is dit apart of ben ik een zeikerd?

21-08-2009 13:58 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat voorleggen hoor,misschien ben ik puberaal ( kan best;-)) maar er zit me wat dwars.

paar maanden terug was ik jarig. wist absoluut geen kado te bedenken en toen kwam vriend heel lief aan met een mooie ketting ( van Ti sento) en een schitterend horloge. Helemaal top vond ik het, draag het ook niet door de weeks want dat vind ik dan zonde, zo gaaf vind ik t.

nu is schoonmoe jarig van het weekend. nu krijgt zij van haar man( schoonpa dus) een horloge van hetzelfde merk als ik en vriend geeft haar een ketting van hetzelfde merk als mijn ketting.

en dat vind ik dus raar, je gaat je vriendin en je moeder in mijn idee toch niet praktisch hetzelfde kado geven. nu weet ik wel dat ti sento verschillende lijnen heeft enzo, maar net is hij dus met moe bij juwelier geweest en heeft ze zo goed als dezelfde al mij "uitgekozen".

Op de een of andere manier heeft nu dus mijn ketting gelijk minder gevoel voor me, stom is dit he?

was t nou zo dat vriend heel vaak sieraden aan mij of schoonmoe geeft, dan vind ik het nog anders. dit jaar was voor het eerst dat hij zelf zomaar spontaan zelf iets had bedacht voor mn verjaardag en wat dus ook helemaal top was. ook is dit het eerst jaar dat hij voor moe zelf iets moet verzinnen en dan komt hij met hetzelfde idee, ik vind t apart.

Ben ik een zeikerd of wat vinden jullie hiervan?

Gr,

Goof
quote:goof5 schreef op 21 augustus 2009 @ 14:19:

Oebeltje, lief dat je het voor me "opneemt" maar kan het wel hebben hoor

blijkt wel dat sommigen mijn gevoel snappen en sommige vinden dat ik de grootste zeikerd vd wereld ben.

dat heb je altijd.

gaat er ook niet omdat schoonmoe hetzelfde heeft als ik. mochten we beide dat gekocht hebben ofzo zonder het te weten, helemaal leuk. Schoonmoe is leuk mens dus niks raars aan.

alleen om kado van vriend hetzelfde voor mij als voor zn moe, dat vind ik apart dat is alles. maar dat het zeikerig is snap ik wel, daarom zeik er ook niet over tegen man.

Ik vind het ook apart, omdat het zo'n persoonlijk ding is. Het is niet dat hij dezelfde keukenmachine of dezelfde doos bonbons heeft gekocht.

Maar je moet er niets achter zoeken. Niet iedereen denkt daar zo over na, je vriend zal zich totaal niet beseffen dat het speciale er voor jou een klein beetje af is. Hij heeft gewoon zowel jou als zijn moeder iets speciaals willen geven. Lief van hem, jammer dat hij het verder anders ziet. Bovendien is het je schoonmoeder die bijna dezelfde ketting uit heeft gezocht, niet hij. Mijn ergernis zou dan ook niet hem, maar zijn moeder betreffen (zie mijn vorige lange posting).
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2009 @ 14:09:

Kut bedenk me opeens dat ik die doos leonidas uit mn tas moet halen en in de koelkast zetten. Kut kut kut.

*sorry, associaties enzo. iets voor schoonmoeder > zelfde als voor jezelf > leonidas. Met dank aan dit topic zijn mn leonidas niet verpest*

Heerlijk! Leonidas! Vooral die grote witte, euh Manon Café geloof ik.

(Sorry, erg off-topic)
En ik woon t.o. zo'n winkel
Vergeet overigens niet dat zijn moeder de keuze heeft gemaakt en dat het niet om identieke sieraden gaat. Het lijkt op elkaar, da's al. Waarschijnlijk vond zij jouw ketting zo mooi dat zij ook iets dergelijks wilde?
Trouwens, ik vind ook niet dat je zeurt. Ik zou er ook niets mee doen, ik zou er ook niet over gaan mokken maar het ook niet geheel leuk vinden.
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2009 @ 15:30:

En ik woon t.o. zo'n winkel

God, ik zou dan denk ik tien kilo zwaarder zijn dan ik nu ben

Heb je ze nog kunnen redden?

Erg zonde als ze bederven....
quote:Borgier schreef op 21 augustus 2009 @ 15:24:

[...]

Wauw een vrouw die haar chocola niet kent !!!!

Leonidas; een van de betere chocolade merken uit België

moet het maar eens proberen...

Ben momenteel fan van de witte Oreos...

Maar Goof, ik zou ook een klein steekje voelen, eerlijk is eerlijk.. Hou je zelf voor dat het al onwijs lief is dat hij uit zich zelf met iets aan kwam zetten en idd was hij nav jouw dankbaarheid zo verheugt dat hij deze trend heeft doorgezet naar z'n mams toe.
Jaaaaaa, ze staan nu in de koelkast op me te wachten!
Ooohw, ja ik snap wel wat je bedoelt Goof, maar ik vind je tóch een beetje een zeikerd. Dit is nu net het verschil tussen man en vrouw. En cadeautjes zijn zo lastig! Vooral in relaties! Ik heb het ook een tijd gehad. Dan wilde ik een cadeau waar echt over werd nagedacht enzo, uit iemands hart kwam. Al was het maar een kleurplaat of een lief kaartje/briefje. Waardevolle cadeau's gewoon. Maar vriendjes begrepen er niks van. Mijn score tot nu: een cd bon, een pinkpopkaartje (die was wel heel gaaf) en veel bosjes bloemen.

Waar ik natúúrlijk wel heel erg blij mee was! (echt)
haha Fleur... mag ik eens een koppie thee bij je komen drinken?
quote:fleurtje schreef op 21 augustus 2009 @ 15:35:

Jaaaaaa, ze staan nu in de koelkast op me te wachten!*Moet de neiging bedwingen niet naar de multivlaai in het dorp te rennen die ze ook heeft, om een doos te kopen*
Ja hoor, kom maar!
Mijn vriend koopt kadootjes voor mij.....en samen kopen wij voor zijn moeder.

Ik snap je enigzins, maar stel ik zou een mooie ketting krijgen van mijn vriend en schoonma vind 'm zoooo mooi....dan zou ik misschien zelf wel overwegen om ook een dergelijke ketting voor haar verjaardag kado te doen.

Of ben ik nu raar?
quote:Christiane04 schreef op 21 augustus 2009 @ 14:25:

[...]

Nou, dat vind ik dus er een probleem van maken...

Er zijn soms van die topics waarbij ik bijna plaatsvervangende schaamte voel omdat ik denk: dat je zoiets uberhaupt voorlegt. Dit topic is daar 1 van. Maar goed. Dat is mijn mening. Misschien ben ik wel apart.

Of een zeikerd.Eergens een vervelend gevoel bij hebben/mee zitten is toch iets heel anders dan er een probleem van maken? Voor zover ik heb gelezen maakt ze er geen punt van bij haar vriend, ook al heeft ze er niet zo'n lekker gevoel over. Dit is ook geen zeiktopic om haar gevoelens tegenover haar vriend eens lekker af te reageren. Ze legt de situatie voor, geeft aan wat haar gevoel hierbij is en vraagt zich af of anderen dit gevoel op zijn plaats vinden.
kleurplaat was natuurlijk een grapje.. (hoewel?....)
Oh ja, hier ook via multi-vlaai. Gek, ik koop daar eigenlijk bijna nooit taart...
*Rent naar de koelkast ...verwacht een Milka met hele hazelnoten...treft aan lege verpakking....wijst aan...dochters en vriend......*
Haha lilith, das balen!

Koop ook nooit een taart, daar. Enkel de bonbons :-)
Rocky en als dat nou de 1e keer zou zijn?

Had eens een pak "scholiertjes"mee genomen naar mijn werk....was wel open maar zat nog genoeg in...( op gevoel)

Lekker koffie ik pak het pak koek ...open het...ja hoor alle plakjes chocolade van de koekjes!!!!!!!!

Dat was typisch een jongste dochter actie.....
Het komt nu een beetje op me over als twee voor de prijs van één, maar het gaat toch zeker niet om exact dezelfde ketting??

Ik kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vindt dat je schoonmoeder iets dergelijks krijgt- zeker als je er zoveel waarde aan hecht als jij zegt te doen.

Als je ervan uitgaat, of wel zou mogen verwachten dat je iets unieks krijgt, daalt de gevoelswaarde van een gebaar/voorwerp ook.

En wat betreft diegene die met plaatsvervangende schaamte dit soort topics zit te lezen: een vraag voorleggen is niet hetzelfde als ergens een zwaar probleem van maken.

De relatiepijlert staat meestal garant voor zware onderwerpen, maar er mogen best topics van minder zware aard zoals dit tussen.
Viva naar de knoppen.
quote:Lilith75 schreef op 21 augustus 2009 @ 15:44:

Rocky en als dat nou de 1e keer zou zijn?

Had eens een pak "scholiertjes"mee genomen naar mijn werk....was wel open maar zat nog genoeg in...( op gevoel)

Lekker koffie ik pak het pak koek ...open het...ja hoor alle plakjes chocolade van de koekjes!!!!!!!!

Dat was typisch een jongste dochter actie.....

Neeee??? Ik was gek geworden, denk ik

Verstoppen, die handel, koop een kluis en leg je eigen voorraad aan!
Nostradama & Arthemis, ik zie het idd hetzelfde als jullie. ik leg het voor, ik maak er verder geen probleem van. snap ook niet dat sommige de OP zo lezen maar het is geschreven dus iedereen leest t anders. wel apart om te lezen dat de laatste reacties het gevoel wel snappen wat ik er van krijg. Nostradama zei het wel goed, het romantische is ervan af. zo blij was ik dat ik sieraden kreeg, nog nooit van vriend gehad. ben nog heel blij maar toch is de echt glans er nu een beetje af lijkt wel. dan maar apart en zeikerig en raar hoor, kan er niks aan veranderen.

en ik maak me er niet druk om hoor verders, daar is het idd weer te stom voor.
Je kan het ook anders bekijken, hij geeft net zoveel om jou als om zn moeder. Zn moeder kent ie al wat langer dan jou, dus is het een compliment naar jou toe! Ik zou er geen probleem van maken, wees blij dat ie zowel jou als zn moeder graag verwend of verrast. De omgang van een man met zn moeder zegt ook wat over de omgang tussen man en vrouw (uitzonderingen daar gelaten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven