

Maar het zit hem wel hoog duidelijk (logisch natuurlijk, het gaat over zijn kind). Ik zou het zelf namelijkniet zo snel over dit soort 'zware' zaken hebben als ik iemand net ken!

succes ermee
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Oef dat is wel heel veel bagage granny. Ik heb in het verleden ook gedate met mannen die nog uitpuilende bagage hadden en dat was direct al heel ingewikkeld en nu ik het achteraf bekijk had het ook nooit iets kunnen worden met die mannen. Nu heb ik een ongecompliceerde relatie en daar ben ik ontzettend blij om. Je moet je afvragen of je wel zou willen daten met een man die blijkbaar op dit moment met nog een aantal issues zit, die wellicht snel opgelost zijn en waarschijnlijk ook in de toekomst nog wel eens zouden kunnen oppoppen. Niet dat je nu direct aan de toekomst moet denken, maar het is nogal wat, een man met een kind dat hij niet mag zien en mogelijk ook rechtzaken
ben blij dat jullie die mening delen, ik was bang dat ik misschien te snel oordeelde over hem en zijn situatie.

Bibine, ik snap dat je er verder niet over kan uitwijden, hoeft ook niet hoor.

Het verhaal klonk heftig, ex die hem uit het leven wil van haar en kind, hij heeft zn kind al een jaar niet gezien. Vind het oprecht erg sneu voor hem, maar ik ben bang als ik ga daten..en stel dat we elkaar leuk vinden dan kom ik er min of meer wel in te zitten.

Omdat de klik wel erg leuk is, twijfel ik dus. Om het aan te kijken, misschien dat de situatie met zijn ex verbeterd en als wij elkaar echt leuk vinden, tja moet ik hem dan nu al afwijzen?

Dat gaat een beetje door mn hoofd. Tussen mij en ex is het niet leuk afgelopen, heb vroeger zelf ook problemen gekend met familie waardoor ik nu juist helemaal niet meeren man wil met problemen en dit soort dingen.

pff lastigg..baal er ook gewoon van. Het begon zo leuk, krijg je ineens dit te horen. Op dag 2!!!!
Morgen heb ik mijn date. De niet virtueel tot stand gekomen date, dus totaal off-topic. Maar ik was het aan het vergelijken met een internetdate, dus misschien half off-topic.

Ik heb haar ontmoet op de verjaardag van een gemeenschappelijke vriendin. Zij heeft via die vriendin mijn telefoonnummer gevraagd en zo kwam na wat sms verkeer vrij snel een datum tot stand.

Ik heb haar dus al gezien, een tijd met haar gekletst, en zo een eerste indruk gekregen. Ik weet echter vrij weinig van haar. Ik heb geen profiel gezien, weet globaal wat voor werk ze doet. Ik had de gemeenschappelijke vriendin het hemd van het lijf kunnen vragen, maar ik heb dat niet gedaan. Ik hoor het morgen wel van haar.

Ik heb niets tegen internetdaten. In bepaald opzicht weet je op die manier iets meer over de persoon, en op een andere manier natuurlijk ook minder. De verschillen die ik net noemde.

Verder blijven wij die gemeenschappelijke vriendin houden, of het nu klikt of niet. Ik zie daar geen problemen van komen, ik ben wel van de communicatie, en dan zou het geen probleem moeten zijn elkaar in de toekomst weer eens te zien (mocht het bij een date blijven)

Ik hoop natuurlijk dat haar ‘profiel’ morgen ook leuk blijkt te zijn! En dat de klik die we bij de eerste ontmoeting blijft.
veel plezier in iedergeval sailor. Misschien is het juist wel leuk om nog niet zoveel van haar te weten!
Klopt, Adios, vind ik ook. Maar dat is dus wel het verschil tussen de wijze van 'ontmoeten'. Ik weet nog niet zo veel van haar, maar weet hoe ze in ‘real life’ is. Ik vind het niet spannend om haar morgen te zien, ik ben wel heel erg benieuwd hoe het zal zijn.

Granny, ik zou persoonlijk zelf niets tegen een vrouw (in mijn geval) met kind hebben. Het feit dat het niet in zijn profiel staat, en hij er op date twee al (zo uitgebreid) over begint vind ik bijna wel een soort van deal breaker.

Je kent hem net, en je hebt hem nog niet gezien. Dat maakt het misschien iets makkelijker om hem te vertellen dat je er niet verder mee wilt gaan.

Je kunt ook besluiten om een keer met hem af te spreken. Je weet nooit hoe dat uit pakt. Is het leuk dan neem je het ‘kind gedeelte’ misschien voor lief. Valt het tegen dan is het ook een duidelijk verhaal.
quote:Bibine schreef op 24 augustus 2010 @ 19:13:

Oh kijk aan, je ziet hem morgen al Anniemal! Veel plezier alvast. Ik ben even kwijt hoe vaak jullie elkaar nu hebben gezien? En al gezoend? Haha nee overmorgen (donderdag)... nog even wat langer wachten dus. Ik zie hem dan voor de 3e keer en nee, is er nog niet van gekomen volgens mijn collega's heb ik donderdag een nieuwe missie
quote:granny27 schreef op 24 augustus 2010 @ 21:23:

Ik heb absoluut geen zin in een man die flinke problemen heeft. Nou gaat het verder goed met hem, maar hij heeft flinke bagage en toen ik hoorde over rechtzaken dacht ik 'ik wil dat helemaal niet om me heen'.Dit ken ik... van mr. Date wist ik ook pas kort voor onze eerste afspraak dat hij een rottige scheiding achter de rug heeft en kinderen. Dat zette me natuurlijk gelijk aan het denken, maar al snel besloot ik hem toch het voordeel van de twijfel te geven en toch met hem afgesproken. Wie ben ik om iemand op basis van zijn verleden te veroordelen terwijl ik nog geen compleet beeld van hem heb?
t is natuurlijk wel vreemd dat hij t niet vanaf t begin duidelijk heeft gemaakt, lijkt mij ook even schrikken als je ineens hoort dat iemand een kind heeft. en tja een verleden, volgens mij is zoiets altijd lastig voor hem natuurlijk ook lijkt me niet prettig om daarop veroordeeld te worden.

anniemal, spannend hoor donderdag, ben benieuwd of je missie gaat slagen
En mensen hebben vaak al snel een oordeel klaarliggen... kan me wel enigszins voorstellen dat je dat ook niet direct vertelt (in bepaalde omstandigheden dan)...

Tnx Sandra! We shall see... ik ben sowieso blij dat ik hem weer even gesproken heb. Heb je vandaag nog iets van jouw date gehoord??
Alleen is in dit geval het verleden nog niet afgerond. Ik zou het wat anders vinden als er een omgangsregeling is die werkt en alles is afgehandeld. Deze man zit er nog midden in, dan is het wel heel moeilijk om iets op te bouwen met iemand en de ander ook de aandacht te geven die zij verdient. Het is inderdaad nog niet zover aangezien er nog geen sprake is van een date. Ik heb dit tot 3x toe meegemaakt en iedere keer liep het stuk op issues die nog speelden en nog niet waren afgesloten. Hoeft in dit geval natuurlijk niet, maar de kans van slagen wordt er niet groter op
Granny: en wat denk je na een nachtje slapen?

Vanacht weer 2 flirts gehad. helaas alle 2 van iets te oude mannen voor mij namelijk 45 en 39 jaar. Misschien moet ik dat maar iets duidelijker in mijn profiel zetten.

En 1 bericht van een jongen die ik gisteren een flirt had gestuurd met zijn emailadres! woehoe!

Nou moet ik even kijken of ik msn opnieuw kan instaleren want hij geeft steeds aan dat ik de nieuwere versie moet instaleren maar vervolgens lukt dat dan niet

groetjes
@sailer:

he is op biede manieren nog maar afwachten watvoor vlees je in de kuip hebt!

Hoop voor je dat ze ook echt leuk is als je er wat langer mee praat!
@sailer,have fun op je date

@ Granny, best wel moeilijk. Misschien eens kijken hoe hij er mee omgaat. Ze zijn tenslotte wel al jaar uit elkaar.

En denk in dit geval dat het ook wel moeilijk in je profiel te zetten is in z'n geval. Daarom vind ik het wel eerlijk dat hij het dan toch snel verteld hoe en wat.

@adios , lijkt of je nog zo duidelijk in je profiel kan zetten wat je wilt maar dat het dus niet goed gelezen wordt.

Mister zout is niet meer online geweest.
Fijn dat jullie zo met me meedenken! Na een nachtje slapen, en he gisteravond weer gesproken te hebben denk ik er nog hetzelfde over.

Het feit dat hij een kind heeft is niet hetgeen wat me het meest doet twijfelen, hij heeft ook niet voor deze situatie gekozen dus ik ik ook echt niet te snel oordelen. Maar intuitief heb ik het gevoel dat er meer speelt.

Ze zijn een jaar uit elkaar, zijn ex houdt hem weg bij haar en kind. Dit wil ze ook echt zo, en daardoor dus die rechtzaak. Maar hij heeft al meerdere keren tegen mij gezegd dat hij de volgende keer 'dingen niet zo hoog laat oplopen' dat hij de volgende keer 'zal proberen zich in te houden'.

Zij heeft aan het eind van hun relatie aangifte tegen hem gedaan omdat hij haar geduwd heeft, dat bevestigd hij ook. Waren veel ruzies, te hoog opgelopen waardoor hij zn zelfbeheersing verloor. Ook komt dit hele verhaal elke keer weer ter sprake komt, wat mij bevestigd dat het nog heel hoog zit bij hem en hij er nog midden in zit.

Het is een intuitie belletje die bij mij rinkelt..misschien heb ik het verkeerd, maar vaak klopt mijn intuitie ook wel.

Het feit dat hij meerdere malen zegt hoe heftig en k*t het allemaal is, en dat hij zijn gedrag de volgende keer zal aanpassen, geeft mij toch een wat raar gevoel. Ik heb het gevoel dat er veel meer dingen zijn gebeurd dan alleen die duw, daarvoor is het verhaal te complex!

Ik ben jong (bijna 28) en ik wil een relatie, maar ook een date fase dat gewoon leuk is, zonder al zoveel gedoe vanaf het begin. Ook die beginfase van elkaar bellen en smsen hoort volgens mij spannend te zijn en leuk, en niet zo dat je in de allereerste gesprekken al zulke zware verhalen krijgt.

Iedereen heeft bagage, en ik snap ook dat hij op zn profiel niet aangaf een kind te hebben...het is meer het hele verhaal bij elkaar die mij doet twijfelen.

Ik wil niet te snel oordelen, vandaar ook mijn schrijven op dit topic.Maar snappen jullie, na dit te hebben gelezen, dat mijn alarm belletjes rinkelen? Of moet ik het gewoon aankijken?
Je alarmbellen moeten hierbij zeker gaan rinkelen. Er is geweld geweest , wat hij ook zelf toegeeft.

En dat alsmaar herhalen van z'n gedrag aanpassen. Dat klinkt gewoon niet goed.

Negeer je alarmbellen niet meis.

Of je alle contact uit de weg moet gaan?? Maar zeker niet negeren.
Ik zou het een beetje gaan afhouden. er is te veel gaande in zijn leven (past daar een nieuwe prille relatie bij???) en als hij toegeeft dat hij geweld heeft gebruikt laat mij nog meer afschrikken eerlijk gezegt. En een duwtje zal het niet geweest zijn der zal wel meer aan de hand zijn geweest denk ik dan.
Hoi Allemaal,

Ik heb met veel plezier dit topic doorgelezen. Wat leuk om alle verhalen te lezen en wat werd in nieuwsgierig naar het verloop van de dates en de ontwikkeling van de prille liefdes.

Ik doe pas net mee in het date wereldje en het lijkt erop dat ik mijn droomman gevonden heb. Hier een verslagje van mijn ervaringen.

Ik heb mezelf half mei ingeschreven op Lexa. Eigenlijk in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik was pas net alleen na een relatie van 8 jaar. Toen ik 's avonds bij een vriendin op de bank zat had ik het erover en ik dacht ik verwijder het meteen weer als ik thuis kom. Maar bij thuiskomst zag ik een aantal leuke reacties op mijn profiel en dat gaf me een heel goed gevoel.

In de afgelopen maanden heb ik een behoorlijk aantal leuke gesprekken gevoerd met verschillende mannen en ook een paar dates gehad.

De eerste date was met J. Ik was ontzettend zenuwachtig. Nog nooit eerder zoiets gedaan. We zijn een hapje gaan eten en hebben daarna een film gekeken. Ik heb hem nog een aantal keer gezien en gesproken maar een vonk was er niet.

Daarna een date met M. De eerste keer was het helemaal leuk en vond ik het zeker voor herhaling vatbaar. 2 weken later een 2de date en toen liet hij een andere kant van zichzelf zien.... een veel minder mooie kant..... Ik durfde haast niet meer te zeggen omdat ik onzeker werd van zijn reacties op alles wat ik zei. Snel een einde gemaakt aan die date.

Er kwam nog een M langs maar dat bleek bij het eerste echte contact niets te zijn. Na 2 drankjes op het terras ben ik er snel weer vandoor gegaan.

Ondertussen nog een aantal leuke mannen gesproken via de site en als het goed voelde via msn maar daar stopte het wel.

Tot een maandje geleden. Ik kreeg een berichtje op lexa van S. Die middag wat berichtjes heen en weer. Bij gebrek aan msn gaan chatten via hyves tot midden in de nacht.

De volgende dag ging ik een paar dagen weg met mijn zusje. Daar regelmatig aan S gedacht. Bij terugkomst vond ik een berichtje op hyves dat hij het contact wel erg leuk vond en dat hij het jammer vond dat we geen nummers uitgewisseld hadden zodat we via sms contact hadden kunnen hebben. In het berichtje stond zijn nummer en ik heb hem een smsje gestuurd.

De rest van die week bestond voornamelijk uit chatten en smsen en foto's sturen. Ik begon stiekem toch wel heel erg nieuwsgierig te worden naar deze leuke man en het leek wel of ik kriebels voelde.

Op zondagmiddag afgesproken om te gaan wandelen. Dit voelde heel erg goed en uit eindelijk ben ik bij hem blijven eten. Maandag ging ik een midweekje weg en we hebben elke avond zitten bellen. Die kriebels werden alleen maar erger.

Vrijdagavond kwam hij langs en uiteindelijk ging hij zondagavond pas weer naar huis. Is meegeweest naar een feestje bij mijn beste vriendin (en goedgekeurd)

Afgelopen weekend ben ik het hele weekend bij hem geweest. Voorgesteld aan vrienden en zijn zus. Als ik het zo opschrijf gaat het heel erg snel maar het voelt zo goed.

Doordat we nogal een stukje uit elkaar wonen kunnen we elkaar alleen in het weekend zien maar ergens heeft dat ook wel weer wat. Ik leef nu echt naar het weekend toe.

Het is een heerlijk gevoel wat ik iedereen hier ook van harte gun.

Ik zet mijn verhaal ook even neer om weer een positief verhaal neer te zetten. Er zijn echt genoeg leuke mannen op de sites. Wat mij wel geholpen heeft is dat ik wel heel erg de instelling had dat ik niet direct voor een relatie ging maar meer voor leuke contacten en dan maar zien wat daar uit volgt. Zoiets moet ook de tijd krijgen om te kunnen groeien.

Ik blijf hier nog wel even lezen om jullie dates te volgen.
Hallo!

Hier een korte inbraak op het forum, maar ik moet even kwijt dat internetdaten voor mij halleluja is! Vorige week heb ik met mijn internetvlam ons jubileum van 1 jaar mogen vieren en ik ben elke dag nog in de wolken.

Eén vriendin van mij heeft net een huis gekocht met haar internetvlam van alweer 5 jaar geleden en een andere vriendin is net ten huwelijk gevraagd door haar vlam van anderhalf jaar geleden.

Geen succesverhalen, maar real life. Meiden: geniet ervan en ik weet zeker dat ook jullie prins/prinses er tussen zit : )
Bollo en Elise: ik wordt helemaal blij van jullie berichtjes!

Elise: dat gaat inderdaad snel maar als het goed voelt is het prima toch! Heel veel plezier verder!

Ik heb nu 2 email adressen. 1 daarvan heb ik al zojuist gemailt de andere ga ik straks mailen. Maarja toch moeilijk om te beginnen in zo'n mailtje. Wat vertel je en wat niet. Via MSN rol je al snel in een gesprek door de vragen en antwoorden van de ander maar via de mail is het toch een soort van eenrichtings verkeer!

hmm ga maar weer even nadenken! alle suggesties zijn nog welkom. Eerst maar even afwassen!
Adios, ik heb met 1 man via lexa alleen gemaild. Ik maakte gewoon een beetje een algemeen mailtje met info over mijn persoon en wat mij bezig houdt. En ik had er ook wat vragen of opmerkingen ingezet waaruit hij op kon maken dat ik zijn profiel gelezen had. De eerste keer is dat niet zo'n hele lange mail maar als je dan een reactie terug krijgt wordt het vanzelf uitgebreider.
Granny als ik jou was zou ik heel goed naar de alarmbellen luisteren.

Wat ik trouwens wel raar van mezelf vind is dat ik steeds ga twijfelen als ik een date heb. Op een dating site staan echt heel veel leuke vrouwen. Zodra ik dan uitzicht op een date heb ga ik twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt en dat zij wel de leukste vrouw voor mij is. Klinkt misschien een beetje vaag maar dat houdt mij dan weer bezig. Wil namelijk wel iets stabiels en ben dat rondfladderen wel zat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven