Is dit intimidatie?

23-09-2018 18:42 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen een wedstrijd en daar had ik een klein voorval met de scheidsrechter. Het was nog voor de daadwerkelijke wedstrijd begon. We hadden nog 5 min en ik stond op van mn stoel en deed wat spullen in mn tas. Toen liep de scheidsrechter voorbij en trok ineens aan het lipje van mn sportbroek. Deze hing er blijkbaar uit. Zegt ie lachend: “ja dat nodigd uit om aan te trekken” dus ik kijk hem aan, doe ondertussen het lipje terug in mn broek en zeg: “je kan er ook niet aan trekken” en ben toen naar de zaal gelopen. Ik heb het later ook aan een teamgenoot verteld en die zei dat is intimidatie. Is dat ook zo? En zou ik er melding van moeten maken? Ik had er verder ook niet meer over na gedacht en ben verder gegaan met mn wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
23-09-2018 19:32
Mocht ik die scheidsrechter zijn zou ik acuut stoppen met vrijwillig fluiten op mijn vrije zondag als er zo'n klacht zou komen.
Dat is te hopen. Intimidatie onder het mom van geintje komt net iets te vaak voor.
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:38
Dat is te hopen. Intimidatie onder het mom van geintje komt net iets te vaak voor.
:facepalm: Sterkte verder in dit moeilijke leven.
gyda schreef:
23-09-2018 19:18
Ja hoor, alle vrouwen zijn familiair met elkaar. :wtf:

Nou als iemand al niet meer een etiketje/nummertje/lipje wat uit mijn shirt of broek piept aan mag raken zijn we wel heel ver heen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-09-2018 19:06
Als je met het lipje van je broek het etiket of label bedoelt dan vind ik het juist zeer aardig van de a heidsrechter dat die je er even op geattendeerd heeft dat dit aan de buitenkant zat.

Hij had je ook de hele wedstrijd voor schut kunnen laten lopen met dat labeltje uit je broek.

Dieptriest dat iemand ergens goedbedoeld op wijzen nu oom al als intimidatie of als iets seksueel wordt gezien.
Dan had hij het kunnen zeggen. Je zit niet zomaar aan iemand.
En al helemaal niet in een scheve machtsverhouding Trainer/speler Scheids/speler. Verbaast mij hoeveel vrouwen dit prima vinden.
Als je geen duidelijke grenzen trekt moet je straks ook niet gaan zeuren over een hand op je knie o.i.d.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
23-09-2018 19:33
Trek jij nooit aan een etiketje van iemands shirt of broek als dat boven de kraag of broeksband uitsteekt? Om aan te geven dat het eruit hangt? Sterker nog, ik steek het in zo'n geval direct even terug, hoeft diegene dat zelf niet meer te doen.

Wat het in dit geval ongepast maakt is dat het de scheidsrechter was, geen teamgenoot of familielid. Maar dat maakt het nog geen intimidatie. In welke zin zie jij hier intimidatie in?
A) niet zonder te vragen
B) dat maakt t intimidatie omdat er een machtsverhouding is.
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:28
Ja dat is intimidatie. In elk geval een poging tot. Ook als jij het in eerste instantie niet zi ervaart. Het is niet normaal om zoiets zomaar te doen.
Als ie het bij jou doet, doet ie het ook bij anderen. Ik zou inderdaad n klacht indienen.

Nee, dit was geen intimidatie:

Intimidatie is iemands gedrag beïnvloeden door hem angst aan te jagen door te dreigen met negatieve gevolgen.
Aah, we zijn bij de machtsverhouding aangeland. Die kunnen we werkelijk overal voor gebruiken, zelf op Twitter en bij NOS gezien!

Bij de meeste amateursporten is de scheids gewoon een vrijwilliger hoor, stelt niet zoveel voor.
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 19:35
Hij had mij er ook op een normale manier op kunnen attenderen dat het labeltje uit mn broek stak zonder er aan te trekken. Of zie ik dat verkeerd?
Ik zie niet wat er abnormaal is aan wat hij deed.
Had je je ook zo geïntimideerd gevoeld als het een vrouw was geweest?
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 19:35
Hij had mij er ook op een normale manier op kunnen attenderen dat het labeltje uit mn broek stak zonder er aan te trekken. Of zie ik dat verkeerd?
Ja dat had gekund. Als hij had geweten dat je hier zo spastisch op zou reageren had hij dat vast ook gedaan.
Star² schreef:
23-09-2018 19:39
Nou als iemand al niet meer een etiketje/nummertje/lipje wat uit mijn shirt of broek piept aan mag raken zijn we wel heel ver heen.
Ik heb al heel wat mensen seksueel geïntimideerd.
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 19:35
Hij had mij er ook op een normale manier op kunnen attenderen dat het labeltje uit mn broek stak zonder er aan te trekken. Of zie ik dat verkeerd?

Hij trok eraan. Hij had ook zijn hele hand in je broek kunnen stoppen. Deed hij niet. Grap dus. Zonder intimidatie, want waar dreigde hij mee?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
23-09-2018 19:36
Wouw... Ja grapjes maken zou verboden moeten worden op een natte zondagochtend.
Nat? Dat vind ik nou intimiderend suggestief!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nemaìn’ schreef:
23-09-2018 19:43
Ik heb al heel wat mensen seksueel geïntimideerd.

Nou, mannen, vrouwen, kinderen; sluit mij maar op.
JollyRider schreef:
23-09-2018 19:43
Nat? Dat vind ik nou intimiderend suggestief!
:proud: Jij begrijpt het..
gyda schreef:
23-09-2018 19:18
Ja hoor, alle vrouwen zijn familiair met elkaar. :wtf:
Dat was ook echt wat ik zei.

...
Alle reacties Link kopieren
Je had je ook wat zorgvuldiger aan kunnen kleden zodat er niks buiten je broek hing.

Echt wat een opgeklopt opgeblazen gedoe over een man die alleen maar even wilde helpen.
Alle reacties Link kopieren
Laat het maar aan vrouwen over om hun seksegenoten te vertellen dat ze zich aanstellen als het gaat om wat ze al Dan niet als seksueel ongewenst / intimiderend gedrag mogen ervaren. Daar zijn heel wat kerels jullie dankbaar voor denk ik. Chapeau.
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:31
Als een vrouw zomaar aan me zit dan zeg il daar ook iets van.
Zie ik bij een andere vrouw een etiketje oid uit haar kleding steken dan zeg ik dat en vraag of ik het even gied zal doen.
Ik vind dat ook intimiderend dat je kennelijk zo goed op mij let dat je dat ziet, en ook nog onder het mom van aardig en behulpzaam zijn vraagt of je aan me mag zitten. Met een blij hoofd.
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:50
Laat het maar aan vrouwen over om hun seksegenoten te vertellen dat ze zich aanstellen als het gaat om wat ze al Dan niet als seksueel ongewenst / intimiderend gedrag mogen ervaren. Daar zijn heel wat kerels jullie dankbaar voor denk ik. Chapeau.

Zeg nou eens waar dit intimidatie is. Waar dreigt deze man met iets?

En :there: voor jou. Het moet vreselijk te zijn met zoveel verdachte piemelexemplaren om je heen te leven.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 19:52
11.92% gewijzigd
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:50
Laat het maar aan vrouwen over om hun seksegenoten te vertellen dat ze zich aanstellen als het gaat om wat ze al Dan niet als seksueel ongewenst / intimiderend gedrag mogen ervaren. Daar zijn heel wat kerels jullie dankbaar voor denk ik. Chapeau.
Werkelijk bizar dat je niet weet wat seksueel intimiderend gedrag is.
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:50
Laat het maar aan vrouwen over om hun seksegenoten te vertellen dat ze zich aanstellen als het gaat om wat ze al Dan niet als seksueel ongewenst / intimiderend gedrag mogen ervaren. Daar zijn heel wat kerels jullie dankbaar voor denk ik. Chapeau.
Wat ben je toch aan het zuigen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
23-09-2018 19:51
Zeg nou eens waar dit intimidatie is. Waar dreigt deze man met iets?
O, intimidatie is alleen intimidatie als het verbaal is?
strikjemetstippels schreef:
23-09-2018 19:50
Ik vind dat ook intimiderend dat je kennelijk zo goed op mij let dat je dat ziet, en ook nog onder het mom van aardig en behulpzaam zijn vraagt of je aan me mag zitten. Met een blij hoofd.
:applause:
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:50
Laat het maar aan vrouwen over om hun seksegenoten te vertellen dat ze zich aanstellen als het gaat om wat ze al Dan niet als seksueel ongewenst / intimiderend gedrag mogen ervaren. Daar zijn heel wat kerels jullie dankbaar voor denk ik. Chapeau.
Nee, nu draai je het verhaal om.
TO vond namelijk zelf helemaal niet dat zij geïntimideerd was, tot een andere vrouw haar dat heeft aangepraat.
Alle reacties Link kopieren
Stonden er nog andere mensen omheen?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven